Téma: brousíme asfalt
21.12.2019 v 19:45
Ahojte,
- srazil vás někdy někdo?
- skončili jste mimo asfalt vlastní vinou?
- překvalipa vás příroda nebo momentální podmínky?

Kolik leteckých výletů je potřeba, aby člověk "věděl"?
Zažili jste neobvyklou nehodu?
Poraďte ostatním!

Naposledy editováno 24.01.2024 22:21:22
1 2

Skvělá odpověď, děkuji! 21.12.2019 v 20:05 | Nahoru | #1
1) první sednutí na motorku, moc plynu, zvedla se na zadní a následně nájezd na obrubník a pád
2) akcelerace na železničním přejezdu, zadní kolo na koleji ustřelilo
3) asi zatím nejhorší na rozbité silnici jsem vletěl předním kolem do nějaké díry v asi 80 km/hod, přední kolo se stočilo a já následně šel přes řidítka

Skvělá odpověď, děkuji! 21.12.2019 v 20:29 | Nahoru | #2
1. Simson S51, pri couvani vedle motorky jsem ztratil rovnovahu a pred dvema kockama jsem pres nej preletel.

2. Simson S51, nedobrdil jsem pred oktavkou, ktera mela projet oranzovou. Takze byl naraznik lehce cerny od gumy.

3. Fz6- zapreny nohama pri nastupu 100kg spolujezdce, ktery ale zacal ze srandy vrtet prdeli a to se nedalo absolutně udrzet, bez poškození

4.Fz6- Za tmy ve vesnici uz v naklonu vjezd na zrni. Dopadlo to dobre, nebyl tam obrubnik. Diky kompletni výbavě jen modrak na lytku a i pres koženou kombu spaleny loket. Kapoty a drzak svetla opraven, packa spojky ohla, odjezd 5km domu bez problemu. Příčina: nedostatečné sledování cesty stylem, tam přece nic nemuze být.... Jsem rád, že jsem to polozil.

Naposledy editováno 23.12.2019 21:29:52

Skvělá odpověď, děkuji! 21.12.2019 v 20:30 | Nahoru | #3
1.Odbočovani z hlavni silnice na odbočce modre kamení v barvě asfaltu , zadní kolo se smeklo následně se chytlo a vystrelilo nás do příkopa , přítelkyně trefila krkem nivelacni bod takovou tu barevnou trubku s cedulkou .Prasklý krční obratel mesic ležela bez pohybu na lůžku...je v pořádku..ja nic .
2 Jedu po hlavni auto se mi uhýba (myslel jsem si to) předjížďím a když jsem vedle něj zahnulo doleva na polní cestu
Brzda ve svičce a v tom potkávám jeho zadní levé dveře, motorka spadla na mě . Nic mi nebylo ..

21.12.2019 v 20:37 | Nahoru | #4
malčus77> s tim krkem je to dost drsne. Hlavne, ze je to ted v pohode. Ja kdybych tenkrat nechal dole nohu, tak mi ji panicka rozsračkuje na kasi.
A to s autem, ktere nejak divne zpomaluje a clovek nevi presne, co dela, to uz neoredjizdim, protoze to je vzdycky o pruser. Mne se neco takoveho taky stalo 20 let zpatky na Simpsonovi. Na smyka na bok jsem se zasekl o bok skodovky, ktera to tak rizla zrovna kdyz jsem si myslel, ze uhyba :D

Naposledy editováno 21.12.2019 20:44:13

Skvělá odpověď, děkuji! 21.12.2019 v 20:51 | Nahoru | #5
Ale tak taky bych asi něco měl...
1. Minsk 125, při nasraným nástupu na motorku a rychlým odjezdu, kde jsem nejprv musel otočit jsem následně přidal plyn a až pak zjistil, že mám zamký řidítka Nic mi nebylo. Asi nesoustředění vzhledem k situaci

2. Minsk 125 - po návratu z letní brigády jsem se byl projet celej šťastnej, že mám zas na benzín. Jenže na brigádě asi 40km od baráku bylo celej den hezky, u nás mezitím sprcho a asfat oschl. To se ale nedá říct o mostu z dřevěných trámů a tou ocelovou dilatační lištou na konci. Než jsem si to uvědomil, hamcl jsem na zadní brzdu a zadní kolo sjelo po té ocelové liště. Sedřená noha do krve, lehce ohlá řadička. Co já vím... Nesledoval jsem počasí asi?

3. Honda XL350R - jedu si takhle po takové zpěvněné polňačce a zprava po další takové kryté větrolamem dojelo auto. Tak že dám přednost zprava a hamcnul jsem moc na přední, podjelo mi přední kolo na té směsi hlíny a štěrku a už jsem letěl. Ale v nízké rychlosti, takže jen odřeninka a motorku jsem položil jak do polštářku Kdo by čekal na polňačce vedoucí k zahrádkářské kolonii rychle se blížící auto z prava, že?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.12.2019 v 22:45 | Nahoru | #6
Jsem se jednou dobře vyj.e.bal... Jedu si takhle na Jawě, přibrzdím si zadní brzdou a najednou se mi bloklo zadní kolo, okamžitě hmátnu po spojce, myslel jsem, že se zadřel motor... a ono nic.... bloknuté kolo mě postupně otočilo na bok, lehnul jsem a skončil v protisměru, štěstí, že zrovna nic nejelo....
Po obhlídce bylo zjištěno, že se mi vysmeknul záchyt reakce bubnové brzdy z vidlice, který namotal lanko zadní brzdy a jen proto, že jsem to blbě poskládal....

Skvělá odpověď, děkuji! 21.12.2019 v 22:51 | Nahoru | #7
Já jsem minulý týden vyjel na fungl nových gumách. Podcenil jsem, že dosud jsem byl zvyklý na vyjeté plochy, takže jsem vyjel ze vrat a rutinně zatočil. Ale síla, kterou jsem vynaložil byla větší, než ta potřebná k náklonu na nových gumách. K tomu kombinace nižší přilnavosti fungl nových gum. Takže jsem si lehl hned za vratama. Bylo to v minimální rychlosti. Mašina se sklouzla asi 3 metry po zámkové dlažbě. Já mám naražený malíček. Blbej návyk, stereotyp. Počítal jsem s tím, že s novýma gumama bude mít motorka jiné vlastnosti, ale evidentně ne dostatečně a správně.

Skvělá odpověď, děkuji! 21.12.2019 v 23:38 | Nahoru | #8
Já jsem si to šinul v právem pruhu a vlevo jedoucímu řidiči oznámila navigace “ držte se vpravo “....tak to tam bez blinkru šoupnul,já to na těch par metrech přebrzdil a šel k zemi....
Základní věc...vykašli se na zvýrazněny text a dej si parkrat individuální trénink 1:1
To Ti dá víc než rozbory situaci proč to vzniklo

Naposledy editováno 21.12.2019 23:39:02

21.12.2019 v 23:51 | Nahoru | #9
Toto se mi právě líbí. Když si člověk přečte články o tom, jak jezdit a na co si dat pozor, je to všechno to samé. Ale každý má jinou zkušenost na jiných motorkách, v jiném prostředí a z různých příčin. Je to jak když sedíš v hospodě a kámoš ti vykládá, co všechno na 2 kolech už zažil. Díky za ty reakce! Jestli máte i fotky, klidně něco uploadněte. Určitě to bude ostatní zajímat.

Skvělá odpověď, děkuji! 22.12.2019 v 07:42 | Nahoru | #10
Já jsem na fichtlu přehlídl auto v protisměru, když jsem chtěl odbočit, naštěstí mi chytlo zadek motorky a já měl jen odřený prst a pár modřin, od té doby se fakt pořádně rozhlížím i když tam nic nejede

Skvělá odpověď, děkuji! 22.12.2019 v 09:20 | Nahoru | #11
v noci jsem míjel stojící multikáru a neviděl,že má otevřeny dveře

22.12.2019 v 09:55 | Nahoru | #12
p.a.t.r.i.k.7> :D urvals dveře nebo tě dveře sejmuly?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.12.2019 v 10:07 | Nahoru | #13
Jawa 21 nedani prednosti v jizde borec me na hulvata sejmul....otres makovice praskla lopatka nastipnuta holen
Jawa 350 moje blbost byl jsem rychlejsi nez zatacka
MZ 251 pri predjizdeni me to tam dedula krasne bez blinkru poslal naraz do zadnich dveri prelet pres auto bezvedomi tezky otres mozecku rozdrcena ceska zlomenina pomhnozdeni hrudnik otok na plicich tri dny v bezvedomi.....nejet okolo zdravotni sestra nechal by me deda asi v te skarpe chcipnout.
Bandit panmama naskakovala ja to necekal a bylo s toho kutululu na benzince.
Gsx 1400 tahla zatacka zadni kolo to nedalo a skarpa a pole s brambory....skoda asi za 50tis.....

Jo zivot je nekdy sranda

Skvělá odpověď, děkuji! 22.12.2019 v 11:09 | Nahoru | #14
v terénu se ještě nestalo, že bych nelehnul minimálně jednou za den...častějí 10x za den

na silnici jsem nelehnul dlouho...naposledy při otáčení, když jsem při zastavení nechal zařezenou 6 a při rozjezdu jen skopnul o kvalt

Skvělá odpověď, děkuji! 22.12.2019 v 11:13 | Nahoru | #15
Jawa 21, dávná léta 1978 - 80. Jezdívali jsme se koupat do vltavských tůní v Dušníkách. Ze silnice kus po polňačce mezi chmelnicema, na konci protipovodňová hráz a sjezd k řece. Nenapadlo nás nic chytřejšího než přes tu hráz skákat. Jednou jsem byl moooc rychlej a skončil za hrází v kopřivách. Do smrti mi nehrozí revma, vypadal jsem jak červená ropucha.Moje blbost a frajeřina
To samé období. V garáži jsem zjistil že mám prázdnou zadní gumu. Byl jsem línej opravovat a taky jsem chtěl jet do blízkého města. Tak jsem jenom nafoukl a jel. Kdo znal v té době Kralupy nad Vltavou pamatuje, že přes náměstí vedly koleje a dost rozbitý přejezd. Už trochu změklým kolem jsem v mírném náklonu trefil kočičí hlavu a fichtl mi krásně odskákal pod zadkem. Koleno a loket sedřený do krve, kamarádka mě vyhodila z baráku bez kysličníku, že je jí z krve blbě, ať si zajedu na pohotovost. Sestřička rány omyla a pravila, teď to bude bolet. A bolelo, kartáčkem mi drhla z odřených míst škváru a asfalt. Ve finále se jen tak zeptala jestli náhodou nejsem syn řidiče busu stejného jména. No jářku jsem, ale říkat mu to nemusíte, musela a asi za tři dny jsem byl podroben rodičovskému výslechu.Opět moje blbost, lenost hned opravit, stejně jsem ji musel zalepit.
Yamaha XV1100. 35 let po událostech popsaných výše jsem se rozhodl dodělat si poslední skupinu co mi chyběla na řidičáku a protože jsem už pán v letech, pořídit si pod zadek něco kochacího. 14 dní jsem byl hrdým vlastníkem velkého motocyklu a po projížďce jsem si zajel k synovci na kafe a pokec. Při rozjezdu jsem silně podcenil záběr motoru a místo odjezdu, hlína a tráva. Motka dvakrát hodila zadkem sem a tam, zavřela se řidítka a já přes ně předvedl parádní let plavmo s následným parakotoulem. Levá noha byla připravena řadit za 2 a jaksi se zapomněla mezi řadičkou a stupačkou. A bylo, vykloubenej palec a měsíc sádra. Motka, ohlá páčka spojky a plexi na dva kusy.Nevyježdění, podcenění sebe i mašiny
Pak už následovaly jen pády v nulové rychlosti kvůli tzv. krátký noze.

Tak podle poučky: Motorkáři se dělí na ty co už spadli a na ty co teprve spadnou mám už snad vybráno

Skvělá odpověď, děkuji! 23.12.2019 v 08:37 | Nahoru | #16
První zkušenost s bouračkou na dvou kolech jsem měl už v 8. letech na Jawě 20. V té době měl můj strejda krásnou dvacítku (myslím fychtla ) a občas mě brával na polňačku, kde mě učil jsezdit. Ten den se mu ale nechtělo a tak mi řekl, aď to zkouším sám na dvorku jejich domku. Jen pro představu ten dvůr má tak cca 50m/2, takže moc místa tam nebylo. Asi po dvacátém pokusu nastartovat fíka se povedlo, já celej natěšenej na to sedl a začal jsem kroužit po dvoře. Když jsem odjel asi třetí kolečko, tak už jsem zkušeně přidával a při brždění vymačkával spojku, jenže co čert nechtěl, tak mi prasklo spojkové lanko. Napral jsem to do dveří od suchého hajzlu (byly dubové) a ohl jsem přední šavle až na motor. Strejdovi jsem to neřekl a fichtla zase postavil do garáže. Důvod je jasný, moje nezkušenost, mě se nic nestalo. Dovětek k této havárce je ten, že mě strejda sledoval za záclonou oknem a když jsem to napikoval do těch dveří, tak chytl takovej záchvat smýchu, že neby schopnej ani dojít na dvůr se podívat co se stalo. Přiznal se mi až po dvaceti letech.
Druhá havárka proběhla na mojí Jawa 250/353. Pěkný letní den, cesta z Olomouce na Hrubou Vodu a před Hrubou Vodou dlouhá táhlá zatáčka vpravo před železničním přejezdem. Letím tam cca 50 Km/h v slušným náklonu, ale zapoměl jsem, že den před tím byla průtrž mračen a z okolních polňaček natekl s vodou na silnici i písek. Takže přesně v polovině zatáčky, přes celou šíři vozovky vysypaný tak dvě kolečka písku. Narovnal jsem mašinu a hamstl na brzdy. Přední kolo mi podjelo na tom štěrku a už jsem se válel. Naštěstí jsem to zbrzdil celkem dost a tak jsem se vezl jen pár metrů. Měl jsem pár modřin a odřenej loket na kožený bundě. Motorka měla prasklej plexištít a podřenej přední blatník. Vše ostatní zachránila levá stupačka. Moje nepozornost a velká rychlost.
Jinak jsem, zaplať pánbůh, nehavaroval, ale situací, kdy jsem mohl prdelí štípat pětku drát, jsem zažil fakt požehnaně, ale to by vydalo tak na knížku

23.12.2019 v 09:52 | Nahoru | #17
Qjetináč> zavřel sem mu je a vlitnul do příkopy :D

Skvělá odpověď, děkuji! 23.12.2019 v 10:10 | Nahoru | #18
Letos, půlka února, sluníčko, jaro za dveřmi. Jeden den jsem byl na kole, paráda. Tak druhý den, že provětrám PCX (můj první stroj v životě, měl jsem ho od spna). Tak si jezdím a na Křivoklátu na můstku námraza. Brzdy, skluz a metr jsem se sklouznul. PCX jen trochu odřený.

23.12.2019 v 14:45 | Nahoru | #19

23.12.2019 v 17:49 | Nahoru | #20

poulie píše: Borntobewild> Stejná situace. Stejné ponaučení. Horší následky, utržený vazy v ramenu.

Jó nový gumy kloužou jako sfiňa, pokaždé když přezouvám, tak mě můj mechanik varuje, abych si dával minimálně 100 Km majzla. Ony ty nový gumy jsou na povrchu jakoby mastné, než se trochu ojedou

Naposledy editováno 23.12.2019 17:50:54

2 reakcí na tento příspěvek brousíme asfalt

23.12.2019 v 17:56 | Nahoru | #21
Nevyplatí se nové gumy přejet trochu smirkem? Alespoň kraje... Nemyslím to ze srandy, ale ke zmírnění rizika pádu.

Skvělá odpověď, děkuji! 23.12.2019 v 19:04 | Nahoru | #22
Vynechám takové ty menší držky na enduru nebo na okruzích.

Poprvé auto vyjelo z kolony přímo mě do cesty. Já v 75kmh náraz do něj (mimo obec), skluz po asfaltu a břichem do značky.
Příčina: kokot v autě

Podruhé opět mimo obec - auto přede mnou duplo do brzd. Důvodem bylo, že na poslední nechtěli minout odbočku na polní cestu, kde údajně chtěli zastavit a natrhat třešně u silnice. Motorka skončila v jejich kufru a já pár metrů před jejich autem. Vzhledem k nárazu do zadku byla vina na mě v rámci nedodržení bezpečné vzdálenosti. V autě byli dva příslušníci místní MP, co zrovna měli volno. Závěr ať si udělá každej svůj.

23.12.2019 v 19:04 | Nahoru | #23
_Michal> Dělám to odjakživa u každé motorky ,byl jsem si o trochu jistější

2 reakcí na tento příspěvek brousíme asfalt

Skvělá odpověď, děkuji! 23.12.2019 v 20:43 | Nahoru | #24
1. Nesrazil. Naopak, já jsem sestřelil cyklistu. Tím byl malý asi šestiletý kluk, můj dnešní kamarád ze vsi. Vjel mi pod motorku ve chvíli, kdy jsem jej předjížděl. Zachytil jsem ho padákem v rychlosti kolem 70 kmh. Následoval let přes škarpu, trefa mezi dvě jabloně, náraz do jejího protějšího břehu, přelet řidítek a asi třicet metrů kotrmelců v poli. Pouze odřeniny, zničený hadry, rozbitý plexi z cassidy, motorka omlácená - blinkry, zrcátka, páčka, ohnutý padáky a uletělo sedadlo. Jawa 350/638, 1993. Kluk odřenou prdel, jinak v pohodě, i kolo. Z mojí strany - zanedbané "nutné předvídání".
2. Mimo asfalt vlastní vinou - viz předchozí.
3. Pleskance na mokru v dešti. Těch mám za sebou několik, všechny na jawě a vesměs ve městě, při zbrklém odbočování nebo brzdění. Jednou jsem bacil na mokru s viragem 1100, škody obvyklé, a v kapse bundy zařval foťák. 15 dní pracovní neschopnosti kvůli naraženým žebrům. Jednoznačně zbrklost.

A neobvyklá?
Jo. Zapomenutý zámek předního kotouče. Virago 1100. Rozjezd a záraz, který mi vymrštil prdel ze sedačky na nádrž, a odtud jsem nedosáhl na zem. Motorka na mě padla a přimáčkla mi nohu tak blbě, že jsem nemohl vylézt. Vyprostit mě museli kamarádi. Beze škod a bez úrazu, ostuda jako svině před plnou restaurační zahrádkou. Prostá a jednoduchá - moje BLBOST.

23.12.2019 v 21:15 | Nahoru | #25
Yura>
Ty si dáváš před hospodou zámek na kotouč? Ty vole to bych se válel pokaždý když dám pár plzní

23.12.2019 v 22:01 | Nahoru | #26
Yura> čoveče, díky za přiznání. Toto se může stát nám všem.

23.12.2019 v 22:21 | Nahoru | #27

Qjetináč píše: Yura> čoveče, díky za přiznání. Toto se může stát nám všem.

Každýmu ne

24.12.2019 v 13:00 | Nahoru | #28
_Michal> Jo udělal jsem to hned jak jsem mohl zase používat ruku. A už to. budu dělat vždy.

24.12.2019 v 21:27 | Nahoru | #29
Unholy_Rider> tak počkej, až ti tam někdo strčí tyčku :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brousíme asfalt

3.1.2020 v 16:36 | Nahoru | #30
Unholy_Rider> Nesmej sa, zámok je sviňa. Ja som bol raz v hoteli, dal som si túru na jeden deň, bohužiaľ ma na nej zastihla húľava nevídanej prudkosti, ale to je iný príbeh... Ďaľší deň som sa zberal na odchod, chytro som zaparkoval nie na asfalte, ale na štrkovom parkovisku, hovorím si, šlo to práve od hotela, tak ešte bude asi vlhko a musím si dávať pozor so spojkou, aby mi zadné neustrelilo... No nech som robil, čo som robil, nevedel som nájsť ani kúsok trakcie, zadné sa mi len zahrabávalo do štrku viac a viac. Nakoniec som skončil v takej pozícii, že nešiel vyklopiť stojan, pretože zadné bolo tak zahrabané. Povedal som si, že ju skúsim vytlačiť smerom dozadu. Bohužiaľ som ju mal plne naloženú kuframi, takže to moc nešlo, skúsil som ju obísť, či to nepôjde tlačiť lepšie z druhej strany a vtedy som zbadal ten zámok, na ktorý som zabudol... Mal som ho hneď u bŕzd, takže sa koleso nemohlo pohnúť ani o kúsok a ako bolo stočené (výnimočne som zaparkoval predkom dovnútra a snažil som sa hneď vytočiť, aby som nemusel cúvať), malo lepšiu trakciu než zadné.

Samozrejme dať ho jednou rukou dole tak, aby som druhou to hovädo s kuframi udržal v zvislej polohe a nepustil ho na seba, bolo tiež zaujímavé. Potom som už len rýchlo zahrabal tú jamku a šiel do preč, než príde recepčná, že čo sa im tu predvádzam, pretože pochybujem, že by niečo takéto niekoho napadlo.

Síce som pri tom nespadol, ale bola to asi moja najabsurdnejšia príhoda, čo sa mi stala na moto.