motozem_rijen





Téma: GS 500 rozebírání motoru
1.1.2020 v 17:29
Zdravím,
Přestavuju gs500e na café racer a chtěl bych nechat opiskovat celý motor, otázka je co vše budu muset při rozebírání motoru měnit (rozvod, všechna těsnění, ložiska + co bude vypadat zl e) Má tedy smysl motor rozebírat když krásně šlape nebo to je zbytečné riziko? Na kolik tak takova lehká GO vyjde i s prací?
Případně máte jiný nápad jak naložit s motorem? Brousit ručně v celku, zalakovat jen poškrábané místa,...? Díky

GS 500 rozebírání motoru

1.1.2020 v 18:34 | Nahoru | #1
Já bych to teda nepískoval ani náhodou, maximálně nechat vyvařit v louhu. Nebo eventuálně otryskat suchým ledem.

Naposledy editováno 01.01.2020 18:37:00

GS 500 rozebírání motoru

1.1.2020 v 20:39 | Nahoru | #2
Pokud to rozebereš, aby jsi mohl pískovat, tak možná budeš nemile překvapen! Cena za takovou proceduru může přesáhnout cenu okolo 30 tis, teda pokud si to nehodláš dělat sám! Pokud motor šlape, tak bych na jeho očištění použil servo šampón, ten nepoškodí motor narozdíl od písku.

GS 500 rozebírání motoru

2.1.2020 v 10:09 | Nahoru | #3
jestli to chceš pískovat tak nejlépe nějakým plastovým abrazivem, jinak ty bloky můžeš vyhodit....jak já říkám pokud něco funguje tak se do toho neseru, takhle jsem vyměnil v převodovce u traktoru po 25 letech bezporuchového provozu olej a hned se vysypalo ložisko Jinak Go bez výbrusu bys dal doma sám do 5000Kč. Ale stejně jak se ti hnou kroužky na pístu, tak začne baštit...vlastní zkušenost

Naposledy editováno 02.01.2020 10:12:02

GS 500 rozebírání motoru

2.1.2020 v 10:28 | Nahoru | #4
Já bych zkusil ten suchý led - nemusí se to rozebírat

1 reakcí na tento příspěvek GS 500 rozebírání motoru

2.1.2020 v 10:41 | Nahoru | #5
Na GS500 bych si dal pozor na to, v jakym stavu je napinaci lyžina řetězu ze strany napínáku rozvodů. Pokud bude zhoblovaná na kov, a zbytky z ní nasáté v koši cerpadla oleje, je výměna jistá. Dále byly ve špatném stavu šály pro uložení vyvážovací hřídele motoru. Hlavní uložení kliky bylo OK, ojniční loziska se zdaly taky OK. Například mě při rozebraní překvapilo, že byly zpřeházené domečky váček a vůle podložek ventilu byla upravovaná evidentně flexou. Musím ale říct, že i přes stav, v jakém vlbyl, do poslední chvíle motor šel jak má. Žádný divný zvuky atd. Tyto chyby byly objeveny jen pro to, že na víku ventilů byl strhlej zavit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS 500 rozebírání motoru

2.1.2020 v 13:48 | Nahoru | #6
petr.machy> kolik to asi mlo v té chvíli najeto?

(reakce na) GS 500 rozebírání motoru

2.1.2020 v 19:17 | Nahoru | #7
sekáčmagor> ...Má tedy smysl motor rozebírat když krásně šlape .....

ve tvém případě motoru GS500 pro přestavbu na CaféRacer NEMÁ. nemá, NEmá,.....

(reakce na) GS 500 rozebírání motoru

2.1.2020 v 19:53 | Nahoru | #8
sekáčmagor> Já opravdu nedokážu říct. Na tacháči je nějakých 33000km, ale je to rok 1989 a doma je posledních 7 let a kdoví čím za ty roky prošla. Takže si myslim, že počet km je více, než zavádějící. Já to defakto musel rozebrat kvůli výměně té napínací lišty. Jinak bych to ani nepůlil.

1 reakcí na tento příspěvek GS 500 rozebírání motoru

2.1.2020 v 20:10 | Nahoru | #9
Jo ještě jsem zamoněl jedno úskalí tryskání pískem! Jak známo písek je abrazivum, tedy dost brutálně brousí a pokud si zbrousíš dosedací plochy ložisek, pouzder a ji ná choulostivá místa, tak můžeš ty kartery zahodit. Jestli chceš, aby kartery byly pěkné a lesklé bez map, tak bych doporučil chemické leštění, ale to znamená komplet motor rozebrat.

GS 500 rozebírání motoru

3.1.2020 v 14:43 | Nahoru | #10
Já bych doporučoval nehrabat se tom a jezdit.

GS 500 rozebírání motoru

12.1.2020 v 16:27 | Nahoru | #11
Pískování bych se bál!
Znám případ,kdy chlápek opískoval nádrž i zevnitř.
Samozřejmě jí pak vypláchnul,ale i tak se to abrazivo dostalo až do motoru přes karburátory a motor se vydřel a ztratil kompresi
Jen bych ten motor lehce smirkem obrousil,odmastil, překitoval případné nerovnosti a přestříknul.

Jestli ten motor neklepe a nebere olej,vůbec bych ho nerozebíral!
GO je hodně drahý,to je lepší dát jinej motor!
Jen bych vyčistil karburátory,dal do nich nový O kroužky,seřídil bych synchronizaci a volnoběh.
Zkontrolovat vůli na ventilech...

(reakce na) GS 500 rozebírání motoru

12.1.2020 v 17:03 | Nahoru | #12

udinar píše: Jo ještě jsem zamoněl jedno úskalí tryskání pískem! Jak známo písek je abrazivum, tedy dost brutálně brousí a pokud si zbrousíš dosedací plochy ložisek, pouzder a ji ná choulostivá místa, tak můžeš ty kartery zahodit. Jestli chceš, aby kartery byly pěkné a lesklé bez map, tak bych doporučil chemické leštění, ale to znamená komplet motor rozebrat.



Před chemickým leštěním, to také jemně pískují. Tůma
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr motorky pro malého jezdce Suzuki GS 500E, Husqvarna TE 410, Blata 125 Motard sasasasa 8 23.10.2020 v 00:28 poulie
Problém s elektrikou pri štartovaní Suzuki GS 500E PeterGS500 1 8.9.2020 v 13:04 sseba1
Levá svíčka neháže jiskru Suzuki GS 500E stoupa_lubos 16 11.8.2020 v 07:14 stoupa_lubos
Ježdění na motorový olej do auta [1, 2, 3] Suzuki GS 500E HansB 76 29.7.2020 v 18:37 buchtik
Ukazatel zařazené rychlosti gs500e Suzuki GS 500E Baroneczek 22 17.7.2020 v 16:56 salahadin

TOPlist