motozem_cervenec





Téma: FZ1 palivový filtr
Zdravím mam takový problém na FZ1N 2006. Vyčistil jsem palivový filtr co je v nádrži jako součást palivového čerpadla a teď mi pomalu padají otáčky! Dříve se motorka trochu sem tam přidusila když jsem ubral a pak přidal plyn. Ten filtr byl dost zanesený. Co by to mohlo dělat?

Naposledy editováno 18.11.2019 20:14:16

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 palivový filtr

Skvělá odpověď, děkuji! 19.11.2019 v 05:59 | Nahoru | #1
Nech preventivně vyčistit palivové čerpadlo, taky když budeš zavírat nádrž, tak si dej pozor ať si neskřípneš hadici co vede od toho čerpadlo, u FZ1 to mají blbě udělaný ta pravděpodobnost tam je dost velká. Vyzkoušej a uvidíš

(reakce na) FZ1 palivový filtr

19.11.2019 v 14:39 | Nahoru | #2
Sonicek> Napadlo mě ještě udělat synchronizaci klapek. S tou hadici od benzínu jsem měl problém už dříve takže tou to není . To čerpadlo ještě překontroluju a uvidí se co a jak.

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 palivový filtr

Skvělá odpověď, děkuji! 19.11.2019 v 17:35 | Nahoru | #3
pomale padani otacek dela obvykle chuda smes - nejbeznejsi je pripad kdy si to prisava falesnej vzduch. ciste teoreticky by to mohlo byt i tim, ze ti tam jde malo paliva - nedava cerpadlo, regulator nebo vstriky. to ze jsi neco vycistil neni zaruka niceho. je potreba merit, tlak paliva v railu, mnozstvi... to ze nejsou ucpane vstriky se kontroluje blbe...

synchro by to teoreticky delat mohlo - senzory jsou jen na jedne klapce a ty ostatni se synchronizuji s tou jednou, aby sly vsechny valce stejne. tzn pokud by ostatni valce byly otevrene = vic vzduchu a palivo to davalo podle te prvni zavrene tak jo, bude to chude a budou pomalu padat otacky, ale v praxi tam nebyva zas tak brutalni rozdil, respektive se to samo nerozhodi o tolik.

osobne tipuju podle tech symptomu bud na nakej error pri sestavovani - neni pripojena naka hadicka s podtlakem kde ma a prisava si to, nebo tam nejde palivo - z duvodu co uz jsem psal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 palivový filtr

19.11.2019 v 18:12 | Nahoru | #4
assassin> Zatím to vypadá že je to tou synchronizaci klapek . Povedlo se mi to tak nějak plus mínus naštelovat a otáčky už padají dobře . Ještě to není úplně ono ale motorka už je dost zahřátá tak to nechám ještě na zítra . A kolik by měla být teplota při té synchronizaci? Počítám tak mezi 80 a 90 stupňů je tak?

FZ1 palivový filtr

Skvělá odpověď, děkuji! 19.11.2019 v 18:26 | Nahoru | #5
Jj pracovni teplota - tzn voda kolem 80ti je ok,
Ale lepsi je treba to projet a ladit po zastavení, takhle v garazi sice bude mit voda 80 ale kartery atd vse trochu jina. Ale zas to neni takova veda.

FZ1 palivový filtr

19.11.2019 v 18:37 | Nahoru | #6
Ok zítra to trochu prohreju a pak počkám pár minut a pak to poladim. Když tak pak ještě změříme tlak paliva ty vstriky bohužel nemám jak vyzkoušet . Snad to bude tou synchronizaci.

Naposledy editováno 19.11.2019 19:21:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 palivový filtr

20.11.2019 v 07:39 | Nahoru | #7

stano83 píše: assassin> Zatím to vypadá že je to tou synchronizaci klapek . Povedlo se mi to tak nějak plus mínus naštelovat a otáčky už padají dobře . Ještě to není úplně ono ale motorka už je dost zahřátá tak to nechám ještě na zítra . A kolik by měla být teplota při té synchronizaci? Počítám tak mezi 80 a 90 stupňů je tak?


To by mě zajímalo, jak se plus mínus šteluje synchro? Nějak mi v tom chybí zmínka o tlakoměrech nebo spárových měrkách. Na vstřiky kolikrát zafunguje tankovat Vervu a přidávat VIF místo toho svinstva, které ti koroduje nádrž a ucpává filtr.

(reakce na) FZ1 palivový filtr

20.11.2019 v 14:48 | Nahoru | #8
Beranidlo> dělal jsem synchronizaci přes hadičky s vodou nebylo to úplně dokonalé tak říkám +- To co tankovali do motorky předchozí majitele neovlivním. Myslím že po 13letech by byla v nádrži rez i s tou Vervou .

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 palivový filtr

21.11.2019 v 18:04 | Nahoru | #9
Tak synchronizace klapek ok . Svíčky barva do zlata ,tlak paliva tak jak má být . Teď otáčky padají dobře ale sem tam to ještě uděla že se jim nechce padat tak teď už to nechápu vůbec . Mám tam vzduchový filtr Bmc a laďák . Zaslepený AIS a menší sekundární klapky a svody bez katu. Jinak vše standard. Motorku už jsem takhle upravenou koupil, tak prosím bez řečí proč jsi udělal to a pak se nediv. Děkuji za nápady .

Naposledy editováno 21.11.2019 18:18:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 palivový filtr

Skvělá odpověď, děkuji! 22.11.2019 v 08:09 | Nahoru | #10
stano83> tak to je mi jasný proč Ti o takto houpe, nemáš kat....já když jsem dal katík pryč, tak moto vůbec nejelo a to jsem měl cca. stejnej setup jako ty takže máš poslední možnost a to je to nechat odladit.
když jsem koupil Fz1 tak měla jen laďák, já dal filtr, vyhodil kat a motorka pak proti tomu původnímu vůbec nejela, takže jsem koupil PC-V a nahrál mapu a bylo to cajk. nahrej video, a zkusím Ti říct jestli jsem měl to stejné :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 palivový filtr

22.11.2019 v 09:38 | Nahoru | #11
Sonicek> o víkendu nahraju video a pak se tedy uvidí. Někdo to asi začal ladit a pak to nebylo ono tak to raději prodal .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 palivový filtr

22.11.2019 v 09:50 | Nahoru | #12
stano83> hele já jsem taky dal filtr, urpavil sání, výfuk...to všechno v pohodě, ale pak jsem vytáhnul katík a už se houpal volnoběh, motorka prostě pocitově slabší o x koní...myslím, že problém může být v tomto. Máš origo výfuk? FZ1 má dva katíky, jeden ve svodech, další v koncovce...přehoď za origo a uvidíš co to udělá, ale nemám to vyzkouzšený, takže se nemusí stát nic. Mě to začlo až po tom katíku co je ve svodech.

(reakce na) FZ1 palivový filtr

22.11.2019 v 13:35 | Nahoru | #13
Sonicek> Koupil jsem to už s laďákem a origo výfuk jsem k tomu nedostal. Jediňe koupit nějaký kat do těch svodu.

FZ1 palivový filtr

28.11.2019 v 17:40 | Nahoru | #14
Tak bohužel problém stále přetrvává. Koupil jsem druhé svody s katalyzátorem a otáčky stále klesají pomalu. Tady je video první 3x přidám -otáčky padají a pak to proturuju a je problem.


Naposledy editováno 28.11.2019 18:26:56

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 palivový filtr

29.11.2019 v 05:59 | Nahoru | #15
Já jsem myslel, že Ti ten problém máš už vyxřešenej a že Ti te´d motorka hůř drží volnoběh a nejede jak má. kdyby jsi poslal to video dřív, tak jsme mohli pvně místo svodů vymyslet něco jiného.
Je dost divný, že Ti to pomale klesá až pod 4tis. Možná blbost, ale nemáš něco s lankem od plynu? Zkus to zavřit silou, jestli Ti tam někde nejde blbě lanko v bovdenu.
Od čerpadla to nebude, dle mě by to dělalo v celém pásmu...
Zeptám se mechoše co by to mohlo být, pak dám vědět.

(reakce na) FZ1 palivový filtr

29.11.2019 v 08:31 | Nahoru | #16
Sonicek> Lanko chodí dobře. Ale když to zavřu silou tak je to lepší . Je to divná závada . Jinak ty svody jsem koupil za 4tis úplně nové nepoužité origo, tak mě to zase tolik neštve a je tam hlavně kat.

Naposledy editováno 29.11.2019 10:21:11

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 palivový filtr

Skvělá odpověď, děkuji! 29.11.2019 v 08:44 | Nahoru | #17
Co jsem rychle googlil - tak fz1 ma automatickej sytic rizenej nejakym termomechanickym udelatorem co otvírá klapku a jak se ohřeje tak ji vrati do zavřené polohy. Je to pracovni valec - aktuator - ve kterym se roztahuje nejakej vosk. Kdyz tahle vec nefunguje dela to takovéhle zasekavani otacek a spatne volnobezne otacky

V english tomu říkají thermowax unit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 palivový filtr

29.11.2019 v 08:48 | Nahoru | #18
assassin> To by mohlo být ono. myslíš že by to šlo nějak proměřit?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 palivový filtr

Skvělá odpověď, děkuji! 29.11.2019 v 08:59 | Nahoru | #19
stano83> Tipuju ze bude ověření funkce v servisním manualu - ale je to součástka naplněna voskem co se teplem roztahuje/smrstuje - a tim posouvá doraz. Ja bych to zkusil dočasně vymontovat/vyřadit z funkce - sice to nebude davat automaticky sytic, ale po ohrati bys videl jestli ten problem zmizel. Ja bych tipoval na tohle (pripadne jine zařízení co ma na svedomi sytic/rizeni volnobehu) - nejspis bylo tech fz1 vic verzi, tak je mozny ze tam je jina varianta toho systemu (u aut se hodne používají volnobezne ventily)

(reakce na) FZ1 palivový filtr

29.11.2019 v 09:04 | Nahoru | #20
assassin> Zkusím to tedy přes víkend nějak vyřadit a uvidím jestli to je ono. Dává to celkem smysl

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 palivový filtr

Skvělá odpověď, děkuji! 29.11.2019 v 09:28 | Nahoru | #21
je to nastojáka mezi klapkama 2 a 3

(reakce na) FZ1 palivový filtr

29.11.2019 v 09:41 | Nahoru | #22
Fugo> Už jsem se díval na google takže vyřadim a uvidí se

(reakce na) FZ1 palivový filtr

29.11.2019 v 17:56 | Nahoru | #23
assassin> Takže ten sytič to taky nedělá měl jsem to rozebrané a vyzkoušel jsem funkcí a jde to tak jak ma. Tak ještě nějaký nápad ? Ještě takový poznatek za studena to nedělá ...

Naposledy editováno 29.11.2019 23:21:00

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 palivový filtr

Skvělá odpověď, děkuji! 30.11.2019 v 09:06 | Nahoru | #24
Nepamatuji si jak je napojený MAP, kontrola, případně výměna hadicek mezi sanim a MAPem ...

(reakce na) FZ1 palivový filtr

30.11.2019 v 11:34 | Nahoru | #25
Fugo> Zkusím to proměřit podívám se na servisní manuál a hadičky překontroluju

FZ1 palivový filtr

3.12.2019 v 16:56 | Nahoru | #26
Tak jsem vytáhl celé to těleso se škrticími klapkami a zjistil že jedna hadička k map senzoru byla trošku popraskaná. Tak hadičku jsem opravil.Dale plynové lanko sice chodilo ale bylo roztřepené takže taky opraveno. Závada stále přetrvává.

Naposledy editováno 04.12.2019 18:23:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rakousko 4-972020 Yamaha FZ1 N LukeDUKE125 2 28.6.2020 v 22:02 GeorgeVy
Přívěra výfuku (EXUP) Yamaha FZ1-N Yamaha FZ1 N Stanovit 6 17.6.2020 v 02:15 ombudsman
Poraďte mi prosím Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ1 N, Honda CB 1000R, Suzuk... KMBlaha 30 9.6.2020 v 14:08 Sonicek
Katalyzátor Yamaha FZ1 N stano83 27 15.5.2020 v 18:50 stano83
Problém se starty Yamaha FZ1 N WAR10K 5 4.4.2020 v 21:49 WAR10K


TOPlist