Téma: Výběr endura pro běžné ježdění
22.11.2019 v 15:00
Zdravím, v nedávné době jsem prodal své XT 600 E, ktereé uspkojilo všechny moje off-road ambice. Bohužel na silnici už to tak slavný nebylo - ochrana před větrem žádná, turbulrnce od blatníku a o jízdě ve dvou nemluvě. Jinak na poježdění okolo komína super mašina.
Rozhodnutí se zdálo být jasné - Africa Twin 750, ale vzhledem k aktuální nabídce, stáří a ceně nabízených kusů jsem se začal poohlížet i po jiných strojích. Do oka mi padla XT 660 Z, u které se ale malinko obávám nedostatku výkonu, ale zase oproti Africe je o nějakých pár kilo lehčí. U Afriky, vzhledem k běžným nájezdům, bych měl počítat taky s nějakým rozsáhlejším servisem a na cestách zase s větší spotřebou paliva, což není úplně rozhodující v jedné stopě.
Často vymetám kdejaký polní cesty a rozhodně se nevyhýbám bahnu, přičemž se nejvíc motám okolo komína, ale nějakou tu cestu do zahraničí rád podniknu taky.
Tímto se proto chci zeptat těch, co mají PŘÍMOU ZKUŠENOST s těmito modely, aby mi sdělili svůj názor a trochu je mezi sebou porovnali. Na XRV 750 jsem se malinko svezl, ale XTZ nemám tu možnost projet. Dál se taky nebráním nabídkám jiných modelů - proč taky ne? Ale rozhodně nechci mít doma jednu motorku na silnici, druhou do tereńu a třetí na delší cesty.. Nečekám, že jedna motorka bude vynikající ve všem, kupodivu totiž nejsem závodník. Za jakoukoliv relevantní odpověď děkuju. Snad při těchto sychravých dnech tohle téma nikoho neurazí.
Rozhodnutí se zdálo být jasné - Africa Twin 750, ale vzhledem k aktuální nabídce, stáří a ceně nabízených kusů jsem se začal poohlížet i po jiných strojích. Do oka mi padla XT 660 Z, u které se ale malinko obávám nedostatku výkonu, ale zase oproti Africe je o nějakých pár kilo lehčí. U Afriky, vzhledem k běžným nájezdům, bych měl počítat taky s nějakým rozsáhlejším servisem a na cestách zase s větší spotřebou paliva, což není úplně rozhodující v jedné stopě.
Často vymetám kdejaký polní cesty a rozhodně se nevyhýbám bahnu, přičemž se nejvíc motám okolo komína, ale nějakou tu cestu do zahraničí rád podniknu taky.
Tímto se proto chci zeptat těch, co mají PŘÍMOU ZKUŠENOST s těmito modely, aby mi sdělili svůj názor a trochu je mezi sebou porovnali. Na XRV 750 jsem se malinko svezl, ale XTZ nemám tu možnost projet. Dál se taky nebráním nabídkám jiných modelů - proč taky ne? Ale rozhodně nechci mít doma jednu motorku na silnici, druhou do tereńu a třetí na delší cesty.. Nečekám, že jedna motorka bude vynikající ve všem, kupodivu totiž nejsem závodník. Za jakoukoliv relevantní odpověď děkuju. Snad při těchto sychravých dnech tohle téma nikoho neurazí.
Anketa: jak byste volili vy?
XRV 750 Africa Twin
0
XT 660 Z Ténére
20
XL 700 Transalp
5
Jiná? proč?
10
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění
Jen takova poznamka - kdyz do bezdusove pneu das dusi - tak uz zadne prudké nafouknuti nepotrebujes
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění
PetNed porovnávám vyplétané kolo dušový vs vyplétané kolo bezdušové.
Pokud bezdušák dostaně takovou ránu, že dojde k uniku vzduchu tak u dušového kola to většinou duši také štípne, takže jen malé nejisté + pro dušová kola.
Sundání bezdušového pláště z bezdušového nebo dušového ráfku nemohu posoudit (nemám vyzkoušeno).
Nandání bezdušového pláště s duší na bezdušový ráfek je stejné jako u dušového ráfku.
A běžné defekty, kterých je většina jsou jednoznačné + bezdušových kol.
Takže jediná výhoda dušových kol, je, že tu duši vozíš s sebou vždy, ale když jedu někam do tramtátie s bezdušovými koly tak tu duši stejně vezmu s sebou.
To není hejt, jen přecházím z bezdušáků na dušový kola a mám z toho tento dojem.
PS: Nevíte někdo jako duši koupit do 150/70-18 kola, všade jsem našel max. šířku duší 140?
Pokud bezdušák dostaně takovou ránu, že dojde k uniku vzduchu tak u dušového kola to většinou duši také štípne, takže jen malé nejisté + pro dušová kola.
Sundání bezdušového pláště z bezdušového nebo dušového ráfku nemohu posoudit (nemám vyzkoušeno).
Nandání bezdušového pláště s duší na bezdušový ráfek je stejné jako u dušového ráfku.
A běžné defekty, kterých je většina jsou jednoznačné + bezdušových kol.
Takže jediná výhoda dušových kol, je, že tu duši vozíš s sebou vždy, ale když jedu někam do tramtátie s bezdušovými koly tak tu duši stejně vezmu s sebou.
To není hejt, jen přecházím z bezdušáků na dušový kola a mám z toho tento dojem.
PS: Nevíte někdo jako duši koupit do 150/70-18 kola, všade jsem našel max. šířku duší 140?
JiriBN píše: ...Nandání bezdušového pláště s duší na bezdušový ráfek je stejné jako u dušového ráfku...
Bezdušový ráfek mívá trochu jiný profil u patky, aby z něj při nízkém tlaku guma nesjela a rázem neutekl vzduch. Proto i srazit prázdnou gumu je porod. U přední úzké 21" to moc nevadí, ale u zadní 150 bačkory to je na zabití vynálezce TL řešení :))
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění
vilda1> a proc ji teda prodavas? A kolik za ni, jeden muj znamej podobnou schani, ale nevim, jestli uz te nekontaktoval driv...
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění
vilda1> dik, poslal jsem mu odkaz.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin | ErlSinkler | 8 | 28.11.2023 v 13:44 vilemx |
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin | smuherr | 36 | 30.9.2023 v 10:40 smuherr |
ztrácí se mi elektrika Honda XRV 750 Africa Twin | bohumírek | 6 | 27.4.2023 v 21:45 FILODENDRON |