invelt_vyprodej





Téma: E10 - Honda Africa Twin
Ahojte, niekto skúsenosti s novým palivom E10 s 10% biozložiek v AT? Ako je na tom palivový systém? Zvláda to bez problémov? Viem, že moto je schválená aj pre tento druh paliva, no osobne som ho ešte neskúšal. Nerobí problém pri dlhšom státí hlavne pri zimovaní?

Ďakujem za postrehy :)


E10 - Honda Africa Twin

22.11.2019 v 16:39 | Nahoru | #31
Asi ako obavy Euro4 a Euro5, nič sa neudeje a bude sa jazdiť ďalej. Na zimu dať lepší a cez leto, keď nádrž vyjazdím za 4-5 hodín, tak to asi ani kvietkom neuškodí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E10 - Honda Africa Twin

Skvělá odpověď, děkuji! 22.11.2019 v 17:04 | Nahoru | #32

foxdive píše: Proč by to do motorky někdo dobrovolně dával?



DO RITI, bratia Češi, u nás na SK to bude už na pumpách od 01.01.2020. Namiesto 95 bude tá E 10. A do riti už tu máme namiesto 95 tú E 5. Ono už tom mám natankované aj ja , asi. Pánové sme v riti , ale bude to aj u Vás. Preto sa chlapík pýta, lebo tu na potrtkanom SK už nebude normálny benzín chapišto!!!!! Ono asi to už asi je v nádržiach niekde a v januári len prehodia nálepky na stojanoch. Dnes o tom kolega v práci rozprával, že mu to povedal pumpár. Takže to dobrovolne dávať nebude.

E10 - Honda Africa Twin

22.11.2019 v 17:15 | Nahoru | #33
krokoš> E10 ale nebude znamenat, že musí mít 10 % bio, ale že může mít až 10 % bio. Takže bych to, pokud motorka bude normálně jezdit, nebude to uloženka nebo s parkováním pod okapem, nehrotil. Samozřejmě, že snížit riziko případných problémů jde tankováním tam, kde prodávají benzín s ETBE (boi složka druhé generace), nikoliv s bězným ethanolel (bio složka první generace).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E10 - Honda Africa Twin

22.11.2019 v 17:15 | Nahoru | #34
krokoš> Pak už nezbývá nic jiného,než na nádrž dodělat odkalovací kohoutek...
Já po zimě nedělám nic jiného než že čistím karburátory a nádrže od zeleného slizu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E10 - Honda Africa Twin

Skvělá odpověď, děkuji! 22.11.2019 v 17:31 | Nahoru | #35
krokoš> E5 je aj tu, stačí si pozerať nálepky na stojanoch, ktoré nám nanútila EÚ, ako sladko sa nám v nevedomosti žilo!

Vzhľadom na to, že sa jedná o novú motorku (tuším už pred 15-20 rokmi to robili všetci) schopnú zvládnuť benzín s väčším pomerom etanolu, čo Ťa trápi, je dlhodobé skladovanie. Chceš sa vyhnúť liehu, takže hľadaj benzín s biozložkou ETBE (nepamätám si, čo to znamená) - obvykle sú to vysokooktánové, pretože ETBE má ešte vyššie oktánové číslo ako lieh, ale pre presné info sa musíš opýtať tej spoločnosti.

(reakce na) E10 - Honda Africa Twin

22.11.2019 v 17:48 | Nahoru | #36
Metric> konečne rozumná odpoveď :) ďakujem

1 reakcí na tento příspěvek E10 - Honda Africa Twin

22.11.2019 v 18:14 | Nahoru | #37
Volové, E5 se to jmenuje až včil, ale do nádrže to přitom lejete už pěknejch pár let.. Tolik paniky kvůli nálepce na pumpě..

(reakce na) E10 - Honda Africa Twin

22.11.2019 v 18:17 | Nahoru | #38

Anti píše: krokoš> Pak už nezbývá nic jiného,než na nádrž dodělat odkalovací kohoutek...
Já po zimě nedělám nic jiného než že čistím karburátory a nádrže od zeleného slizu...



Jéj, tak to ti poradím, ja som dával do benzínu, STP čistič karburátorov a vstrekov. Teda, pred pár rokmi , keď som čistil 4 karburátory na Suzuki GS 750, potom som roky rokúce asi 8 čo som ju mal už ich nemusel demontovať, ten čistič to poriešil. Teraz som tam nalial nejaký z Kauflandu (asi Sheron ) a dával som aj Castrol, Doporučoval som to aj zákazníkom do karbecových skútrov takým, čo málo jazdia, tým to zapchávalo voľnobežné trysky. Síce som prišiel o platiacich zákazníkov , ale urobil som dobrý skutok.

(reakce na) E10 - Honda Africa Twin

22.11.2019 v 18:20 | Nahoru | #39

ynzha píše: Volové, E5 se to jmenuje až včil, ale do nádrže to přitom lejete už pěknejch pár let.. Tolik paniky kvůli nálepce na pumpě..



V Čechách to neprešlo , ale SK , HU, Litva bude mať od 01.01.2020 E10 a tam je viac toho bioliehu. Čiže vody.

2 reakcí na tento příspěvek E10 - Honda Africa Twin

22.11.2019 v 19:15 | Nahoru | #40
moc som toho na moto nenacestoval, ale musim povedat ze najhorsi benal (celkovo 3x, to nemohla byt nahoda) som zazil v rakusku. Dobrovolne E10 u starej karburatorovej masiny nebudem. 10% biozlozky asi kazde auto / moto vydrzi. Otazka je ako dlho. Podla mna sa to robi kvoli udrzatelnosti automobiloveho priemyslu proste eliminovat paradoxne starsie motory

(reakce na) E10 - Honda Africa Twin

22.11.2019 v 19:27 | Nahoru | #41

Komorerth píše: moc som toho na moto nenacestoval, ale musim povedat ze najhorsi benal (celkovo 3x, to nemohla byt nahoda) som zazil v rakusku. Dobrovolne E10 u starej karburatorovej masiny nebudem. 10% biozlozky asi kazde auto / moto vydrzi. Otazka je ako dlho. Podla mna sa to robi kvoli udrzatelnosti automobiloveho priemyslu proste eliminovat paradoxne starsie motory



Každé kúpené auto je už pre výrobcu staré a chcú, aby si kúpiil zas nové , ale za čo súdruhovia, za čo???????

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E10 - Honda Africa Twin

22.11.2019 v 19:40 | Nahoru | #42
Komorerth> Prdlajs, kdo asi nejvis profituje z toho ze se pridava bioslozka do paliva, ti co ji vyrabi.
Mimochodem za prvni republiky se pridavalo do benzinu az 30% lihu, coz si prosadili agrarnici. ...tedy alespon jsem to nekde cetl, doufam ze to nebylo vlevo dole, hned vedle "Hitlera gentlemana"

E10 - Honda Africa Twin

22.11.2019 v 20:20 | Nahoru | #43
Mám tu recept

(reakce na) E10 - Honda Africa Twin

23.11.2019 v 02:53 | Nahoru | #44
gugo> přesně, agrarnicka loby...Anofert apod......

těch 10 % lihu nikdo nepozná, to že se z toho sráží zelená sracka v karbech apod. je asi tak to jedine, z čeho bych si dělal hlavu...nejlepší je mít starou mašinu, která jezdí i na ho.na, jednou za čas vyčístit karby a nazdar...

1 reakcí na tento příspěvek E10 - Honda Africa Twin

23.11.2019 v 06:07 | Nahoru | #45
rozdíl mezi 5% nebo 10% lihu v benzínu je naprosto zanedbatelný a to i pro karburátorové stroje

E10 - Honda Africa Twin

23.11.2019 v 07:03 | Nahoru | #46
Na nádrži je samolepka kde píšou že E10 zvládne.

1 reakcí na tento příspěvek E10 - Honda Africa Twin

23.11.2019 v 12:21 | Nahoru | #47
...kde jsou ty časy, kdy benzín voněl.
Se divím, že nám ty motorky ještě tolerujou.

(reakce na) E10 - Honda Africa Twin

23.11.2019 v 14:28 | Nahoru | #48

ramlik píše: ...kde jsou ty časy, kdy benzín voněl.
Se divím, že nám ty motorky ještě tolerujou.



Ty časy kdy benzín voněl benzínem jsou dávno v pr..li, teď už smrdí jako nějaké odporné ředidlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E10 - Honda Africa Twin

23.11.2019 v 15:18 | Nahoru | #49

Humusus píše: rozdíl mezi 5% nebo 10% lihu v benzínu je naprosto zanedbatelný a to i pro karburátorové stroje


A mluvíš z osobní zkušenosti nebo jen hádáš?
Letos ve Franci, mimo dálníce, na těch jejich zasranejch automatech nekoupíš nic jiného než sračku s 10% biomrdky.
A je to teda kuva znát

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E10 - Honda Africa Twin

23.11.2019 v 17:01 | Nahoru | #50
Tifone> z osobní. Laboroval jsem s poměrem benzínu a ethanolu. Karburátorový jednoválec Dr 650 zkousnul bez problému 30% ethanolu. Auto - stará stříkačka 60%.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E10 - Honda Africa Twin

24.11.2019 v 10:53 | Nahoru | #51
Humusus> Ahoj jak dlouho jsi to testoval..., zajímal by me nazor rok jezdeni na tuhle sragoru co o-krouzky v karburatoru, tesneni, hadicky ktere s tim prijdou do styku a pod ...

(reakce na) E10 - Honda Africa Twin

24.11.2019 v 11:00 | Nahoru | #52
Humusus> Karburátorový jednoválec 650 mi jezdil i na obsah kanystru co připlaval při povodních

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E10 - Honda Africa Twin

24.11.2019 v 12:38 | Nahoru | #53
Rooks> v motorce jsem to vyzkoušel jen jednu nádrž, ale v autě jsem na to jezdil cca dva roky a neudělalo to nic, pak jsem ho věnoval kamarádovi a ten s nim jezdí dodnes bez jakéhokoliv problému

E10 - Honda Africa Twin

24.11.2019 v 14:16 | Nahoru | #54
napisu jen fakta a pak si vyberte co chcete
1) YAMAHA přímo povoluje palivo 50% ethanolu a 50%benzinu . V JP a USA na to jezdi normálni stříkačky a nemají problem.
2)JP motocykly a auta mají povinnost fungovat od 1980 na 20% směsi a od 1990 30% směsi a od 1997 50% viz: globální homologace k mot. vozidlům(znamena ze i karburátorové motory na to funguji )
3)všechny benziny b EU mají povinnost min 5% ethanolu v benzinu --jedno jaký benzin ------ výjimka je pro letecky provoz a národní bezpečnost (vztahuje se i olověné přísady do benzinu)
4)norma Ethanolu je ČSN EN 15376 která však je kopie te EU a bohužel je to osekaná verze té JP a USA normy s navíc velice benevolentními parametry
5) jako gol!!!! to v CR určuje 133/2010 Sb. kde je de facto ještě ten benzin zfušovaný a takze když koupite benzin v Rakousku a nebo i Nemecku tak je kvalitnejsi nez to co lejeme do motorek tady .

KAZDY SI UDELEJTE USUDEK PROC SE TADY PRODAVA ZMETEK ZA STEJNOU CENU JAKO V ZAHRANICI S POSVECENIM STATU

tohle je uvedena vyhláška v RTF formatu
https://www.google.c...ESiTkfdqp3lggTkW6MT8

VYHLÁŠKA
ze dne 5. května 2010

o požadavcích na pohonné hmoty, o způsobu sledování a monitorování složení a jakosti pohonných hmot a o jejich evidenci (vyhláška o jakosti a evidenci pohonných hmot)

Změna: 278/2011 Sb.
Změna: 278/2011 Sb. (část)
Změna: 133/2010 Sb. (část)

Ministerstvo průmyslu a obchodu stanoví podle § 11 zákona č. 311/2006 Sb., o pohonných hmotách a čerpacích stanicích pohonných hmot a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pohonných hmotách), (dále jen „zákon“) k provedení § 3 odst. 2, § 4 odst. 1, § 5 odst. 6 a § 7 odst. 3 zákona:

§ 1

Předmět úpravy

(1) Tato vyhláška zapracovává příslušné předpisy Evropských společenství1) a upravuje

a) požadavky na jakost pohonných hmot,

b) způsob sledování a monitorování složení a jakosti pohonných hmot,

c) evidenci pohonných hmot.

(2) Tato vyhláška byla oznámena v souladu se směrnicí Evropského parlamentu a Rady 98/34/ES ze dne 22. června 1998 o postupu poskytování informací v oblasti technických norem a předpisů a pravidel pro služby informační společnosti, ve znění směrnice 98/48/ES.

§ 2

Vymezení pojmů

Pro účely této vyhlášky se rozumí:

a) motorovým benzinem minerální oleje určené k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedené pod kódy kombinované nomenklatury2) 2710 11 41, 2710 11 45 a 2710 11 49
1. bez přídavku biopaliv,
2. s přídavkem bioethanolu a s přídavkem bioetherů obsahujících 5 nebo více atomů uhlíku v molekule, přičemž obsah ethanolu, etherů a dalších kyslíkatých látek nepřesahuje hodnoty uvedené v příslušné české technické normě, 3. uvedené v bodech 1 a 2 s obsahem dalších kyslíkatých látek tak, aby celkový obsah kyslíku nepřesahoval hodnotu obsahu kyslíku uvedenou v příslušné české technické normě,

b) motorovou naftou
1. plynové oleje určené k pohonu spalovacích vznětových motorů uvedené pod kódem kombinované nomenklatury 2710 19 41,
2. plynové oleje s přídavkem maximálně 7 procent objemových methylesterů mastných kyselin určené k pohonu spalovacích vznětových motorů uvedené pod kódem kombinované nomenklatury 2710 19 41,

c) biopalivem kapalné nebo plynné palivo používané pro dopravu a vyráběné z biomasy,

d) biomasou biologicky rozložitelná část produktů, odpadů a zbytků biologického původu ze zemědělství (včetně rostlinných a živočišných látek), z lesnictví a souvisejících průmyslových odvětví včetně rybolovu a akvakultury, jakož i biologicky rozložitelná část průmyslových a komunálních odpadů,

e) bioplynem plynná pohonná hmota vyrobená z biomasy nebo biologicky rozložitelné části odpadu, která je vyčištěna na jakost odpovídající zemnímu plynu a je určena pro pohon motorů,

f) bioethanolem ethanol obecně nebo zvláštně denaturovaný, vyrobený z biomasy a uvedený pod kódem kombinované nomenklatury 2207 20 00,

g) bioetherem ethyltercbutylether vyrobený z bioethanolu, používaný jako přídavek do motorového benzinu a uvedený pod kódem kombinované nomenklatury 2909 19 10, nebo methyltercbutylether vyrobený z biomethanolu, používaný jako přídavek do motorového benzinu a uvedený pod kódem kombinované nomenklatury 2909 19 90; podíl ethyltercbutyletheru, který je pokládán za biopalivo, činí 47 procent z celkového objemu ethyltercbutyletheru a podíl methyltercbutyletheru, který je pokládán za biopalivo, činí 36 procent z celkového objemu methyltercbutyletheru,

h) bionaftou methylestery mastných kyselin (dále jen „FAME“) vyrobené z rostlinného oleje nebo živočišného tuku s vlastnostmi motorové nafty, určené k pohonu spalovacích vznětových motorů, uvedené pod kódem kombinované nomenklatury 3824 90 91, například methylester řepkového oleje,

i) směsným palivem motorová nafta s obsahem minimálně 30 procent objemových FAME (dále jen „směsná motorová nafta“) uvedená pod kódem kombinované nomenklatury 3824 90 97, směs minimálně 70 procent objemových bioethanolu s motorovým benzinem (dále jen „ethanol E85“) a bioethanol s obsahem maximálně 5 procent hmotnostních komplexních zušlechťovacích aditiv určený k pohonu spalovacích vznětových motorů (dále jen „ethanol E95“),

j) zkapalněnými ropnými plyny (dále jen „LPG“) plyny určené k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedené pod kódy kombinované nomenklatury 2711 12 19, 2711 12 94, 2711 12 97, 2711 13 91 a 2711 13 97,

k) stlačeným zemním plynem (dále jen „CNG“) plyn určený k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedený pod kódem kombinované nomenklatury 2711 21 00,

l) alternativním palivem palivo, které lze použít pro pohon motorového vozidla, například vodík, nebo přepracované rostlinné oleje a živočišné tuky zpracované rafinačními technologiemi na uhlovodíkové motorové palivo,

m) plynovými oleji pro pohon nesilničních pojízdných strojů, zejména v oblasti zemědělství a stavebnictví, plynové oleje uvedené pod kódy kombinované nomenklatury 2710 19 41 a 2710 19 45, včetně plynových olejů s přídavkem FAME maximálně do 7 procent objemových,

n) syntetickým palivem na bázi biomasy uhlovodíkové palivo používané v dopravě vyrobené chemicko-technologickými postupy z biomasy,

o) datem prodeje den prodeje pohonné hmoty na čerpací stanici.

§ 3

Jakost pohonných hmot

(1) Požadovaná jakost je splněna, odpovídá-li

a) motorový benzin ČSN EN 228 a splňuje ukazatele jakosti stanovené v příloze č. 1 k této vyhlášce,

b) motorová nafta ČSN EN 590 a splňuje ukazatele jakosti stanovené v příloze č. 2 k této vyhlášce,

c) FAME ČSN EN 14214,

d) směsná motorová nafta ČSN 65 6508,

e) ethanol E85 ČSN P CEN/TS 15293,

f) ethanol E95 ČSN 65 6513,

g) LPG ČSN EN 589,

h) CNG ČSN 65 6517 a splňuje ukazatele jakosti stanovené v příloze č. 3 k této vyhlášce,

i) bioplyn ČSN 65 6514,

j) alternativní palivo příslušné české technické normě, například vodík ČSN ISO 14687 - 1 (65 6520).

(2) Požadovaná jakost bioethanolu pro přidávání do motorových benzinů je splněna, odpovídá-li ČSN EN 15376.

§ 4

Způsob sledování složení a jakosti pohonných hmot

(1) Sledování složení a jakosti pohonných hmot se provádí pomocí rozborů odebraných vzorků. Odběr vzorků se provádí na výrobních, výdejních, skladovacích nebo prodejních místech.

(2) Odběr vzorků a posouzení výsledků zkoušek musí u jednotlivých pohonných hmot odpovídat příslušné české technické normě3).

(3) Při každém odběru vzorku se sepíše protokol, který musí obsahovat

a) evidenční číslo protokolu evidovaného Českou obchodní inspekcí (dále jen „inspekce“),

b) označení kontrolované osoby, a to,
1. jde-li o fyzickou osobu, jméno, popřípadě jména, příjmení, popřípadě též obchodní firmu, datum narození, identifikační číslo, bylo-li přiděleno, adresu místa trvalého pobytu, popřípadě též místa podnikání, u zahraniční osoby také adresu místa pobytu na území České republiky, byl-li jí pobyt povolen, adresu místa hlášeného pobytu na území České republiky nebo umístění organizační složky podniku na území České republiky, pokud ji zřizuje,
2. jde-li o právnickou osobu, obchodní firmu nebo název, sídlo a identifikační číslo, bylo-li přiděleno, u zahraniční osoby také umístění organizační složky podniku na území České republiky, pokud ji zřizuje,

c) datum, čas a místo skutečného odběru vzorku,

d) označení výdejního stojanu nebo skladovací nádrže, ze které byl vzorek odebrán,

e) druh pohonné hmoty s určením podle příslušných českých technických norem4),

f) číslo pečeti, označení vzorku a jeho množství a celkové množství vzorkované pohonné hmoty,

g) jméno, popřípadě jména, příjmení, číslo služebního průkazu a podpis pracovníka inspekce pověřeného k plnění kontrolních úkolů (dále jen „inspektor“) a v případě, že odběr vzorků provádí přizvaná odborně způsobilá osoba, i její jméno, popřípadě jména, příjmení, datum narození a podpis,

h) jména, příjmení, data narození a podpisy ostatních přizvaných osob zúčastněných při odběru vzorku.

(4) Protokol se pořizuje ve dvou vyhotoveních, která musí být podepsána inspektorem, kontrolovanou osobou, přizvanou odborně způsobilou osobou provádějící odběr vzorku a ostatními přizvanými osobami. Jedno vyhotovení protokolu si ponechá inspekce. Druhé vyhotovení protokolu obdrží kontrolovaná osoba.

(5) Minimální počet odebraných vzorků pohonných hmot za rok pro posouzení jejich jakosti je stanoven v příloze č. 4 k této vyhlášce.

(6) Sledování jakosti pohonných hmot se provádí pouze zkušebními analytickými metodami stanovenými příslušnými českými technickými normami.

(7) Zkušební analýzy odebraných vzorků pohonných hmot a jejich vyhodnocení jsou prováděny akreditovanou osobou5). Vyhodnocení analýz může být na žádost inspekce doplněno akreditovanou osobou o posouzení závažnosti nedostatků zjištěných u jednotlivých jakostních parametrů odebraných vzorků pohonných hmot s ohledem na jejich negativní dopad na provoz motoru, bezpečnost nebo na životní prostředí.

§ 5

Ukazatele jakosti pohonných hmot

Při sledování jakosti pohonných hmot se sledují:

a) u motorového benzinu ukazatele uvedené v příloze č. 1 k této vyhlášce,

b) u motorové nafty ukazatele uvedené v příloze č. 2 k této vyhlášce,

c) u CNG ukazatele uvedené v příloze č. 3 k této vyhlášce,

d) u ostatních pohonných hmot ukazatele uvedené v příloze č. 5 k této vyhlášce.

§ 6

Aditiva

(1) Pro vozidla s motory konstruovanými pro použití olovnatého motorového benzinu se používá aditivum, jehož základem je draselná sůl, zejména draselná sůl alkylované sulfojantarové kyseliny. Aditivum se dávkuje tak, aby koncentrace draslíku v jednom litru benzinu byla v rozmezí 5 mg až 26 mg draslíku.

(2) K zabezpečení stability jakosti motorové nafty s přídavkem biopaliva pro pohon vznětových motorů lze použít pouze takové methylestery mastných kyselin, do nichž byla předem přidána aditiva, zajišťující jejich oxidační stabilitu.

§ 7

Monitorování složení a jakosti pohonných hmot

(1) Vzor zprávy o výsledcích sledování složení a jakosti pohonných hmot za předchozí kalendářní měsíc, kterou vypracovává inspekce, je uveden v příloze č. 6 k této vyhlášce.

(2) Souhrnná zpráva o výsledcích sledování složení a jakosti pohonných hmot za předchozí kalendářní rok, kterou vypracovává inspekce, se skládá z podkladů uvedených v přílohách č. 7 až č. 13 k této vyhlášce. Tyto podklady musí být zpracovány samostatně pro každý druh pohonné hmoty na základě její specifikace. Pro motorový benzin je specifikace určena oktanovým číslem výzkumnou metodou a maximálně přípustným obsahem síry. Pro motorovou naftu, FAME, směsnou motorovou naftu, LPG a CNG je specifikace určena maximálně přípustným obsahem síry.

§ 8

Evidence pohonných hmot

(1) Souhrnná zpráva o množství a složení jednotlivých druhů pohonných hmot vyrobených, dovezených, vyvezených, nakoupených nebo prodaných v předchozím kalendářním roce nebo za období z tohoto roku, po které byla uvedená činnost provozována, s výjimkou pohonných hmot prodaných na čerpacích stanicích, obsahuje

a) údaje o výrobci, dovozci, vývozci nebo distributorovi pohonných hmot, který zprávu předává, a to,
1. jde-li o fyzickou osobu, jméno, popřípadě jména, příjmení, popřípadě též obchodní firmu, datum narození, identifikační číslo, bylo-li přiděleno, adresu místa trvalého pobytu, popřípadě též místa podnikání, u zahraniční osoby také adresu místa pobytu na území České republiky, byl-li jí pobyt povolen, adresu místa hlášeného pobytu na území České republiky nebo umístění organizační složky podniku na území České republiky, pokud ji zřizuje,
2. jde-li o právnickou osobu, obchodní firmu nebo název, sídlo a identifikační číslo, bylo-li přiděleno, u zahraniční osoby také umístění organizační složky podniku na území České republiky, pokud ji zřizuje,

b) údaje o množství a složení vyrobených, dovezených, vyvezených, nakoupených nebo prodaných pohonných hmot, uvedené v příloze č. 14 k této vyhlášce,

c) jméno, popřípadě jména, příjmení a podpis osoby odpovědné za zpracování souhrnné zprávy.

(2) Souhrnná zpráva o množství a složení jednotlivých druhů pohonných hmot prodaných na čerpacích stanicích v předchozím kalendářním roce nebo za období z tohoto roku, po které byla uvedená činnost provozována, obsahuje

a) údaje o provozovateli čerpací stanice, který zprávu předává; odstavec 1 písm. a) se použije obdobně,

b) jednoznačnou identifikaci jednotlivých čerpacích stanic,

c) údaje o množství pohonných hmot prodaných na jednotlivých čerpacích stanicích, uvedené v příloze č. 15 k této vyhlášce,

d) jméno, popřípadě jména, příjmení a podpis osoby odpovědné za zpracování souhrnné zprávy.

§ 9

Doložka vzájemného uznávání

Pokud tato vyhláška stanoví požadavky, které nepřejímají požadavky stanovené příslušnými předpisy práva Evropské unie, neuplatní se tyto požadavky na pohonné hmoty, které byly vyrobeny nebo uvedeny na trh v některém členském státě Evropské unie nebo Turecku anebo byly vyrobeny v některém ze států Evropského sdružení volného obchodu, který je současně smluvní stranou Dohody o Evropském hospodářském prostoru, v souladu s jejich právními předpisy, za předpokladu, že je zaručena míra ochrany oprávněného zájmu odpovídající míře, jejíž dosažení sleduje tato vyhláška.

§ 10

Zrušovací ustanovení

Vyhláška č. 229/2004 Sb., kterou se stanoví požadavky na pohonné hmoty pro provoz vozidel na pozemních komunikacích a způsob sledování a monitorování jejich jakosti, se zrušuje.

§ 11

Účinnost

(1) Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. června 2010, s výjimkou tabulky č. 2 přílohy č. 4 k této vyhlášce, která nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2012.

(2) Tabulka č. 1 přílohy č. 4 k této vyhlášce pozbývá platnosti uplynutím dne 31. prosince 2011.

Ministr:
Ing. Tošovský v. r.

Příloha 1

UKAZATELE JAKOSTI MOTOROVÉHO BENZINU1) - ENVIRONMENTÁLNÍ SPECIFIKACE PRO PALIVA URČENÁ PRO VOZIDLA VYBAVENÁ ZÁŽEHOVÝMI MOTORY


Tabulka č. 1

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ukazatel jakosti2) Jednotka Mezní hodnoty3)
Minimum Maximum
--------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Oktanové číslo výzkumnou metodou - 954) -

2. Oktanové číslo motorovou metodou - 85 -

3. Hustota při 15 °C kg/m3 720,0 775,0


4. Tlak par, metoda DVPE6) - kPa - 60,0
letní období7)
5. Průběh destilace:
5.1 odpařené množství při 100 °C % (V/V) 46,0 -
5.2 odpařené množství při 150 °C % (V/V) 75,0 -
5.3 konec destilace/teplota °C - 210
konce destilace

6. Složení uhlovodíků:
6.1. olefiny % (V/V) - 18,0
6.2. aromatické uhlovodíky % (V/V) - 35,0
6.3. benzen % (V/V) - 1,0


7. Obsah kyslíku % (m/m) - 3,79)

8. Obsah kyslíkatých látek:
8.1. methanol % (V/V) - 3,0
8.2. ethanol (mohou být % (V/V) - 10,09)
potřebné stabilizátory)
8.3. isopropanol % (V/V) - 12,0
8.4. tercbutanol % (V/V) - 15,0
8.5. isobutanol % (V/V) - 15,0
8.6. ethery obsahující 5 nebo % (V/V) - 22,0
více atomů uhlíku v molekule
8.7. jiné kyslíkaté látky8) % (V/V) - 15,0

9. Obsah síry mg/kg - 10,0

10. Obsah olova mg/l - 5,0

11. Obsah manganu mg/l - 6,0

12. Oxidační stabilita min 360 -
--------------------------------------------------------------------------------------------------


1. U motorového benzinu je doporučená doba použitelnosti tři měsíce od data jeho prodeje.

2. Metody zkoušení musí být metody uvedené v ČSN EN 228. Mohou se převzít analytické metody specifikované v normě, kterou se nahrazuje norma EN 228, pokud lze prokázat, že správnost a přesnost této metody je alespoň stejná jako správnost a přesnost nahrazené analytické metody.

3. Hodnoty uvedené ve specifikaci jsou „pravé hodnoty“. Při stanovení jejich mezních hodnot byly aplikovány termíny ČSN EN ISO 4259 „ Ropné výrobky - Stanovení a využití údajů shodnosti ve vztahu ke zkušebním metodám“, byly stanoveny minimální hodnoty, byl vzat v úvahu minimální rozdíl 2R nad nulou. (R = reprodukovatelnost). Výsledky jednotlivých měření se interpretují na základě kritérií popsaných v ČSN EN ISO 4259.

4. Bezolovnatý benzin Normal je uváděn na trh s minimálním oktanovým číslem 81 stanoveným motorovou metodou a s minimálním oktanovým číslem 91 stanoveným výzkumnou metodou.
Bezolovnatý benzin 98 je uváděn na trh s minimálním oktanovým číslem 88 stanoveným motorovou metodou a s minimálním oktanovým číslem 98 stanoveným výzkumnou metodou.

6. DVPE se rozumí ekvivalent suchého tlaku par (Dry Vapour Pressure Equivalent).

7. Letní období začíná 1. května a končí 30. září, zimní období začíná 1. listopadu a končí 31. března (období od 1. dubna do 30. dubna a od 1. října do 31. října jsou přechodná období).

8. Jinými kyslíkatými látkami se rozumí jiné monoalkoholy a ethery s koncem destilace ne vyšším než je stanoveno v české technické normě ČSN EN 228.

9. Bezolovnatý benzin s obsahem ethanolu maximálně do 5 procent objemových je uváděn na trh s maximálním obsahem kyslíku do 2,7 procent hmotnostních.

Příloha 2

UKAZATELE JAKOSTI MOTOROVÉ NAFTY1),2) - ENVIRONMENTÁLNÍ SPECIFIKACE PRO PALIVA URČENÁ PRO VOZIDLA VYBAVENÁ VZNĚTOVÝMI MOTORY


-------------------------------------------------------------------------------------------------
Ukazatel jakosti4) Jednotka Mezní hodnoty4)
Minimum Maximum
--------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Cetanové číslo5) - 51,0 -

2. Cetanový index - 46,0 -

3. Hustota při 15 °C kg/m3 - 845,0

4. Průběh destilace:
4.1. odpařené množství při 250 °C % V/V - 65.0
4.2. odpařené množství při 350 % V/V 85,0 -
4.3. teplota, při níž °C - 360,0
předestiluje 95 % (V/V)

5. Obsah polycyklických % (m/m) °C - 8,0
aromatických uhlovodíků

6. Obsah FAME % (V/V) - 7,06)

7. Obsah síry mg/kg - 10,0

8. Obsah vody mg/kg - 200,0

9. Filtrovatelnost -
zimní období, °C - -20
přechodná období7) °C - -10

10. Bod vzplanutí °C nad 55 -

11. Oxidační stabilita g/m3 - 25,0

--------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------

1. U motorové nafty je doporučená doba použitelnosti tři měsíce od data jejího prodeje.

2. Pro pohon dieselových agregátů, jako jsou zejména záložní zdroje nemocnic, záchranných a hasičských sborů, se doporučuje použití pouze fosilní motorové nafty (motorové nafty bez přídavku biopaliva), nejlépe arktické motorové nafty.

3. Metody zkoušení musí být metody uvedené v ČSN EN 590. Mohou se převzít analytické metody specifikované v normě, kterou se nahrazuje norma EN 590, pokud lze prokázat, že správnost a přesnost této metody je alespoň stejná jako správnost a přesnost nahrazené analytické metody.

4. Hodnoty uvedené ve specifikaci jsou „pravé hodnoty“. Při stanovení jejich mezních hodnot byly aplikovány termíny ČSN EN ISO 4259 „ Ropné výrobky - Stanovení a využití údajů shodnosti ve vztahu ke zkušebním metodám“, byly stanoveny minimální hodnoty, byl vzat v úvahu minimální rozdíl 2R nad nulou. (R = reprodukovatelnost). Výsledky jednotlivých měření se interpretují na základě kritérií popsaných v ČSN EN ISO 4259.

5. U motorové nafty pro arktické klima na trhu musí cetanové číslo odpovídat ČSN EN 590. V členských státech s drsnými zimními podmínkami může být maximální bod destilace 65 procent objemových při 250 °C u motorové nafty a plynových olejů nahrazen maximálním bodem destilace 10 procent objemových při 180 °C.

6. Do motorové nafty s obsahem biopaliv v rozmezí od 5 do 7 procent objemových je vhodné k zajištění její stability přidávat příslušné přísady.

7. Zimní období začíná 16. listopadu a končí 28. (29.) února, přechodná období trvají od 1. října do 15. listopadu a od 1.března do 14. dubna.

Příloha 3

UKAZATELE JAKOSTI CNG


---------------------------------------------------------------------------------
Ukazatel jakosti Jednotka Mezní hodnoty
Minimum Maximum
---------------------------------------------------------------------------------
Obsah methanu % (n/n) 85,0 -
Obsah síry před odorizací mg/m3 10,01)
Obsah vody mg/kg 20,0
Wobbeho číslo2) kWh/m3 12,7 14,5
Relativní hustota 0,56 0,70
---------------------------------------------------------------------------------

1. Celkový obsah síry po odorizaci může být maximálně 15 mg/m3. Při nárazové odorizaci CNG je doporučováno neprovádět odběr kontrolního vzorku plynu z důvodu možného krátkodobého účelového navýšení obsahu síry nad stanovenou maximální hodnotu.

2. Objem plynného paliva se vyjadřuje za standardních referenčních podmínek - tlaku 101,325 kPa, teplotě 288,15 K, a jedná se o reálný suchý plyn.

Příloha 4

MINIMÁLNÍ POČET ODEBRANÝCH VZORKŮ POHONNÝCH HMOT ZA ROK PRO POSOUZENÍ JEJICH JAKOSTI

Tabulka č. 1

zrušena

Tabulka č. 2
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Motorové Motorová FAME LPG CNG Ethanol
benziny nafta nebo směsná E85
motorová nafta
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Počet 500 600 50 150 20 5
odběrů
v období
od 1.5.
do 31.10.

Počet 500 600 50 150 20 5
odběrů
v období
od 1.11.
do 30.4.
--------------------------------------------------------------------------------------------------


U FAME a směsné motorové nafty se inspekce rozhodne podle situace na trhu, v jakém poměru budou vzorky odebírány.

Příloha 5

UKAZATELE JAKOSTI OSTATNÍCH POHONNÝCH HMOT

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Pohonná hmota SLEDOVANÉ UKAZATELE
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Ethanol E85 1. vzhled,
2. tlak par stanovený metodou DVPE,
3. obsah ethanolu,
4. obsah methanolu a etherů,
5. obsah vyšších alkoholů,
6. obsah vody,
7. obsah síry,
8. obsah anorganických chloridů,
9. kyselost,
10. oxidační stabilita,
11. hustota při 15 °C,
12. elektrická vodivost
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ethanol E95 1. vzhled,
2. obsah ethanolu a vyšších alifatických alkoholů,
3. obsah methanolu,
4. kyselost,
5. obsah vody,
6. obsah síry
--------------------------------------------------------------------------------------------------
FAME 1. obsah FAME,
2. hustota při 15 °C,
3. cetanové číslo - každý pátý odebraný vzorek,
4. filtrovatelnost - pouze od 1. října do 14. dubna,
5. číslo kyselosti,
6. korozivní působení na měď,
7. obsah síry,
8. obsah vody,
9. obsah sulfátového popela,
10. obsah volného a vázaného glycerolu,
11. obsah alkalických kovů (sodík a draslík),
12. bod vzplanutí,
13. oxidační stabilita
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Směsná motorová nafta 1. cetanové číslo,
2. cetanový index,
3. hustota při 15 °C,
4. průběh destilace
4.1 odpařené množství při 250 °C,
4.2 odpařené množství při 350 °C,
4.3 teplota, při níž předestiluje 95 % (V/V)
4.4 obsah síry,
5. obsah vody,
6. obsah FAME,
7. filtrovatelnost - pouze od 1. října do 14. dubna,
8. bod vzplanutí,
9. oxidační stabilita
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LPG 1. oktanové číslo motorovou metodou - výpočet ze složení stanoveného
chromatografickým rozborem,
2. obsah síry,
3. obsah dienů,
4. korozivní působení na měď,
5. sirovodík,
6. zbytek po odpaření stanovený vysokoteplotní gravimetrickou
metodou podle ČSN EN 15471
--------------------------------------------------------------------------------------------------


Příloha 6

ZPRÁVA O VÝSLEDCÍCH SLEDOVÁNÍ SLOŽENÍ A JAKOSTI POHONNÝCH HMOT

Kontrolované období (měsíc, rok) .............................................

Pohonná hmota: ...............................................

Příslušná česká technická norma,
které musí odpovídat jakost monitorované pohonné hmoty: .......................

Počet odebraných vzorků: ......................................................
z toho vyhovělo: ............ (počet), ............ (%)
nevyhovělo: ............ (počet), ............ (%)

Zjištěné nevyhovující ukazatele jakosti: Metoda zkoušení:

Ukazatel jakosti: ............ ............
Počet vzorků: .... = ..... %

Ukazatel jakosti: ............ ............
Počet vzorků: .... = ..... %

Ukazatel jakosti: ............ ............
Počet vzorků: .... = ..... %

Komentář:
Komentář:

Datum: Razítko kontrolního orgánu
a podpis odpovědného zaměstnance

Příloha 7

PODKLADY PRO SOUHRNNOU ZPRÁVU O VÝSLEDCÍCH SLEDOVÁNÍ SLOŽENÍ A JAKOSTI MOTOROVÉHO BENZINU

Motorový benzin
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Specifikace Oktanové číslo výzkumnou metodou:
--------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ukazatel jakosti Jednotka Analytické a statistické výsledky

Počet Min. Max. Střední Směrodatná
vzorků hodnota odchylka
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Oktanové číslo -
výzkumnou metodou
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Oktanové číslo -
motorovou metodou
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Tlak par, metoda DVPE kPa
- letní období
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Destilace:
1. odpařené množství % (V/V)
při 100 °C
2. odpařené množství % (V/V)
při 150 °C
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Složení uhlovodíků:
1. olefiny % (V/V)
2. aromatické uhlovodíky % (V/V)
3. benzen % (V/V)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah kyslíku % (m/m)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah kyslíkatých látek:
1. methanol % (V/V)
2. ethanol % (V/V)
3. isopropanol % (V/V)
4. tercbutanol % (V/V)
5. isobutanol % (V/V)
6. ethery obsahující 5 nebo % (V/V)
více atomů uhlíku
v molekule
7. jiné kyslíkaté látky % (V/V)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah síry mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah olova g/l
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Oxidační stabilita min
--------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------
Počet vzorků v jednotlivých měsících roku .... Celkem
------------------------------------------------------------------
Leden Duben Červenec Říjen
------------------------------------------------------------------
Únor Květen Srpen Listopad
------------------------------------------------------------------
Březen Červen Září Prosinec
------------------------------------------------------------------

Motorový benzin - Vyhodnocení provedených analýz a metody zkoušení

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ukazatel jakosti Jednotka Použitá Počet Rozmezí Komentář/vysvětlivky
metoda nevyhovujících naměřených
vzorků hodnot
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Oktanové číslo --
výzkumnou metodou
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Oktanové číslo --
motorovou metodou
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Tlak par, metoda DVPE kPa
- letní období
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Průběh destilace:
1. odpařené množství % (V/V)
při 100 °C
2. odpařené množství % (V/V)
při 150 °C
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Složení uhlovodíků:
1. olefiny % (V/V)
2. aromatické uhlovodíky % (V/V)
3. benzen % (V/V)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah kyslíku % (m/m)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah kyslíkatých látek:
1. methanol % (V/V)
2. ethanol % (V/V)
3. iso-propanol % (V/V)
4. terc-butanol % (V/V)
5. iso-butanol % (V/V)
6. ethery obsahující % (V/V)
5 nebo více atomů
uhlíku v molekule
7. ostatní % (V/V)
kyslíkaté látky
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah síry, max. mg/kg
10 mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah olova g/l
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Oxidační stabilita min
--------------------------------------------------------------------------------------------------


Tabulky se vyplňují zvlášť za letní období, zvlášť za zimní období a souhrnně za celý kalendářní rok. Letní období začíná 1. května a končí 30. září, zimní období začíná 1. listopadu a končí 31. března (období od 1. dubna do 30. dubna a od 1. října do 31. října jsou přechodná období).

Příloha 8

PODKLADY PRO SOUHRNNOU ZPRÁVU O VÝSLEDCÍCH SLEDOVÁNÍ SLOŽENÍ A JAKOSTI MOTOROVÉ NAFTY

Motorová nafta

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ukazatel jakosti Jednotka Analytické a statistické výsledky

Počet Min. Max. Střední Směrodatná
vzorků hodnota odchylka
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Cetanové číslo -
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Hustota při 15°C kg/m3
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Průběh destilace:
- 95 % (V/V) °C
předestiluje
při teplotě
max. 360 °C
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Polycyklické % (m/m)
aromatické
uhlovodíky
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah síry mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah vody mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Oxidační stabilita g/m3
--------------------------------------------------------------------------------------------------


------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
Počet vzorků v jednotlivých měsících roku .... Celkem
------------------------------------------------------------------
Leden Duben Červenec Říjen
------------------------------------------------------------------
Únor Květen Srpen Listopad
------------------------------------------------------------------
Březen Červen Září Prosinec
------------------------------------------------------------------



Motorová nafta - Vyhodnocení provedených analýz a metody zkoušení

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ukazatel jakosti Jednotka Použitá Počet Rozmezí Komentář/vysvětlivky
metoda nevyhovujících naměřených
vzorků hodnot
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Cetanové číslo --
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Hustota při 15 °C kg/m3
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Průběh destilace: °C
- 95 % (V/V)
předestiluje při
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah polycyklických % (m/m)
aromatických uhlovodíků
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah síry, max. mg/kg
10 mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah vody mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Oxidační stabilita g/m3
--------------------------------------------------------------------------------------------------


Tabulky se vyplňují zvlášť za letní období, zvlášť za zimní období a souhrnně za celý kalendářní rok. Letní období začíná 15. dubna a končí 30. září, zimní období začíná 16. listopadu a končí 28./29. února (období od 1. října do 15. listopadu a od 1. března do 14. dubna jsou přechodná období).

Příloha 9

PODKLADY PRO SOUHRNNOU ZPRÁVU1) O VÝSLEDCÍCH SLEDOVÁNÍ SLOŽENÍ A JAKOSTI FAME2)


--------------------------------------------------------------------------------------------------
Specifikace Max. obsah síry 10 mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ukazatel jakosti Jednotka Analytické a statistické výsledky

Počet Min. Max. Střední Směrodatná
vzorků hodnota odchylka
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah esterů % (m/m)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Hustota při 15 °C kg/m3
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Bod vzplanutí °C
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Číslo kyselosti mg KOH/g
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah síry mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah vody mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Oxidační stabilita, h
110 °C
--------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------
Počet vzorků v jednotlivých měsících roku .... Celkem
------------------------------------------------------------------
Leden Duben Červenec Říjen
------------------------------------------------------------------
Únor Květen Srpen Listopad
------------------------------------------------------------------
Březen Červen Září Prosinec
------------------------------------------------------------------

1. Tabulky se vyplňují za celý kalendářní rok.

2. U FAME je doporučená doba použitelnosti jeden měsíc od data jejího prodeje.

Příloha 10

PODKLADY PRO SOUHRNNOU ZPRÁVU1) O VÝSLEDCÍCH SLEDOVÁNÍ SLOŽENÍ A JAKOSTI SMĚSNÉ MOTOROVÉ NAFTY2)


--------------------------------------------------------------------------------------------------
Specifikace Max. obsah síry 10 mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ukazatel jakosti Jednotka Analytické a statistické výsledky

Počet Min. Max. Střední Směrodatná
vzorků hodnota odchylka
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Cetanové číslo -
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Hustota při 15 °C kg/m3
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Průběh destilace:
- 95 % (V/V) °C
předestiluje při
teplotě max. 360 °C
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Bod vzplanutí °C
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah síry mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah vody mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah esterů % (V/V)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Oxidační stabilita g/m3
--------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------
Počet vzorků v jednotlivých měsících roku .... Celkem
------------------------------------------------------------------
Leden Duben Červenec Říjen
------------------------------------------------------------------
Únor Květen Srpen Listopad
------------------------------------------------------------------
Březen Červen Září Prosinec
------------------------------------------------------------------


1. Tabulky se vyplňují za celý kalendářní rok.

2. U směsné motorové nafty je doporučená doba použitelnosti dva měsíce od data jejího prodeje.

Příloha 11

PODKLADY PRO SOUHRNNOU ZPRÁVU O VÝSLEDCÍCH SLEDOVÁNÍ SLOŽENÍ A JAKOSTI LPG


--------------------------------------------------------------------------------------------------
Specifikace Max. obsah síry 50 mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ukazatel jakosti Jednotka Analytické a statistické výsledky

Počet Min. Max. Střední Směrodatná
vzorků hodnota odchylka
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Oktanové číslo -
motorovou metodou
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah síry mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah dienů % (V/V)
--------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------
Počet vzorků v jednotlivých měsících roku .... Celkem
------------------------------------------------------------------
Leden Duben Červenec Říjen
------------------------------------------------------------------
Únor Květen Srpen Listopad
------------------------------------------------------------------
Březen Červen Září Prosinec
------------------------------------------------------------------

Tabulky se vyplňují za celý kalendářní rok.

Příloha 12

PODKLADY PRO SOUHRNNOU ZPRÁVU1) O VÝSLEDCÍCH SLEDOVÁNÍ SLOŽENÍ A JAKOSTI CNG


--------------------------------------------------------------------------------------------------
Specifikace Max. obsah síry před odorizací 10 mg/m3
--------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ukazatel jakosti Jednotka Analytické a statistické výsledky

Počet Min. Max. Střední Směrodatná
vzorků hodnota odchylka
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Wobbeho číslo kWh/m3
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah methanu % (n/n)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Celkový obsah síry2) mg/m3
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah vody mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------
Počet vzorků v jednotlivých měsících roku .... Celkem
------------------------------------------------------------------
Leden Duben Červenec Říjen
------------------------------------------------------------------
Únor Květen Srpen Listopad
------------------------------------------------------------------
Březen Červen Září Prosinec
------------------------------------------------------------------

1. Tabulky se vyplňují za celý kalendářní rok.

2. Celkový obsah síry po odorizaci může být maximálně 15 mg/m3. Při nárazové odorizaci CNG je doporučováno neprovádět odběr kontrolního vzorku plynu z důvodu možného krátkodobého účelového navýšení obsahu síry nad stanovenou maximální hodnotu.

Příloha 13

PODKLADY PRO SOUHRNNOU ZPRÁVU O VÝSLEDCÍCH SLEDOVÁNÍ SLOŽENÍ A JAKOSTI ETHANOLU E85

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Specifikace Oktanové číslo výzkumnou metodou:
Max. obsah síry 10 mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ukazatel jakosti Jednotka Analytické a statistické výsledky

Počet Min. Max. Střední Směrodatná
vzorků hodnota odchylka
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Tlak par, metoda DVPE kPa
- letní období
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Průběh destilace:
1. konec destilace °C
2. destilační zbytek % (V/V)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah kyslíkatých látek:
1. ethanol % (V/V)
2. methanol % (V/V)
3. vyšší alkoholy % (V/V)
(C3 až C8)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah vody
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Obsah síry mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Vzhled -
--------------------------------------------------------------------------------------------------
pHe -
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Oxidační stabilita min.
--------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------
Počet vzorků v jednotlivých měsících roku .... Celkem
------------------------------------------------------------------
Leden Duben Červenec Říjen
------------------------------------------------------------------
Únor Květen Srpen Listopad
------------------------------------------------------------------
Březen Červen Září Prosinec
------------------------------------------------------------------

Tabulky se vyplňují za celý kalendářní rok.

Příloha 14

ÚDAJE O POHONNÝCH HMOTÁCH PRO ÚČELY JEJICH EVIDENCE

Tabulka č. 1

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Motorový benzin Výroba1) Dovoz Vývoz Dodávka Přepracovaný Biopaliva
OČVM2) 91 (tuny) (tuny) (tuny) na trh benzin4) v benzinu
(tuny) (tuny) dodaném na
trh5)(tuny)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
bez přídavku biopaliv -
--------------------------------------------------------------------------------------------------
s přídavkem bioetheru
--------------------------------------------------------------------------------------------------
s přídavkem bioethanolu
--------------------------------------------------------------------------------------------------
s přídavkem bioetheru
a bioethanolu3)
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Tabulka č. 2
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Motorový benzin Výroba1) Dovoz Vývoz Dodávka Přepracovaný Biopaliva
OČVM2) 95 (tuny) (tuny) (tuny) na trh benzin4) v benzinu
(tuny) (tuny) dodaném na
trh5)(tuny)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
bez přídavku biopaliv -
--------------------------------------------------------------------------------------------------
s přídavkem bioetheru
--------------------------------------------------------------------------------------------------
s přídavkem bioethanolu
--------------------------------------------------------------------------------------------------
s přídavkem bioetheru
a bioethanolu3)
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Tabulka č. 3
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Motorový benzin Výroba1) Dovoz Vývoz Dodávka Přepracovaný Biopaliva
OČVM2) 98 (tuny) (tuny) (tuny) na trh benzin4) v benzinu
(tuny) (tuny) dodaném na
trh5)(tuny)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
bez přídavku biopaliv -
--------------------------------------------------------------------------------------------------
s přídavkem bioetheru
--------------------------------------------------------------------------------------------------
s přídavkem bioethanolu
--------------------------------------------------------------------------------------------------
s přídavkem bioetheru
a bioethanolu3)
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Tabulka č. 4
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Motorová nafta Výroba1) Dovoz Vývoz Dodávka Přepracovaná Biopaliva
(tuny) (tuny) (tuny) na trh motorová4) v motorové
(tuny) nafta naftě dodané
(tuny) na trh5)(tuny)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
bez přídavku biopaliv -
--------------------------------------------------------------------------------------------------
s přídavkem FAME
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Tabulka č. 5
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Směsná motorová Výroba Dovoz Vývoz Dodávka Biopaliva
nafta (tuny) (tuny) (tuny) na trh ve směsné motorové
(tuny) naftě dodané na
trh6)(tuny)
--------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------


Tabulka č. 6
--------------------------------------------------------------------------------------------------
FAME7) Výroba Dovoz Vývoz Dodávka FAME dodaná na trh
(tuny) (tuny) (tuny) na trh jako pohonná hmota8)
(tuny) (tuny)

--------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Tabulka č. 7
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ethanol E85 Výroba Dovoz Vývoz Dodávka Biopaliva v ethanolu
(tuny) (tuny) (tuny) na trh E85 dodaném na trh9)
(tuny) (tuny)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Max. obsah síry
10 mg/kg
--------------------------------------------------------------------------------------------------


Tabulka č. 8
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Výroba Dovoz Vývoz
(tuny) (tuny) (tuny)
------------------------------

Naposledy editováno 24.11.2019 14:25:28

E10 - Honda Africa Twin

24.11.2019 v 14:17 | Nahoru | #55
PROMINTE ZA TEN ELABORAT

(reakce na) E10 - Honda Africa Twin

24.11.2019 v 21:44 | Nahoru | #56
gugo> zákon 1783.z roku 1932

zde odkaz na zákon v PSP ČR
http://www.psp.cz/e...s/tisky/t1783_01.htm

tohle bylo v Evropě: VYNATEK ZE ZAKONA

Ve Francii bylo zavedeno míchání lihu zákonem z 28. února 1923 a byl nařízen povinuly odběr lihu všem dovozcům benzinu a benzolu ve výši 10%. Zákonem ze dne 4. července 1931 byla zavedena zvláštní dávka na dovoz minerálních olejů ve výši 10'40 fr, určená na zlevnění lihu určeného do směsi. Poměr míšení byl stanoven od 25 do 35% lihu. Nařízením z 26. října 1931
bylo zavedeno od 1. listopadu povinné míšení lihu.
V Německu byl zaveden povinný odběr Jihu k účelům pohonným zákonem ze dne 15. dubna 1930 a to v poměru 4% pohonných látek za cenu 80 Mk (640 Kč) za l hl. Připravuje se však další řešení na podkladě zvýšeného procenta míchání za účelem emancipace od ciziny. Správa státního monopolu lihového vyrábí a prodává směs lihobenzinovou, smíchanou v poměru 20% lihu a 80%, benzinu.
V Maďarsku byla zavedena 1. listopadu 1929 obligatorní směs v poměru 20: 80 pod jménem "Motalkol".
Ve š v é d s k u bylo zavedeno míšení lihu s benzinem již roku 1920 v poměru 25% lihu a 75% benzinu, kterážto směs se výborně osvědčila.
Také v Lotyšsku bylo zavedeno mí-
chání lihu s benzinem v tomtéž poměru 25: 75.
V Itálii bylo zavedeno míchání lihu s benzinem 9. července 1924 a počínaje dnem 1. února 1932 podléhá veškerý benzin dovážený do Itálie povinnému míšení s lihem v poměru 80: 20.
V Rakousku byla vláda zmocněna zákonem ze dne 31. ledna 1931, aby zavedla povinné míšení lihu s benzinem nejvýše do
25%.
V Polsku zvláštní společnost, na které jest zúčasftněn též stát, provádí míchání lihu s benzinem v poměru 30: 70.
Austrálie zavedla rovněž lihobenzinovou směs zv. "Shelkol".
Také Bulharsko přikračuje v poslední době ku míšení lihu s benzinem v poměru 25: 75.

2 reakcí na tento příspěvek E10 - Honda Africa Twin

24.11.2019 v 21:59 | Nahoru | #57
BLbÁ OTAZKA, HONDA AT MA NA NADRZI SAMOLEPKU E10

Naposledy editováno 24.11.2019 23:53:48

(reakce na) E10 - Honda Africa Twin

24.11.2019 v 23:20 | Nahoru | #58
CRF1000> ja tam žiadnu samolepku nemám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) E10 - Honda Africa Twin

24.11.2019 v 23:38 | Nahoru | #59
CRF1000> Motaji se tady dve veci. Schopnost motorky jezdit na E10 (jestli je na to navrzena) vs. rizika benzinu E10 (vetsi nachylnost na separaci ethanolu, vody, dlouhodobejsi skladovani, atd.). Nikdo rady snad netvrdil, ze nova AT na E10 neni pripravena.
Prestoze mam motorku, ktera v nouzi kvuli suche nadrzi uz jela na nejakou osmdesatku, stejne jako na namichany 2T mix pro mopedy, poslednich par let, co moc nejezdim, snazim se tankovat pokud mozno jen benal s ETBE.

(reakce na) E10 - Honda Africa Twin

25.11.2019 v 12:46 | Nahoru | #60
vilemx> to by někdo musel garantovat že skutečně tankuji benzin E10 a že nejde o směs benzinu, vody a nafty označenou jako E5
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Koupě nové motorky [1 ... 8, 9] Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 265 Včera v 20:13 CRF1000
Kolik se prodalo motorek v Itálii v... [1, 2] Yamaha MT-09, Honda NC 750X, Yamaha MT-07, Ducati Sc... Kohlstein 54 Včera v 16:55 Kohlstein
CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z ... [1 ... 28, 29] Honda CRF1000L Africa Twin joules 853 16.1.2020 v 07:43 Foggino
Outletový prodej motorek [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 36 20.12.2019 v 08:53 Drak-09
Strielanie do sania Africa Twin 201... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1000L Africa Tw... Foggino 86 17.12.2019 v 21:27 Foggino

TOPlist