Téma: XL1000V karburátor vs FI
2.1.2020 v 19:16
Loni jsem měl možnost najezdit asi 1000 km na starém Varaderu (karburátory) a vyloženě mi to sedlo, takže letos budu zřejmě Varana kupovat. Jsou nějaké zásadní rozdíly mezi starým modelem a novějším? Vím akorát o převodovce (5/6 kvalt) a karb/EFI.
Mezi modely s karbem/stříkačkou je docela cenový rozdíl, tak váhám, jestli má cenu zvětšovat rozpočet (zase by zbylo míň na ponákupní servis).
Naposledy editováno 02.01.2020 19:19:14
Mezi modely s karbem/stříkačkou je docela cenový rozdíl, tak váhám, jestli má cenu zvětšovat rozpočet (zase by zbylo míň na ponákupní servis).
Naposledy editováno 02.01.2020 19:19:14
U karburátorů tě bude srát spotřeba, která se nezastaví na 7L/100km. Stříkačka jezdí za 5,5L/100km. Tak si to spočítej - dělá to 50-70Kč na 100km.
https://www.spritmon...000.html?powerunit=2
https://www.spritmon...000.html?powerunit=2
1 reakcí na tento příspěvek XL1000V karburátor vs FI
Těch rozdílů tam pár je od spotřeby až technické vylepšení některých dílů. Na co fakt dát pozor u karburátoru jsou napínáky. U SD01 praskaly vynuté pružiny z důvodu usazování vodních par v horní části napínáku kde doslova narezly a praskly (přehnily) a nezáleželo vůbec na kilometrech ale na stáří. Praskali kolem deseti let stáří a výše. (cituji CHARYHO)
1 reakcí na tento příspěvek XL1000V karburátor vs FI
Taky bych volil strikacku, jel jsem na obouch cca 100km a pokud jsou prachy jeste bych bral po faceliftu od roku 2007. Hlavni znak je ze zadni blinkry jsou soucasti svetla
Já jezdil na Varaderu 5 let, r.v. 2000 "karbec". Je to velmi, velmi dobrá, pohodlná motorka. Na okruhu jsem v zatáčkách klopil na max., stupačky přiklopené k rámu a těch jisker
Nebo co bylo parádní: jedeš cca kolem 150, spojka, podřadit na 3, pustit spojku a několik metrů jedeš zadním kolem jako na ledě, kolo se pak pěkně chytí, naklopíš co to jde a mažeš. Jo, jo to bylo něco. V terénu jsem se toho opravdu nebál, na špuntech projede všechno (Ukrajina, Rumunsko, crossové tratě atd...). Nemá těžiště dole jako třeba BMW a v terénu a vlastně nejen v terénu je to sakra znát, nadřeš se ale jde to. Oproti BMW, které je mnohem lepší v terénu, má tohle Varadero naprosto úžasný zvuk (já nechal spolu s kamarády namontovat a poladit koncovky RP). Dvouválec do V s motorem z VTR, oproti BMW zvuk naprosto skvostnej a taky jede o mnoho lépe jako např. BMW 1200 (já jezdil na r.v.09). I když každý rok si půjčuji na cestu do zahraničí nové BMW ADV s rychlořazením a to je teda pecka. Tenkrát když jsem si koupil BMW, tak si pamatuju, že z motoru jsem nadšený moc nebyl. Varadero mi sedělo více, jen můj názor.
Jsem se trochu rozepsal, každopádně Varadero doporučuji, dnes už seženeš za rozumný peníze a šel bych do karbecu, jede lépe jako stříkačka a má lepší design. Co člověk, to názor.
Přeji spoustu šťastných km


Jsem se trochu rozepsal, každopádně Varadero doporučuji, dnes už seženeš za rozumný peníze a šel bych do karbecu, jede lépe jako stříkačka a má lepší design. Co člověk, to názor.
Přeji spoustu šťastných km
1 reakcí na tento příspěvek XL1000V karburátor vs FI
Ahoj.
Já jezdím na Varaderu SD02, tedy stříkačka. Těžiště fakt vysoko, motorku sám v podstatě nezvednes. Oproti BMW však perfektní ochrana před větrem a hlavně deštěm. Bral bych určitě stříkačku. Hlavní rozdíly byly již řečeny výše..ještě bych zmínil zásadní rozdíly v podvozku, kdy karbec je již z výroby špatně nastavený. Nyní ty podvozky už budou v podstatě nepoužitelný-kompletni repase. Dále ber v potaz i to, že karbece už budou taky mít nejlepší za sebou, dále už budou KO i rozvody atd. Takže v mých očích jsou servisní náklady na karbec poměrně vysoké. Pokud budeš volit stříkačku, dívej se po verzi s ABS, nevím proč, ale Honda do těchto verzí dávala jiné tlumiče jak vpředu tak hlavně i vzadu, čímž se výrazně zlepšily jízdní vlastnosti Varadero... byť i zde že bude zcela jistě čekat repas zadního centrálu a výměna předních komponentů. Pokud jezdíš ve dvou, doporučuji ještě výměnu předních pružin za progresivní-mam osobně odzkoušeno a je to 100%zlepšení.
Já jezdím na Varaderu SD02, tedy stříkačka. Těžiště fakt vysoko, motorku sám v podstatě nezvednes. Oproti BMW však perfektní ochrana před větrem a hlavně deštěm. Bral bych určitě stříkačku. Hlavní rozdíly byly již řečeny výše..ještě bych zmínil zásadní rozdíly v podvozku, kdy karbec je již z výroby špatně nastavený. Nyní ty podvozky už budou v podstatě nepoužitelný-kompletni repase. Dále ber v potaz i to, že karbece už budou taky mít nejlepší za sebou, dále už budou KO i rozvody atd. Takže v mých očích jsou servisní náklady na karbec poměrně vysoké. Pokud budeš volit stříkačku, dívej se po verzi s ABS, nevím proč, ale Honda do těchto verzí dávala jiné tlumiče jak vpředu tak hlavně i vzadu, čímž se výrazně zlepšily jízdní vlastnosti Varadero... byť i zde že bude zcela jistě čekat repas zadního centrálu a výměna předních komponentů. Pokud jezdíš ve dvou, doporučuji ještě výměnu předních pružin za progresivní-mam osobně odzkoušeno a je to 100%zlepšení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL1000V karburátor vs FI
Ondramorava> Rozliseni SD01 a SD02 neni karbec vs. FI, ale kupodivu posledni karbece 2001 a 2002 jsou take SD02 :(
Karbec nemel “blbe” nastaveni, jen mel vetsi zdvihy a mekci naladeni. Oproti tomu FI je tvrdsi s mensim zdvihem, takze na silnici pusobi leoe nestavene. ABS mely vzadu stelovani nejen predpeti, ale i utlumu.
Karbec nemel “blbe” nastaveni, jen mel vetsi zdvihy a mekci naladeni. Oproti tomu FI je tvrdsi s mensim zdvihem, takze na silnici pusobi leoe nestavene. ABS mely vzadu stelovani nejen predpeti, ale i utlumu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL1000V karburátor vs FI
vilemx> U té verze s ABS jsou i jiné vnitřky předních tlumičů. Nikdy jsem nezjistil proč se verze s/bez ABS mají jiné tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek XL1000V karburátor vs FI
Tak dohadovat se co je hezčí, tak asi není to prave. Co člověk to jiný názor a vkus.
Spíš jak píšou nahoře kluci jde o technické věci a různé výhody, popř. vylepšení.


Spíš jak píšou nahoře kluci jde o technické věci a různé výhody, popř. vylepšení.

Ondramorava píše: U té verze s ABS jsou i jiné vnitřky předních tlumičů. Nikdy jsem nezjistil proč se verze s/bez ABS mají jiné tlumiče
Tipuji, že ABS už měli odladěné na VFR, které má s Varanem stejné brzdy. Tak ho od roku 2004 šoupli i na Varana a tomu ještě víc přitvrdili tlumiče + dozadu přidali štelování odskoku, aby se chování podvozku co nejvíc přiblížilo cestovně-sportovnímu VFR.
Je to ale jen moje teorie pramenící z toho, jací jsou v Hondě koumáci, když mají srazit náklady na vývoj nového vs. použít již vyvinutý díl

JPechy píše: Tak dohadovat se co je hezčí, tak asi není to prave. Co člověk to jiný názor a vkus.
Spíš jak píšou nahoře kluci jde o technické věci a různé výhody, popř. vylepšení.
1 reakcí na tento příspěvek XL1000V karburátor vs FI
Díky všem za příspěvky. Ještě to promyslím, mám na to čas minimálně do léta. Jinak tu spotřebu u karbcové verze jsem při tom loňském testu měl 6,5 litru a Varana jsem prohnal poctivě, koukal jsem na spritmonitor.de a tam vychází rozdíl ve spotřebách karb. vs. FI jen necelý litr na sto, to je v klidu. No uvidím, kolik bude peněz a na co přes inzeráty natrefím.
y2k> Sezónu 2003 jsem projezdil s prvním FI. Většinou sólo s kufrem a někdy i rolkou, s mixem cest od dálnice po MX trať. Spotřebu jsem měl 5,5 litru a o dost vyšší cestovní průměr, než s XRV, jde byl dlouhodobý průměr 6 litrů. S karbecovým modelem jsem toho moc nenajezdil, takže dlouhodobý průměr nemám. Ale bral víc jak FI i XRV.
Spotřebu u karbecu oproti FI zabíjí hlavně dálnice. Jakmile se ten motor roztočí a navíc nemá šestku, bere fakt dost
Spotřebu u karbecu oproti FI zabíjí hlavně dálnice. Jakmile se ten motor roztočí a navíc nemá šestku, bere fakt dost

1 reakcí na tento příspěvek XL1000V karburátor vs FI
Ale proč dobrovolně kupovat starší model který může být v horším stavu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL1000V karburátor vs FI
dave-lister> Finance, neduvera v FI, vzhled, nabidka znameho kusu, ...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL1000V karburátor vs FI
vilemx> Další důvod proč nekupovat FI je tento inzerát. :D :D
Koukněte na video prezentaci
Koukněte na video prezentaci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL1000V karburátor vs FI
dave-lister> Na tu firmu jsem slyšel jen samou špínu...ale možná se změnili..
Jinak k tomu videu...můj názor....není nic horšího, než když prodávající stahuje pozornost na spotřební věci jako gumy a desky a často tak maskuje podstatně důležitější věci....
A taky je nutné vzít v potaz, že Varadero je dálkový parník, kterého si lidé nekupuji na cestu kolem komína. Já mám 2007 a najeto 80 000 a to teď moc nejezdím... takže za mě je 48 000 iluzorní..
Ale je to můj názor, třeba se pletu....
Jinak k tomu videu...můj názor....není nic horšího, než když prodávající stahuje pozornost na spotřební věci jako gumy a desky a často tak maskuje podstatně důležitější věci....
A taky je nutné vzít v potaz, že Varadero je dálkový parník, kterého si lidé nekupuji na cestu kolem komína. Já mám 2007 a najeto 80 000 a to teď moc nejezdím... takže za mě je 48 000 iluzorní..
Ale je to můj názor, třeba se pletu....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Varadero - větší pastorek / menší r... [1, 2] Honda XL 1000V Varadero | vhml | 31 | 29.1.2021 v 18:35 vilemx |
Klepání v motoru Honda XL 1000V Varadero | JuraB | 4 | 14.1.2021 v 21:56 serzino |
Slabý štart Honda XL 1000V Varadero | mikajenko | 17 | 21.12.2020 v 21:58 drak0123 |
Odvzdušnění chladící soustavy Honda... Honda XL 1000V Varadero | R.Malec | 6 | 22.11.2020 v 15:10 drak0123 |
Progresivní pružiny Honda XL 1000V Varadero | Alonso69 | 25 | 17.11.2020 v 08:36 Bond33 |