1 reakcí na tento příspěvek Přepínač pal Map ktm 690
RAMIR píše: To už mi psalo víc lidí, že to není poznat, ale mě to přijde dost znatelný rozdíl, tak nevím jestli je to mnou nebo motorkou
nekdo je na tohle citlivejsi... ja mel treba u TL problem pozna 72kW verzi od 92kW takze o 2stupne vetsi predstih se mi poznava fakt blbe.
mam dve stejny motorky(SXF450 2013,TC450 2014), vic jednotek s ruznym nastavenim (mam ktm user tool, takze muzu menit i palivo v mapach, ne jen predstih) a po pravde, nepoznam rozdil mezi serii a mapou co ma prave o ty 2stupne vetsi predstih + doladene palivo.
1 reakcí na tento příspěvek Přepínač pal Map ktm 690
K660S píše: neni to prepinac map, zadny mapy to nema. melo by ti to jen upravovat reakci na plyn, ale je to spis takovy placebo, nez aby to realne neco menilo. nech to na ty dvojce, stejne nic jinyho nepotrebujes
“Reakce na plyn” a jak myslis, ze se toho dosáhne? Technicky? 690 teda neznam, ale ostrý maji map selector switch (sice to nema mapy, ale ma to switch co se takhle jmenuje?) a vybírá to predstihove mapy - palivové ne, jelikoz to nema druhou klapku tak tam neni jina moznost, nez nejake zmeny reakce na plyn, prubehu resit pres predstih.
Pokud se 690 nejak zasadne lisi od ostrých tak sorry za mystifikaci
2 reakcí na tento příspěvek Přepínač pal Map ktm 690
Mapy obsahují různé F,L, I a Throttle submapy pro každé číslo na přepínači map. Pro pozici 2 jsou zvoleny L1, F1, I1 a Throttle „performance“ submapy. Navíc se ta reakce na plyn řídí i zařazeným stupněm (údajně kvůlivá hlukovým limitům). Jestli je to přehraný na něco jako "akrap+KNko" tak je otázka co všechno je vypnutý (standardně to pak ignoruje lambdu a snímač zařazenýho převodovýho stupně).
FI Map Submapy:
• F submapa je palivová mapa založená na pozici plynu, udává vstřikovací impuls v souladu s mírou otevření škrtící klapky a otáček
• F Trim nastavení pro palivovou tabulku F (v %)
• L submapa je palivová mapa založená na tlaku v sání, udává vstřikovací puls v závislosti na absolutním tlaku (z MAP senzoru) a otáček motoru
• I tabulka je mapa pro zapalování
• I Trim opravná tabulka pro nastavení předstihu (I) ve stupních.
• F-L switch submapa nastavuje hranici kdy se vstřikování začíná řídit L mapou.
EP Submapy:
• Throttle submapa je nastavení elektronického plynu, udává v procentech poměr mezi polohou klapky a plynu pro každé otáčky čímž určuje citlivost plynu. 100% je poměr 1 ku 1.
Jinak ten přepínač není ani přepínač jako spíš potenciometr. takže by to šlo vyrobit pomocí dvou odporů a přepínače. Akorát si nejsem jistej kdy si ECU kontroluje tu hodnotu. Jestli je to během iniciace před startem tak by to znamenalo že to bude chtít restart pro změnu mapy.
Naposledy editováno 14.12.2019 13:33:36
Pokud dochází k úpravě na otevřený výfuk a sání tak se všechny mapy musí změnit protože je nutný změnit vstřikovaný množství a předstih (to jsou FI mapy).
A to co pak určuje reakci na plyn je EP mapa která se volí podle toho přepínače (s vyjímkou polohy 0 kde se mění i předstih - poloha určená pro špatný palivo - LOF).
Jestli je tam ovšem v tom upraveným softu stejná EP mapa pro všechny polohy přepínače tak tam opravdu nebude žádnej rozdíl.
Já tam mám v smc EVO1 a co tak koukám tak to co zmizelo je mapa LOF (low octane fuel) ale jinak jsou tam pořád EP mapy standard, perfomance, soft a obdobně pro FI. Stejný je to pro 2012 smc R.
Duke 2012 už má možná trochu jinou řídící jednotku ale ten způsob řízení klapky atd je pořád podobnej.
Jinak jestli je ten akrap i s katem tak to pak sedí na to že se nemusí přehrávat FI mapy protože tam se toho vlastně moc nezměnilo (váha a vzhled?) a řeší se jen ta EP mapa. A určitě se nechává prakticky všechno zapojený aby to odpovídalo homologačním požadavkům (senzor na kvalty, lambda a SAS).
Zpět k otázce jestli se to dá přepínat jinak než mezi standartem a předvoleným režimem - jak už jsem psal výše tak ten kruhovej map selector je v podstatě něco jako potenciometr kterej skokově mění odpor. První tři polohy mají cca 15 kOhm, 6,7 kOhm a 4,7 kOhm. Další postupně čím dál míň. ECU pak prostě podle toho odporu pozná co má nastavit.
Přepínač na řidítkách pak jen prostě spíná paralelně k tomu selektoru nějakej odpor kterým to dostává na celkovej odpor menší než 4,7KOhm (při kterým se nastaví standart) nebo to spíná možná rovnou proti kostře.
Bez doplňování odporů apod. to prostě s tímhle nepujde. Na druhou stranu, jak už jsem psal tak by to šlo snadno obejít kusem drátu, třema odporama a nějakým přepínačem (třeba na blinkry) na řidítkách. Podle tý poznámky v tom návodu dojde ke změně mapy při volnoběhu takže by se ani nemusel chcípat motor.
Měl jsem taky takový nápady že bych to udělal ale dokud mám funkční zápěstí tak mi to přijde zbytečný.
Naposledy editováno 15.12.2019 05:34:22
1 reakcí na tento příspěvek Přepínač pal Map ktm 690
1 reakcí na tento příspěvek Přepínač pal Map ktm 690
Já v mapách na enduru rozdíl poznám - ale moc to nepřepínám neb je to po sedlem, zvlášť ta "dešťová" je hodně znát jak nejde do otáček a je hodně gumová reakc en plyn, ale třeba na silnici stejně všichni jezdí tu nejostřejší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepínač pal Map ktm 690
RAMIR píše: Jinak nic ladit a měnit nechci, dříve sem uvažoval že to nechám odbrzdit aby to kůlu tomu filtru nebylo chudé, ale asi na to nakonec kašlu, motorka běží parádně, tak to asi bude v pohodě jak říkáš, ještě se někdy kouknu na svíčku jakou má barvu
vesměs vsechny ktm sou už z výroby chudé jako prase1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepínač pal Map ktm 690
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Duke 690 - dílenská příručka KTM Duke 690 | D0BR0S | 0 | 10.9.2023 v 22:00 D0BR0S |
Plna nadrz - mozny problem [1, 2] KTM Duke 690 | ThoprT | 37 | 23.6.2023 v 21:54 Matess727x |
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... | Gumish | 28 | 11.6.2023 v 18:44 Matess727x |
Výdrž continental conti attack sm KTM Duke 690 | Radasvab | 6 | 19.5.2023 v 15:41 Y4kuZ4 |
KTM 690 Duke 2019 (Track Pack-nahrá... KTM Duke 690 | Matess727x | 26 | 6.5.2023 v 19:14 Matess727x |