Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Výběr endura pro běžné ježdění
Zdravím, v nedávné době jsem prodal své XT 600 E, ktereé uspkojilo všechny moje off-road ambice. Bohužel na silnici už to tak slavný nebylo - ochrana před větrem žádná, turbulrnce od blatníku a o jízdě ve dvou nemluvě. Jinak na poježdění okolo komína super mašina.

Rozhodnutí se zdálo být jasné - Africa Twin 750, ale vzhledem k aktuální nabídce, stáří a ceně nabízených kusů jsem se začal poohlížet i po jiných strojích. Do oka mi padla XT 660 Z, u které se ale malinko obávám nedostatku výkonu, ale zase oproti Africe je o nějakých pár kilo lehčí. U Afriky, vzhledem k běžným nájezdům, bych měl počítat taky s nějakým rozsáhlejším servisem a na cestách zase s větší spotřebou paliva, což není úplně rozhodující v jedné stopě.
Často vymetám kdejaký polní cesty a rozhodně se nevyhýbám bahnu, přičemž se nejvíc motám okolo komína, ale nějakou tu cestu do zahraničí rád podniknu taky.

Tímto se proto chci zeptat těch, co mají PŘÍMOU ZKUŠENOST s těmito modely, aby mi sdělili svůj názor a trochu je mezi sebou porovnali. Na XRV 750 jsem se malinko svezl, ale XTZ nemám tu možnost projet. Dál se taky nebráním nabídkám jiných modelů - proč taky ne? Ale rozhodně nechci mít doma jednu motorku na silnici, druhou do tereńu a třetí na delší cesty.. Nečekám, že jedna motorka bude vynikající ve všem, kupodivu totiž nejsem závodník. Za jakoukoliv relevantní odpověď děkuju. Snad při těchto sychravých dnech tohle téma nikoho neurazí.
Anketa: jak byste volili vy?
XRV 750 Africa Twin
0%
0
XT 660 Z Ténére
57%
20
XL 700 Transalp
14%
5
Jiná? proč?
29%
10

Výběr endura pro běžné ježdění

24.11.2019 v 18:07 | Nahoru | #31
V Gecku to uz neni uplne Rotax. Proti Fku Dakar je tam par zmen a bohuzel vetsina k horsimu...

Výběr endura pro běžné ježdění

24.11.2019 v 19:36 | Nahoru | #32
... jako XChall bych desne rad doporucil... ale kdyz nic jineho, tak to opravdu neni tak uplne Rotax... Ale oproti GS je to asi tak 10x lepsi motorka do terenu

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění

24.11.2019 v 20:20 | Nahoru | #33
Ano,terén s prstem v nose,výkon na jednovál slušný,ale ochrana před větrem stejná jak na tom XTečku....

(reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

24.11.2019 v 21:51 | Nahoru | #34
Anti> ve skupinach jsem videl XChally nastrojeny jako velky GS... ale to nechapu... po ceste s tim stejne jedes tak 90, to jeste zadnej vitr neni... (cili jo, mas pravdu v tom, ze ochrana proti vetru je nizka...)

2 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění

25.11.2019 v 08:28 | Nahoru | #35
Ahoj, já sám jsem v terénu amatér, který přešel z těžkého BMW R1100 GS na o něco málo lehčí YAMAHU XT 660 Z Tenere. Je to stále ještě těžká a vysoká koza, výkon pouze 48 PS ale můj cestovatelský guru a rádce Marian , alias RABDZI - https://www.motorka...rispevky&scr=105 , na ni nedá dopustit, koukni se co s ní všechno projel a něco i ve dvojím....

Výběr endura pro běžné ježdění

25.11.2019 v 09:22 | Nahoru | #36
Podla mňa Tenere 660 je slabé. I keď do terénu ti viac netreba, avšak na ceste tomu chýba aspoň 1 valček. Určite by som šiel aspoň do KTM i keď asi ani to nieje výhra. Skús pokukať staršieho advíka, poprípade došetri a kúp niečo typu AT, 1090, Tiger a iné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

25.11.2019 v 10:03 | Nahoru | #37
Jiri_V> Vůbec nejdo o to, co kdo na čem projel a kde byl. Fígl je v tom trefit pro konkrétního člověka ten ideální poměr výkonu, charakteru motoru, velikosti a hmotnosti motorky, ochrany před větrem, pohodlí, ceny motorky i následného provozu, rizika poruchy, .... Typický představitel euroamerické civilizace vidí ten idelál ve velkých cendurech (preferuje pohodlí), kdežto typický Asiat brázdí svět na skůtru

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění

25.11.2019 v 11:16 | Nahoru | #38
Ahoj, z těch tří bych vzal TA700, měl jsem xt660z nejvic se mi líbila velká nádrž a dojezd přes 500km, jezdilo to snad na vzduch! Teď jezdím TA600 a vyhovuje mi víc, projev 2V motoru, lepší ochrana proti větru, sedlo, podvozek bych řekl stejný- na obou jsem měl progresy. Můj pocit je, že TA600 jede víc!! Jinak obě mají zhruba stejný výkon i hmotnost! Design TA600 se mi hned taky moc nezamlouval, ale čím víc na něj koukám, tím je krásnější

(reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

25.11.2019 v 11:22 | Nahoru | #39

zamak77 píše: Ahoj, z těch tří bych vzal TA700, měl jsem xt660z nejvic se mi líbila velká nádrž a dojezd přes 500km, jezdilo to snad na vzduch! Teď jezdím TA600 a vyhovuje mi víc, projev 2V motoru, lepší ochrana proti větru, sedlo, podvozek bych řekl stejný- na obou jsem měl progresy. Můj pocit je, že TA600 jede víc!! Jinak obě mají zhruba stejný výkon i hmotnost! Design TA600 se mi hned taky moc nezamlouval, ale čím víc na něj koukám, tím je krásnější


Porovnáváš TA600 vs. 660Z a doporučíš tak trochu těžšího a podvozkově o dost víc silničního sedmistovkového Tranďáka? ?

Výběr endura pro běžné ježdění

25.11.2019 v 11:51 | Nahoru | #40
Však jsem psal z těch tří, co měl ve výběru! TA 600 taky někdo nadhodil, tak proč bych to nenapsal!? Výběr je na něm!

(reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

25.11.2019 v 13:32 | Nahoru | #41
Jiri_V> Výkon je ok - aspoň podľa mňa, ale ja jazdím aj na aute, tam je to ešte horšie - hoci samozrejme jednoválec je v nízkych otáčkach trochu uhrkaný, je tam treba viac spojkovať; horšie je odpruženie. Po tom, čo som pár rokov jazdil na Tigrovi, a rozhodol sa skúsiť prejsť na slabšiu mašinu, pretože "nepotrebujem také delo", je toto asi najväčšia výhrada. Keď chcem jazdiť rýchlejšie, moc to nezvláda, keď chcem pohodlie, tiež nie. A to mám Hyperpro vpredu i vzadu (len pružiny, nie celý tlmič).

Ale samozrejme, ak cena nepustí, treba robiť i kompromisy.

(reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

25.11.2019 v 15:46 | Nahoru | #42

vilemx píše: Jiri_V> Vůbec nejdo o to, co kdo na čem projel a kde byl. Fígl je v tom trefit pro konkrétního člověka ten ideální poměr výkonu, charakteru motoru, velikosti a hmotnosti motorky, ochrany před větrem, pohodlí, ceny motorky i následného provozu, rizika poruchy, .... Typický představitel euroamerické civilizace vidí ten idelál ve velkých cendurech (preferuje pohodlí), kdežto typický Asiat brázdí svět na skůtru


A vo vo vo tom to je

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění

25.11.2019 v 21:15 | Nahoru | #43
Úplně stejné dilema jsem řešil před třemi roky. Do užšího výběru šel Transalp 600 (650), Yamaha XT660Z a BMW F650 GS Dakar.
A Dakar to také vyhrál! Nad XT660Z vyhrál ale jen cenou.

Upozorňuji ale, že dost velkých argumentem byla cena - cca 80 000,-

A moje zkušenosti po dvou sezonách:

Silnice:
Dakar pro normální ježdění sólo po našich silnicích není slabý!
Jezdil jsem v partě s motorkami: Varadero 1000, Triumph 1050, Supertenere 750, BMW GS800, XT660Z
a ani já na Dakaru a ani kamarád na XT660Z jsme nezdržovali. Naše motorky 150 udělají a 200 se na našich silnicích nejezdí.


A terén:
Ten je hlavně o gumách a rukách a odvaze - tam tu motorku pustit.
Ten dávám občas hlavně s kamarádem na XT660Z. Na Dakaru mám obuté "E" ečkové Mitasky a on má na Yamaze Motoz.
V terénu jsou tyto motorky rovnocenné a projedou toho opravdu hodně. Bohužel za cenu nějakých těch škrábanců, něčeho ohnutého, rozbitého ...


A moje doporučení pokud mám okolo 100 tisíc: XT660Z, BMW650 Dakar.
Kdybych měl 200 tisíc tak: BMW F800GS, Triumph Tiger 800,

Naposledy editováno 26.11.2019 20:59:05

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění

25.11.2019 v 21:53 | Nahoru | #44
Ahoj,

tak tedy taky přispěji. Minulý podzim jsem řešil mašinu okolo 150 tisíc v naprosto stejných pozadavkach jako ty. Vyplinula mi z toho XT 660 Tenere. Chtěl jsem prostě jednoduchou, relativně lehkou motorku na cestování cestou necestou.

Velkým argumentem byla spolehlivost, relativní lehkost, velký dojezd na nádrž a v neposlední řadě se mi líbila designem.

Klady jsou tady shrnuty celkem dobře, já přidám po zkušenostech - bytelnost. Můžeš s ní v terénu flaknout a žádná škoda. Když už tak klasický sklíčko blinkru, víc se mi nepovedlo.

Napíšu ti i zápory. Někde v Arménii jsem měl možnost vyzkoušet otcovu novou Afriku. A tam jsem pochopil jak moc je v terénu důležitý podvozek. Takže ten je oproti moderním strojům zastaralý. Chci s tím přes zimu něco udělat, tak uvidíme jak půjde zlepšit. Dál někdy otravujici projev jednobuchu, kdy musis častej spojkovat a řešit ideální otáčky.. Někdy se plyn chová jako on/off a nic mezi. Nadruhou stranu je s motorem sranda a má zajímavý projev + krásně střílí do výfuku...

Tento rok jsem spolu dali Kavkaz a popravdě nevim za co bych ji měl v tuto chvíli měnit.

Jak někdo nade mnou píše, že 200 tisíc Tiger nebo 800 Gs, tak s tím nemohu souhlasit. Tiger je vysavač a v terénu ho za chvíli uvaříš (přehřívá se). A 800Gs o té toho bylo napsáno dost. Lehce nad 200 už začínají Afriky, ty mají taky svoje chyby ale ne tak bolavý

(reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

26.11.2019 v 09:36 | Nahoru | #45
storeman> Díky moc za odpověď to BMW zvážím, nijak jsem o něm do teď neuvažoval

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

26.11.2019 v 09:47 | Nahoru | #46
ProsteOFF> Díky, že jsi přispěl do diskuze. Právě ten projev jednoválu mě tak trochu trápil u bývalého Xt 600 e. Mimo asfalt se mi to celkem líbilo, ale na cestách toho na něj občas bylo moc. Na druhou stranu, když píšeš, co si s 660 sám odjel, tak bych se nedostatku výkonu úplně bát nemusel . Trochu jsem chtěl od toho jednoválu vyzkoušet nějakou změnu v podobě víceválcového motoru, ale uvidíme, jak to nakonec dopadne. Každopádně, mít budget 200k +, tak si samozřejmě vyberu, ,ale tolik za motorku ani dát nechci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

26.11.2019 v 10:22 | Nahoru | #47
kubal> Hele toho se zas tak neboj. Já si zas na otcově Africe říkal, jestli bych se po pár x tisíc km nezačal nudit. A to Afrika nepatří k tzv. sametovým motorům.
Stejně tak srovnání se starým jednoválcem je úplně liché. Před Tenere jsem jezdil Suzuki DR650 a Tenerka je motorově úplně někde jinde. Oproti starému jednoválci má tenere vibrace ok (na Drku pokud jsem jel po dálnici, stačilo Olomouc-Ostrava a v po zastavení mravenci a cit v prstech nula, to z Tenere neznám, tam držím tempo s Afrikama, Triuphama a jedeme v zákonných limitech na pohodu), má rychlost na dálniční přesuny okolo 130 (a motor tím netrápíte, chvílemi můžete klidně držet 150 ale není to komfortní), rychleji akceleruje... Myslím, že bys chybu neudělal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

26.11.2019 v 11:00 | Nahoru | #48
kubal> Tady máš odkaz na test z časopisu Motorrad z roku 1991:
https://www.motorkar...il&gallery=14229
Je to z doby, kdy XT600 generačně končila a XTZ660 byla novinkou.
XT600 byla motorka z doby, kdy se lidem při zmínce o Dakaru tmělo před očima a valili do obchodu koupit to samé, co viděli v televizi. Časem zjistili, že se stejně odváží akorát pár kiláků někam na polňačku a víc jak 90% ježdění se odehrává na silnici. Yamaha musela udělat úplně jinou motorku, protože s XT600 to prostě přes veškerou snahu nešlo. Tak vymysleli XTZ660 - vodou chlazený motor s vyvažovacíma hřídelama, který táhne od nižších otáček a má projev jako u cesťáku. Podvozek učený pro silnici, nebo spíš pro rozbitou silnici, akorát má prodloužené zdvihy pérování, ale jen do té míry, aby to na silnici bylo dobře ovladatelné. Od roku 1991 už samozřejmě několikrát proběhla další generační změna, ale určení je jasné - dojet s tím po cestách na konec světa. S tímhle nebo se 650 Transalpem.

(reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

26.11.2019 v 17:30 | Nahoru | #49
ProsteOFF> To jsou přesně ty problémy, který jsem měl na XT 600. Stačilo jet chvilku a cit v rukou od zápěstí dolů byl pryč a mravenci v prstech. A téhož jsem se obával u 660 z. A to samý s rychlostí - tlačit Xt 600 ke 130, tak to už se tý motorce taky nelíbilo, takže jestli to je Ok, tak se není čeho bát. Nicméně se porozhlédnu ještě po TA 650, jal mi bylo výše doporučeno (i přes to, že se mi tolik nelíbí) .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

26.11.2019 v 17:34 | Nahoru | #50
Kohlstein> Čtení jistě zajímavý, ale ve špatným jazyce , ale díky za osvětlení problematiky.

2 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění

26.11.2019 v 20:49 | Nahoru | #51
Ahoj, za sebe ti můžu dopuručit Transalpa Xl 650. Obzvláště po své letošní dovolené v rumunských horách. Pravdou ale je, že jsem vyměnil přední pružiny za progresivní Hyperpro a vzadu mám tlumič YSS. Mám na něm projeto půlku tras Carpatian 2wheles 3. díl - offroad. a jezdím s ním i trénovat na MX trať. Je to spolehlivý držák, nenáročný na servis. Jako výhody vidím přední 21", duše, zdvihy a karburátory. Váha plně natankované moto je 210 kg.

Naposledy editováno 26.11.2019 20:53:56

(reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

26.11.2019 v 21:02 | Nahoru | #52

PetNed píše: ... Jako výhody vidím přední 21", duše, zdvihy a karburátory. Váha plně natankované moto je 210 kg.


Tak vepředu 21" má docela dost strojů,duše se dají strčit snad do každého pláště ne?Zdvihy dle katalogu 200/187 nepovažuji za nějaké vysoké hodnoty a karburátory jako výhodu taky nevidím.Ale to je věc názoru...
Když to porovnám se zde vzpomínanou XT660Z,tak ta má taky 21",zdvihy 210/200,trochu míň koní a trochu víc Nm,o pár kilo míň a jediný vstřik bez nutnosti synchronizace,nastavování,čištění a výměn gumových dílů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

27.11.2019 v 07:45 | Nahoru | #53
kubal> škoda že jsi z druhé strany ČR, jeden kámoš prodává XT660Z Teneré (2013) a brácha se chystá na prodej Transalpu 650. Cena by u obou byla velmi příjemná a obě jsou připraveny i na offroad. Tak jsi si je mohl aspoň ohmatat a vyzkoušet. Oba mění protože se vydáváme stále více off. Mimochodem i kámoš co má Dakara uvažuje o prodeji, ale není rozhodlej, protože nemá vymyšlenou náhradu. Z těch tří se mně asi nejvíce líbí BMW, ale je z nich nejvíce rozbitný a taky nejhorší na servis (mechanikům se do těchto BMW moc nechce, aspoň u nás v okolí). Snad vše co je na foto je aktuálně k mání, jen černé XT už je prodáno.

Výběr endura pro běžné ježdění

27.11.2019 v 10:13 | Nahoru | #54
Názor si musíš udělat sám

pár poznámek z mého pohledu - z toho co se zde diskutuje bych se přikláněl k BMW 650 Dakar - přišel mi ovladatelnější a příjemnější v terénu než Tenerka, ta má těžiště výše a je těžší

jinak to porovnávání s TA - ten dvouválec je hodně příjemný, na silnici mnohem pohodlnější a pokud chceš off jen jako lehký (a časem sám uvidíš jak dál) tak TA není špatná volba, i když TA600 mi přišla v terénu příjemnější a míň rozbitná než 650 - ta je víc oplastovaná a v terénu ty plasty docela trpí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

27.11.2019 v 11:15 | Nahoru | #55

PetNed píše: Ahoj, za sebe ti můžu dopuručit Transalpa Xl 650. Obzvláště po své letošní dovolené v rumunských horách. Pravdou ale je, že jsem vyměnil přední pružiny za progresivní Hyperpro a vzadu mám tlumič YSS. Mám na něm projeto půlku tras Carpatian 2wheles 3. díl - offroad. a jezdím s ním i trénovat na MX trať. Je to spolehlivý držák, nenáročný na servis. Jako výhody vidím přední 21", duše, zdvihy a karburátory. Váha plně natankované moto je 210 kg.


V čem je výhoda duší proti bez dušákům.... já tam vidím jen samé nevýhody?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

27.11.2019 v 11:32 | Nahoru | #56

JiriBN píše: V čem je výhoda duší proti bez dušákům.... já tam vidím jen samé nevýhody?



I když praskne ráfek, tak se dá dojet.

(reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

27.11.2019 v 12:11 | Nahoru | #57
Gaseeer> Já bych se vrátil k výběru motorek, protože na téma duše/bezduše na enduru toho bylo napsáno dost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

27.11.2019 v 13:55 | Nahoru | #58
Palomoto> Jo, to je Škoda, že je to takový lán cesty, ale když na to přijde, tak pro motorku si pojedu u do zahraničí Abych pravdu řekl, tak TA 650 se mi jeví jako taková “bezpohlavní” motorka. Uvidím, už jsem jednu mašinu z výběru upřednostnil a něco úplně vyřadil a něco naopak přidal, takže až mi padne správná do oka, vydám se pro ni

(reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

27.11.2019 v 18:04 | Nahoru | #59
kubal> tak aktualizuje výběr a napiš co je aktuální.
TA 650 je typická Honda, prostě funguje všude a funguje moc dobře, navíc je spolehlivá, jen tomu chybí jiskra

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

28.11.2019 v 18:18 | Nahoru | #60
JiriBN>
Ber můj názor s nadhledem - dívám se na to z pohledu cestování někde v horách.
Dušové ráfky jsou pružnější a lehčí (vypletené kola). Když kopnu dušový ráfek, maximálně budu mít osmu. U bezdušáku budeš muset dovnitř narvat duši, abys dojel. Sundávat gumu u bezdušáku je opruz - musíš odrazit patku. A ještě větší opruz je tu gumu "prudce nafouknout" pokud už nemáš bombičky. Musíš vyvinout dostatečný tlak, aby ti ta guma sedla. Toto jsou poznatky z horského kola, kde to je úplně ízy pízy..
Ano, u bezdušáku velkou část defektů pokryju knotama - to je jediná výhoda.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Padací rám XRV 750 Honda XRV 750 Africa Twin Doctoropulos 15 Včera v 20:32 Doctoropulos
Africa Twin Honda XRV 750 Africa Twin Pavel-67 2 25.11.2020 v 11:41 Doctoropulos
Honda africa TWIN: Výroba v Japonsku Honda XRV 750 Africa Twin, Honda XRV 650 Africa Twin... Tony690 4 21.11.2020 v 09:01 Doctoropulos
XRV 750 škube Honda XRV 750 Africa Twin Doctoropulos 6 17.11.2020 v 16:46 Doctoropulos
Progresivní pružiny na Africa Twin Honda XRV 750 Africa Twin, Honda XRV 650 Africa Twin Ivca 16 16.11.2020 v 21:11 jogi24

TOPlist