bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nastavení zapalování JAWA pionýr
27.12.2019 v 15:23
Čau,potřeboval bych poradit potřebuji zvětšit na zapalování předstih.Když se snažím pootočit statorem,tak už to nejde brání tam cívky.Jak to vyřešit aby šel předstih zvětšit?
Děkuji za odpověd.

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení zapalování JAWA pionýr

27.12.2019 v 16:06 | Nahoru | #1
Čau, zmenši odtrh, podľa manuálu je 0,35-0,45 tak to nastav v dolnej hranici, na 0,35 potom to možno dôjde, Držím palce.

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení zapalování JAWA pionýr

27.12.2019 v 18:35 | Nahoru | #2
zdenda321: Tohle se stává, když se do pionýra strčí vačka z "velké" Jawy. Ony tam pasují, ale mají jiné místo zdvihu vůči té vymezovací drážce. Možná je to tvůj případ a pomůže výměna vačky za správnou.

edit A mám dojem, že se tu nedávno řešilo, že se i liší vačky pionýrů samotných. 550/555/05 mají jinou, než 20/21/23.

Naposledy editováno 27.12.2019 18:36:17

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr

28.12.2019 v 11:11 | Nahoru | #3
k

Naposledy editováno 14.12.2020 12:52:11

(reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr

28.12.2019 v 12:26 | Nahoru | #4

HMS píše: krokoš>Pokud chce zvětšit předstih tak potřebuje aby kladívko rozepnulo dřív, tzn. přesně obráceně jak to píšeš(pokud jsem se teda neztratil v překladu:)



V ppreklade si sa nestratil a napísal som to dobre, ale to je jedno. uvedom si , že pri nastavovaní točíš kľuku dozadu a keď máš to kladívko, pevné bližšie tak sa ti .......ó , máš pravdu , teraz mi došlo, tak presne naopak, ako som napísal, nastaviť do hornej hranice, ale neviem vôbec či zdenda s Trebíče vie, o čom sa bavíme, hahaha.

(reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr

28.12.2019 v 14:15 | Nahoru | #5

1100Virago píše: zdenda321: Tohle se stává, když se do pionýra strčí vačka z "velké" Jawy. Ony tam pasují, ale mají jiné místo zdvihu vůči té vymezovací drážce. Možná je to tvůj případ a pomůže výměna vačky za správnou.

edit A mám dojem, že se tu nedávno řešilo, že se i liší vačky pionýrů samotných. 550/555/05 mají jinou, než 20/21/23.



jj jsou jiné

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení zapalování JAWA pionýr

28.12.2019 v 14:19 | Nahoru | #6
muže být třeba pertinax na kladívku v řiti, nebo třeba spatně dané cívky (na jiném místě) standartně to vycházet má, tak máš něco na prt, že ti to nevychází

(reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr

28.12.2019 v 15:23 | Nahoru | #7
t

Naposledy editováno 14.12.2020 12:51:58

Nastavení zapalování JAWA pionýr

28.12.2019 v 17:19 | Nahoru | #8
No, ako píšete, ja som mal takú poruchu na Mustangovi , mal som ho nový kúpený, ale soudruzi udelali chybu vo výrobe a nenamazali tú plsť na vačke. Prasklo ramienko na prerušovači pri tom pertinaxe a nebolo to vidno, alurát sa nedalo nastaviť zapaľovanie. Dokedy som na to prišiel, som sa natrápil , bolo to roku pána 1976 a stalo sa mi to 400 km od bydliska.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr

30.12.2019 v 08:40 | Nahoru | #9

HMS píše: krokoš>Pokud chce zvětšit předstih tak potřebuje aby kladívko rozepnulo dřív, tzn. přesně obráceně jak to píšeš(pokud jsem se teda neztratil v překladu:)


Fichtl ale hází jiskru při sepnutí kladívka - nemá totiž baterii takže to má 1100Virago napsané správně. Zmenšení odtrhu = větší předstih.

Nastavení zapalování JAWA pionýr

30.12.2019 v 18:40 | Nahoru | #10
Nebo taky mohl někdo repasovat klikovku. Stačí nový pravý čep blbě nalisovat. Myslím tím, že by byl pootočenej

Nastavení zapalování JAWA pionýr

30.12.2019 v 20:10 | Nahoru | #11
...ona klika na pincka má čepy vcelku se švungráfama ...enom tak na okraj...
A rozlisovat a slisovat se ve svěráku dá, ale raději ve strojním, přesném. Néni to žádná prasečina, je to taky "lis", akorát vodorovný.

Naposledy editováno 30.12.2019 20:13:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr

30.12.2019 v 22:07 | Nahoru | #12

grooll píše: Fichtl ale hází jiskru při sepnutí kladívka - nemá totiž baterii takže to má 1100Virago napsané správně. Zmenšení odtrhu = větší předstih.



no to pravě nehází, bo to by ani v chytrej knižke o Pionieri nepísali, dajte cigaretový papierok medzi kontakty, a až pujde suvne, tak máte okamih hodení iskry...

já sem dycky šteloval v horní uvrati baj oko na kladívku odtrh 0,4 a predstih byl +/- ok, stacilo jemně dostelovat a šlapalo to vždy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr

31.12.2019 v 11:05 | Nahoru | #13
.

Naposledy editováno 14.12.2020 12:51:42

Nastavení zapalování JAWA pionýr

31.12.2019 v 21:05 | Nahoru | #14
Zdenalbenal, válí se mi v bedně od fichtla nějaká klikovka a má lisovaný čepy, tak kde je pravda?

Nastavení zapalování JAWA pionýr

2.1.2020 v 08:28 | Nahoru | #15
Tak se vyráběly kliky a i s vyměnitelnými čepy, ale jen na 555 a 550



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr

2.1.2020 v 14:31 | Nahoru | #16

HMS píše: Při sepnutém kladívku je zapalovací cívka ve zkratu a díky pohybujícímu se rotoru-magnetu vzniká ve vinutí zapalovací cívky max.proud ale skoro nulové napětí, v momentě kdy je jádro cívky co nejvíce ,,namagnetované''(od magnetického pole rotoru+elektromagnetické indukce vinutí cívky,proto je důležitá poloha rotoru vůči cívce) rozpojíš kladívko,tím prudce stoupne napětí na zapalovací cívce které transformuješ na ještě vyšší v indukční cívce a vybiješ na svíčce.Tzn co píšeš je blbost...

Nechci se hádat, je dost možné že toho vím o elektronice méně, nebo mám méně zkušeností ale jsem (zatím) přesvědčen že mám pravdu protože:

1. cívka magneta, kondík, kladívko a zapalovací cívka jsou paralelně spojeny a tudíž jsou při sepnutém kladívku na krátko a není možné aby se do zapalovací cívky dostalo jakékoli napětí. Navíc u cívky je napětí následováno proudem, tedy bez napětí není proud - naopak u kondenzátoru je toto přesně opačně.

2. už při pohledu na vačku je jasné že má opačný smysl spínání (jawa s baterkou má vačku se špičkou, fichtl bez baterky má na vačce plošku)

3. dával jsem do staré motorovky zapalování z fichtla kombinované s baterkou takže vím o čem mluvím - bylo potřeba před baterku dát žárovku abych nezkratoval baterii.

K funkci: protože je kladívko u fichtla většinu trasy rotoru rozepnuté, prochází do zapalovací cívky veškerý výkon z magneta - tím se vybudí cívka na maximum. Při sepnutí kladívka dojde k nárazovému vybití vybuzené cívky což vyvolá na sekundáru kýžený výboj.

Je to ale jen moje teorie kterou mám podpořenou "jen" studiem elektrotechniky a znalostí konstrukce fichtla, takže budu rád pokud to tady probereme na profesionálnější úrovni abych si mohl doplnit informace.

Díky.

E: písmenka

Naposledy editováno 02.01.2020 14:33:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr

2.1.2020 v 14:38 | Nahoru | #17
Je to tak. (Ale jen do bodu 3.) Pak už je to špatně.

(K nabuzení a přeskoku jiskry dojde při rozepnutí kladívka).

Naposledy editováno 02.01.2020 14:41:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr

2.1.2020 v 14:47 | Nahoru | #18
tomasNJ> viz cigaretový papírek: http://www.jawa-50....hu-pionyr-odtrh.html
Ten papírek představuje průměrný čas reakce zapalovací cívky a světe div se! u bateriového zapalování Jaw se nastavuje vůle po směru otáční motoru a u fichtla proti směru otáčení. Proč asi?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr

2.1.2020 v 14:50 | Nahoru | #19
PetrL3> hmm, ale proč?

E: nikde nemohu sehnat popis principu, ví někdo?

Naposledy editováno 02.01.2020 14:53:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr

2.1.2020 v 14:53 | Nahoru | #20
grooll> Jak proč? Cívka transformuje napětí změnou. Dokud je kladívko sepnuté, nemůže k tomu dojít (zkratované kladívko např spínačem = chcípák.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr

2.1.2020 v 15:08 | Nahoru | #21
PetrL3> myslím že nerozumíš.. vím že zapalovací cívka nedá jiskru při rozepnutém a při sepnutém kladívku, jde o to že jsem myslel že hází při sepnutí kdy dojde ke skokovému snížení napětí a zhroucení magnetického pole ale jak si tak skládám střípky co kde kdo napsal tak to vypadá ze je potřeba rozepnutí kladívka které generuje pomocí malého oblouku a velkého proudu z cívky magneta elektrický šok pro zapalovací cívku a tím pádem vyvolá jiskru.
HMS má pravdu ale akorát se a i mne spletl tím že psal že zapalovací cívkou proudí nějaký proud při sepnutém kladívku a ona je to cívka na magnetu.

Naposledy editováno 02.01.2020 15:50:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr

2.1.2020 v 21:36 | Nahoru | #22
g

Naposledy editováno 14.12.2020 12:51:20

(reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr

2.1.2020 v 23:39 | Nahoru | #23

grooll píše: tomasNJ> viz cigaretový papírek: http://www.jawa-50....hu-pionyr-odtrh.html
Ten papírek představuje průměrný čas reakce zapalovací cívky a světe div se! u bateriového zapalování Jaw se nastavuje vůle po směru otáční motoru a u fichtla proti směru otáčení. Proč asi?



vytáhnul sem starou chytrou knížku na fichtly a jawky, u fichtla se tam o směru otáčení s papírkem se píše, že zakladní bod všeho je horní uvrat, seřídíme na 0,4, pak vložíme papírek a poté dále otáčíme klikovkou a až dojde k tomu, že jde papírek opět suvně (tzn až překoná nulový zdvih) tak má být předstih bla bla...

u jawky s bateriovým zapalkem, se točí doleva aby píst vykonal bla bla mm a v tu chvíli by měl papírek procházet suvně...

gdyž si přečtu ten návod v odkazu, tak bod 5, odporuje bodu č.4 pokud bych měl vycházet z toho že docházi k jiskře při spojení kladívka...

suma sumárum, tvar vačky je uplně šumák, bo stejně dochází k jiskře při rozepnutí na ne při sepnutí

cigaretové papírk ysem nigdy nepoužíval, i gdyž jich v mem okolí v 15 letech bylo mnoho, ale s mastnýma rukama se vždycky rozjebal a zmačkal a mezi kladívka se vkládal velmi blbě...

(reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr

3.1.2020 v 09:46 | Nahoru | #24
HMS> Tak teď už je mi to jasný, ten graf je moc pěkný je hezky vidět jak velký rozdíl je mezi sepnutím a rozepnutím.
tomasNJ> Papírek jde ale suvně ve dvou polohách - při spínání kladívka a při rozepínání. Taky jsem si to potom uvědomil s těmi body, je to tam přímo napsané že hází při rozepnutí. Tvar vačky tedy jen zabraňuje zbytečnému zatížení magneta. Ani já jsem papírek nikdy nepoužíval, vzhledem k tomu že fichtl má předstih furt stejný v celém spektru otáček mi to přišlo zbytečné ladit přesně.

Díky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 7 1.4.2024 v 13:50 Dominik07
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto


TOPlist