Téma: Snímač polohy klapky - vliv na chod motoru (GN125)
12.1.2020 v 20:09
Zdravim, poridil jsem pro dceru Suzuki GN 125 z roku 1997 (v TP max. rychlost 80 km/h) a nejde poradne do otacek, ve vyssich otackach (6000) uz nema silu. Karburator vycisten, nova membrana, novy benzin, nova svicka, benzin bez problemu priteka, ventily serizeny, nova retezova sada i olej a filtry. Na volnobeh jde vytocit do 8000 ot. pri jizde na 4 jede max do 60 km/h. Pri jizde mam pocit, ze silu ma jen pri velmi nizkych otackach a se zvysujicimi se otackami sila klesa. Na karburatoru je snimac polohy klapky, ale po jeho odpojeni se motorka chova uplne stejne. Pri mereni odporu mezi jednotlivymi piny cidla je na krajnich staly odpor 5,3 a mezi krajnim a prostrednim promenlivy dle otaceni cidla. Cidlo by melo davat impulz ke zmene predstihu, pokud se nemylim, ale asi se to nedeje. Muze byt popsane chovani motorky vysledkem nepredavani (nekontroloval jsem kabely k ridici jednotce) informace do ridici jednotky, nebo nevyhodnocovani techto signalu jednotkou? Ma s timto nekdo konkretni zkusenosti?
Naposledy editováno 12.01.2020 20:10:02
Naposledy editováno 12.01.2020 20:10:02
Ten snímač polohy má funkciu len keď brzdíš motorom, že sú vysoké otáčky a zatvorená klapka vtedy to niečo rieši. Predzápal sa mení v závislosti od otáčok. teda, len si myslím, možno ma niekto opraví. Skús posunúť ihlu na šúpatku, alebo laborovať s tou kontrastnou pružnou na šúpatku. Neviem, je tam nejaká dierka na šúpatku, či tam nie je a má byť zaslepená nejakým plastom. možno to má nejaký doraz hore na viečku aby šúpatko sa nemohlo zdvihnúť do hornej polohy. videl som také niečo na skútroch , nejaké omedzenie výkonu. Daj dole sanie pridaj na plno a palcom skontroluj, či to šúpatko sa zdvihlo hore. Držím palce pri oprave. ešte skús ako to ide bez filtru a bez výfuku. Či sa niečo nezlepší, možno je upchatý výfuk.
1 reakcí na tento příspěvek Snímač polohy klapky - vliv na chod motoru (GN125)
Poloha natoceni klapky na to ze by ti to nejelo ve vysokejch vliv nema. Blby cidlo se projevuje vetsinou pri nizkejch otackach a pri prechodu na volnobeh, treba ze ti to chcipa.
Neni to nahodou skrceny ? Nejakej restriktor v sani nebo ve vyfuku ? ev. nemecky dotazeniny se skrtej vetsinou elektronicky.
Naposledy editováno 13.01.2020 09:15:31
Neni to nahodou skrceny ? Nejakej restriktor v sani nebo ve vyfuku ? ev. nemecky dotazeniny se skrtej vetsinou elektronicky.
Naposledy editováno 13.01.2020 09:15:31
Co jsem našel ohledně GN125 a podobných 125ccm, tak by mělo být omezené na výkonu pomocí plastového kroužku nad mebránou šoupátka.
Po vyndání toho dorazu důrazně doporučuju ověřit si bohatost směsi a případně přetryskovat, ať kvůli chudé směsi neupálíš výfukový ventil a neuděláš díru do pístu!
https://www.ebay.de/...-GN125-/113210711187
Po vyndání toho dorazu důrazně doporučuju ověřit si bohatost směsi a případně přetryskovat, ať kvůli chudé směsi neupálíš výfukový ventil a neuděláš díru do pístu!
https://www.ebay.de/...-GN125-/113210711187
gugo> Diky za info, puvodne je to z Nemecka omezeny na 80km/h dle TP, ale ani na to se moto nedostane. V sani nic neni, ale vyfuk jsem nekontroloval. Hlavne mi bylo divny, ze jsem nepozoroval zmenu pri odpojeni toho cidla.
2 reakcí na tento příspěvek Snímač polohy klapky - vliv na chod motoru (GN125)
U staryho Mikuni bych se chudy smesi nebal, spis naopak. Pri plnym otevreni soupatka bych si tipnul, ze je to moc bohaty a saze zahlti svicku. Zkus dat jehlu na spodni zarez a nebo mensi hlavni trysku.
1 reakcí na tento příspěvek Snímač polohy klapky - vliv na chod motoru (GN125)
...jak píše Kohlstein, může to být škrcené dorazem šoupátka pod víčkem membrány, kdysi byl takhle škrcenej VanVan, kterýho jsem kupoval mladýmu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snímač polohy klapky - vliv na chod motoru (GN125)
Slávek-TDM> Netipuj a přemýšlej.
2 reakcí na tento příspěvek Snímač polohy klapky - vliv na chod motoru (GN125)
Kohlstein> Ne, neni. Nova priruba, nova membrana, vycisteno. Puvodni majitel rikal, ze kdyz byl jednou problem, tak v servisu vycistili karbec a bylo. Membrana byla ted derava, zalepena a tvrda. Ted je tam nova vcetne soupatka. Jehlu jsem dal puvodni na druhy zarez shora. S novou jehlou na tretim zarezu se to chovalo stejne. Napada me, jestli je ten karbec dobre natryskovanej. Jestli nelaborovali s tryskama, kdyz lepili zpuchrelou membranu.
Naposledy editováno 13.01.2020 18:19:58
Naposledy editováno 13.01.2020 18:19:58
(reakce na) Snímač polohy klapky - vliv na chod motoru (GN125)
Jakubv píše: Kohlstein> Ne, neni. Nova priruba, nova membrana, vycisteno. Puvodni majitel rikal, ze kdyz byl jednou problem, tak v servisu vycistili karbec a bylo. Membrana byla ted derava, zalepena a tvrda. Ted je tam nova vcetne soupatka. Jehlu jsem dal puvodni na druhy zarez zhora. S novou jehlou na tretim zarezu se to chovalo stejne. Napada me, jestli je ten karbec dobre natryskovanej. Jestli nelaborovali s tryskama, kdyz lepili zpuchrelou membranu.
zkusil bych v tom rezimu kdy to "nejede" ale jeste by to jet "melo" dat sytic. pokud se to zlepsi, mohlo by to znamenat, ze je to chudy a naopak. Jen to nefunguje vzdy, zalezi na konstrukci karbce a zrovna tuhle motorku osobne neznam.
Naposledy editováno 13.01.2020 18:05:04
Kohlstein píše: Slávek-TDM> Netipuj a přemýšlej.
Netipuju, mel jsem podobnej problem na starym XT250, tam bylo ale soupe na lanku a navic karbec mel akceleracni pumpicku. Netesnil mi jehlovej ventil, karburator se preplavoval benzinem a pri velkym zatizeni to proste nejelo a po chvili zdechlo. Svicka cerna jak bota.
Mikunacky karburatory nemaji zrovna nejkvalitnejsi jehly a kominky, vsechny se casem vychodi a pak to zere benzin i olej a poradne nejede. Trpi na to vsechny motorky s podtlakovymi Mikuni - Suzuki, Yamaha i Ducati.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snímač polohy klapky - vliv na chod motoru (GN125)
Jakubv> Co je to za číslo na hlavní trysce? Nepřečtu to.
Patří tam správně asi 95 či 100.
Patří tam správně asi 95 či 100.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snímač polohy klapky - vliv na chod motoru (GN125)
Speedy-Bikes> je tam 97,5
Jakubv> Možná bych prvně změřil kompresi než bych se pouštěl do nějakého ladění. Je to už přece starší kousek a může být třeba chycený ventil, vyběhané kroužky, cokoli co sníží kompresi, tudíž pak i výkon.
1 reakcí na tento příspěvek Snímač polohy klapky - vliv na chod motoru (GN125)
Podívej se jestli nemáš na šoupěti z boku malou dírku cca 2.5 mm.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snímač polohy klapky - vliv na chod motoru (GN125)
lubon> z boku ne, ale zespoda vedle jehly
1 reakcí na tento příspěvek Snímač polohy klapky - vliv na chod motoru (GN125)
Ahoj, asi to je passe a uz mate vyriesene, ale keby niekto hladal info:
Akurad sa v tom hrabem. Podla manualu je to TPS:
1) Zmeraj odpor mezi dvoma svorkami na krajoch a zapis si hodnotu (ma to byt medzi 4 - 6 kOhm)
2) Jemne povol sroubky
3) Otvor plyn na doraz a zmeraj odpor medzi jednou krajnou a STREDNOU svorkou (v manualu je napisane jednou krajnou, niekto pise ze to ma byt ta horna, mne to ale na hornej dava malo, na spodnej je to OK, takze idem podla manualu a uvidim.
4) Hodnota ma byt PRESNE 79,6% z celkovej co si nameral v bode 1.
5) Otacanim senzoru si to nastav, jemne dotiahni, premeraj, a dotiahni ne na krev.
Napr: Ja som nameral 5,6kOhm, takze pri plnom plynu mam nastavit 79,6% = 4,46kOhm.
Citujem: "Mimochodem, snímač je odpovědný za informování zapalování o stavu zatížení motoru."
Naposledy editováno 09.06.2021 09:42:01
Akurad sa v tom hrabem. Podla manualu je to TPS:
1) Zmeraj odpor mezi dvoma svorkami na krajoch a zapis si hodnotu (ma to byt medzi 4 - 6 kOhm)
2) Jemne povol sroubky
3) Otvor plyn na doraz a zmeraj odpor medzi jednou krajnou a STREDNOU svorkou (v manualu je napisane jednou krajnou, niekto pise ze to ma byt ta horna, mne to ale na hornej dava malo, na spodnej je to OK, takze idem podla manualu a uvidim.
4) Hodnota ma byt PRESNE 79,6% z celkovej co si nameral v bode 1.
5) Otacanim senzoru si to nastav, jemne dotiahni, premeraj, a dotiahni ne na krev.
Napr: Ja som nameral 5,6kOhm, takze pri plnom plynu mam nastavit 79,6% = 4,46kOhm.
Citujem: "Mimochodem, snímač je odpovědný za informování zapalování o stavu zatížení motoru."
Naposledy editováno 09.06.2021 09:42:01
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vysoké otáčky po zahřátí Suzuki GN 125 | Jakubv | 10 | 11.8.2022 v 09:35 Seka100 |
Výkonová díra v 6500 ot Suzuki GN 125 | Jakubv | 3 | 1.6.2022 v 10:16 Ariete |
Zadní světlo suzuki gn 125 Suzuki GN 125 | Mirek1108 | 1 | 15.9.2021 v 09:41 Seka100 |
Poloha retezoveho kolecka Suzuki GN 125 | Jakubv | 3 | 6.2.2020 v 14:09 Jakubv |
vhodná výška sedla Suzuki GN 125 | steki | 9 | 13.9.2019 v 18:19 steki |