Navážu na předchozí rok 2018
Celkem se prodalo asi 99 tisíc motocyklů, 133 tisíc skútrů a 20 tisíc strojů v kategorii ciclomotori (padesátky, mopedy, elektro do 45km/h).
U motorek se do nejprodávanějších 100 modelů vešlo celkem 75819 kusů, tedy 3/4 všech, s prodejem nad 252 kusů.
První desítka vypadá takto:
BMW nám statistiku trochu zkresluje, když vede Adventuru jako samostatný model. Honda Africa Twin je daleko za oběma 1250 GS, kterých je v součtu skoro 6,5 tisíce. Na druhou stranu, pod pojmem skútr si představuji něco jednoduchého, nenáročného a levného, což superskútr Honda X-ADV 750 až tak není. A kdyby Honda X-ADV byla vedená jako motorka, s prodejem 4263 kusů by byla první.
Edit - taky je zajímavé, jak se těch 99 tisíc motorek prodávalo v průběhu roku
Naposledy editováno 09.01.2020 14:21:06
foxdive píše: Čumím kolik cf moto se u nás i ve světě prodá, přitom sem snad ani jednu ještě nepotkal
U nás parkuje borec jednu CF moto před panelákem celý rok, zatím tam stojí i teď přes zimu, takže se asi moc nekradou...
Jinak logicky že v Itálii se toho prodá mnohem víc než v UK... protože podnebí...
Naposledy editováno 10.01.2020 10:26:42
Zajímavá je situace u skútrů. Honda Italia vyrábí SH 125/150/300, které Francouzi úplně ignorují, zatímco v Itálii dělají čtvrtinu všech skútrů. A obráceně - ve Francii trhá rekordy Forza 125, XMax 125 a trochu i Vespa GTS 125, zatímco v Itálii je skoro nikdo nechce.
A taky jsou frantíci úchylní na tříkolky, 10x větší prodej, než v Itálii.
Naposledy editováno 10.01.2020 23:16:14
1 reakcí na tento příspěvek Kolik se prodalo motorek v Itálii v roce 2019
32. místo, Ducati Scrambler, 892 ks
42. místo, Moto Guzzi V85TT, 746 ks
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik se prodalo motorek v Itálii v roce 2019
RUDA píše: Kde je nějaká pořádná motorka jako třeba R1 GSXR ZX 10
A kdo by to kupoval do běžnýho provozu? Jednak stojej nesmysl a druhak jsou nevyužitelný kromě okruhu. Superbiky už jsou dnes jen záležitost pro hrstku bohatých fajnšmekrů, co tráví dny na dromech. Jejich doba už dávno minula...
- jednotlivé modely se vyskytují pouze v měsíčních přehledech Top 50, a protože v prosinci se prodávaly hlavně skútry, je skutečných motorek v přehledu pouze 20
- nová Africa se prodávala od listopadu, tak jsem dohledal ještě prodej staré 1000ccm
- registrovali asi 69 tisíc motorek (carratera) plus dalších 7 tisíc sportovních endur (campo), 99 tisíc skútrů a 19 tisíc padesátek (ciclomotores).
V tabulce jsou ty nejprodávanější, ale ne všechny, pokud v prosinci nešly na odbyt. Vychází to zhruba půl na půl naháče a adventury, k tomu jedno opravdové enduro KTM EXC 300. Ve spodní půlce mojí tabulky určitě nějaké modely chybí, ale v prosinci je prostě málo prodávali, tak vypadly i celkového přehledu.
Španělsko je země závodních okruhů a mistrů světa na nich, ale kapoty jim nejedou.
Žádné scramblery, twiny, žádný Triumph, Ducati, Guzzi, Harley.
Vítězem je jako skoro všude R 1250 GS, v součtu 3311 ks.
Afriky se prodalo míň než polovinu, 1427 ks. Líp než Afrika pasuje na španělské silnice adventura pro chudé, CB 500 X.
Naháči jsou nejúspěšnější v případech, kdy tak nějak nejlíp vychází poměr cena/výkon - Z 900, MT-07, CB 650 R.
Naposledy editováno 13.01.2020 14:18:51
SuperSic58 píše: A kdo by to kupoval do běžnýho provozu? Jednak stojej nesmysl a druhak jsou nevyužitelný kromě okruhu. Superbiky už jsou dnes jen záležitost pro hrstku bohatých fajnšmekrů, co tráví dny na dromech. Jejich doba už dávno minula...
Přesně, pokud nejsi milionář co jezdí na okruh, tak je superbike do provozu naprosto k ničemu.
Leda se na to chodit dívat do garáže nebo machrovat před kavárnou
V Německu se prodalo asi 113 tisíc motorek, z toho skoro 25 tisíc BMW, a z toho 10 tisíc R1200GS a R1250GS.
Dalších asi 20 tisíc Leichtkrafträder, tedy do 125ccm, hlavně se prodává Duke 125, MT-125 a CB 125 R.
Skútrů nad 125ccm se prodalo 16,5 tisíce a z toho je 7 tisíc(!) modelu Vespa GTS-300 Super.
Skútrů do 125ccm se prodalo 15 tisíc.
Dohromady je to asi 165 tisíc kusů. Motorky v Top 50 vypadají takto:
BMW nemá cenu komentovat, ale od KTM berou Němci i 1290:
Od Italů kupují v Německu něco málo V85TT, Scramblery a velkou Multistradu, od Triumphu jenom Speed Twin.
U Hondy se kupují adventury a naháče, u Kawasaki zedy, u Suzuki mají Němci obrácené preference proti Italům, u Yamahy MT-07 a MT-09.
Naposledy editováno 14.01.2020 13:51:09
Benelli, Guzzi a Fantic si polepšily proti loňsku o hodně. SWM loni nastartovala s novými modely v podobné stylu, jako Benelli, ale výsledky prodejů jsou opačné. Aprilia sice nemá žádný trhák, ale z jejich mixu si zatím ještě pár Italů vybere. Dál se propadá MV Agusta - dostala ruskou finanční injekci, má se změnit marketing, ale zatím nic z toho.
Naposledy editováno 15.01.2020 19:51:29
1 reakcí na tento příspěvek Kolik se prodalo motorek v Itálii v roce 2019
GS je jasný, nevíš, máš love, kup GS, to se dalo čekat a těžko jim vytýkat, že jsou marketingově a prodejně úspěšní. Nějaký naše kecy (jako ten můj na začátku věty) je vůbec nemůžou zajímat.
Celej tenhle žžebříček mě donutil změnit názor na palivový mapy. Vždycky mi to přišlo jako blbost, dřív jsme to neměli a v současný době jsem u všech testovaček jel stejně na tu nejsilnější a neviděl důvod, proč tam ty ostatní jsou. Ale ono to smysl očividně dává, ty motorky jsou pak prodatelnější (ha, to je slovo ) určitý skupině lidí a asi motomobilka (od automobilka ...další supr slovo ) chce prodávat ty nejvyšší modely, kde má pravděpodobně nejvyšší vejvar. "Pane, to si stáhnete výkon a furt máte tu nejlepší motorku, to se soused posere"
1 reakcí na tento příspěvek Kolik se prodalo motorek v Itálii v roce 2019
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik se prodalo motorek v Itálii v roce 2019
Dál celoročně švýcarsko 60ks, Rakousko 42ks, Česko 15ks. Prostě skoro dohání prodeje R1
Pak už se člověk nediví, proč hodně menších značek nemá žádné příslušenství nebo nabízí jednu barvu a díly až za několik měsíců.
A pak je tam ještě jakási K.T.M. a ta prodala ve Francii 6014 kusů ...
Počítal jsem endura (do terénu) a Francouzi vypadají, že dvoutakty je berou o něco víc.
https://www.mcnews.c...cycle-sales-figures/
Australáci mají svoje specifika, serou na Euro, takže:
- nejvíc motorek prodá Harley
- jenom dvě značky si proti loňsku polepšily - KTM a Husqvarna
- nejvíc se prodává CB125, Ninja 400, MT-07. Jenže pak jsou ještě sportovní offroady se značkou a těch se prodá podobné množství - WR450F, KTM EXC 300 a EXC 500
- zvláštní kategorie je Learner Approved, t.j. pro začátečníky (do 660ccm, do 150kW/tunu) a zde kraluje Yamaha WR450F (1206ks!), protože v papírech má jenom pár kilowatt.
- nejvíc v adventurách má v Evropě už nepovolená Suzuki DR650SE, něco zbylo i na Kawasaki KLR650
- kapoty: Ninja 400, CBR 500 R, CBR 650 R. Mají rozum, nesedlají, co nezvládají. (Ale nějakých 1000 kousků dvěstakoňových bestií se tam taky prodá).
A protože v Austrálii se často jezdí i necestou, kde blinkry, světla a RZ nic neznamenají, zde je přehled offroadů a krosek . Možná někoho zaujme, jak se různě prolínají kategorie Enduro, Trail, Farm, Fun a Moto Cross.
Celkem 53.183 motorek:
- Itálie 9.474 (ale registrovaných jen 9.280)
- USA 7.682
- Německo 5.143
- Francie 3.464
- Čína 3.200
- Španělsko asi 2.700
- Austrálie 1.368
- české země 229 nebo 243 ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha Mt 09 při nižších otáčkách c... Yamaha MT-09 | Czlad | 19 | Včera v 09:36 SuperSic58 |
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X | stafler | 5 | 17.4.2024 v 09:23 Koudy01 |
Tracer 900 GT přední vidlice Yamaha Tracer 9 / 900 | dodocb | 10 | 14.4.2024 v 17:29 JAVR |
Tracer 9 GT zadní centrála Yamaha Tracer 9 / 900 | mára929r | 15 | 14.4.2024 v 09:58 mára929r |
Spolehlivost MT-09 Yamaha MT-09 | Ale3 | 20 | 13.4.2024 v 07:15 dewwil |