paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: pneu
10.12.2019 v 21:17
Zdravím,
prosím o radu jaké zvolit pneu. Rád bych v příštím týdnu vyrazil na cestu kolem Španělska a Portugalska.Tam si nechám motorku dopravit kamionem v boxu, ale zpět bych přijel po ose, tedy alespoň kam počasí dovolí. Neplánuji nějaké výpravy mimo asfalt, ale počítám s deštěm a při cestě zpět s nižší teplotou. V současné době mám obuté dosluhující SHINKO E 705 Trail Master. S pneu jsem spokojený, ale nejezdil jsem na mokru ani v zásadně nižších teplotách.
Děkuji za radu.

20.12.2019 v 20:34 | Nahoru | #31
Druhý den v dešti. Padáni motorky do zatáčky zcela odeznělo a zatím spokojenost. Nejsem žádný dravec a pravděpodobně vždy budou hranice pneumatik daleko za mými schopnostmi. Jinak řečeno, nerad bych negativně ovlivnil mínění o použitých pneumatikách svým amatérským názorem. U pneu na auto se snažím vybírat pneu s lepším hodnocením, přesto si myslím, že rozdíl nejsem schopen poznat a na hranice i té nejhorší pneumatiky se běžnou jízdou nedokážu dostat. Nezbývá než věřit, že vynaložená investice se opravdu projeví třeba v kratší brzdné dráze. U pneu na moto to cítím jinak. Zatím co s autem může být v některých případech klouzání i zábava, na motorce o nic podobného v dešti a zimě nestojím. Vzhledem k tomu, že v současné chvíli je v Čechách daleko lepší počasí než zde, pokusím se dojet z Portugalska domů po ose a budu velmi spokojený, když k zmíněné spokojenosti zvládnou v pohodě i kilometrový nájezd.

20.12.2019 v 22:21 | Nahoru | #32
Pneu to dají v pohodě. Spíše mám strach o tebe.............budeš pořád zabalen do nepromoku - ne kvůli dešti, ale kvůli foukání. Hefty pojedou naplno a stejně bude mrznout palec. Cestou do Barcelony se počasí bude lehce lepšit, do Janova stabilní a potom začne boj................myslím, že Písek bude neskutečně daleko. Ještě ve středu by se asi daly přejet Alpy, ale potom už to asi bude se sněžením. Bohužel s deštěm.........takže ta nejnepříjemnější situace. Vlhká zima. Držím palce - občas dej vědět, jak pokračuješ...............u krbu se to bude dobře číst

20.12.2019 v 23:06 | Nahoru | #33
Jasan, včera jsem přejel z Madridu přes Ávilu a Salamanku do Portugalska. Zde, kousek za hranicemi jsem si našel ubytování v Bemposta. Bohužel, úsek Salamanca - Bemposta jsem jel již za tmy, deště a silného větru. Dnes pokračuje deštivo, proto jsem se rozhodl zůstat další noc a po obědě si projel včerejší úsek z portugalské Bemposty do španělské Almendry. Hranice zde vede nádherným kaňonem s řekou a krajina je tak nádherná, že se ji nemohu nabažit. Domácí mi nabídl prohlídku místních vodopádů, které jsou díky dešti plné vody a jsou dostupné pouze po nezpevněné cestě. Nebudu pokoušet průjezd s moto, využiji jeho nabídky, zítra s ním a jeho 4x4 vyrazit na výlet. Pravděpodobně se zdržím do neděle, to již slibují lepší počasí.
Nepromok, dobrý, nějak jsem si ho nesbalil. Pokoušel jsem se nejít nějaký obchod kde bych tuto chybu napravil, ale vždy mi řekli, nemáme skladem protože zde neprší, ale objednáme a zítra bude. Nakonec jsem si v Ávile koupil pláštěnku na kolo. Doufám že vydrží cestu domů.

21.12.2019 v 10:20 | Nahoru | #34
V Ávile jsem se snažil dostat na ty hradby, ale protože jsem se stavil jen na chvilku a cestu nahoru jsem nenašel, tak jsem to obdivoval pouze jen z motorky a z krátkém procházky vnitřkem města. Toulal jsem se ale od Madridu jižně...........takže Salamanca bude jindy
Osobně jsem byl nadšený z Toleda. A v Portugalsku Évora, a kousek od ní po šotolině k menhirům..............dalo se to ale projet na cesťáku s plnou polní a ve dvou.
38°33"35.2"N 8°03"42.0"V (38.559779 -8.061655) tady jsou souřadnice parkoviště.............kdyby jsi se potloukal okolo.

21.12.2019 v 10:44 | Nahoru | #35
Ještě by mě zajímalo, až se dostaneš k moři, jaké budou vlny..............viděl jsem různé fotky, kde bylo pobřeží bičováno oceánem a voda stříkala do neskutečné výšky. Bohužel jsem při návštěvě Portugalska měl moře klidné................tak ani čertův chřtán v Lisabonu nešplouchnul Koukám ale, že to táhneš spíše severněji........dát si na zahřátí sklenku PORTSKÉHO ............pozor na zvláštnost, na kterou jsem v Portugalsku narazil - jedeš-li přes most z jihu na sever, platíš..............ze severu na jih je to zdarma.

21.12.2019 v 23:39 | Nahoru | #36
Já jsem Ávile také příliš nedal, ulovil jsem foto u hradeb, projel vnitřkem a upaloval dál. Salamanku, vzhledem k pokročilé hodině jsem také prosvištěl. Projel jsem ji centrem a ujistil se, že se vrátím. Mám Španělsko docela procestované a je mnoho míst kam se musím vrátit. Na druhou stranu je mnoho míst o kterých vím a nebyl jsem tam. Touto cestou musím dohnat návštěvu Alhambry, zde mám tip od holčiny z Madridu na vyhlídku v Granadě Mirador de San Nicolas, dále obec Ronda a Caminíto del Rey.
Dnes se začalo drobet časit, tak jsem se dopoledne vydal zpět do Španělska na vodopád Pozo de los Humos a po obědě jsem byl s domácím mrknout na vodopád Cascata da Faia da Agua Alta. Vzhledem k počasí v uplynulém týdnu jsou plné vody a vytvořily dokonalý zážitek. Domácí (72 let) proběhl celý okruh jako neuvěřitelný jura. Vyrazil mě dech svou vitalitou. V jednu chvíli doslova uskočil z trasy přes zábradlí a povídá, proběhneme za masou vody, je tam římsa. Nevěřil jsem svým uším a byl si jist, že jsem špatně rozuměl. Ne, seskočil, přeskočil a doslova upaloval na římsu. Nevěříc a se strachem o sebe i o něj jsem ho s daleko menším nasazením následoval. Mazec, docela foukal vítr, tak jsme byli oba jak kdybychom tou masou přímo proběhli, ale úžasný.
Můj původní plán byl vystoupat do Santiága a odtud je přes Porto, Lisabon na Algarve. Dokonce ještě ráno jsem si byl jist, že pojedu do Porta, ale odpoledne jsem dostal tip na silnici N2 která vede z Chaves do Fara. Ůdajně jedna z nejstarších silnic v Portugalsku. Dalším tipem je silnice N222 která odtud cestou do Porta lemuje řeku Douro. Okamžitě mi bylo jasné, že se nechám unášet, zvolím kombinaci a v Peso da Régua odbočím z N222 na N2. Stále fouká silný vítr, tak myslím, že vlny ještě stihnu v pondělí u majáku na jihozápadě země.
Jednou jsem vlny v Lisabonu zažil, dokonce jsem byl tak blbej, že jsem se rozhodl proskočit téměř 4m vysokou vlnu. Bylo léto, krásné počasí a hloubka do pasu. Lidé se brouzdali po kotníky ve vodě a já nevěřil, že taková stěna může dorazit tak blízko ke břehu. Zdálo se to na první pohled jako dokonalý zážitek. Samozřejmě opak byl pravdou, padající voda mě na několik vteřin uzemnila s takovou razancí, že jsem myslel, že již nevylezu. Měl jsem několik štěstí dohromady a pravděpodobně trpělivého boha. Zítra vyrazím dál, rád bych ujel nějakých 450-550km a zakotvil někde na N2.

22.12.2019 v 01:22 | Nahoru | #37
Maják na výběžku Sv,Vincenta je zajímavý.............kousek před ním jsem se koupal - byl tam přístup k moři. Alhambra nevím jak se vstupenkou - přes léto se musela dopředu zabukovat - jinak zajímavé v okolí Guadix - tam bydlí lidé pod zemí a procházíš se po střechách jejich domů..............jsou to ale spíše takoví cikáni.
Nad Granadou je zajímavý výjezd na Pico Veleta..........kdyby se vyjasnilo, tak super výhledy - možná tam budeš mít sníh - je to dost vysoko. Na vrchol se už s motorkou nedá - jen asi na kole a nebo pěšky.
V Rondo krásný most...........a nejstarší korida. Ta je kousek od mostu.
Jestli pojedeš od Fara, tak budeš mít cestou Huelva - jsou tam v přístavu repliky lodí Santa Maria, Nina a Pinta - myslím že to bylo v Rabida......nebo tak nějak se to jmenovalo. . A mezi S.Vicentem a Farem jsme byli na nějakých sochách z písku............už ale nevím název - zajímavé bylo, že některé sochy byly i dílem Čechů.
A myslím, že vynechat Sevillu s podle mě nejkrásnějším náměstím by byl asi největší hřích. Jen to náměstí zabere cca 2hod.
Pod Rondem je ještě krásné městečko - nebo spíše vesnička Casares - nádherné bílé stavby a neskutečné množství kroužících orlů...........tam se ale nejelo dvakrát dobře, horší asfalt ..............sorry - píšu to z hlavy a nemá to asi žádný chronologický postup.

22.12.2019 v 09:10 | Nahoru | #38
Na maják jsem zvědav, uvidíme jaké budou vlny. Huelva dobrý tip, stejně jako menhyry, pokusím se tam zastavit. Gaudix znám, jednou jsem byl rozhodnut, že zaklepu na dveře aby mě ukázali jak se bydlí v kopečku pískovce. Nakonec jsem našel dastatečně velkou hroudu kam se vešlo bydlení s restaurací. V Seville mám arabskou kamarádku kterou nemohu vynecha, ale Pico Veleta asi vynechám. Kdysi jsem z jižní strany z vesničky Trevelez vystoupal na Mulhacen. Alhambra je určitě na rezervaci, zatím jsem nekoukal, mám obavu, že tam budu na svátky. Pokud bude zavřeno, zaběhnu na rozhlednu San Nicolas odkud je Alhambra nádherně vidět a budu se těšit na příště. Například Cordoba, neuvěřitelná mešita, nevěřil jsem, že to může být lidské dílo. Byl jsem tam již dvakrát, jednou jsem před ní stál sám a byl přesvědčen, že euforii zážitku musím s někým sdílet proto jsem nevstoupil. Podruhé jseme s přítelkyní vstoupili hodinu před zavíračkou, tam určitě pojedeme znova. Když jezdím sám, snažím si užít přírodu, jsou to momenty překvapení které se mohou vlivem počasí opakovat, kdežto muzeum bude pořád stejné, možná víc či míň návštěvníků, proto v mnoha případech sám nechodím.

24.12.2019 v 08:37 | Nahoru | #39
Tak užívej a buď hodný.................aby ti Ježíšek něco naježil. Hezké svátky.

24.12.2019 v 22:18 | Nahoru | #40
Nadělil krásné počasí, díky. Přikládám jednu dnešní z Cabo de Roca.
Tobě také, veselé Vánoce.

Naposledy editováno 24.12.2019 22:22:34

25.12.2019 v 09:46 | Nahoru | #41
Já myslel, že se už bude potulovat někde v Algarve.................a ty ještě okupuješ Lisabon. Tak tramvaj a elevator, nebo se projít po Maurském hradu a lesíkem přejít na Penu......ta je pěkně barevná . Já jí viděl jen z předbrány, protože se zrovna v ten samý okamžik tam vnutila nějaká státní významná návštěva...........všude samá gorila a černá limusína. Tak ať vydrží svítit a nepadat co nejdéle.

25.12.2019 v 14:22 | Nahoru | #42
Dnes jsem dorazil na Farol do Cabo de Sao Vincente. Ještě bych rád dojel do Faro a Huelva. Tam někde zůstanu do zítra.

28.12.2019 v 19:15 | Nahoru | #43
Kam jsi se posunul? Bohužel se ti začíná kazit počasí, takže už to asi nebude nic moc Španělsko bude asi celé v pohodě, Francie podél moře(po riviéře) asi také, Janov, Milán, Verona, Bolsano, Merano snad v odpoledních hodinách ještě OK, ale Innsbruck, GaPa, Mnichov už bude dálniční umrzání. Jsem zvědavý, kam jsi to dotlačil..............tak dej vědět.

29.12.2019 v 09:08 | Nahoru | #44
Ahoj Brůčo, zatím jsem příliš nepokročil, spal jsem v Huelvě, další dopoledne jsem přejel pouze do Sevilly a zde byl do druhého odpoledne na návštěvě. Odtud noc v Tarifě a dnes jsem se probudil v Rondě. Mažu na prohlídku, po krátké večerní návštěvě plný nadšení. Dnes bych rád zajel Na Caminito del Rey, ale včera mi dva španělští kolegové pokazili náladu. Vstup s průvodcem za 18€ vyprodaný a nějaká překupnická společnost ho nabízí za 45€. Dnešní noc plánuji kolem Cazorly. Ještě musím na návštěvu k Aguilas a tady se rozhodnu jak domů. Stále mám možnost 2.1. naložit moto na kamion a odeslat domů. Samozřejmě jsem nadržený domů dojet, rád bych zajel ve Francii na Verdon, ale jak říkáš. Počasí také denně sleduji a od 11h do 15h, pokud bude svítit, by to možná šlo.

29.12.2019 v 15:34 | Nahoru | #45
Verdon je kolem dokola cca 100km. Na severní straně se vyhlídková trasa přímo kolem kaňonu dá projet jen jedním směrem. Z východu na západ..........ono tě to tam sice pustí, ale potom po cca kilometru tě to otočí a musíš zpět na tu hlavní. Tak objet proti směru hodinových ručiček a bude to OK.
Cazorla - tam neznám. Motal jsem se jižněji...........Cabo de Gata, San José..........pozoroval jsem tam plaměňáky.
Kdyby tě to táhlo jižněji, tak nad Almerií je poušť Tabernas a Miniholywood. To filmové městečko se dá najít dobře...........je oploceno a platí se vstup. Po poušti jsem jezdil po objetí závory............až mě vyhnal nějaký černoch co tam dělal securiťáka. No a nad Aquilas je Elche............a tam největší datlový háj ještě z dob Maurů. Je tam toho..........a cestou ještě víc - já se tam toulal skoro měsíc a ty to chceš objet za týden

29.12.2019 v 20:22 | Nahoru | #46
Dnes to byla bída, Ronda bezva, Caminito del Rey kvůli větru zavřeli brzy dopoledne a nakonec jsem vyjel na el Torcal, dal si jídlo a mezitím se zahalil do mraků. Zůstal jsem v Colmenar. Ráno začnu směr Alhama de Granada a po dnešních kopcích, dle tvé rady, vyjedu na Veletu. Do Tabernas ráno vyrazili španělští kolegové, probíhá tam filmový festival. O poušti také mluvili, ale já bych se rád zastavil v Caravaca de la Cruz, tam jsem několik let žil. Jak říkáš, mám velké oči a čas letí. Verdon jsem věděl, že je jednosměrný, bohužel mě nenapadlo, že proti mně. Aguilasem končí mé plány. Nějak se do toho začínám motat, Elche tam nezapadá. Chci vidět Cazorlu, musím do Agilas a rád bych do Caravaca de la Cruz. Napadá mě to vše otočit. Ráno do Granady, Veletu, Tabernas, Aguilas potom Caravacu a Cazorlu. Když už budu takto na severu, vzal bych to na Albacete odtud bych zajel do Cuenca, Madriďanka z první noci mi dala tip, že je to brutálnější než Ronda. Potom už je to jak vyluštěná křížovka . Teruel, u Ebra to střihnu doprava, z Lleidy na Vic, vyhnout se Barceloně, prdět na Verdon a mazat domů. Co myslíš?

Naposledy editováno 29.12.2019 20:27:51

29.12.2019 v 21:14 | Nahoru | #47
Myslím, že táhnout to domů přes Francii na ose objíždějící Alpy severně je nereálné. Držel bych se u pobřeží přes celou Francii až do Itálie - to by mohlo být jetelné.........no a potom buď přiblížení Bolzano - Merano a podle počasí útok na Alpy. Přinejhorším to už není domů daleko a auto s vozíkem, nebo dodávka by se nějaká našla. Jestli je ale cenově přijatelná možnost dopravy kamionem.........a buď jako spolujezdec, nebo letadlo............jsou to všechno kupecké počty.
Kamion, letadlo, doprava z letiště domů, vyzvednutí motorky a pod., nebo to po cca pětihodinách (myslím, že se déle jet nedá) tlačit po ose domů. Je to bohužel ještě ovlivněno počasím.

29.12.2019 v 22:57 | Nahoru | #48
Jízda po ose co to půjde, to zatím vítězí a jedinou variantou je Francie, Itálie.

29.12.2019 v 23:05 | Nahoru | #49

Naposledy editováno 29.12.2019 23:06:20

30.12.2019 v 07:27 | Nahoru | #50
Asi jak kdo, já včera při dvou stupnich ani ne kilo a pak sem to zabalil

30.12.2019 v 07:29 | Nahoru | #51
foxdive> kačenka málo topí nebo co?

30.12.2019 v 08:01 | Nahoru | #52
Ta mrcha topí jenom v létě
Trpim hodně na ruce, vyhřívání na max a stejně to dlouho nedám, jak je pod 5 stupňů tak už je to špatný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pneu

30.12.2019 v 08:04 | Nahoru | #53

Mmch, chrániče pacek máš?

30.12.2019 v 09:16 | Nahoru | #54

Slávek-TDM píše: Ja bych to nevidel tak tragicky. Po dalnici se i pres kratkej den da ujet tisicovka, kdyz je nad nulou a neprsi. Ale Alpam bych se vyhnul...

Mě třeba pohyb v zatáčkách v kombinací s pomalejší jízdou vadí podstatně méně, než strnulý dálniční přesun. A při tomto počasí je důležité se "utěsnit" proti větru. Problém je u mě vždy helma - musím jezdit s lehce pootevřeným plexi (ani pinlock to moc nedává), mrznoucí palce na rukách a nohy v botách. Dobře kupodivu funguje nepromok.
Přejet Alpy z Bolzana do GaPa přes Brenner je cca 200km.................takže při slušným počasí se to za jeden den zvládne. A z GaPa to je cca 400km domů - buď přes Řezno, nebo Deggendorf............přejezd Šumavy - což bude horší než Alpy. Mokrá zima, pojede skoro za tmy, protože už to bude chtít napálit až domů, na silnici mokro. Ale fandím.............já už bych volal domů z Innsbrucku, ať si pro mě přijedou s vozíkem , že už jsem to hezké viděl a domů po dálnici v teple vozu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pneu

30.12.2019 v 14:18 | Nahoru | #55

MedWed píše: foxdive>... v létě topí, v zime chladí... ideální motorka! Že jsi nekoupil něco, co funguje...

Mmch, chrániče pacek máš?

chybama se člověk učí, ale já su nepoucitelny
Bastry mám, ale říkám trpim na ruce, nemít bastry tak bych nejel pod 10 stupňů

Naposledy editováno 30.12.2019 14:19:23

30.12.2019 v 17:09 | Nahoru | #56
foxdive> jen počkej, až budeš starší a neprehodis nohu přes tu kozu...

Mě taky pomáhají moc... hlavne teda v dešti...

1.1.2020 v 08:13 | Nahoru | #57
Tak jak to vypadá?
Co počasí?
Dzžím palce!
Všechno nejlepší v novém roce!

1.1.2020 v 10:01 | Nahoru | #58
Dobré ranko v Novém roce, všem přeji mnoho zdraví.
Mám v zimě podobné problémy jako Brůča. Čím víc ohřívám ruce, tím víc cítím jak mrznou palce. Nohy ok, ale stále utěsňuji kolem krku. Nepromok, vždy mám pocit jako bych přihodil polínko do kamen. Jsem v Aguilas, včera bylo 16C, na dnes je předpověď podobná. Na dálnici se netěším, ale pravděpodobně mě nemine. Do neděle zbývá 4 a kousek dne. Zvažuji optimalizaci trasy, Sierra de Cazorla budu muset nechat na příště.

2.1.2020 v 09:44 | Nahoru | #59
Drsné to probuzení.

2.1.2020 v 11:25 | Nahoru | #60
Tak takhle by snad by snad být nemělo :
( mimochodem , taky se vyparavili na bawcu
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure barran 21 13.2.2024 v 21:26 ja1
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure Rauly 21 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900
Cestovní enduro do 200k [1, 2] BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT1200Z Super Tenere... Qvitko 34 29.11.2023 v 05:04 vaypor