globalmoto_duben_nolan





Téma: "Přestavba" motorky a TK
17.1.2020 v 20:02
Zdravím!
Vím, je to docela ohrané téma, ale zajímá mě Váš názor - víc hlav ví víc.
Jde mi o to, že bych chtěl z GS500 sundat přední blatník a dát tam jiný, sundat zadní plasty, dát tam jiné rovné (opět dvumístné samozřejmě) sedlo. A pár dalších malých úprav, které by byly samozřejmě homologované a podle předpisů. Přesně takhle, jak je na obrázku.(ikdyž ten je bez toho sedla )
Přečetl jsem toho hodně o přestavbách, ale pořád mi není jasné, jestli by se i zde jednalo o přestavbu a muselo by se to složitě schvalovat, nebo by to prošlo v pohodě. Chtěl bych z toho "postavit" něco jako scrambler, ta sériová GSa se mi moc nelíbí
Ve zkratce:
- v případě dodržení předpisů (ostré hrany atd), musely by se sundané plasty schvalovat?
- Jak je to se změnou předního blatníku? Mluví o tom nějaká regulace, kterou jsem přehlédl?
- Přestříkání rámu (krom štítku samozřejmě), změnu asi nahlašovat nemusím, jen kdybych měnil barvu plastů a plechů, nebo? Nerad bych pak narazil.

Berme v potaz, že by všechno bylo v souladu s zákonem a homologováno.

Díky moc za smysluplné odpovědi a Váš čas!

"Přestavba" motorky a TK

Skvělá odpověď, děkuji! 17.1.2020 v 20:42 | Nahoru | #1
jak je to spravne ti nereknu. ale ja toho tam mam zbastlenyho mnohem vic a na STK normlane projdu. veci ktery prilis "tahaj za oci" vymenim kvuli STK za seriovy a po STK to prehodim zpet.

pokud to neni udelany nejak mizerne, nebejva problem ani pri silnicni kontrole - samo nikdo ti tohle nezaruci.

nejvetsi problem muze byt v pripade nehody, muze se stat, ze se toho nekdo bude chytat - vinik nehody bude chtit cast viny hodit na teb, pojistovna kratit plneni... to uz je tvuj boj, jestli risknes to riziko.

jde to prohnat i ofiko prestavbou, ale s tim nemam osobni zkusenost.

"Přestavba" motorky a TK

Skvělá odpověď, děkuji! 17.1.2020 v 23:14 | Nahoru | #3
A ještě příručka pro fízly
https://uloz.to/file...-zmeny-motocyklu-pdf

(reakce na) "Přestavba" motorky a TK

17.1.2020 v 23:51 | Nahoru | #4
Beranidlo> To všechno mám pročtené, ale i tak díky!

"Přestavba" motorky a TK

Skvělá odpověď, děkuji! 20.1.2020 v 08:36 | Nahoru | #5
Zdravím. Souhlasím s "assassin" ... mám podobně upravené XJRko (jen tedy namísto změny předního blatníku jsem řešil změnu řidítek, ale zadní část mám celou vlastní). Pokud vše bude splňovat platné zákony ČR, tak by myslím neměl být problém ani s STK ani s Policií (pro jistotu si sebou vozím vytištěnou tu příručku pro policii kde mám podtrhané důležité pasáže, abych mohl správně argumentovat při srážce s blbcem ).

Co je ale potřeba zvážit (a na to jsem já nikdy předtím nepomyslel) jsou následující dva body:
- v případě deště budeš okamžitě celý mokrý. Originál plasty jsou navrženy tak, aby hlavní proud vody od kola nestříkal spolujezdci na záda
- to co jsi schopný ukecat při silniční kontrole v ČR už nemusíš ukecat u silniční kontroly za hranicema. A pak už se jedná o podstatně vyšší pokuty + může se stát že upravený motocykl označí za neprovozuschopný a musíš si zajistit odtah

Každopádně držím palce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist