bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: FZ1 - full modded
Zdarec lidi,
jelikož se nám pomalu blíží zima a bude prd co dělat, rozhodl jsem se Vám nějakým způsobem sepsat, jak se dá taková FZ1 pořádně poladit.
Začal bych asi tím, že to není věc co se Vám podaří udělat za víkend u kastlu piv pár chechtáků v kapse. Pokusím se zde rozepsat, co a jak udělat, aby to jako celek dobře fungovalo, trochu to jelo a měli jste s čím machrovat.

Motor:
Budu vycházet, že doma máte motorku v originálním stavu. První věc co bude potřeba udělat je dostat do airboxu více vzduchu, takže airbox musí ven, a pěkně udělat větší vstup, dá se to dohledat na netu jako Lars box mod, ale hodím sem foto, kdyby někdo nechtěl nic hledat
Zde:.



Dále když už je airbox dole, vyplatí se udělat i sekundární klapky, výkresy na to jak to má vypadat je Zde:

Každopádně, abychom dostali větší objem vzduchu do airboxu, bude potřeba použít otevřený filtr, když už bych měl nějakej kupovat, šel bych do BMC, osobně mám pěnovej by Pepoš-moto.


Tímto bychom měli vzduch, ale ještě taková drobná připomínka, pokud tohle budete dělat a chcete dostat z motoru co nejvíc, vyplatí se v airboxu zaslepit přisávání do AIS, je to takovej otvor v airboxu a vede k němu hadice. Je taky možnost kompletně AIS vyřadit, dá se to „jednoduchou“ demontáží odstranit, jediné co k tomu bude potřeba je imbus a záslepky, pokud by měl někdo zájem, mám DXF data pro vypálení této záslepky.


Pro silnější krouťák ve středním pásmu a výkonu zase ve vrchu bude potřeba sehnat jiné sací hrdla, já koupil docela dostupné zboží, a jsou to sací hrdla od Graves motor sport. Jasně, pasují tam i ty co dělají pro R1 (04-06)


Takže když máme vzduch komplet, je potřeba to pořádně namíchat s palivem, takže zde je opět více možností jak to udělat, ta ve výsledku nejlevnější bude i nejlepší. Někde to najdete pod názvem ECU-flash apod., ale jde “pouze“ o odladění oem jednotky u někoho kdo má potřebný soft a brzdu, já zvolil Pepoš-Moto, protože chlapec má zkušenosti a moc dobří ví jak na to.

Co takovej flash všechno obsahuje? Nastavení bohatosti směsi, nastavení sekundárních klapek (oem stav neotvírá 100%), úprava zapalování, vypnutí X věci co nejsou potřeba ( servo přívěry apod.) fuel cut ( dodávka paliva když je zavřený plyn) = odstraní veškeré cukání na plynu ( problém u FZ1 2006)
Pokud by někdo takového flashe bál, má možnost koupit nějakou laditelnou jednotku, PCV a další. Každopádně vše se dá vrátit do origo stavu, nechat si udělat zálohu apod.

Takže už nám to dobře spaluje, vzduch máme, benzín máme…ale musíme to taky dostat všechno ven, takže jak na to?

Nejlepší je přece komplet systém ne! Já zvolil full Akrapoviče, místo full Arrow (jezdil jsem i slip-on). Rozdíl ve výsledku asi zanedbatelný (+5Hp,+1Nm), každopádně upozorňuji na to, že pokud nebudete mít full systém, nikdy se takovým hodnotám ani nepřiblížíte. Pokud dáte pouze koncovku a je jedno od jaké značky, vaše celkové hodnoty na brzdě budou tak max. 8 koní a to možná i přeháním. Každopádně i samotnou koncovkou jde ušetřit dost kilogramů z celkové hmotnosti.


Já jsem šel zase o něco dál, takže jsem googlil a hledal co se dá dělat s motorem atd.
Je to motor z R1, takže není nad čím moc přemýšlet. Koupil jsem sací vačku a těsnění pod hlavu.
Těsnění pod hlavu, tady je více variant, buď jít trochu za hranici, kde už motor dostává víc na prdel nebo se držet něčeho co bude fungovat i dlouhodobě. Koupil jsem z R1 pro kompresi 12,4:1, dají se sehnat i těsnění od YEC kde jste skoro na 14:1, ale pokud chcete moto provozovat i jako civilní tak to nedoporučuji, motor je moc tvrdej, nebude to ono.
ZDE:


Tady je foto z posledního a finálního měření:
OEM FZ1


Moje full modded:


Srovnání OEM vs Full modded:


Táááák motor šlape jak sviňě, ale kurfa teď se to nějak celý kýve a nemůžu gasovat protože motorka si dělá co chce. Tak co s tím?

Podvozek:
Jak to tak bývá, máme tu zase pár možností jak to celé dát do kupy, aby to fungovalo a zase to nestálo raketu.
Já se rozhodnul pro komplet podvozek z R1
Přední tlumiče:
Tady máme 2 varianty:
1) R1 předek (04-06)
2) R1 předek (07-08

V obou případech se jedná o jednoduchý swap, kdy vidlice pasují do původních brýlí. Rozdíl najdete u brzdičů, a velikosti kotoučů. Já bral možnost (04-06) nemusel jsem kupovat jiné kotouče s menším průměrem a mohl jsem tedy nechat stávající. Dále je pak potřeba sehnat i osu kola, původní se nedá použít. Takže co potřebujete? Cca. 20tis a přední vidle, radiální třmeny (pasují z z R6 2005+) a osu, výměna je jako kus za kus a jako bonus je, že Vám sedí i vaše původní destičky z axiálních brzdičů a jak by řekl Fuchs „a to se vyplatí“. Zde je schéma kde naleznete délky, průměry a vše potřebné.



Zadní tlumič:
Budu se asi opakovat, ale opět tady máme X variant jak to udělat. Já šel do varianty která funguje, moc nestojí a pro moje domací žvíkání bude zcela dostačující. Každopádně nákupem od renomovaných značek chybu neuděláte, ale vyhnul bych se levnějším řadám a šel do swapu zase jak jinak než z R1, ale tentokrát rv.2015+
Takže začneme tím, že sednem na net budeme hledat vhodný tlumič, na ebayu je jich je docela dost, takže nezoufejte. Dají se sehnat od 4tis+, takže skoro zadarmo. Jak Vám přijde tlumič dom, doporučuji nastavit do základního nastavení. Bude potřeba změnit celkovou délku tlumiče povyšroubováním spodního oka. Je potřeba se dostat na celkovou délku 320mm místo 315 co má tlumič v základu. Ve vrchní části uchycení bude taky potřeba udělat menší změnu a to ze stávající šířky 32mm na 30mm, jde to snadno a lehce, stačí to uložení rozdělat ( šroubovákem) a dva kusy stočit na soustruhu z jedné strany o -1mm, pak vše pasuje jak prdel na hrnec.



Tlumič máme na místě a kurva nejde Vám tam dostat držák regulátoru že? Nejste v prcně, mám tady jednoduché a celkem elegantní řešení. Co na to? Flexa, vrtačka a černý sprej aby to nebylo jak od hovad.

Jak to budete skládat, nezapomeňte že regulátor teď půjde jako kdyby do podsedlového prostoru( původně byl ze spodní strany).Blbě se to vysvětluje, ale z fotek na to určitě přijdete.



Co se týče dalších věcí, zbytek už je jen kosmetika, takže podle chuti každého soudruha.

Každopádně pokud přemýšlíte nad změnou převodu, je tu opět více možností. Originál 17/45
Pokud chcete pouze lepší nástup bez nějakým negativných dopadů na spotřebu, bude stačit 16/45, ale pro někoho kdo chce využívat více celé spektrum otáček, akceleraci a je mu jedno spotřeba, volte možnost 16/47, a není ani potřeba dokupovat články řetězu.

Spotřeba při úpravách:
dálnice (150-160km/hod.) 8l
dálnice (130-140km/hod.) 6,5-7l
Lítání kolem komína kdy se nešetří je v průměru 8+, takže za mě super na to jak to jede :)
Když fakt palba, je nádrž vycuclá po 140km...každopádně jezdím s touto úpravou dost často ve dvou, a reálně dám 200km svižnějším tempem a když čepuju, tak podle v všeho by tam mělo být ještě kolem 3l.


Naposledy editováno 18.11.2019 18:16:10
Předchozí
1 2 3 4
Následující

(reakce na) FZ1 - full modded

22.11.2019 v 17:27 | Nahoru | #91
Sonicek> Tak holt budu muset šetřit na to Tuono
A dřív jak za tři roky pro mě asi motorka nemá význam, páč se budu srát s barákem.

FZ1 - full modded

23.11.2019 v 18:33 | Nahoru | #92
Ahoj sekundární klapky udělat z hliniku? Jaká tlouska? Je nutné jet hned na brzdu ? (Doladění) dikes

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded

23.11.2019 v 18:34 | Nahoru | #93
Ps kde sehnat ty saci hrdla dekuji

(reakce na) FZ1 - full modded

23.11.2019 v 19:22 | Nahoru | #94
Cerny-Martin> jj z hlíny, 0,5mm...hrdla najdeš na ebay, cca. 3,5tis. Bez naladění to nedělej, ničím si nepomůžeš raději udělej podvozek pokud chceš vysledky hned.

FZ1 - full modded

10.12.2019 v 12:18 | Nahoru | #95
super díky

FZ1 - full modded

10.12.2019 v 20:07 | Nahoru | #96
Ja jsem nakonec poridil kompletni sadu pruzin Hyperpro na predek i zadek + tlumic rizeni a koncovku Remus, tak jsem zvedavej. Jeste sehnat nekoho sikovnyho kdo mi vymeni pruziny Neznate nekoho v okoli Prahy nebo Berounska?

FZ1 - full modded

22.12.2019 v 15:19 | Nahoru | #97
Soníčku moc pěkná práce a super nápad sem hodit poladění této motorky

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded

21.1.2020 v 09:11 | Nahoru | #98
Pro všechny kdo by měli zájem je to tady: https://www.motorka...a-fz1-n-1512718.html
- upravená cena, aktuálně 118tis.

Naposledy editováno 21.01.2020 18:27:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

9.9.2020 v 15:44 | Nahoru | #99
Sonicek> velice zajimave tema.
povim pravdu, ze sa tak trosku rozhledam, ze bych sa pustil do nejakeho dalsiho projektu shit......

Ale vazne, velice zajimave info, protoze uz chvilu uvazuju na FZ1, ale v mojem pripade teda nad fazerem, mam rad polokapoty proste.
A kedze asi nemam uplne rad motorky v seriovem stave, tak tvoje tema vidim jak hodne uzitecne.

btw. motorku uz si prodal?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

11.9.2020 v 10:41 | Nahoru | #100
Ti_rex> čau :) díky.
FZ1 je prostě jedna z mále motorek má potencial ladit, dneska už takové motorky nejsou :) resp. jsou, ale to se bavíme úplně o jinačí cenovce.
Moje motorka teď jezdí někde v okolí Plzně, od února co jsi ji kluk odvezl jsem se nepídil co s ní nebo jestli ještě jezdí, je teda doufám, že ano, protože mě nikdy nikde nenechala a ten motor krom jednoho slabého místa a to je altík, tak nemá žádné problémy. Kdyby jsi měl FZ1 a chtěl se na něco zeptat, tak klidně napiš, když budu vědět tak poradím.

(reakce na) FZ1 - full modded

12.9.2020 v 20:13 | Nahoru | #101
Sonicek> cau,
diky moc. jo mozna sa ty rady hoda
este teda nejsu na 100pro rozhodnuty, ze to tak spravim, ale dost vazne uvazuju, ze bych vymenil moju stavajuci masinu za FZ1s. Ne ze bych nebyl s tunakem spokojny, prave ze ano, ale laka mna aj novsi fejzr a aj to, co dokaze.

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded

26.1.2022 v 20:00 | Nahoru | #102
Tu vačku jsi přehodil kus za kus bez nějakýho přeměřování uložení?

(reakce na) FZ1 - full modded

27.1.2022 v 07:10 | Nahoru | #103
_Michal> čau, přesně tak, to stejné jde udělat i naopak na R1 myslím, že jsme to řešili někde tady ohledně vačky, tolerancí apod....prostě to jde přehodit a nic se nemusí upravovat. Každopádně nevím dodnes zda je to správná cesta, nemám data z brzdy když byla motorka ve fullu a změnila by se jen vačka. Podle mě by jsi jsi asi neměl takovou špičku, ale za to určitě lepší krouťák.....viděl jsem Fz1 co se motali kolem 120Nm, moje to neměla....asi díky vačce.

FZ1 - full modded

5.7.2022 v 20:37 | Nahoru | #104
Super popsano.Diky.Urcite se inspiruji

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded

1.10.2022 v 18:57 | Nahoru | #105
Zdravím. Mám jenom dotaz, zda se ta sací hrdla dají sehnat někde tady v ČR?

(reakce na) FZ1 - full modded

3.10.2022 v 06:23 | Nahoru | #106
Juice84man> Zdravím....přesně tyto sací hrdla v ČR nekoupíš nikde. Musíš přes ebay a prostě si to nechat poslat ze států, když budeš mít štěstí tak to možná seženeš tady někde v ČR.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozvody Yamaha FZ1 N Wirri 3 27.3.2024 v 13:16 ja1
Spojka Yamaha FZ1 2006 Yamaha FZ1 Fazer Lajos98 21 18.1.2024 v 15:31 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N ondra-krajon 14 22.11.2023 v 20:56 Garides
Oprava zipu na kožené bundě 4SR Yamaha FZ1 Fazer context 11 28.8.2023 v 12:46 honza_biker


TOPlist