bbg_listopad_2





Téma: XF 650 Synchro Karburátorů
Nazdar pořídil jsem suzuki xf 650 freewind a potřeboval bych přesný postup na synchro karbcu. Manuál mám v AJ ale jsem s toho jelen. Je to jednoválec s 2 karb.
U 6 bandita nebyl problém zdělal jsem 3 ucpávky podtlaku na karbcech odpojil podtlakovou hadičku k palivovému kohotu napojil budíky a synchronizoval.
Jenže tohle je jednoválec se 2 karburátory a hromadou kokotin okolo a já nevím kam mám přesně připojit.
Levý karb má ucpávku na podtlak tam je to jasné ale z právého to jde na nějakí selenoid a vakum nadobku a ještě nějakí ventil + na víčkách obou karburátoru jsou jěště nějaké podtlakové membránky a ty jsou hadičkou propojené.
Otázka kam připojit 2 budíky na synchro .
Nějaký rozumní postup na synchro karb. u XF 650.
Díky moc za každou rozumnou radu.
Má to tyhle karburátory.
http://www.sachs-bik...650/650_vergaser.htm

Naposledy editováno 01.12.2019 16:32:27

1 reakcí na tento příspěvek XF 650 Synchro Karburátorů

1.12.2019 v 16:47 | Nahoru | #1
Já vidím 2 nátrubky a mezi klapkama štelovací šroubek. Ale u jednoválce bych tam žádný tlakoměr nenapojoval, jenom tím šroubkem poladil, aby se obě klapky otevíraly stejně.

(reakce na) XF 650 Synchro Karburátorů

Skvělá odpověď, děkuji! 1.12.2019 v 17:49 | Nahoru | #2
Kohlstein> Takový synchro,jako by nebylo...Ale fakt že by se ho.. stalo.

XF 650 Synchro Karburátorů

1.12.2019 v 17:53 | Nahoru | #3
Na mém Fku ani synchro udělat nejde, druhý karbec nemá podtlak provrtaný. I v manuálu přímo píšou za na jednovalci se nemá synchro dělat.

1 reakcí na tento příspěvek XF 650 Synchro Karburátorů

1.12.2019 v 19:19 | Nahoru | #4
Poštelovat středovím šroubem jenom ty klapky bez nastartovaného motoru je přece blbost nebo ne?
Přece synchro se dělá při nastartovaném motoru kdy na karbce působí nějaky podtlak a ten by měl být na všech karb. stejný ne?
Jinak se to podle budíků tím štelovacím šroubem doladí na stejné hodnoty.
Jestli je to 1 valec nebo 4 by mělo být asi úplně jedno i u 1 válce může být podtlak na karbce rozdílný ( víc opotřebená memrana na některém z karbců atd..)
Jde o to kam zapojit hadičky od synchro budíku pro ověření jestli mají oba karbce při nastartovaném motoru stejné hodnoty podtlaku.

(reakce na) XF 650 Synchro Karburátorů

1.12.2019 v 19:46 | Nahoru | #5
huqvarna> A co teda píšou v manuálu? Podle mě máš odpojit hadičku z toho jednoho nátrubku, benzín do karbecu liješ z flašky a na dva tlakoměry to synchro sešteluješ. Když ti to sešteluju bez tlakoměrů třeba na půlmilimetrový měděný drátek do mezery mezi škrticí klapku a hrdlo, takzvaně od oka, co se stane? Levým ventilem půjde do toho samého válce na volnoběh o pět procent jiné množství směsi než pravým ventilem? To půjde při příštím nastartování stejně jinak a dokonce to měření spáry může být lepší metoda pro vyšší zatížení. Podtlakové synchro je důležité u víceválců, aby šlo do všech válců stejné množství směsi a nekoktalo to.

Naposledy editováno 01.12.2019 21:43:52

XF 650 Synchro Karburátorů

1.12.2019 v 20:27 | Nahoru | #6
U freewinda se synchro provádí, máš tam dva nátrubky, jeden je jen s ucpávkou, na druhým je podtlak někam do světa, možná je na podtlakový kohout nádrže, takže buď dát na PRI nebo jinak zajistit otevření kohoutu. Nátrubky hledej na straně mezi karbcema a hlavou motoru, ale podle toho co jsi psal tak jsi už na to narazil, podtlak odpoj a na tyhle dva nátrubky nasaď budíky, nabrkni nastav cca 1700 otáček volnobeznym šroubem a srovnej podtlaky mezi klapkami, vrat volnoběh dolů, vše zapoj a poskladej zpět a můžeš vesele jezdit.

2 reakcí na tento příspěvek XF 650 Synchro Karburátorů

1.12.2019 v 21:09 | Nahoru | #7
u jednovalce se synchro neprovádí , jak píše Kohlstein , na SRX (motor XT) mam jeden karbec přímej a druhej rovnotlakej , nejdřív se otvíra přímej a cca od 1/3 se přidava i rovnotlakej a je to kvuli plynulemu rozjezdu a aby se stim dalo plynule poskakovat po městě

(reakce na) XF 650 Synchro Karburátorů

1.12.2019 v 21:10 | Nahoru | #8
zdenysrx6> a jeeeje

(reakce na) XF 650 Synchro Karburátorů

1.12.2019 v 21:18 | Nahoru | #9
zdenysrx6> Ale tady jsou podle všeho dva stejné karburátory...

1 reakcí na tento příspěvek XF 650 Synchro Karburátorů

1.12.2019 v 21:48 | Nahoru | #10
vidim , ja jen dal příklad jak to taky muže fungovat , že se nemusí oba karbece otvírat stejně , u toho jednovalce je synchro nesmysl , položim otazku , proč se synchronizujou karburatory?

XF 650 Synchro Karburátorů

1.12.2019 v 22:09 | Nahoru | #11
Absence synchronizace u jednoválce způsobí maximálně nestejné průtoky směsi. V praxi to může znamenat problém s nastavením volnoběhu a přechodu volnoběžná/hlavní tryska a nebo vůbec nic...
Obecně jsem nepochopil proč takhle zesložiťovat konstrukcí jednoválce...

Naposledy editováno 01.12.2019 22:10:45

(reakce na) XF 650 Synchro Karburátorů

1.12.2019 v 22:10 | Nahoru | #12
zdenysrx6> ano dal jsi příklad vhodný pro tvůj případ, ale tady jsou identické karburátory a u nich má synchronizace zásadní vliv na chování a výkon motoru, nebo myslíš že výrobce je hlupák a postup a data do servisního manuálu dává jen proto, že mu zůstala jedna stránka volná? To by jsme mohli taky tvrdit že synchro u víceválcových motorů je taky zbytečná když se vlastně vždy plní jeden válec jedním karbcem.

2 reakcí na tento příspěvek XF 650 Synchro Karburátorů

1.12.2019 v 22:31 | Nahoru | #13
Přesně tak pokud nejsem kokot tak šoupatka jsou ovladaná podtlakovou membránou takže co mi pomůže nastavit nějakým
drátkem stejné vůle na otvíracích klapkách. Kde si budu jistý že budou stejně působyt na membrány šoupatek.
Zbytečně tu nic neřešte mě šlo jenom o to kam připojit hadičky od synchro. budíku!!!!!
Vím že na hrdle karbců u ovladacích klapek jsou vstupy ale co s tím vývodem od těch malích membránek co jdou na selenoid.
Ucpat?? nebo tam nechad ten selenoid i vakuum nadobku.
Obrazek celé sestavy .

Naposledy editováno 01.12.2019 22:46:46

XF 650 Synchro Karburátorů

2.12.2019 v 00:02 | Nahoru | #14
A ten důvod proč se do toho vrtáš je jaký? Kucká střílý dusí se.....? Protože jestli jo tak je to v hladině plováku. Jinak klapky u jednobucha stačí od oka pokud si už tohle někdy dělal.

Naposledy editováno 02.12.2019 00:04:42

(reakce na) XF 650 Synchro Karburátorů

2.12.2019 v 00:14 | Nahoru | #15

huqvarna píše: ...........šoupatka jsou ovladaná podtlakovou membránou takže co mi pomůže nastavit nějakým
drátkem stejné vůle na otvíracích klapkách. Kde si budu jistý že budou stejně působyt na membrány šoupatek..


Ale u víc karburátorů na jenom motoru se seřizuje právě jen ta "stejná vůle na klapkách" = stejný průtok oběma klapkami při jejich malém otevření. Tedy v režimu, kdy podtlaková šoupátka/klapky ještě nemají na průtok směsi vliv.

(reakce na) XF 650 Synchro Karburátorů

2.12.2019 v 06:21 | Nahoru | #16
huqvarna> Beztak je to nějaký ekosráč.Nebál bych se to odpojit na dobu měření.Koukl bych se do manuálu,ale jedu do práce. Odpojit,neřešit,na chod motoru to vliv mít nebude.

XF 650 Synchro Karburátorů

2.12.2019 v 08:23 | Nahoru | #17
huqvarna: nech to vsechno zapojene , hod si na jednu hadicku (treba na tu ktera ovlada podtlakovou membranu na kohoutu paliva), T kus a napoj se na to , nastartuj, zahrej, zvys otacky a udelej synchro.

Pripadne aby ses tam lepe dostal, tak nadrz hod do rite, na benzinovou hadici dej nejakou nadobku do ktere nalejes benzin a zavesis ji nad uroven karburatoru a nemusis tam davat ani T kus, protoze ti zustane volna hadicka od ovladani toho kohoutu. (ja pouzivam velke injekcni strikacky - rika se jim "žaneta")

Nechapu co resis. Motorka jezdi s tim, takze podtlaky udelej s tim a mas po starostech. Spis jeste zkonntroluj neporusenost hadicek a funkci toho jendocestneho ventilu (to oranzovo cerne).

A jinak podle toho zapojeni a toho jak to vypada, to tipuju na odvod benzinovych par ktere se dostanou nad membranu.

1 reakcí na tento příspěvek XF 650 Synchro Karburátorů

2.12.2019 v 08:23 | Nahoru | #18
rovnotlaky karburatory nemaji zadna podtlakova soupatka, ale naopak je otvira tlak nasavaneho vzduchu, vsoupatku jsou minimalne dva otvory vedle jehli, kterymy prodi nasavany vzduch a vyviji tlak na membranu, ktera zveda soupe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XF 650 Synchro Karburátorů

2.12.2019 v 09:00 | Nahoru | #19
kawajawa> Ty v tom máš taky trochu hokej. V difuzoru je vlivem urychlení proudu vzduch menší tlak, než v atmosféře. Proto se taky do difuzoru přisává benzín. Otvor v šoupátku vede nad membránu, zatímco pod membránou je vyšší atmosférický tlak a proto se šoupátko zvedá.
To samozřejmě nic nemění na faktu, že poštelovat dva karburátory na jednoválci jde i bez podtlaku a od oka, a že na chod motoru to nebude mít vliv. Spíš jde o to, co se líp dělá. Jestli pomocí podtlaků na mašině a nebo měřením spáry na vymontovaném karburátoru.

Naposledy editováno 02.12.2019 09:01:03

XF 650 Synchro Karburátorů

2.12.2019 v 10:19 | Nahoru | #20
Karbce mám venku s toho důvodu že tekly obě plovákovky ,
Mám opravnou sadu od Tourmax. Karbce jsem celé rozebral a vičistil nebyla to ale žádná tragedie až na okroužky
a jehlové ventily ty byly KO. Membrány na šoupatkách měním taky nebudu to stokrát rozdělávat a je vydět že už
také něco pamatují.
Jak složím ty karbce tak skusím ty klapky nastavit schválně tím drátkem a jak to fouknu do mašiny tak to překontroluju
přes ty synchro. budíky jsem zvědavý jestli tam bude nějaký velký rozdíl???
Jinak za studena chytal se sytičem dobře ale musel jsem ho nechávat hodně dlouho a po stažení sytiče na volnoběch dost často zdechal. ot 1450 - 1550
Koleno už celé svítilo jak kdybych ho nahřál autogenem. Oba vzdušníky byly na 3 ot. ale někdo tam dal laděny výfuk .
Při jízdě celkem v pohodě jen mi přišlo že padá pomalej z otáček a také pěkně prděl do výfuku. Svíčky NGK 9EK barva do cihlova.
Nejspíš by to sneslo na vzdušnících trošku přidat 3ot. jsou základ bez laděného laufu.
Chlapy dík za vaše rady až to dodělám dám vědět jaký byl výsledek.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XF 650 Synchro Karburátorů

2.12.2019 v 15:19 | Nahoru | #21
Kohlstein> ucis orla lítat, neboj hokej v tom nemam, je nemluvim o tom proc karburator nasava benzin, ale proc se soupatka zdvihaji, ze to neni podtlakem jak je tu vyse zmineno, ale pretlatekam neboli jak ty pises vyssim tlakem pod membránou, takze dekuji ze si mi to potvrdil....zrovna minuly mesic jsem ty soupata na jednobuchu ladil vrtackou aby byla lepsi odezva na plyn

Naposledy editováno 02.12.2019 15:34:03

(reakce na) XF 650 Synchro Karburátorů

2.12.2019 v 16:34 | Nahoru | #22
kawajawa> Tak to uzavřem tím, že rozdíl tlaků nad membránou a pod ní je pořád stejný v každé poloze šoupátka, a kdyby náhodou na okamžik nebyl, tak za to můžou malé díry v šoupátku. Třeba to někomu dalšímu nasadí brouka do hlavy.

(reakce na) XF 650 Synchro Karburátorů

2.12.2019 v 17:08 | Nahoru | #23

kawajawa píše: ......... ale proc se soupatka zdvihaji, ze to neni podtlakem jak je tu vyse zmineno, ale pretlatekam neboli jak ty pises vyssim tlakem pod membránou, takze dekuji ze si mi to potvrdil....


Logika mi říká, že pro to, aby někde byl podtlak, tak na druhé straně membrány musí být přetlak. A naopak. Vztaženo k relativním hodnotám. Tady zase někdo slovíčkaří, aby měl poslední slovo

4 reakcí na tento příspěvek XF 650 Synchro Karburátorů

3.12.2019 v 07:15 | Nahoru | #24
Dobré ráno. Jediný rozumný názor na věc po mém letem přečteném haldy chytrostí má JiriK84. Jinak, sem píše spousta odborníků něco k zasmání a něco až hrůza číst. Je jeden základní způsob a jeden pro ověření, jak tyto karburace napojit. U obou způsobů užiješ podtlakové vstupy na hrdlech které jsi zde uváděl. Proto tam jsou. Dál píšeš o plovácích které jdou také seřizovat a v neposlední řadě šroub na směs, který má bájnou pověst mezi motorkáři ,, čím více povolíme tím to více pojede,,. Jeden šroubek sám o sobě bez další úpravy výkon nedělá, pouze seřizuje! Odladění karburátoru je na dlouhé povídání a tolik času na psaní už nemám. Když budeš chtít, zavolej. 774958577 Mára. Zdravím všechny a za ty kteří se tu na něco ptají se přimlouvám, aby sem psali jen lidi kteří k dané věci vědí fakta. Vše statní zdržuje, odbíhá od tématu, mate, ...

(reakce na) XF 650 Synchro Karburátorů

3.12.2019 v 10:36 | Nahoru | #25

Triker-Mara píše: Dobré ráno. Jediný rozumný názor na věc po mém letem přečteném haldy chytrostí má JiriK84. Jinak, sem píše spousta odborníků něco k zasmání a něco až hrůza číst. Je jeden základní způsob a jeden pro ověření, jak tyto karburace napojit. U obou způsobů užiješ podtlakové vstupy na hrdlech které jsi zde uváděl. Proto tam jsou. Dál píšeš o plovácích které jdou také seřizovat a v neposlední řadě šroub na směs, který má bájnou pověst mezi motorkáři ,, čím více povolíme tím to více pojede,,. Jeden šroubek sám o sobě bez další úpravy výkon nedělá, pouze seřizuje! Odladění karburátoru je na dlouhé povídání a tolik času na psaní už nemám. Když budeš chtít, zavolej. 774958577 Mára. Zdravím všechny a za ty kteří se tu na něco ptají se přimlouvám, aby sem psali jen lidi kteří k dané věci vědí fakta. Vše statní zdržuje, odbíhá od tématu, mate, ...



Á,dvouoký mezi slepými. Proč sem pleteš seřizování karburátoru když se řeší synchronizace?

Naposledy editováno 03.12.2019 10:37:39

(reakce na) XF 650 Synchro Karburátorů

3.12.2019 v 11:38 | Nahoru | #26

Triker-Mara píše: Dobré ráno. Jediný rozumný názor na věc po mém letem přečteném haldy chytrostí má JiriK84. Jinak, sem píše spousta odborníků něco k zasmání a něco až hrůza číst. Je jeden základní způsob a jeden pro ověření, jak tyto karburace napojit. U obou způsobů užiješ podtlakové vstupy na hrdlech které jsi zde uváděl. Proto tam jsou. Dál píšeš o plovácích které jdou také seřizovat a v neposlední řadě šroub na směs, který má bájnou pověst mezi motorkáři ,, čím více povolíme tím to více pojede,,. Jeden šroubek sám o sobě bez další úpravy výkon nedělá, pouze seřizuje! Odladění karburátoru je na dlouhé povídání a tolik času na psaní už nemám. Když budeš chtít, zavolej. 774958577 Mára. Zdravím všechny a za ty kteří se tu na něco ptají se přimlouvám, aby sem psali jen lidi kteří k dané věci vědí fakta. Vše statní zdržuje, odbíhá od tématu, mate, ...


A proč tak dlouhá esej, že by seznamka?

(reakce na) XF 650 Synchro Karburátorů

3.12.2019 v 12:58 | Nahoru | #27

Triker-Mara píše: Dobré ráno. Jediný rozumný názor na věc po mém letem přečteném haldy chytrostí má JiriK84. Jinak, sem píše spousta odborníků něco k zasmání a něco až hrůza číst. Je jeden základní způsob a jeden pro ověření, jak tyto karburace napojit. U obou způsobů užiješ podtlakové vstupy na hrdlech které jsi zde uváděl. Proto tam jsou. Dál píšeš o plovácích které jdou také seřizovat a v neposlední řadě šroub na směs, který má bájnou pověst mezi motorkáři ,, čím více povolíme tím to více pojede,,. Jeden šroubek sám o sobě bez další úpravy výkon nedělá, pouze seřizuje! Odladění karburátoru je na dlouhé povídání a tolik času na psaní už nemám. Když budeš chtít, zavolej. 774958577 Mára. Zdravím všechny a za ty kteří se tu na něco ptají se přimlouvám, aby sem psali jen lidi kteří k dané věci vědí fakta. Vše statní zdržuje, odbíhá od tématu, mate, ...



takze jsi vlastne nenapsal nic, jen jsi se poplacal po ramenou udelal ze sebe odbornika, vsechny jsi nazval hlupaky, protoze jen ty ses letadlo a na zaver prosis at sem pisou jen ti co tomu rozumi, protoze vse ostatni zdrzuje a odbiha od tematu... super... celej tvuj post je jedno velke zdrzeni a mimo tema...
Odbornik...to se pozna
zavolejte na cislo... mozna dostanete jako darek teplovzdusnej ventilator se serizenym karburatorem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XF 650 Synchro Karburátorů

3.12.2019 v 17:15 | Nahoru | #28
Triker-Mara> Chápu, že třeba hledáš kšeft. Ale nemusíš kvůli tomu dělat z ostatních blbce. Kupodivu nejsi sám, co už někdy dělal synchro karburátorů Spousta "hádek" na psaném fóru není z důvodu neznalosti, ale nedorozumění díky neobratnému vyjadřování.

Naposledy editováno 03.12.2019 17:16:06

(reakce na) XF 650 Synchro Karburátorů

3.12.2019 v 17:41 | Nahoru | #29
vilemx> Jen bych doplnil,že někdy jde o střet exaktního přístupu vyčteného z manuálu a osobního přístupu vyvinutého praxí který je třeba jiný ale nemusí být kontraproduktivní.
Jinak jsem koukl do manuálu,a ten ansábl je nějaká vychytávka na regulaci zdvihu šoupátek.Podle manuálu do toho kecá TPS senzor,otáčky motoru a zařazený kvalt.Takže to nejspíš reguluje velikost a možná rychlost zdvihu podle kvaltu,otáček a otevření plynu.
Takže sichr bude postup ala cuir s vloženým T kusem,nebo připojením místo podtlaku ke kohoutku...

Naposledy editováno 03.12.2019 18:57:43
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Malý levný cesťák do 80000 [1, 2, 3, 4] Honda XL 650V Transalp, Kawasaki KLE 500, Honda XL 6... kasmat 105 24.11.2019 v 19:17 Gahan37
Pohodlná motorka pro mě [1, 2] Suzuki GSF 1200 Bandit, Kawasaki ZR 7, Suzuki XF 650... bodlak2021 51 4.10.2019 v 09:56 bodlak2021
Napnutí řetězu Suzuki Freewind Suzuki XF 650 Freewind Martas1983 9 12.8.2019 v 08:51 Martas1983
Ochrana kyvné vidlice Freewind Suzuki XF 650 Freewind Martas1983 4 3.8.2019 v 12:23 Martas1983
Suzuki Freewind - palivový kohout p... Suzuki XF 650 Freewind Japekar 6 20.6.2019 v 12:01 jarin59

TOPlist