bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ventilek u duše, aneb kam s maticí
21.12.2019 v 21:50
Ahoj hoši a děvčata,

hledal jsem hledal za dlohých zimních večerů a odpověď nenašel... nebo jen neumím hledat, tak mne, prosím, hned nekamenujte .

Moje otázka směřuje k tomu, kam s maticí u ventilku duše.
Pokud koupím novou motoduši, pak na ventilku je nasazena taková ta prohnutá podložka a matice. Zrada je v tom, že nepříklad Heidenau asi šetří, protože dodává jen jednu matici. Naproti tomu Michelin dodává dvě.

Moje otázka tedy zní, jak správě použít matice na ventilcích? Jedna možnost je, použít jen jednu matici a do ráfku na ventilku nechat jen tu podložku (asi ala Heidenau). Druhá možnost je, přitáhnout jednou maticí tu podložku k ventilku a druhou matici pak na ventilek zvneku po obutí, jak se to dělalo v pravěku, kde byl ventilek kompletně montovaný a nikoli zavulkanizovaný (dokonce se na duších psávalo, že před montáží dotáhnout matici ventilku ).

Už jsem slyšel oba názory vícekrát, ale nemůžu přijít na to, jak to má doopravdy být a proč.
Díky .
Předchozí
1 2
Následující

Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 08:00 | Nahoru | #1
už podle tvaru ráfku a duše bych dal podložku dovnitř a matku/matky ven, dvě sou nejspíš jen aby se to utáhlo kontra a nepovolovalo se to

1 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 08:13 | Nahoru | #2
Čau, podľa mňa, teda , neviem či to je správne, má byť ten ventil primontovaný na pevno k ráfu. (Teória) Lenže, za starých časov , pamätníci pamätajú , tak duše boli posypané takým strieborným práškom kvôli tomu, aby sa duša šmýkala po plášťi. Čiže, keď sa plášť pretočil tak sa šmykol po duši. Dnes sa na to serie, prášok je drahý. Ja osobne ani tam tú maticu nedávam , aby mal možnosť ten ventil pri podhustení sa vtiahnuť do ráfu. Síce kecám, lebo na cesťáku mám bezdušáky a na enduro mám haltre, matice tam asi mám len zvonku a neutiahnuté, len na dotyk. ,( aby nešiel bordel do ráfu, to ma teraz napadlo, hahaha) ale tak som to počul, robieval som to tak niekedy dávno, keď som mal duše + plášte bez haltrov . Teda ty máš ale erotické myšlienky , musíš sa strašne nudiť.

PS: aha, teraz už viem, prečo mám toľko matičiek, čo nikde nepasujú. Dve matice sú preto, keby si jednu stratil.

Naposledy editováno 22.12.2019 08:16:50

1 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 08:22 | Nahoru | #3
jako já tam matičku taky nikdy nedával a prášek si taky ještě pamatuju, jen sem psal jak si myslím že to má být

(reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 08:57 | Nahoru | #4

RAMIR píše: jako já tam matičku taky nikdy nedával a prášek si taky ještě pamatuju, jen sem psal jak si myslím že to má být



Dokedy som ja koncipoval ten svoj výplod tak ty už si svoj uverejnil. Teda ten prášok má opodstatnenie tá duša sa aj pri správnej pozícii stále trrie o plášť, mne sa stalo, síce na aute, že som mal v bezdušáku dušu a mi ju predralo o plášť.

1 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 09:11 | Nahoru | #5
Klouzek nebo mastek se normálně používá, 5kg stojí nějaké 200,- a vzhledem k počtu výměn kol s duší vydrží v pneuservisu 5kg pomalu na 2 sezóny, prodává se i třeba 0,5kg baleni,. Jestli si někdo dá do pláště duši na sucho tak je u mě sebevrah a pokud to takhle udělá pneuservis tak by jim měli sebrat ŽL. A v kole je primárně pro zabránění prodření duše při jízdě odvalováním pneumatiky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 09:24 | Nahoru | #6

JiriK84 píše: Klouzek nebo mastek se normálně používá, 5kg stojí nějaké 200,- a vzhledem k počtu výměn kol s duší vydrží v pneuservisu 5kg pomalu na 2 sezóny, prodává se i třeba 0,5kg baleni,. Jestli si někdo dá do pláště duši na sucho tak je u mě sebevrah a pokud to takhle udělá pneuservis tak by jim měli sebrat ŽL. A v kole je primárně pro zabránění prodření duše při jízdě odvalováním pneumatiky.



No, do riti, a ja že prečo mám v endure také šuľance na duši, ale niekedy boli duše aj s tým práškom, či nie? a som sebevrah, mám to v endure bez omastku, prednú som motovaal sám a v pneuservise sú vrahovia , zadný plášť mi montovali tam. teda JiríK84, ty vieš človeka potešiť. Keď sa mi to prederavý , predrie tak viem prečo. ale tie štuplové plášte asi ojazdím skôr , ako predriem tú dušu. Potom tam dám ten zázračný prášok.

PS: za starých časov, keď som mal duše v motorkových plášťoch , tak som tiež nič nedával , ale duše boli od nova napatlané s tým práškom.

Naposledy editováno 22.12.2019 09:28:14

2 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 09:40 | Nahoru | #7
Matice s podložkou má chránit navulkanizovaný ventil ( podložka,matka,ráfek,matka) aby se přitáhl a nenakláněl například Hevy Duty (tlusté) duše na to trpí.

(reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 10:09 | Nahoru | #8

lobo6 píše: Matice s podložkou má chránit navulkanizovaný ventil ( podložka,matka,ráfek,matka) aby se přitáhl a nenakláněl například Hevy Duty (tlusté) duše na to trpí.


Mně se tenhle nevulkanizovaný, tedy nelepený ventil naklonil a díky nedotažené vnitřní matici kolem něj ucházel vzduch. U tohohle typu duše je tedy potřeba matic dvou. A klouzek dávám vždy.

(reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 10:22 | Nahoru | #9
krokoš> když to jezdí bez mastku tak to vidíš na duši když ji vyndanou nafoukneš, je pruhovaná a v těch pruzích je duše výrazně zeslabená a odřená, pokud dáš novou duši a nový plášť tak se to prodření objevuje už řádově od 2000-3000km podle toho kde to jezdí a jak naložený. Některé nové duše jsou s mastkem některé bohužel ne, ale právě vzhledem k ceně mastku, která je si myslím rozumná, není na škodu ho mít v garáži pokud si člověk přezuje moto s duší sám. Ten 0.5kg stojí od cca 40kc a jen s tím plášť zevnitř "pocukruješ" pokoulíš ho po garáži a máš ošetřeno

Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 11:17 | Nahoru | #10
Já duši zvenku nedotahuju nikdy, aby bylo vidět, zdali se plášť protočíl. Kdysi jsem měl na předním kole shit gumu, která se furt při agresivním brždění pootáčela, bohužel to nebylo na ventilku vidět, až se jednoho dne zničeho nic utrhl, velice příjemná záležitost v 90 km/h

1 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 12:52 | Nahoru | #11

(reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 13:46 | Nahoru | #12

dave-lister píše: Klouzek na duše

Dobře ty

1 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 16:18 | Nahoru | #13
Jednou maticí se utáhne podložka nenavulkanizovaného ventilu k duši aby fakt těsnil a druhá matice event. slouží jako kontramatka ke kovové čepičce s těsněním, aby se ta náhodou nepovolila a mohla dále jistit těsnost ventilku když se odstředivou silou při velmi vysokých rychlostech odlehčí - vzdálí jehla ventilu ze sedla. Velmi užitečné pro Jawu 650...?
Duše se nikdy maticí k ráfku nejistí! A to ani u XT660.
Hezké svátky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 17:19 | Nahoru | #14
lobo6>
Díky za první příspěvek přímo k věci .
Už jsem pár pneu zouval a pro NAVULKANIZOVANÝ ventil zažil jen podložku do ráfku a jednu matici mimo ráfek, nebo i druhý případ, matici na podložku do ráfku a druhou na ráfek. Ale pořád mi to není jasné, takže prosím ještě jedno kolo pro navulkanizované ventilky.

Ještě jsem koukal na další výrobce a je více dodavatelů, kteří dodávají jen jednu matici... a o to je to zmatečnější .

A jinak mastek při obouvání vážně dávám v dostatečném množství a kupuji jej 1 kg za cca 50 kaček u nás v barvách a lacích. Spotřeba je prakticky mizivá, jak píšou kolegové. A v nouzi lze použít i dětský zásyp

Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 19:59 | Nahoru | #15
Každý výrobce duše to má jinak někdo šetří na maticích někdo na materiálu a někdo na směsi, některé duše se nedají lepit a z některých se vytrhávají ventily. Ale je to jen část toho co může způsobit problémy, za mnoho si může i uživatel bez manometru se syndromem neklidného zápěstí. Pro gumu je problém teplo i proto se dává mastek mezi plášt a duši.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 20:06 | Nahoru | #16

Frames píše: Jednou maticí se utáhne podložka nenavulkanizovaného ventilu k duši aby fakt těsnil a druhá matice event. slouží jako kontramatka ke kovové čepičce s těsněním, aby se ta náhodou nepovolila a mohla dále jistit těsnost ventilku když se odstředivou silou při velmi vysokých rychlostech odlehčí - vzdálí jehla ventilu ze sedla. Velmi užitečné pro Jawu 650...?
Duše se nikdy maticí k ráfku nejistí! A to ani u XT660.
Hezké svátky!



Matku jsem jako kontra k čepičce nikdy nepoužil, ale na vlastní kůži si vyzkoušel že ventil bez čepičky je na to rozbít si někde hubu. Odstředivá síla je při 170km/h tak velká že to duši vypustí na 0

Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 20:22 | Nahoru | #17
lobo6 a s kterými značkami duši máš dobrou zkušenost a kterým se je lepší vyhnout?

Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 21:09 | Nahoru | #18
Už se raději držím značek Michelin a Dunlop ale jistotu nemůžeš dnes čekat nikde, vyhýbám se Heavy Duty duším a "čínským". Tlusté duše se špatně montují jsou těžké, špatně se na cestě opravuji a jsou dost drahé a že bych pozoroval větší výdrž to ne. Některé levné duše zase nejdou lepit, asi že mají vysoký podíl syntetického kaučuku se kterým nereaguje vulkanizační lepidlo, jsou takové lesklé a po defektu není líto ji vyhodit.

(reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

23.12.2019 v 07:02 | Nahoru | #19
Sofía> pokud je ventil navulkanizovaný tak tam bývá jen jedna matice eventuálně podložka a matice, podložka zůstane na ventilu, nasadíš do ráfku a maticí lehce dotáhneš, ta tam je v podstatě jen na to aby ti ventilek nezapadl dovnitř.

1 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí

23.12.2019 v 07:10 | Nahoru | #20
podložka a matice patří na duši, a na ráfek zvenku jen gumovou průchodku. Matici ne.

1 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí

23.12.2019 v 09:30 | Nahoru | #21
https://www.motorkar...0l-africa-twin.html# Pokud je mi známo máš taky Africu tak ted doufám že jsi jí hned opravil a ty matky z ventilků odstranil

Naposledy editováno 23.12.2019 09:34:30

(reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

23.12.2019 v 12:26 | Nahoru | #22
prackarr> Já si myslel, že výrobce ví jak poskládat novou motorku

Ventilek u duše, aneb kam s maticí

23.12.2019 v 12:35 | Nahoru | #23
Ta Afrika bude asi už přezutá, takto "hrubé" pneumatiky se ve výrobě nedávají.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

23.12.2019 v 13:00 | Nahoru | #24

lobo6 píše: Matku jsem jako kontra k čepičce nikdy nepoužil, ale na vlastní kůži si vyzkoušel že ventil bez čepičky je na to rozbít si někde hubu. Odstředivá síla je při 170km/h tak velká že to duši vypustí na 0


To se mi nikdy nestalo že by odstředivá síla byla větší než pružina ventilku. Nebo co se ti při 170km/h stalo?

(reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

23.12.2019 v 13:41 | Nahoru | #25

lobo6 píše: https://www.motorkari.cz/motokatalog/honda/honda-crf1000l-africa-twin.html# Pokud je mi známo máš taky Africu tak ted doufám že jsi jí hned opravil a ty matky z ventilků odstranil

já nevěděl že řeč je o Africe. Já myslel že se bavíme o offroadu s halterem, kde se jezdí podhustenym kolem. Tam bys při složení ten ventilek urval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

23.12.2019 v 14:18 | Nahoru | #26
dave-lister> jo, to jsem zažil taky a taky jsem to dodnes nepochopil. Po rychlej jízdě měkký přední kolo tak jsem to na pumpě dofouknul a v poklidu jel dál a nic se nedělo, tak jsem zase začal nakládat a po nějakých cca 50km se znova začly výrazně zavírat řidítka v zatáčkách, tak zase na jiné pumpě a koukám v gumě 1.5 baru, tak jsem to dofouknul, prohlidnul plášť, oslintal ventilek a nikde nic. Tak už jsem začal spekulovat a vymýšlet teorie v podobě odmáčknutého ventilku odstředivou silou, dojel jsem v klidu domu kolo přeměřil a bylo cajk, nechal jsem to dva dny a pořád bylo nafouklé, tak jsem právě na základě teorie o odstředivé síle a asi slabé pružince ventilek vyměnil a od té doby je klid, takže už je preventivně vozím s sebou v krabičce se žárovkami.

1 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí

23.12.2019 v 16:33 | Nahoru | #27
mam jako zakladatel XT660 a jezdim na Mitas E07, E07+ a neverim tomu, ze ten motor dokaze protocit rafek, ta guma na nem drzi fakt fest. aby naskocila davam nekolikrat 8atm, a pri sundávání ji utrhnout je taky peklo

(reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

23.12.2019 v 17:26 | Nahoru | #28
Orebuch> Tyto gumy ano, ale drapáky třeba C-02 tolik na patce nedrží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

23.12.2019 v 18:59 | Nahoru | #29

JiriK84 píše: dave-lister> jo, to jsem zažil taky a taky jsem to dodnes nepochopil. Po rychlej jízdě měkký přední kolo tak jsem to na pumpě dofouknul a v poklidu jel dál a nic se nedělo, tak jsem zase začal nakládat a po nějakých cca 50km se znova začly výrazně zavírat řidítka v zatáčkách, tak zase na jiné pumpě a koukám v gumě 1.5 baru, tak jsem to dofouknul, prohlidnul plášť, oslintal ventilek a nikde nic. Tak už jsem začal spekulovat a vymýšlet teorie v podobě odmáčknutého ventilku odstředivou silou, dojel jsem v klidu domu kolo přeměřil a bylo cajk, nechal jsem to dva dny a pořád bylo nafouklé, tak jsem právě na základě teorie o odstředivé síle a asi slabé pružince ventilek vyměnil a od té doby je klid, takže už je preventivně vozím s sebou v krabičce se žárovkami.



Hele hoši... já tak rychle nejezdím, pač jsem posera , ale tomu o ventilku moc nevěřím... protože i auta jezdí s podobně velkýma kolama, s podivnýma ventiklama bez čepiček a neuchází to.
Sice jsem pneumatiky nikdy nekonstruoval, ale vozidla pro jejich použití ano a proto vím, že odstředivá síla působí hlavně na pneumatiku jako takovou, tedy hlavně na běhoun (který je na pneu nejtěžší). Při působení odstředivých sil pneumatika začne zvětšovat průměr běhounu a zároveň se zužovat... prostě se baňatí a do jakého tvaru, o tom rozhoduje tuhost boků pneumatiky (viz Pacekja), konstrukce patky a šířka ráfku. Tyto údaje pak uvádí výrobce pneumatiky v technických podmínkách pro použití pneumatik, ale to není úplně běžně dostupná informace.
Toto je jeden z hlavních důvodů, proč se u pneumatik udává i rychlostní index.
Z mého pohledu pokud někomu v těchto rychlostech uchází pneu, tak bych hledal na spoji patky pneu a ráfku, nikoli na ventilku... ale předem říkám, že vyzkoušené to nemám .

(reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

23.12.2019 v 19:08 | Nahoru | #30
Sofía> zapomněl jsi na rozdílnou polohu ventilku na moto a na autě. U auta se zase pro změnu stává, že vlivem zpuchřelosti ti ventil uletí.

Naposledy editováno 23.12.2019 19:19:27
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X johan6 0 20.12.2023 v 09:21 johan6
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere Laz5 29 13.1.2023 v 21:28 Laz5
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... Kamioňák_Petr 4 28.8.2022 v 20:24 kratkej01
Zavzdušnění zadní brzdy XT660 Yamaha XT 660 R JAR111 7 14.2.2022 v 18:33 ALFA70


TOPlist