bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přepínač pal Map ktm 690
14.12.2019 v 06:47
Čus, máte někdo zkušenost s přepínačem map na řídítka?
Co sem našel, tak má jen dvě polohy, jedna je standard a co sem tak pochopil, tak druhá je ta která zůstane navolena na přepínači pod sedlem, co když bych ale chtěl přepínat hlavně mezi soft a advanced?

Naposledy editováno 14.12.2019 06:49:12

Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 10:12 | Nahoru | #1
funguje to tak jak pisou v manualu. tzn pokud chces prepinat mezi soft a advanced mas smulu...

ja teda na svoji motorce nepoznam rozdil...

1 reakcí na tento příspěvek Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 11:26 | Nahoru | #2
To už mi psalo víc lidí, že to není poznat, ale mě to přijde dost znatelný rozdíl, tak nevím jestli je to mnou nebo motorkou

(reakce na) Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 11:35 | Nahoru | #3

RAMIR píše: To už mi psalo víc lidí, že to není poznat, ale mě to přijde dost znatelný rozdíl, tak nevím jestli je to mnou nebo motorkou



nekdo je na tohle citlivejsi... ja mel treba u TL problem pozna 72kW verzi od 92kW takze o 2stupne vetsi predstih se mi poznava fakt blbe.
mam dve stejny motorky(SXF450 2013,TC450 2014), vic jednotek s ruznym nastavenim (mam ktm user tool, takze muzu menit i palivo v mapach, ne jen predstih) a po pravde, nepoznam rozdil mezi serii a mapou co ma prave o ty 2stupne vetsi predstih + doladene palivo.

Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 12:36 | Nahoru | #4
Já poznám jen jinou reakci na plyn a když jedu ve dvou líbí se mi ta jemná mapa, jinak motorka je namapovana na komplet akrapa co mam a KN filtr, tak nevím jestli se to díky tomu může třeba projevovat víc

1 reakcí na tento příspěvek Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 12:52 | Nahoru | #5
neni to prepinac map, zadny mapy to nema. melo by ti to jen upravovat reakci na plyn, ale je to spis takovy placebo, nez aby to realne neco menilo. nech to na ty dvojce, stejne nic jinyho nepotrebujes

(reakce na) Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 12:58 | Nahoru | #6

K660S píše: neni to prepinac map, zadny mapy to nema. melo by ti to jen upravovat reakci na plyn, ale je to spis takovy placebo, nez aby to realne neco menilo. nech to na ty dvojce, stejne nic jinyho nepotrebujes



“Reakce na plyn” a jak myslis, ze se toho dosáhne? Technicky? 690 teda neznam, ale ostrý maji map selector switch (sice to nema mapy, ale ma to switch co se takhle jmenuje?) a vybírá to predstihove mapy - palivové ne, jelikoz to nema druhou klapku tak tam neni jina moznost, nez nejake zmeny reakce na plyn, prubehu resit pres predstih.

Pokud se 690 nejak zasadne lisi od ostrých tak sorry za mystifikaci

Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 13:12 | Nahoru | #7
placebo to není když dám tu nejostřejší ze zavřeného na plný cukne až se zvedne kolo, při té nejjemnější to necukne vůbec, přidá to plynule, rozdíl je znát i při tůrování na neutrál, na soft není motorka tak hlučná při rychlém přidání, na advanced hned po přidání zabublá až motorka couvne na stojanu dozadu

2 reakcí na tento příspěvek Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 13:23 | Nahoru | #8
Ktm 690 2008-2013 má normálně Keihin EFI s dvěma řídícíma jednotkama který ovládaj jak přestih a vstřikování tak polohu škrtící klapky.
Mapy obsahují různé F,L, I a Throttle submapy pro každé číslo na přepínači map. Pro pozici 2 jsou zvoleny L1, F1, I1 a Throttle „performance“ submapy. Navíc se ta reakce na plyn řídí i zařazeným stupněm (údajně kvůlivá hlukovým limitům). Jestli je to přehraný na něco jako "akrap+KNko" tak je otázka co všechno je vypnutý (standardně to pak ignoruje lambdu a snímač zařazenýho převodovýho stupně).
FI Map Submapy:
• F submapa je palivová mapa založená na pozici plynu, udává vstřikovací impuls v souladu s mírou otevření škrtící klapky a otáček
• F Trim nastavení pro palivovou tabulku F (v %)
• L submapa je palivová mapa založená na tlaku v sání, udává vstřikovací puls v závislosti na absolutním tlaku (z MAP senzoru) a otáček motoru
• I tabulka je mapa pro zapalování
• I Trim opravná tabulka pro nastavení předstihu (I) ve stupních.
• F-L switch submapa nastavuje hranici kdy se vstřikování začíná řídit L mapou.
EP Submapy:
• Throttle submapa je nastavení elektronického plynu, udává v procentech poměr mezi polohou klapky a plynu pro každé otáčky čímž určuje citlivost plynu. 100% je poměr 1 ku 1.

Jinak ten přepínač není ani přepínač jako spíš potenciometr. takže by to šlo vyrobit pomocí dvou odporů a přepínače. Akorát si nejsem jistej kdy si ECU kontroluje tu hodnotu. Jestli je to během iniciace před startem tak by to znamenalo že to bude chtít restart pro změnu mapy.

Naposledy editováno 14.12.2019 13:33:36

(reakce na) Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 13:32 | Nahoru | #9
combust> Takze to je jiny nez ostrá, takze beru zpet a taky tim padem bude ten rozdíl vic znat.

Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 14:22 | Nahoru | #10
Me říkal můj ladic že pokud se upravuje mapa třeba na akrapa atp tak už je tam pouze jedna mapa a přepínač ztrácí význam, otázka jestli je to opravdu tak

Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 14:48 | Nahoru | #11
Přímo v ktm mi říkal, že se přehrává mapa která je nadrazena těm třem a ty tam normálně zůstávají, jen se změní jejich "nastavení"

(reakce na) Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 14:59 | Nahoru | #12
combust> mám 2012 takže by to odpovídalo, v tom textu se já už dost ztrácím a tak dopodrobna sem se v KTM neinformoval, takže nevím co bylo a co nebylo vyřazeno, je to nějaká uni mapa co dávají všem ktm co mají kompletního akrapa a KN

Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 16:04 | Nahoru | #13
Jo, klasika "slip-on exhaust" mapa pro otevřený výfuk. Pak je zpravidla ještě EVO1 pro otevřený sání a další úpravy.
Pokud dochází k úpravě na otevřený výfuk a sání tak se všechny mapy musí změnit protože je nutný změnit vstřikovaný množství a předstih (to jsou FI mapy).
A to co pak určuje reakci na plyn je EP mapa která se volí podle toho přepínače (s vyjímkou polohy 0 kde se mění i předstih - poloha určená pro špatný palivo - LOF).
Jestli je tam ovšem v tom upraveným softu stejná EP mapa pro všechny polohy přepínače tak tam opravdu nebude žádnej rozdíl.
Já tam mám v smc EVO1 a co tak koukám tak to co zmizelo je mapa LOF (low octane fuel) ale jinak jsou tam pořád EP mapy standard, perfomance, soft a obdobně pro FI. Stejný je to pro 2012 smc R.
Duke 2012 už má možná trochu jinou řídící jednotku ale ten způsob řízení klapky atd je pořád podobnej.

Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 18:09 | Nahoru | #14
Tak sem hledal email kde sem se na to u KTM ptal (už si to přesně nepamatuji) a tam mi píše, že mapa je stejná pro full akrapa bez KN i s KN filtrem a jiná je až u evo2.
To je docela divné ne ? Filtr musí udělat docela velký rozdíl.

Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 20:29 | Nahoru | #15
Popravdě, když se podíváš na to jaká trubička do toho airboxu vede tak to KN-ko tam velkej rozdíl neudělá (s rozdílem si poradí MAP a lambda).
Jinak jestli je ten akrap i s katem tak to pak sedí na to že se nemusí přehrávat FI mapy protože tam se toho vlastně moc nezměnilo (váha a vzhled?) a řeší se jen ta EP mapa. A určitě se nechává prakticky všechno zapojený aby to odpovídalo homologačním požadavkům (senzor na kvalty, lambda a SAS).

Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 20:34 | Nahoru | #16
je pravda, že někdo ke KN dává i otevřené víko do boxu, akrap má i kat ( asi ) min je tam středový tlumič

Přepínač pal Map ktm 690

14.12.2019 v 22:53 | Nahoru | #17
Prašť jak uhoď. Pokud to nehodláš měnit a ladit tak je to fuk.

Zpět k otázce jestli se to dá přepínat jinak než mezi standartem a předvoleným režimem - jak už jsem psal výše tak ten kruhovej map selector je v podstatě něco jako potenciometr kterej skokově mění odpor. První tři polohy mají cca 15 kOhm, 6,7 kOhm a 4,7 kOhm. Další postupně čím dál míň. ECU pak prostě podle toho odporu pozná co má nastavit.
Přepínač na řidítkách pak jen prostě spíná paralelně k tomu selektoru nějakej odpor kterým to dostává na celkovej odpor menší než 4,7KOhm (při kterým se nastaví standart) nebo to spíná možná rovnou proti kostře.
Bez doplňování odporů apod. to prostě s tímhle nepujde. Na druhou stranu, jak už jsem psal tak by to šlo snadno obejít kusem drátu, třema odporama a nějakým přepínačem (třeba na blinkry) na řidítkách. Podle tý poznámky v tom návodu dojde ke změně mapy při volnoběhu takže by se ani nemusel chcípat motor.
Měl jsem taky takový nápady že bych to udělal ale dokud mám funkční zápěstí tak mi to přijde zbytečný.

Přepínač pal Map ktm 690

15.12.2019 v 05:27 | Nahoru | #18
S elektronickou moc kamarád nejsem, takže se mi v tom hrabat nechce, naposledy sem dělal el. Na mz a to šlo jen o zapojení podle schématu, tak nějak sem čekal, že koupím přepínač, zapojím a bude to, že to jde za chodu motoru je paráda (Na obrázku sem si toho všiml až když si to napsal :D ), plno lidí mi tvrdilo že to nepůjde, ale to je mi nakonec asi k ničemu no, musel bych to dát někomu aby to vyřešil za mě

Naposledy editováno 15.12.2019 05:34:22

1 reakcí na tento příspěvek Přepínač pal Map ktm 690

15.12.2019 v 06:58 | Nahoru | #19
Jinak nic ladit a měnit nechci, dříve sem uvažoval že to nechám odbrzdit aby to kůlu tomu filtru nebylo chudé, ale asi na to nakonec kašlu, motorka běží parádně, tak to asi bude v pohodě jak říkáš, ještě se někdy kouknu na svíčku jakou má barvu

1 reakcí na tento příspěvek Přepínač pal Map ktm 690

16.12.2019 v 15:22 | Nahoru | #20
když jdu kolem .... budˇsi koupíš celou sadu od KTM a tam jen zapojíš konektor, nebo si dle webu a výše uvedených hodnot seženeš vícepolohový přepínač a rezistory spočítaných hodnot (počítáš to paralelně zapojené) a přepínač si vyrobíš - ideálně s koncovým konektorem stejným jako je původní přepínač ať nemusíš bastlit do kabeláže.

Já v mapách na enduru rozdíl poznám - ale moc to nepřepínám neb je to po sedlem, zvlášť ta "dešťová" je hodně znát jak nejde do otáček a je hodně gumová reakc en plyn, ale třeba na silnici stejně všichni jezdí tu nejostřejší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepínač pal Map ktm 690

16.12.2019 v 16:05 | Nahoru | #21

RAMIR píše: Jinak nic ladit a měnit nechci, dříve sem uvažoval že to nechám odbrzdit aby to kůlu tomu filtru nebylo chudé, ale asi na to nakonec kašlu, motorka běží parádně, tak to asi bude v pohodě jak říkáš, ještě se někdy kouknu na svíčku jakou má barvu

vesměs vsechny ktm sou už z výroby chudé jako prase

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepínač pal Map ktm 690

16.12.2019 v 17:49 | Nahoru | #22
Honza-TA950> no já bych si klidně origo koupil, ale podle manuálu má jen dvě polohy a jsou uspořádané tak, že mi to nevyhovuje

(reakce na) Přepínač pal Map ktm 690

16.12.2019 v 17:49 | Nahoru | #23
foxdive> a je k tomu nějaký důvod ?

(reakce na) Přepínač pal Map ktm 690

17.12.2019 v 10:58 | Nahoru | #24
RAMIR> jsou tam jen dvě polohy jako na ostrých - želva a zajíc

No já ten konektor už mám dlouho ve skříni ale ještě jsem se k tomu nedostal - třeba přes zimu nazraje čas a dostanu se k tomu - chci to udělat přes 3 polohový přepínač - tedy všechny 3 mapy mimo mapu na špatné palivo

Přepínač pal Map ktm 690

18.12.2019 v 18:59 | Nahoru | #25
Ten vypínač mapu přepne i za jízdy, nebo se to má měnit při vypnutý zapalování?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Duke 690 - dílenská příručka KTM Duke 690 D0BR0S 0 10.9.2023 v 22:00 D0BR0S
Plna nadrz - mozny problem [1, 2] KTM Duke 690 ThoprT 37 23.6.2023 v 21:54 Matess727x
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... Gumish 28 11.6.2023 v 18:44 Matess727x
Výdrž continental conti attack sm KTM Duke 690 Radasvab 6 19.5.2023 v 15:41 Y4kuZ4
KTM 690 Duke 2019 (Track Pack-nahrá... KTM Duke 690 Matess727x 26 6.5.2023 v 19:14 Matess727x


TOPlist