barth_duben




buttig padaky35 Přidat reklamu

Téma: XL1000V karburátor vs FI
2.1.2020 v 19:16
Loni jsem měl možnost najezdit asi 1000 km na starém Varaderu (karburátory) a vyloženě mi to sedlo, takže letos budu zřejmě Varana kupovat. Jsou nějaké zásadní rozdíly mezi starým modelem a novějším? Vím akorát o převodovce (5/6 kvalt) a karb/EFI.
Mezi modely s karbem/stříkačkou je docela cenový rozdíl, tak váhám, jestli má cenu zvětšovat rozpočet (zase by zbylo míň na ponákupní servis).

Naposledy editováno 02.01.2020 19:19:14
Předchozí
1 2
Následující

XL1000V karburátor vs FI

2.1.2020 v 19:45 | Nahoru | #1
Bez už do vstřikování, menší spotřeba a jednodušší servis

XL1000V karburátor vs FI

2.1.2020 v 19:48 | Nahoru | #2
U karburátorů tě bude srát spotřeba, která se nezastaví na 7L/100km. Stříkačka jezdí za 5,5L/100km. Tak si to spočítej - dělá to 50-70Kč na 100km.
https://www.spritmon...000.html?powerunit=2

1 reakcí na tento příspěvek XL1000V karburátor vs FI

2.1.2020 v 19:51 | Nahoru | #3
Těch rozdílů tam pár je od spotřeby až technické vylepšení některých dílů. Na co fakt dát pozor u karburátoru jsou napínáky. U SD01 praskaly vynuté pružiny z důvodu usazování vodních par v horní části napínáku kde doslova narezly a praskly (přehnily) a nezáleželo vůbec na kilometrech ale na stáří. Praskali kolem deseti let stáří a výše. (cituji CHARYHO)

(reakce na) XL1000V karburátor vs FI

2.1.2020 v 22:14 | Nahoru | #4
MotoMike> Na shnilé napínáky trpěly i FI. U takhle staré motorky se přimlouvám za jejich kontrolu v rámci preventivního servisu po koupi motorky. Každopádně hlasuji pro FI.

1 reakcí na tento příspěvek XL1000V karburátor vs FI

3.1.2020 v 05:34 | Nahoru | #5
Taky bych volil strikacku, jel jsem na obouch cca 100km a pokud jsou prachy jeste bych bral po faceliftu od roku 2007. Hlavni znak je ze zadni blinkry jsou soucasti svetla

XL1000V karburátor vs FI

3.1.2020 v 06:39 | Nahoru | #6
Koupil bych strikacku. Jen kvuli spotrebe. Nechtel bych s cestovni masinou jezdit za 7 - 9/100.

XL1000V karburátor vs FI

3.1.2020 v 07:34 | Nahoru | #7
karbec - jede líp (stříkačka není tak živá), ale spotřeba je o dost horší.....a je hnusnější

XL1000V karburátor vs FI

3.1.2020 v 09:11 | Nahoru | #8
No a zmiňovaný napínák rozvodu. Dotaz na majitele, je to u FI již vyřešeno? kamarádovi ta stočená pružinka u karbec verze prdla a ten celkový servis s tím související byl teda šupec.

(reakce na) XL1000V karburátor vs FI

3.1.2020 v 10:30 | Nahoru | #9
Taky bych volil stříkačku. Sice není tak dravá jak karbec, je hodnější. Spotřeba je znát.

XL1000V karburátor vs FI

3.1.2020 v 10:41 | Nahoru | #10
Pro FI mluví i šestikvalt. V Varadera to nebyla změna převodu, ale přidání dalšího kvaltu a šestka je proto docela dlouhá. Na dálkové cestovaní při krouťáku a průběhu toho motoru k nezaplacení, o vlivu na spotřebu ani nemluvě.

XL1000V karburátor vs FI

3.1.2020 v 10:50 | Nahoru | #11
A samozřejmě i vzhled hraje svoji roli. FI je líbivější.

XL1000V karburátor vs FI

3.1.2020 v 15:42 | Nahoru | #12
Ted zde budu ukamenován. Mám karburátor a jel sem i na stříkačce a rozhodně bych neměnil. Do 140 se vlezu v klidu pod 7litru. A sem max spokojen. každá moltorka má své mouchy a když dělá člověk správnou udržbu tak slouží 100%

XL1000V karburátor vs FI

3.1.2020 v 16:50 | Nahoru | #13
Já jezdil na Varaderu 5 let, r.v. 2000 "karbec". Je to velmi, velmi dobrá, pohodlná motorka. Na okruhu jsem v zatáčkách klopil na max., stupačky přiklopené k rámu a těch jisker Nebo co bylo parádní: jedeš cca kolem 150, spojka, podřadit na 3, pustit spojku a několik metrů jedeš zadním kolem jako na ledě, kolo se pak pěkně chytí, naklopíš co to jde a mažeš. Jo, jo to bylo něco. V terénu jsem se toho opravdu nebál, na špuntech projede všechno (Ukrajina, Rumunsko, crossové tratě atd...). Nemá těžiště dole jako třeba BMW a v terénu a vlastně nejen v terénu je to sakra znát, nadřeš se ale jde to. Oproti BMW, které je mnohem lepší v terénu, má tohle Varadero naprosto úžasný zvuk (já nechal spolu s kamarády namontovat a poladit koncovky RP). Dvouválec do V s motorem z VTR, oproti BMW zvuk naprosto skvostnej a taky jede o mnoho lépe jako např. BMW 1200 (já jezdil na r.v.09). I když každý rok si půjčuji na cestu do zahraničí nové BMW ADV s rychlořazením a to je teda pecka. Tenkrát když jsem si koupil BMW, tak si pamatuju, že z motoru jsem nadšený moc nebyl. Varadero mi sedělo více, jen můj názor.

Jsem se trochu rozepsal, každopádně Varadero doporučuji, dnes už seženeš za rozumný peníze a šel bych do karbecu, jede lépe jako stříkačka a má lepší design. Co člověk, to názor.

Přeji spoustu šťastných km

1 reakcí na tento příspěvek XL1000V karburátor vs FI

5.1.2020 v 12:35 | Nahoru | #14
Ahoj.
Já jezdím na Varaderu SD02, tedy stříkačka. Těžiště fakt vysoko, motorku sám v podstatě nezvednes. Oproti BMW však perfektní ochrana před větrem a hlavně deštěm. Bral bych určitě stříkačku. Hlavní rozdíly byly již řečeny výše..ještě bych zmínil zásadní rozdíly v podvozku, kdy karbec je již z výroby špatně nastavený. Nyní ty podvozky už budou v podstatě nepoužitelný-kompletni repase. Dále ber v potaz i to, že karbece už budou taky mít nejlepší za sebou, dále už budou KO i rozvody atd. Takže v mých očích jsou servisní náklady na karbec poměrně vysoké. Pokud budeš volit stříkačku, dívej se po verzi s ABS, nevím proč, ale Honda do těchto verzí dávala jiné tlumiče jak vpředu tak hlavně i vzadu, čímž se výrazně zlepšily jízdní vlastnosti Varadero... byť i zde že bude zcela jistě čekat repas zadního centrálu a výměna předních komponentů. Pokud jezdíš ve dvou, doporučuji ještě výměnu předních pružin za progresivní-mam osobně odzkoušeno a je to 100%zlepšení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL1000V karburátor vs FI

5.1.2020 v 15:04 | Nahoru | #15
Ondramorava> Rozliseni SD01 a SD02 neni karbec vs. FI, ale kupodivu posledni karbece 2001 a 2002 jsou take SD02 :(
Karbec nemel “blbe” nastaveni, jen mel vetsi zdvihy a mekci naladeni. Oproti tomu FI je tvrdsi s mensim zdvihem, takze na silnici pusobi leoe nestavene. ABS mely vzadu stelovani nejen predpeti, ale i utlumu.

XL1000V karburátor vs FI

5.1.2020 v 15:27 | Nahoru | #16
Hlavně bacha na stočeniny. Jen tak letmo jsem kouknul na inzeráty a je tam hodně motorek s nájezdem kolem 30 000km. Počítej že takový cesťák má vždy hodně najeto a nevěř na pohádky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL1000V karburátor vs FI

5.1.2020 v 18:25 | Nahoru | #17
vilemx> U té verze s ABS jsou i jiné vnitřky předních tlumičů. Nikdy jsem nezjistil proč se verze s/bez ABS mají jiné tlumiče

XL1000V karburátor vs FI

6.1.2020 v 05:58 | Nahoru | #18
SD 01 je hezčí

1 reakcí na tento příspěvek XL1000V karburátor vs FI

6.1.2020 v 07:34 | Nahoru | #19
Tak dohadovat se co je hezčí, tak asi není to prave. Co člověk to jiný názor a vkus.
Spíš jak píšou nahoře kluci jde o technické věci a různé výhody, popř. vylepšení.

(reakce na) XL1000V karburátor vs FI

6.1.2020 v 10:49 | Nahoru | #20

Ondramorava píše: U té verze s ABS jsou i jiné vnitřky předních tlumičů. Nikdy jsem nezjistil proč se verze s/bez ABS mají jiné tlumiče


Tipuji, že ABS už měli odladěné na VFR, které má s Varanem stejné brzdy. Tak ho od roku 2004 šoupli i na Varana a tomu ještě víc přitvrdili tlumiče + dozadu přidali štelování odskoku, aby se chování podvozku co nejvíc přiblížilo cestovně-sportovnímu VFR.
Je to ale jen moje teorie pramenící z toho, jací jsou v Hondě koumáci, když mají srazit náklady na vývoj nového vs. použít již vyvinutý díl

(reakce na) XL1000V karburátor vs FI

6.1.2020 v 12:32 | Nahoru | #21

JPechy píše: Tak dohadovat se co je hezčí, tak asi není to prave. Co člověk to jiný názor a vkus.
Spíš jak píšou nahoře kluci jde o technické věci a různé výhody, popř. vylepšení.

Vylepšení bych viděl pouze u spotřeby paliva to je tak asi vše.

1 reakcí na tento příspěvek XL1000V karburátor vs FI

6.1.2020 v 12:32 | Nahoru | #22
Díky všem za příspěvky. Ještě to promyslím, mám na to čas minimálně do léta. Jinak tu spotřebu u karbcové verze jsem při tom loňském testu měl 6,5 litru a Varana jsem prohnal poctivě, koukal jsem na spritmonitor.de a tam vychází rozdíl ve spotřebách karb. vs. FI jen necelý litr na sto, to je v klidu. No uvidím, kolik bude peněz a na co přes inzeráty natrefím.

(reakce na) XL1000V karburátor vs FI

6.1.2020 v 13:01 | Nahoru | #23
y2k> Sezónu 2003 jsem projezdil s prvním FI. Většinou sólo s kufrem a někdy i rolkou, s mixem cest od dálnice po MX trať. Spotřebu jsem měl 5,5 litru a o dost vyšší cestovní průměr, než s XRV, jde byl dlouhodobý průměr 6 litrů. S karbecovým modelem jsem toho moc nenajezdil, takže dlouhodobý průměr nemám. Ale bral víc jak FI i XRV.
Spotřebu u karbecu oproti FI zabíjí hlavně dálnice. Jakmile se ten motor roztočí a navíc nemá šestku, bere fakt dost

XL1000V karburátor vs FI

6.1.2020 v 19:07 | Nahoru | #24
6,5 jsem mel na strikacce .... to jsi karbec moc poctive neprohnal. Kudlu jezdi tak 8.

Naposledy editováno 06.01.2020 19:08:03

1 reakcí na tento příspěvek XL1000V karburátor vs FI

6.1.2020 v 19:41 | Nahoru | #25
Ale proč dobrovolně kupovat starší model který může být v horším stavu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL1000V karburátor vs FI

6.1.2020 v 19:48 | Nahoru | #26
dave-lister> Finance, neduvera v FI, vzhled, nabidka znameho kusu, ...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL1000V karburátor vs FI

6.1.2020 v 20:00 | Nahoru | #27
vilemx> Další důvod proč nekupovat FI je tento inzerát. :D :D
Koukněte na video prezentaci

(reakce na) XL1000V karburátor vs FI

6.1.2020 v 20:33 | Nahoru | #28
Jako celej Horst Fuchs




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL1000V karburátor vs FI

6.1.2020 v 20:36 | Nahoru | #29
dave-lister> Na tu firmu jsem slyšel jen samou špínu...ale možná se změnili..

Jinak k tomu videu...můj názor....není nic horšího, než když prodávající stahuje pozornost na spotřební věci jako gumy a desky a často tak maskuje podstatně důležitější věci....

A taky je nutné vzít v potaz, že Varadero je dálkový parník, kterého si lidé nekupuji na cestu kolem komína. Já mám 2007 a najeto 80 000 a to teď moc nejezdím... takže za mě je 48 000 iluzorní..

Ale je to můj názor, třeba se pletu....

(reakce na) XL1000V karburátor vs FI

6.1.2020 v 21:20 | Nahoru | #30
Ondramorava> Já mám také s českými překupníky nebo bazary dost špatné zkušenosti. Vždy jsem jel po domluvě, že tam budu v ten den a v tu hodinu.....Vždy nikde ani noha, nahánění po telefonu atd. Stav motorky škoda mluvit. Domluva s nima vždy špatná, doufám že už to nebudu muset nikdy absolvovat...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
střílí do karburátorů [1, 2, 3, 4] Honda XL 1000V Varadero MaHoMaKy 117 Včera v 08:50 gerrik
Napinak Varadero 1000 Honda XL 1000V Varadero gerrik 11 27.3.2020 v 20:25 Ondramorava
Povoleni krytky na viku alternatoru... [1, 2] Honda XL 1000V Varadero gerrik 34 25.3.2020 v 13:12 gerrik
TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada... BMW R 1100 GS, Yamaha TDM 900, Honda XL 1000V Varade... Kaki 21 22.3.2020 v 14:17 PetaBagr
Odvzdušňovací šroub brzd Dual CBS Honda XL 1000V Varadero Ondramorava 6 29.2.2020 v 13:14 MotoMike

TOPlist