globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přepakování
 
10.1.2020 v 01:52
Ahoj všem,potřebuji snížit Honda CBR 929 Fireblade 2001.Bylo mě řečeno že to mám přepakovat,pomůže mi někdo sehnat odkaz kde koupím Přepakování na zadní tlumič CBR 929 .Bojím se že koupím ten samí co tam mám a ne ten co mi ji sníží,děkuji za ochotu.

Více na: https://www.motorka...=forum&ft=167981
Copyright © Motorkari.cz
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Přepakování

10.1.2020 v 06:13 | Nahoru | #1
Opravdu potrebujes snižovat sportovni motorku? Jestli neni vyhynutí tak bych nechal spis upravit tlumic, menit kosti neni podle me ideální reseni.

2 reakcí na tento příspěvek Přepakování

10.1.2020 v 07:40 | Nahoru | #2
...já bych upustil gumy.

Přepakování

10.1.2020 v 07:45 | Nahoru | #3
...tak samotnému ti to snad takový problém nedělá. A esli máš problém se spolujezdcem, tak vyměň motku.
...předpokládám, že to není zbastlené, nebo blbě nastavené.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování

10.1.2020 v 17:16 | Nahoru | #4
assassin> ..no predpokladam ze (snad) myslel spis to prepakovani kratsi nebo staqvitelny, ne primo kost, ...kosti se zmeni cela kinematika a to uz je trosku prace to navrhnout (vime oba o cem pisu )

ad autor - a z jakyho duvodu to potrebujes "snizit" resp. co/v cem je problem ?

(reakce na) Přepakování

10.1.2020 v 17:17 | Nahoru | #5

ramlik píše: ...já bych upustil gumy.

vskutku genialni napad

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování

10.1.2020 v 17:34 | Nahoru | #6

kerut píše: assassin> ..no predpokladam ze (snad) myslel spis to prepakovani kratsi nebo staqvitelny, ne primo kost, ...kosti se zmeni cela kinematika a to uz je trosku prace to navrhnout (vime oba o cem pisu )

ad autor - a z jakyho duvodu to potrebujes "snizit" resp. co/v cem je problem ?



No v tom prepakovani je jen par dilu, kosti, odlitek/vykovek toho centralniho trojuhelniku - jakej jinej dil by sis tam predstavoval kratsi nebo stavitelnej? Podle me je jedina sance jak to posunout po krivce kterou definoval vyrobce - zkratit tlumic, nebo pohnout s kotevnim bodem tlumice na ramu - coz ne vzdy jde.

Naposledy editováno 10.01.2020 17:34:50

Přepakování

10.1.2020 v 18:02 | Nahoru | #7
Čau, podľa mojej mienky, súhlasím s Kerutom napíš v čom je problém. Ja mám 60, krátke nožičky, síce výšku 182 cm, po búračke malý hrb tak už len 180 cm , ale nožičky čapaté, jednu mrzácku -potrhané väzy v kolene, predný aj zadný a štverám sa na hnusne vysoké enduro asi najvyššie z najvyšších, furt neviem pochopiť ako na to vyleziem, zázrak Párkrát zo mnou drblo, keď som blbo zastavil v teréne. Síce z endura sa lepšie padá do blata ako cebra na križovatke keď zasvieti červená.

1 reakcí na tento příspěvek Přepakování

10.1.2020 v 19:20 | Nahoru | #8
Na fotce je tlumič na 929. Šlo by to rozebrat (vyndat pružinu) a ten segment na zvyšování / snižování motorky zkrátit asi 5mm. Spolu s popuštěním přední vidlice v brejlích se sedlo dostane asi o 10mm níž, než je normálně seřiditelná nejnižší poloha.


Naposledy editováno 10.01.2020 19:21:30

(reakce na) Přepakování

10.1.2020 v 22:37 | Nahoru | #9
assassin> Hádám že to má pro ten batůžek co je na fotce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování

11.1.2020 v 11:19 | Nahoru | #10
Kohlstein> Čau, teda, s tým segmentom neznížiš ani ťuk. Za prvé to nie je segment na zvyšovanie, znižovanie polohy , ale na zmenu predpetia pružiny , výška motocyklu sa tým nezníži, v kľudovom stave, teda nezaťaženom. Zmeníš tým charakteristiku perovania , urobíš z toho hojdacieho koníka-bude mäkšie perovanie, akurát dobre na .......škoda písať. Idem sa radšej povoziť. do blata.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování

11.1.2020 v 11:51 | Nahoru | #11
krokoš> Čau. Hodně lidí si myslí, že předpětím pružiny se změní charakteristika pružení. Ale není to pravda, protože tuhost pružiny v N/mm je pořád stejná. Když spustíš ze stojanu motorku na zem, mělo by zadní kolo propružit asi 10-20mm. Po zatížení jezdcem dalších asi 10-20mm. Když předepneš víc pružinu, tak zmenšíš toto statické propružení. A když je to moc předpružené, tak zadní kolo nekopíruje hrboly na silnici, protože tlumič se vytahuje na doraz. Předpětím pružiny se zvyšuje nebo snižuje motorka, zkus mi věřit.

Naposledy editováno 11.01.2020 11:52:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování

11.1.2020 v 12:01 | Nahoru | #12
Kohlstein> Problem je v tom, ze spravne to odpruzeni funguje jen pri spravne nastavenem statickem propruzeni, dejme tomu 10mm bez jezdce, pokud motorku snizis o dalsich 10mm tim ze povolis predpeti tak uz to nefunguje jak ma. Tvoje uvaha totiz pocita pouze s pruzinou kterou vidis venku, ale uvnitr tlumice je jeste negativni pruzina - tzv topout spring - proto se spravne tlumic snizuje upravou vnitrku - podlozkou pod pist, tim posunes celej pocatek charakteristiky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování

11.1.2020 v 12:51 | Nahoru | #13
assassin> To je druhá věc, kterou jsem teda nenapsal, že tlumič může měnit svoje vlastnosti v závislosti na dráze, nebo že u přepákování se při jiné statické poloze změní geometrie a tím pádem i progresivita stlačení pružiny.

Naposledy editováno 11.01.2020 12:52:49

(reakce na) Přepakování

11.1.2020 v 13:03 | Nahoru | #14
Kohlstein> Jj chtelo by to ubrat 5mm na tom kroužku co dela predpeti (nebo kratší pruzinu) a soucasne 5mm podložka uvnitr tlumice.

Ona nejspis ani ta pruzina nebude mit spravnou tuhost, kdo nedosahne ze sportovni motorky bude mit nejspis 50kg i s posteli...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování

11.1.2020 v 15:00 | Nahoru | #15

Kohlstein píše: . Předpětím pružiny se zvyšuje nebo snižuje motorka, zkus mi věřit.

to jako fakt!?

Přepakování

11.1.2020 v 17:05 | Nahoru | #16
V bazaru je za čtyři tácy šroubovací WP, s nastavitelnou délkou spodního oka. Tím by se to dalo nejspíš vyřešit hodně elegantně.

(reakce na) Přepakování

11.1.2020 v 20:51 | Nahoru | #17
assassin > no myslel jsem stavitelnou tu paku k te kosti, tim by nezmenil zprevodovani (a jeho charakteristiku) ale jen pracovni(pocatecni) bod kinematiky

Kohl>... predpetim pruziny se akorat krasne a nadherne rozhasi uplne cele pruzeni ( a s nim logicky soucasne i tlumeni), cim vetsi predpeti tim skoro hur, motorka si sice nesedne pri zatizeni tak nizko, ALE kolo se NEMA kam "odlehcovat" a drive ztraci kontakt, ....ale pri prilis malem predpeti, si zase sedne vlastni vahou moc hluboko, a pri pruzeni klepne o doraz.... ja mam treba vidle predelany o +15mm zdvihu kde s tim v kominaci s linearnim perem muzu prave predpetim menit vysku predku (v rozmezi tech cca 15mm zdvihu navic) ale to na seriovce neni, takze pri vice zbesilem rozptylu bude na jedne nebo druhe strane proste vznikat problem

..ale na predku tohle poresis bud jen takhle, nebo piopoustenim v brylych... na zadek mam samozrejme pripraveny prave to stavitelny prepacko (stavitelnou paku ke kosti), pac zadni tlumic je relativne kratkej, upravuje se blbe, a tak nema moc prostor pro nejaky to vetsi manevrovani

tzn. predpeti na seriove motorce ma smysl resit JEN A POUZE v souvislosti s SAG (nastaveni "pracovniho bodu") podle vahy jezdce/posadky ....ovsem to by nam musel nejdriv sdelit z jakeho duvodu to chce snizovat)

2 reakcí na tento příspěvek Přepakování

11.1.2020 v 21:28 | Nahoru | #18
Honda a jeji pro-link je trosku jinej nez prepakovani ostatnich značek, ty komponenty prepakovani jsou tam lehce prohazeny.
Ale osobne si myslim, ze změnou délky te “paky” se taky meni kinematika toho prepakovani a ne ze se jen posouvá pracovni bod. Ale klidne se necham u obrazku přesvědčit.

(reakce na) Přepakování

11.1.2020 v 23:14 | Nahoru | #19

assassin píše: Honda a jeji pro-link je trosku jinej nez prepakovani ostatnich značek, ty komponenty prepakovani jsou tam lehce prohazeny.
Ale osobne si myslim, ze změnou délky te “paky” se taky meni kinematika toho prepakovani a ne ze se jen posouvá pracovni bod. Ale klidne se necham u obrazku přesvědčit.



ano mění se i kinematika, osobní zkušenost....

(reakce na) Přepakování

12.1.2020 v 00:13 | Nahoru | #20
assassin> otazka je cemu rikas zmeni kinematika, ...kdyz zmenis delku te paky posunes cely prevod "jinam" po jeho draze vzhledem k uhlu kyvky a ramu, ale prevod jako takovy (tzn uhly a delky ramen na samotne kosti) i jeho zmena behem propruzeni zustane vicemene stejny,.. resp. blbe receno kost a tlumic zustanou jak byly ale kyvka bude pri tomto postaveni v jinem uhlu, vzhledem k delce te paky samotne bude zmena jeji drahy zpusobena jejim prodlouzenim zanedbatelna, akorat kdyz to takhle snizi tak se to bude driv zavirat (prevod je nelinerni vetsinou, nahrazuje to progres. pruzinu v oblasti kolem dorazu).. kreslit se mi nechce BTW honda nehonda princip je stejny at mas paku v jednom kuse a kost ve dvou nebo naopak... (ani honda to nema vsude uplne stejny, 213V ma napr. cely mechanizmus obracene, kost na ramu a paku na kyvce )

1 reakcí na tento příspěvek Přepakování

12.1.2020 v 01:15 | Nahoru | #21
kerut: zakladas si na exaktnosti vedy a pouzivas terminy jako "vicemene stejny" atd ten tvuj popis mechanismu je hroznej blabol treba obvykle se rika kost tomu cemu ty rikas paka ten prevod neni "vetsinou" nelinearni - jak ty pises, ale vzdy nelinearni, to je ucel celeho toho prepakovani, aby tam ta progrese byla atd atd.

Naposledy editováno 12.01.2020 02:10:18

(reakce na) Přepakování

12.1.2020 v 03:00 | Nahoru | #22
assassin> kost je ta vec se trema dirama, a zalezi na uhlu mezi nima, ramenech pák, a na natoceni cele te veci (resp na tom jaks se dahy cepu priblizuji ci odaluji) na delce te paky o kterou se to opira tolik nezalezi, ta je tam proto aby to mohlo fungovat (stupne volnosti) a jen prenasi silu z jejdne rot. vazby na druhou.. mas inventor nebo podobnou vec tak si to nakresli...
ano mechanizmus je nelinearni, kdyby byl linearni nemusel by tam byt to je snad kazdymu (minimalne kazdymu cloveku s FSi) celkem jasny

3 reakcí na tento příspěvek Přepakování

12.1.2020 v 04:02 | Nahoru | #23
Kerut: no a proc myslis, ze se tomu rika "kost"? Protoze to ma tri vrcholy a vypada to jako trojuhelnik? (zkus si dat do googlu "kosti prepakovani" nebo "linkage bones")

Ano, kazdymu kdo ma zaklady z mechaniky je jasny, ze je to tam kvuli progresivite, proto moc nerozumim proc pises, ze je ten prevod "vetsinou" nelinearni - jako kdyby existovala nejaka moznost, mensinova, kdy je ten prevod linearni

Ja jsem si to kreslil a prave na delce te "kosti" zavisi natoceni cele te trojuhelnikove veci.

Naposledy editováno 12.01.2020 04:03:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování

12.1.2020 v 09:00 | Nahoru | #24

assassin píše: Ja jsem si to kreslil a prave na delce te "kosti" zavisi natoceni cele te trojuhelnikove veci.



..no v pripade ze kyvka zustane ve stejnem uhlu k ramu pak asi ano, ale o tom se tu dobrou pulhodinu bavime, mlho..

pokud chces pohnot kyvkou, a nechat tu trojuhelnikovou vec (at uz ji nazyvas jakkoliv) bez zmreny uhlu vuci kyvce pak se musi prodlouzit/zkratit prave ta dloiha vec, a naopak kdyz otocis tu trojuhelnikovou vec zmenis tim uhly ramen vuci ulhu kyvky a tudiz i drahy, tzn jejich pomer pri dalsim otaceni,.. i kdyby to nebylo z fce(z kinematiky) celkem zrejmy, tak vzhledem k tomu ze se ta prepacka stavitelna delaji tak to nejspis bude fungovat, ze

(reakce na) Přepakování

12.1.2020 v 11:20 | Nahoru | #25

kerut píše: ..no v pripade ze kyvka zustane ve stejnem uhlu k ramu pak asi ano, ale o tom se tu dobrou pulhodinu bavime, mlho..

pokud chces pohnot kyvkou, a nechat tu trojuhelnikovou vec (at uz ji nazyvas jakkoliv) bez zmreny uhlu vuci kyvce pak se musi prodlouzit/zkratit prave ta dloiha vec, a naopak kdyz otocis tu trojuhelnikovou vec zmenis tim uhly ramen vuci ulhu kyvky a tudiz i drahy, tzn jejich pomer pri dalsim otaceni,.. i kdyby to nebylo z fce(z kinematiky) celkem zrejmy, tak vzhledem k tomu ze se ta prepacka stavitelna delaji tak to nejspis bude fungovat, ze



U celého prepakovani jde o prevod na tlumic a průběh toho převodu. Kdyz vezmu polohu kyvky s maximálním zdvihem, prevod na tlumic v originální konfiguraci je v tu chvili treba 1:2,5 - kdyz změníš délku kosti tak pri stejném maximálním zdvihu se ten prevod zmeni treba na 1:2,4 - zmeni se cely průběh toho převodu. Pokud kost zachovam a zkratim tlumic, zůstane koncový prevod stejny a i průběh stejny. Pro posuzovani prepakovani se pouziva graf kde je na jednu osu vynesen zdvih kola a na druhou zdvih tlumice, z grafu je videt jak velky mechanicky prevod je na zacatku zdvihu, jakej je na konci a jeho prubeh. v pripade zkraceni tlumice je ten prubeh stejnej, stejnej graf. v pripade zmeny delky kosti se tento prubeh zmeni, v kazde poloze kyvky je jinej mechanickej prevod na tlumic nez byl v puvodni konfiguraci.

To, ze se to vyrábí - to je fakt technickej argument jako stehno. Samozrejme, ze to funguje - sníží to motorku. To jsem ale nerozporoval. Ja tvrdím, ze soucasne s tim, ze to sníží motorku to zmeni průběh převodu na tlumic a ze to neni uplne ok.



tady na obrazku je kyvka v puvodni nesnizene poloze a nasledne kyvka ve snizene poloze ktera je dosazena tak, ze je tlumic stlaceny/zkraceny.
je tam i stejna snizena poloha kyvky ktere je dosazeno zmenou delky kosti. je videt ze pro stejnou polohu kyvky maji ty trojuhelnikove dily rozdilnou polohu - rozdilny prevod na tlumic

Naposledy editováno 12.01.2020 11:31:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování

12.1.2020 v 15:40 | Nahoru | #26
Assassin> jednak s delsi pakou zmenis i tlumic (zde muzes samozrejme predpetim, ale to proto ze pujde jen o milimetry) a druhak ten trojuhelnik jak ho mas nakresleny je rekl bych (od oka a od tech dvopu spodnich poloh) uplne k nicemu, divny uhel a stejne paky, tam zadna zasadni progresivita nebude ..

nevim z jake realne geometrie vychazis ale od cepu kyvka-trojuhelnik je kratke rameno k cepu trojuhelnik-paka, ktere je v uhlu nekde okolo 90° (proste ve velkem uhlu ) k ose te paky, a delsi rameno k cepu trojuhelnik tlumic, ktere je zas ve velkem uhlu k tlumici a naopak skoro rovnobezne s pakou... to dela jednak ten prevod (pomerem stran + gon. fcemi) a samotne trajektorie cepu kyvka-trojuhelnik a paka trojuhelnik se postupne sbihaji (gon fce) cim vznika ta progresivita prevodu.. mi to prijde (od oka mozna picu vidim) ze mas ty uhly +- stejne coz progresivitu prave moc neudela, ale zas verim ze vychazis z nejake realne geometrie a nekreslis se s tim jen tak tak verim ze spis tu picu vidim... kazdopadne bezne je ten trojuhelnik postaveny jinak, a s jinym pomerem stran.. v extremu treba CBR600, HRC kosti pro VFR atd.. s uhlem pres 90°..

btw ad trojuhelnik-paka vs. kost.. nerikam ze nemas pravdu ale podivej se na hondi preapcko, co z toho ti pripomina kost a co dva kusy plechu spojene trubkou
za me je kost trojuhelnik, ma tvar kosti a je v jednom masivnim kuse.. ty dva plochace by me kosti nazyvat fakt nenapadlo

E: kdyz uz to tu plevelime, stejne je to tema vo hovne.. zdne snizeni se mi do toho kreslit nechce ale je to z geometrie videt kam se to hne nebo nehne..
moje geometrie origo(skoro bez progrese.. brutalne tuhy pero takze si tuhle geo. mohli v klidu dovolit):

upravena pro pero z baworaka (mensi tuhost, delsi draha = vetsi prevod, podobna jako pro HRC)

a zminene prepakovani - no, co z toho bys nazval "kosti" ? :)


Naposledy editováno 12.01.2020 15:56:03

Přepakování

12.1.2020 v 15:55 | Nahoru | #27
Hele je to zbytecny. Ani se nedomluvime v terminologii - protoze "paka" je podle me terminus technikus a mam dojem, ze ty rikas paka necemu co paka vubec neni.

Obrazek mel ukazat pricip, ze kdyz zmenis delku kosti tak se zmeni poloha toho trojuhelniku a zaroven i prevod na tlumic a cely prubeh toho prevodu. Ze tenhle konkretni prevod ma malou progresivitu je sice fakt, ale o tom ta diskuze vubec neni. Diskuze je o tom, ze zmena delky kosti meni velikost prevodu kyvka-tlumic a jeho prubeh.

Jako kosti bych nazval ty dva dily vpravo. Protoze se to tak bezne pouziva

Naposledy editováno 12.01.2020 15:59:52

Přepakování

12.1.2020 v 16:23 | Nahoru | #28
Kost - tahlo, vzpera
Paka - je jednoduchy stroj, soucastka ktera se otaci kolem jedne osy a sily pusobi na rozdilnych ramenech cimz dochazi k nasobeni sily, v tomto pripade je pomerne jasne, ze jako paka zde pusobi ten trojuhelnikovy dil

dam si na nastenku upozorneni, abych se priste do temat o tlumicich nesral, usetri to vsem spoustu energie a nervu.

Naposledy editováno 12.01.2020 17:15:52

(reakce na) Přepakování

12.1.2020 v 18:54 | Nahoru | #29
Assassin> OK, ohledne terminologie tahlo a trojuhelnik.. snazim se ti rict ze kinematika se zmeni kdyz se otoci trojuhelnik proti kyvce.. "tahlo" i tlumic jsou pomerne dlouhe, a jejich zmenou se jejich uhel vzuci cepum zmeni minimalne, pri pohybu mechanizmu se tez nemen vylozene zasadne, ale ten trojuhelnik se otaci o docela dost a ma kratoucka (vuci delce tahla a tlumce) ramena, suma sumarum 1°paky nezmeni nic moc ale 5 nebo 10° trojuhelniku udela peknejch par mm.. prodlouzeni te paky(jak ty rikas kosti) je v milimetrech a kyvka se pohne o milimetru treba deset (ja to mam navrzeny na +-1,5 zavitu M12!!) tim nezmenis kinematiku skoro vubec, zatim co kdyby jsi zkracoval rovnou delku tlumice pri stejne delce paky tocis trojuhelnikem a menis ji o dost vic, to je to co se snazim prezentovat.. nic vic nic min

...ty to mas na tom obrazku proste dost zvlastne geometricky uzpusobeny, skoro mi prijde ze je to kresleny tak aby jsis dokazal svou pravdu (BTW ohledne pravdy bych rekl, ze se bavime prakticky o tom samem, jen se nejsme jako obvykle schopni dohodnout) trojuhelnik ti se skoro neotaci kolem cepu na kyvce.. ale v praxi se praveze otaci a prave tim dochazi k te progresi.. jeden uhel jde do 90 druhy od 90, a tim se ten prevod v prubehu otocen trojuhelniku (tedy pohybu kyvky a celeho mech.) meni

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování

13.1.2020 v 09:44 | Nahoru | #30
kerut -
btw ad trojuhelnik-paka vs. kost.. nerikam ze nemas pravdu ale podivej se na hondi preapcko, co z toho ti pripomina kost a co dva kusy plechu spojene trubkou
za me je kost trojuhelnik, ma tvar kosti a je v jednom masivnim kuse.. ty dva plochace by me kosti nazyvat fakt nenapadlo

Si prohlídni obrázek od Kolštejna a přestaň "dávat na svůj dojem" - správná terminologie je základ, člověk se pořád učí.
...kolik znáš kostí, co mají tři klouby?
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist