Pepsonn píše: Zdar nevym jestli je to k tématu ale brácha kdysi dávno zapojil na simala normální kazeťák a valilo to.
Simsoni měli i 12V elektriku s bateriovým okruhem, stabilizací a usměrnění (stejnosměrný proud), tak proto! Pionýr měl vždy 6V jen se stabilizací, bez usměrnění (střídavý proud) a bez bateriového okruhu.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa pionýr USB
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa pionýr USB
1 reakcí na tento příspěvek Jawa pionýr USB
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa pionýr USB
jawarmaniak píše: a co přesně má pionýr stabilizovaného?
Napětí, aby nepřekračovalo 6V. Pokud tam ta stabilizace není. pálí to žárovky a to zná spousta lidí
Teda že to budu zrovna tobě vysvětlovat by mě nenapadlo
Naposledy editováno 28.11.2019 19:42:57
kpp píše: jawarmaniak> To se asi dozvíte až v létě ale ještě mi napadlo dát na pionýra 6ku baterku a dát tam relé jako to měly 250 kývačka, panenky.
Už jsi někdy dobíjel stejnosměrnou baterii střídavým proudem? A když tam dáš usměrňovač, stáhněš výkon altenátoru na cca polovinu a neutáhne ti to ani světlo, natož aby zbylo něco do baterky.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa pionýr USB
Hitak128CZ píše: Proč by měl usmernovac snížit tak drasticky výkon? Pokud chce zamezit úbytku na diodách může ho postavit že schottkyn.
Proto že je to tady samej teoretik a žádná praktická zkušenost, v základu 20w co z toho chcete všechno živit? Nízké napětí X málo proudu=velký kulový.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa pionýr USB
udinar píše: Napětí, aby nepřekračovalo 6V. Pokud tam ta stabilizace není. pálí to žárovky a to zná spousta lidí
Teda že to budu zrovna tobě vysvětlovat by mě nenapadlo
No asi budeš muset. Pár pinďourů jsem v životě potkal, ale nepamatuju si, že bych tam někdy stabilizaci od výroby viděl. Jen přepínač ve světle, žárovky a max. dioda na zadní světlo. Kde přesně by se ta stabilizace měla vyskytovat?
Jen tak pro info praskání žárovek u pionýra bylo, je a bude na dením pořádku. Právě proto je vlákno zadní žárovky kostřeno přes nesvítící vlákno žárovky přední a proud ještě jde přes diodu (tedy jen půlvlna). Stejný princip, jako u 150C. Takže hlavní žárovka, ve spojení s diodou nahrazuje tu tebou zmíněnou stabilizaci, na kterou jsem se ptal.. U 555 a 05 se snažili pálicí se žárovky odstranit montáží tlumivky, ta byla odstraněna příchodem nového zapalka se třemi cívkami.
Naposledy editováno 29.11.2019 07:21:36
kpp píše: jawarmaniak> To se asi dozvíte až v létě ale ještě mi napadlo dát na pionýra 6ku baterku a dát tam relé jako to měly 250 kývačka, panenky.
Dobrý no, ale pořád ti to neřeší, jak dobíjet tu baterku. Další perpetum mobile 25W magneto, které živí 20W přední + 5 W zadní žárovku a bude mít úbytek napětí jak na usměrňovači, tak i na vibračním regulátoru (kterej mimo jiné je určený pro dynamo s buzením a ne pro alternátor s permanentním magnetem) asi těžko něco nabije. Ujasni si priority, ale jak tě tak poslouchám, kup si tu powerbanku. Rozhodně je menší a skladnější, jak ta olověná baterie s relátkem..anebo si tam namontuj alternátor z auta na řemenici od vačky.. Kde nic není, ani h..o nevydoluješ. Jestli chceš výkon a nabíjet tak jedině modifikované VAPE 12V 60W
Naposledy editováno 29.11.2019 07:05:06
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
pincek netáhne na trojku Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr, Ja... | dom_burda | 13 | 12.3.2024 v 19:51 kasssy |
Jawa 50 indukční cívka [1, 2] Jawa 50/05, Jawa 50/05 Sport | Pivo86 | 49 | 24.2.2024 v 19:42 Milos1 |
Ulomený kousek pístu Jawa 05 Jawa 50/05 | Katalyzátor | 18 | 29.11.2023 v 00:40 motovlk |
co za výplet Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr | dom_burda | 15 | 26.11.2023 v 18:42 Milos1 |
Jawa 05 evidenční kontrola bez motoru Jawa 50/05 | Bluecz98 | 19 | 27.10.2023 v 15:00 rg250 |