Chtěl bych se zeptat:
1. je pravda, že baterii opravdu můžu na takové nabíječce mít celou zimu?
2. můžu nabíječku připojit přímo na baterku v motorce, aniž bych baterii vyndal?
Děkuju.
F
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
Dávat baterii do tepla je zažitej mýtus.Teplo baterii škodí víc než zima,důležitý je mít ji v suchu...Ideálně chladnější místnost s minimální vzdušnou vlhkostí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
equir píše: [quote=Lukas_13y]Dát barerii do tepla a hlídat si ji není zas tak veliký problém.
Dávat baterii do tepla je zažitej mýtus.Teplo baterii škodí víc než zima,důležitý je mít ji v suchu...Ideálně chladnější místnost s minimální vzdušnou vlhkostí...
Jo jo, myslím, že je to marné, je to marné, je to marné, tady psát, že nabitá baterka nejmíň přes zimu zestárne, když bude uložená v mrazáku. Možná všichni ti, co věří tomu mýtu, že baterce dělá nejlíp pobyt v dobře vytápěné místosti si i tlačenku ukládají někam ke kamnům, aby se jim nezkazila
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
https://fyzika.okhel...ie-zakladni-info.php
Ideální pracovní teplota Li-Ion baterií (vybíjení, nabíjení)
Pokojová teplota +18°C je většinou pro Li-Ion baterie ta nejideálnější.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
obe moto su v garazi, kde je v zime medzi 2 az 10 stupnami a dari sa im dobre. raz za zimu to pichnem na nabijacku ale dobite to je prakticky ihned. Ak sa to vybija, bude problem niekde inde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
assassin píše: Cikus: me teda prijde 16,7V hodne i na lithiovku, ten multimetr podle me ukazuje blbosti. ostatne uz od pohledu je to nakej pristroj za 3,50
uz i na krabici te baterky je max charge rate 14,7V - tzn maximalni nabijeci napeti. baterka se nesmi nabijet vetsim napetim nez 14,7V tzn neni zpusob jak by se dostala skoro na 17V
tady se píše něco o 16.8 V
Číkus píše: tady se píše něco o 16.8 V
obavam se, ze to neni motocyklova baterie. u liion baterii se pouzivaji ruzne "chemistry" na kterych jsou zalozene konstrukce clanku a tomu odpovida i napeti clanku.
baterie z tveho odkazu je lithiumpolymerova kde plne nabitej clanek ma 4,21V - u motocyklovych baterii se pouzivaji clanky zalozene na LiFePO4 co maji maximalni napeti 3,6V
u te baterie v tvem odkazu by byly clanky pri palubnim napeti 14V temer vybite a tudiz baterie zalozena na techto clancich nelze u motorek pouzit.
Naposledy editováno 08.01.2020 20:39:01
2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě
combust píše: ale ta HY110 je motocyglová HY110
A pro nabíjení Litnoželezitofosfátových se uvádí jako max. 4.2 V na článek. Těsně po dobití by to tak i mohlo být (i když ten měřák je opravdu to nejmíň spolehlivý co jde pořídit).
viz.
Podle me je na lifepo4 4,2V moc. Navic na max napětí je možno dobíjet s balancerem, pro primitivní nabijecky bez balanceru to neni bezpečne.
To ze typek měří kapacitu pri nabíjení na 4,2V a vybijecí křivky pro stejne napětí, neznamena, ze se ty články bezne nabijí na 4,2V
Naposledy editováno 08.01.2020 21:56:59
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě
Bohužel tu nemám nikoho po ruce s takovym strojem.
combust píše: By asi bylo nejlepší změřit na kolik se to dobijí u nových motorek který mají tyhle baterky od výroby. Výrobce to bude mít vychytaný (viz. toyota s těma jejich nimh v hybridech který při udržování 20-80% přežijou 13let a víc).
Bohužel tu nemám nikoho po ruce s takovym strojem.
nabiji to uplne stejne jako motorky s olovenyma aku.
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
combust píše: To pak sedí na těch 3,6V na článek. Ono by to i hrálo s tou strategií co má toyota u těch hybridů (tam teda jsou nimh a u některejch modelů pak lion). Když se to nežene na 100% a nevybíjí pod 20% tak to asi vydrží.
U aut je to trochu jina, tam je kompletni nabijeci / monitorovaci elektronika a navic nepouzivaj lifepo4 - ty jsou sice bezpecnejsi, ale maji malou hustotu energie a vyssi hmotnost.
Ty lifepo4 kdyz se pouzivaji kolem tech 14V na 4clanky, tak se clanky moc nerozhodi ani po delsi dobe a zivotnost je slusna. Nektery baterky co jsem delal uz behaj spoustu let... ja do nich balancer nedavam, stejne jako ho tam nedava treba KTM. Ale zase jsou baterky jako je ten xracer ktery maji integrovanej balancer. Ma to svoje vyhody i nevyhody.
Ja u nich pouzivam servisni konektor a jednou za cas tu baterku "srovnam" na modelarsky nabijecce s balancerem.
Vyhoda lifep4 je prave to nizsi napeti na clanek - 4clankem lze primo nahradit olovenou baterii bez uprav nabijeni ve vozidle
Naposledy editováno 08.01.2020 23:05:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
pokud bychstavěl baterku tak bych to udělal stejně - pro motrku s velkým startovacím proudem ybch balancer vynechal a dal servisni konektor
ale třeba u baterky pro elektrokolo nebo vrtačku je BMS bežný a dal bych ho tam
Číkus píše: Lukas_13y> nejvhodnější skladovací teplota je těsně nad bodem mrazu (zdroj)
skladování není problém, ale i lionek před nabíjením by ji bylo třeba temperovat aby měla víc jak 5°C - při nabíjení pod touto teplotou probíhá krystalizace v elektorlytu pomaleji a krystaly rostou větší a mohou poškodit separátor, ale lepší baterie mají v rámci BMS i teplotní senzor a nabíjení nedovolí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
Honza-TA950 píše: assassin> + má lifepo4 výhodu většá bezpečnosti (menší hořlavosti)i oproti liion nebo ještě hůř lipo
pokud bychstavěl baterku tak bych to udělal stejně - pro motrku s velkým startovacím proudem ybch balancer vynechal a dal servisni konektor
ale třeba u baterky pro elektrokolo nebo vrtačku je BMS bežný a dal bych ho tam
oni pouzivaji balancer kterej pres malinky rezistory vybiji clanky ktere maji vyssi napeti - je to pripojene paralelne, startovaci proud to tudiz neovlivnuje.
Kohlstein píše: 2. Odpojil bych při nabíjení kostru, ale to je jen pro supr opatrné jedince, sám to nedělám. A po dobití zase připojil kostru zpět na baterku.
1. Nová motorka, nová baterka. Jednou za dva měsíce to připojíš na tři hodiny na nabíječku a máš pokoj.
Edit - může se stát, že když na půl roku vyndáš baterku, tak tady bude na jaře dotaz, že svítí a bliká nějaká oranžová kontrolka a nejede to, jak by mělo.
můžeš vysvětlit? S tou oranžovou kontrolkou?
2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
assassin píše: oni pouzivaji balancer kterej pres malinky rezistory vybiji clanky ktere maji vyssi napeti - je to pripojene paralelne, startovaci proud to tudiz neovlivnuje.
to dává smysl - jinak ty BMS které řídí i celý proud jako ochranu článků (vybíjení, max. proud atd.) má přes ty aktivní prvky logicky omezený proud právě tím polovodičovým prvkem a to má smysl max. v řádu desítek ampér např. u nářadí či kola, na startování se stovkami ampér ne
https://www.aliexpre...1.0.0.36c24c4dna8IVh
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vibrace do sedla Honda CMX500 Rebel | Olgojc | 2 | 15.4.2024 v 20:01 Fueltank |
Honda Rebel 1100 / 500 dotaz Honda CMX500 Rebel, Honda CMX1100 Rebel | Jendisek | 5 | 4.11.2023 v 08:16 MungoJerry |
Řdičák v Americe Honda CMX500 Rebel | Kapacita15 | 8 | 7.7.2023 v 08:53 SLEEPER |
Návod Honda CMX500 Rebel | Rebel500 | 6 | 20.6.2023 v 14:15 puffybodie |
Honda CMX 500 Rebel - padací rámy Honda CMX500 Rebel | ivan99 | 2 | 18.4.2023 v 09:53 Gahan37 |