Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Výběr endura pro běžné ježdění
Zdravím, v nedávné době jsem prodal své XT 600 E, ktereé uspkojilo všechny moje off-road ambice. Bohužel na silnici už to tak slavný nebylo - ochrana před větrem žádná, turbulrnce od blatníku a o jízdě ve dvou nemluvě. Jinak na poježdění okolo komína super mašina.

Rozhodnutí se zdálo být jasné - Africa Twin 750, ale vzhledem k aktuální nabídce, stáří a ceně nabízených kusů jsem se začal poohlížet i po jiných strojích. Do oka mi padla XT 660 Z, u které se ale malinko obávám nedostatku výkonu, ale zase oproti Africe je o nějakých pár kilo lehčí. U Afriky, vzhledem k běžným nájezdům, bych měl počítat taky s nějakým rozsáhlejším servisem a na cestách zase s větší spotřebou paliva, což není úplně rozhodující v jedné stopě.
Často vymetám kdejaký polní cesty a rozhodně se nevyhýbám bahnu, přičemž se nejvíc motám okolo komína, ale nějakou tu cestu do zahraničí rád podniknu taky.

Tímto se proto chci zeptat těch, co mají PŘÍMOU ZKUŠENOST s těmito modely, aby mi sdělili svůj názor a trochu je mezi sebou porovnali. Na XRV 750 jsem se malinko svezl, ale XTZ nemám tu možnost projet. Dál se taky nebráním nabídkám jiných modelů - proč taky ne? Ale rozhodně nechci mít doma jednu motorku na silnici, druhou do tereńu a třetí na delší cesty.. Nečekám, že jedna motorka bude vynikající ve všem, kupodivu totiž nejsem závodník. Za jakoukoliv relevantní odpověď děkuju. Snad při těchto sychravých dnech tohle téma nikoho neurazí.
Anketa: jak byste volili vy?
XRV 750 Africa Twin
0%
0
XT 660 Z Ténére
57%
20
XL 700 Transalp
14%
5
Jiná? proč?
29%
10
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění

22.11.2019 v 16:14 | Nahoru | #1
Ikdyž mám XRV tak bych ti doporučil z tvého výběru XL700 a levnější variantu XTZ750 SuperTenere, ale tam zas musíš počítat s tím stářím. A jestli fakt jezdíš v terenu ( polňačky nepočítám) tak bych chtěl 21"kolo vepředu, což XL700 nemá, má 19".

XT660Z jasná volba z tvého výberu, lidi na tom jezdí i okolo světa, spotřeba dobrá,servisní náklady taky, vstřikování, 21" a pokud nebudeš jezdit ve dvou tak ti výkon stačit bude.

edit: v anketě jsem omylem zaškrtl XL

Naposledy editováno 22.11.2019 16:15:00

Výběr endura pro běžné ježdění

22.11.2019 v 17:16 | Nahoru | #2
Já jsem ti taky hlasoval XL700, ale byl to taky omyl, ještě že to wáca napsal, toho Transalpa bych doporučil XL650.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění

22.11.2019 v 17:21 | Nahoru | #3
Jestli XRV nechceš kvůli vzhledu, pocitu, velké bandě nebo účinnější kapotáži, stejnou službu ti udělá trochu potuněný 600/650 Transalp za zhruba poloviční peníz.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění

22.11.2019 v 17:25 | Nahoru | #4
Nejsi závodník ale klasické XT ti bylo málo?U XTZ nečekej nějaký brutální nárůst výkonu a do terénu to taky už úplně není,u dvouválů budeš po jednoválci bojovat váhou a rozvorem.Ale když se to naučíš,tak to dáš.
Na tuhle rovnici neexistuje jasná odpověď,to už pár roků vím...

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění

22.11.2019 v 18:36 | Nahoru | #5
Ta 660 Tenerka taky není žádný super stroj - na poklidné cestování díky pohodlnému sedlu, velké nádrži a nevýkonnému motur neunaví...ale v terénu je slabý podvozek, hodně těžká, na silnici výkon nic moc
v podstatě každá umí něco lépe a něco hůře, kompromis si musíš najít sám - jezdil jsem na všech
ST750 bude problém najít zachovalý kus
AT se drží v ceně
TA když poladíš tak je to zajímavá možnst, ale vyžaduje poladit
XTZ mě vůbec nezaujala, o co je pohodlnější na silnici o to je horší v terénu

Výběr endura pro běžné ježdění

22.11.2019 v 19:38 | Nahoru | #6
KLE(padlo) 500 od kawasaki?

(reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

22.11.2019 v 19:50 | Nahoru | #7
wáca> Jojo, 21” kolo je fain.. Škoda, že XL ho nemá a právě to XL mi přijde celkově takový ne moc “bytelný”.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

22.11.2019 v 19:51 | Nahoru | #8
vilemx> Tenhle názor mi někdo už dal, ale ať se na tu motorku koukám jak chci, prostě se mi nelíbí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

22.11.2019 v 19:53 | Nahoru | #9
Anti> Výkonově to propadák úplně nebyl, ale delší přesun ve větší rychlosti bez jakékoliv kapoty ve vzpřímené poloze... prostě to není nic moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

22.11.2019 v 20:20 | Nahoru | #10
kubal> Když se podíváš do mého profilu,zjistíš že už jsem si tím taky prošel.A taky je jasné s jakým výsledkem.Já to měl jednodušší že jsem upřednostnil silnici před terénem.Moje KLR nejezdila špatně,dalo se ní vcelku upalovat,ale člověk ji musel krapet držet pod krkem(to já nerad),a pohodlí je na nynějším stroji taky kapánek jinde.
Afriku měl kamrád,druhý před nedávnem prodal XT660,tak nějaké srovnání mám.Na svoji motorku jsem si zvykl,ale terén jsem zůžil na suchý tvrdý povrch.A když pře měsícem přijel na opravu kámoš co vlastní jednu z mých předchozích KLR,uvědomil jsem si jak propastný rozdíl je v ovládání obou strojů.Navíc,jak Píše Petr nade mnou ,XTZ má psaných cca 210 Kg pohotovostních,a to už není od dvouválů daleko,a je to přibližně stejné číslo jak u mého Slona...

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění

22.11.2019 v 20:35 | Nahoru | #11
myslím, že všechny tvoje požadavky splňuje nová Yamaha Tenere 700 jen bude asi trochu mimo budget

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

22.11.2019 v 20:57 | Nahoru | #12

kubal píše: vilemx> Tenhle názor mi někdo už dal, ale ať se na tu motorku koukám jak chci, prostě se mi nelíbí


Vzhled jsi v kritériích neměl

Výběr endura pro běžné ježdění

22.11.2019 v 22:09 | Nahoru | #13
Tohle nema reseni. Vsechno je hodne kompromisni. Ja koupil Dakara od BMW a uz resim podvozek...

(reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

23.11.2019 v 00:20 | Nahoru | #14
Anti> O tom žádná, pokud bych udělal ústupek z terénu, tak bych si věděl vybrat, co na asfalt.

Naposledy editováno 23.11.2019 00:36:56

(reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

23.11.2019 v 00:22 | Nahoru | #15
vilemx> Sorry, to jsem měl zmínit vzhled je až na prvním místě

(reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

23.11.2019 v 00:22 | Nahoru | #16
Firecracker> Bohužel máš naprostou pravdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

23.11.2019 v 00:33 | Nahoru | #17
Honza-TA950> Jak říkáš, TA se musí poladit, ale je to zajímavá volba, proto jsem taky zadal do výběru. Nicméně furt ve předu zbyde 19” kolo (teda nemusí, ale to už je dost peněz za “poladění”)

Výběr endura pro běžné ježdění

23.11.2019 v 06:57 | Nahoru | #18
Pokud máš peníze na XT660 mohla by to být pro tebe dobrá volba. Myslím tím model vyráběný od roku 2004.

(reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

23.11.2019 v 08:32 | Nahoru | #19

kubal píše: Honza-TA950> Jak říkáš, TA se musí poladit, ale je to zajímavá volba, proto jsem taky zadal do výběru. Nicméně furt ve předu zbyde 19” kolo (teda nemusí, ale to už je dost peněz za “poladění”)


19 vepředu má jen sedmikilo, 600 i 650 má 21"
Čau, Tom

Výběr endura pro běžné ježdění

23.11.2019 v 11:11 | Nahoru | #20
Mě se subjektivně jezdí na TA 600 v terénu líp než na xtecku 3tb... Zda se mi, že xtecko na překonání překážek potrebovalo větší rychlost ale na to už mnohdy neměl podvozek.. Na TA se dá jet pomaleji, takže na picu podvozek vadí trochu min...
Možná je to ale zabarveno časovým odstupem.. Mezi nima jsem toho nájezdil dost na jawe(i v terénu)

Výběr endura pro běžné ježdění

23.11.2019 v 11:56 | Nahoru | #21
Než TA 700, tak radši 650

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění

23.11.2019 v 17:15 | Nahoru | #22
Vyhoda 600/650 TA oproti Africe je v tom, ze jich je hodne, jsou vyrazne levnejsi. To same plati pro dily. Navic se zejmena sestistovka da hezky poladit. Chces hlinikovou kyvku? Pasuje tam z RD-03 a RD-04 Afriky. Chces 25 litrovou bandasku, kapoty a masku se dvema svetly? Opet pasuje z nejstarsich Afrik. A tak dal. Nebo radeji rallye look? Na natu je fura dilu ala Boano.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

23.11.2019 v 17:34 | Nahoru | #23
vilemx> Je ten motor nemá síly na rozdávání...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

23.11.2019 v 22:07 | Nahoru | #24
Anti> Tak vykon ma baj voko stejny, jako 660Z. Navic V2 je pri mrdlani v terenu vic blbuvzdorny, nez jednobuch.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

24.11.2019 v 09:21 | Nahoru | #25
vilemx> Dovolím si nesouhlasit. XT660Z jede mnohem lépe než Transalp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

24.11.2019 v 10:11 | Nahoru | #26
dave-lister> Jasně, 660Z "tahá" víc. Protože je lehčí a jednobuch má v nízkých a ve středních otáčkách navrch. Jenže když v nějakém výjezdu dojde na lámání chleba, tak ten elektromotor, co je v TA, tolik nerozhrabe a nerozskáče zadní kolo. Takže s pomocí pádlování na lachtana se s TA dílo podaří, kdežto 660Z je zahrabaná nebo odhozená bokem někde v křoví
P.S. samozřejmě, že výsledek je hlavně v rukách. Ale píšu to jako poznatek z nějakého toho skupinového jezdění ve společnosti mixu různých motorek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

24.11.2019 v 10:27 | Nahoru | #27
vilemx> No,ta váha je dle katalogu plus minus stejná,a ani XT660Z není vhodná do terénu.Ale to je ten problém,když chce někdo spojit terén s cestováním.Na každém případném adeptu se něco najde...

(reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění

24.11.2019 v 16:29 | Nahoru | #28
Anti> Jo, to je naprostá pravda a na nějaký ten kompromis přistoupím - jinak to prostě nejde . Nicméně, mé bývalé xt 600 e, moje terenní ambice uspokojilo, takže je jasný, že nějakou kudlu úplně nejezdím, ikdyž limity té motorky jsem poznal. V tom terénu jde hlavně o to, abych si nemusel plánovat dopředu cestu.. Třeba u takovýho Transapla 700, bych se něčemu víc rozbitýmu měl raději vyhnout. Věřím, že xtz 660 by mi v terénu stačila, ale na cestě by mohl chybět výkon, třeba oproti té Afře.

Výběr endura pro běžné ježdění

24.11.2019 v 17:10 | Nahoru | #29
Jestli chceš něco do terénu a aby to tahali za ruce i na silnici a navíc to bylo lehký, pak snad jedině KTM 690, nebo Huska 701. Pokud i více po silnici, tak KTM 790. Nic lepšího se úžasně pár let asi nedělá

Výběr endura pro běžné ježdění

24.11.2019 v 17:11 | Nahoru | #30
Jinak bych klidne koukl na BMW x-challenge. Občas jsou za dobrý peníze, motor je Rotax a vydrží dost, navíc třeba proti Minarelli co je v Yamahach je příjemnější jak v terénu, tak na silnici a prd to žere.

Naposledy editováno 24.11.2019 17:57:07
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda africa TWIN: Výroba v Japonsku Honda XRV 750 Africa Twin, Honda XRV 650 Africa Twin... Tony690 4 21.11.2020 v 09:01 Doctoropulos
XRV 750 škube Honda XRV 750 Africa Twin Doctoropulos 6 17.11.2020 v 16:46 Doctoropulos
Progresivní pružiny na Africa Twin Honda XRV 750 Africa Twin, Honda XRV 650 Africa Twin Ivca 16 16.11.2020 v 21:11 jogi24
Textilni komplet RSA Dakar Honda XRV 750 Africa Twin marenac 12 19.10.2020 v 16:18 alinn
Africa Twin Honda XRV 750 Africa Twin Pavel-67 1 6.9.2020 v 20:15 mirapulec

TOPlist