globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: FZ1 - full modded
Zdarec lidi,
jelikož se nám pomalu blíží zima a bude prd co dělat, rozhodl jsem se Vám nějakým způsobem sepsat, jak se dá taková FZ1 pořádně poladit.
Začal bych asi tím, že to není věc co se Vám podaří udělat za víkend u kastlu piv pár chechtáků v kapse. Pokusím se zde rozepsat, co a jak udělat, aby to jako celek dobře fungovalo, trochu to jelo a měli jste s čím machrovat.

Motor:
Budu vycházet, že doma máte motorku v originálním stavu. První věc co bude potřeba udělat je dostat do airboxu více vzduchu, takže airbox musí ven, a pěkně udělat větší vstup, dá se to dohledat na netu jako Lars box mod, ale hodím sem foto, kdyby někdo nechtěl nic hledat
Zde:.



Dále když už je airbox dole, vyplatí se udělat i sekundární klapky, výkresy na to jak to má vypadat je Zde:

Každopádně, abychom dostali větší objem vzduchu do airboxu, bude potřeba použít otevřený filtr, když už bych měl nějakej kupovat, šel bych do BMC, osobně mám pěnovej by Pepoš-moto.


Tímto bychom měli vzduch, ale ještě taková drobná připomínka, pokud tohle budete dělat a chcete dostat z motoru co nejvíc, vyplatí se v airboxu zaslepit přisávání do AIS, je to takovej otvor v airboxu a vede k němu hadice. Je taky možnost kompletně AIS vyřadit, dá se to „jednoduchou“ demontáží odstranit, jediné co k tomu bude potřeba je imbus a záslepky, pokud by měl někdo zájem, mám DXF data pro vypálení této záslepky.


Pro silnější krouťák ve středním pásmu a výkonu zase ve vrchu bude potřeba sehnat jiné sací hrdla, já koupil docela dostupné zboží, a jsou to sací hrdla od Graves motor sport. Jasně, pasují tam i ty co dělají pro R1 (04-06)


Takže když máme vzduch komplet, je potřeba to pořádně namíchat s palivem, takže zde je opět více možností jak to udělat, ta ve výsledku nejlevnější bude i nejlepší. Někde to najdete pod názvem ECU-flash apod., ale jde “pouze“ o odladění oem jednotky u někoho kdo má potřebný soft a brzdu, já zvolil Pepoš-Moto, protože chlapec má zkušenosti a moc dobří ví jak na to.

Co takovej flash všechno obsahuje? Nastavení bohatosti směsi, nastavení sekundárních klapek (oem stav neotvírá 100%), úprava zapalování, vypnutí X věci co nejsou potřeba ( servo přívěry apod.) fuel cut ( dodávka paliva když je zavřený plyn) = odstraní veškeré cukání na plynu ( problém u FZ1 2006)
Pokud by někdo takového flashe bál, má možnost koupit nějakou laditelnou jednotku, PCV a další. Každopádně vše se dá vrátit do origo stavu, nechat si udělat zálohu apod.

Takže už nám to dobře spaluje, vzduch máme, benzín máme…ale musíme to taky dostat všechno ven, takže jak na to?

Nejlepší je přece komplet systém ne! Já zvolil full Akrapoviče, místo full Arrow (jezdil jsem i slip-on). Rozdíl ve výsledku asi zanedbatelný (+5Hp,+1Nm), každopádně upozorňuji na to, že pokud nebudete mít full systém, nikdy se takovým hodnotám ani nepřiblížíte. Pokud dáte pouze koncovku a je jedno od jaké značky, vaše celkové hodnoty na brzdě budou tak max. 8 koní a to možná i přeháním. Každopádně i samotnou koncovkou jde ušetřit dost kilogramů z celkové hmotnosti.


Já jsem šel zase o něco dál, takže jsem googlil a hledal co se dá dělat s motorem atd.
Je to motor z R1, takže není nad čím moc přemýšlet. Koupil jsem sací vačku a těsnění pod hlavu.
Těsnění pod hlavu, tady je více variant, buď jít trochu za hranici, kde už motor dostává víc na prdel nebo se držet něčeho co bude fungovat i dlouhodobě. Koupil jsem z R1 pro kompresi 12,4:1, dají se sehnat i těsnění od YEC kde jste skoro na 14:1, ale pokud chcete moto provozovat i jako civilní tak to nedoporučuji, motor je moc tvrdej, nebude to ono.
ZDE:


Tady je foto z posledního a finálního měření:
OEM FZ1


Moje full modded:


Srovnání OEM vs Full modded:


Táááák motor šlape jak sviňě, ale kurfa teď se to nějak celý kýve a nemůžu gasovat protože motorka si dělá co chce. Tak co s tím?

Podvozek:
Jak to tak bývá, máme tu zase pár možností jak to celé dát do kupy, aby to fungovalo a zase to nestálo raketu.
Já se rozhodnul pro komplet podvozek z R1
Přední tlumiče:
Tady máme 2 varianty:
1) R1 předek (04-06)
2) R1 předek (07-08

V obou případech se jedná o jednoduchý swap, kdy vidlice pasují do původních brýlí. Rozdíl najdete u brzdičů, a velikosti kotoučů. Já bral možnost (04-06) nemusel jsem kupovat jiné kotouče s menším průměrem a mohl jsem tedy nechat stávající. Dále je pak potřeba sehnat i osu kola, původní se nedá použít. Takže co potřebujete? Cca. 20tis a přední vidle, radiální třmeny (pasují z z R6 2005+) a osu, výměna je jako kus za kus a jako bonus je, že Vám sedí i vaše původní destičky z axiálních brzdičů a jak by řekl Fuchs „a to se vyplatí“. Zde je schéma kde naleznete délky, průměry a vše potřebné.



Zadní tlumič:
Budu se asi opakovat, ale opět tady máme X variant jak to udělat. Já šel do varianty která funguje, moc nestojí a pro moje domací žvíkání bude zcela dostačující. Každopádně nákupem od renomovaných značek chybu neuděláte, ale vyhnul bych se levnějším řadám a šel do swapu zase jak jinak než z R1, ale tentokrát rv.2015+
Takže začneme tím, že sednem na net budeme hledat vhodný tlumič, na ebayu je jich je docela dost, takže nezoufejte. Dají se sehnat od 4tis+, takže skoro zadarmo. Jak Vám přijde tlumič dom, doporučuji nastavit do základního nastavení. Bude potřeba změnit celkovou délku tlumiče povyšroubováním spodního oka. Je potřeba se dostat na celkovou délku 320mm místo 315 co má tlumič v základu. Ve vrchní části uchycení bude taky potřeba udělat menší změnu a to ze stávající šířky 32mm na 30mm, jde to snadno a lehce, stačí to uložení rozdělat ( šroubovákem) a dva kusy stočit na soustruhu z jedné strany o -1mm, pak vše pasuje jak prdel na hrnec.



Tlumič máme na místě a kurva nejde Vám tam dostat držák regulátoru že? Nejste v prcně, mám tady jednoduché a celkem elegantní řešení. Co na to? Flexa, vrtačka a černý sprej aby to nebylo jak od hovad.

Jak to budete skládat, nezapomeňte že regulátor teď půjde jako kdyby do podsedlového prostoru( původně byl ze spodní strany).Blbě se to vysvětluje, ale z fotek na to určitě přijdete.



Co se týče dalších věcí, zbytek už je jen kosmetika, takže podle chuti každého soudruha.

Každopádně pokud přemýšlíte nad změnou převodu, je tu opět více možností. Originál 17/45
Pokud chcete pouze lepší nástup bez nějakým negativných dopadů na spotřebu, bude stačit 16/45, ale pro někoho kdo chce využívat více celé spektrum otáček, akceleraci a je mu jedno spotřeba, volte možnost 16/47, a není ani potřeba dokupovat články řetězu.

Spotřeba při úpravách:
dálnice (150-160km/hod.) 8l
dálnice (130-140km/hod.) 6,5-7l
Lítání kolem komína kdy se nešetří je v průměru 8+, takže za mě super na to jak to jede :)
Když fakt palba, je nádrž vycuclá po 140km...každopádně jezdím s touto úpravou dost často ve dvou, a reálně dám 200km svižnějším tempem a když čepuju, tak podle v všeho by tam mělo být ještě kolem 3l.

Naposledy editováno 18.11.2019 18:16:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

19.11.2019 v 14:24 | Nahoru | #1
cuir> R1 a FZ1 mají stejnou hlavu, takže se dá přehodit i celá hlava, jsou jen jiné samotné vačky. Já jsem to nekupoval jen na zkoužku, tyhle info jsem si musel ověřit u pár zdrojů a pak jsem šel na jistotu.

(reakce na) FZ1 - full modded

19.11.2019 v 16:46 | Nahoru | #2

Sonicek píše: cuir> R1 a FZ1 mají stejnou hlavu, takže se dá přehodit i celá hlava, jsou jen jiné samotné vačky. Já jsem to nekupoval jen na zkoužku, tyhle info jsem si musel ověřit u pár zdrojů a pak jsem šel na jistotu.



no to jsem nemyslel. To ze jsou hlavy stejne vim a overit to je otazka par minut, to neni zadna velka veda a vzhledem k tomu, ze FZ1 vychazelo vzdy z R1 jen tam byla pouzita kvuli cene, starsi technika (nejen motorova ,ale i prave treba tlumice a dalsi komponenty), tak proto tvoje FZ1 je kompatibilni s R1 treba z roku 2006, ikdyz ty mas 2009. Coz samozrejme jiz vis...

ale jde o to, ze vyrobni proces neni zcela presny a pri kompletaci motoru se vezme hlava, obrobi se ulozeni vacek (na hlavu jsou prisroubovany domecky a vystruznikem je to protazene a obrobene na nejaky rozmer) a nasledne se do hlavy nainstaluje vacka (ktera ma take sve vyrobni tolerance). A tady je ten forek... ne kazda vacka sedi do kazde hlavy motoru aby byly splnene vule v ulozeni. Zkracene receno, neda se jednoduse vzit jakakoli vacka ze stejneho motoru a dat ji do jineho motoru, protoze vule v ulozeni muze byt bud moc velka a nebo moc mala a pravdepodobnost, ze se trefis a bude to sedet je... no jak bych to rek..take velice mala.
A o to mensi je, pokud pouzivas stare dily.
Proto bych chapal spis postup, ze jsi vymenil celou hlavu i s vackama z nejakeho funkcniho motoru z R1, ne ze jsi tam "jen" placnul vacku z jineho motoru, protoze pak je otazka jak se vacka bude mazat, jake budou ztraty tlaku oleje a celkove to bud zadres a nebo to zaklepe.
Samozrejme tyhle vule se daji zmerit na to smerovala moje prvni otazka. Meri se to na tisiciny milimetru, konkretne ty by jsi mel mit vule v ulozeni vacky 0,028-0,068mm.

Z praxe vim ,ze to proste nesedi a neda se to takto snadno prehazovat. Proto me zajima jestli ti to sedelo a nebo jsi to neresil.

Neber to prosim ze se do tebe navazim, nebo te nejak poucuji ci ja nevim co vsechno se da z psaneho textu vyvodit. Mam jen zkusenost, ze kdyz se nekde takto ptam, tak to druha strana bere jako napadani a urazeni. Asi se neumim uplne v psanem textu vyjadrovat slusne, nebo ja nevim proc, ale deje se to casto. Takze hlavne nic ve zlem. Zajima me to proto, ze mam zkratka zkusenosti takove, ze to nikdy nesedelo a ted uz treba odmitam jit do takovejch pokusu vramci zlevneni opravy motoru. Protoze je s tim pomene dost srani s merenim a majitele motorek se pak cukaji, kdyz jim uctuju "tolik" hodin. Takze dnes kdyz ma nekdo v haji hlavu a mysli si, ze koupi jen holou hlavu a ja do toho dam jeho vacky, ktere vypadaji dobre, tak to v podstate odmitnu. Protoze nemuzu riskovat, ze ho za par tisic kilometru mam zpatky se zakukanym motorem opet na hlave...jen proto, ze si nenechal vymluvit, ze je to blbost a mereni zaplatit nechtel. Protoze hlavni je cena... a az se to posere, tak najednou ma penez kazdej dost a slo vzdy prece jen o kvalitu a proc jsem to neudelal :D zname sve lidi...takze hlavne nic ve zlem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozvody Yamaha FZ1 N Wirri 3 27.3.2024 v 13:16 ja1
Spojka Yamaha FZ1 2006 Yamaha FZ1 Fazer Lajos98 21 18.1.2024 v 15:31 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N ondra-krajon 14 22.11.2023 v 20:56 Garides
Oprava zipu na kožené bundě 4SR Yamaha FZ1 Fazer context 11 28.8.2023 v 12:46 honza_biker

TOPlist