bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: FZ1 - full modded
Zdarec lidi,
jelikož se nám pomalu blíží zima a bude prd co dělat, rozhodl jsem se Vám nějakým způsobem sepsat, jak se dá taková FZ1 pořádně poladit.
Začal bych asi tím, že to není věc co se Vám podaří udělat za víkend u kastlu piv pár chechtáků v kapse. Pokusím se zde rozepsat, co a jak udělat, aby to jako celek dobře fungovalo, trochu to jelo a měli jste s čím machrovat.

Motor:
Budu vycházet, že doma máte motorku v originálním stavu. První věc co bude potřeba udělat je dostat do airboxu více vzduchu, takže airbox musí ven, a pěkně udělat větší vstup, dá se to dohledat na netu jako Lars box mod, ale hodím sem foto, kdyby někdo nechtěl nic hledat
Zde:.



Dále když už je airbox dole, vyplatí se udělat i sekundární klapky, výkresy na to jak to má vypadat je Zde:

Každopádně, abychom dostali větší objem vzduchu do airboxu, bude potřeba použít otevřený filtr, když už bych měl nějakej kupovat, šel bych do BMC, osobně mám pěnovej by Pepoš-moto.


Tímto bychom měli vzduch, ale ještě taková drobná připomínka, pokud tohle budete dělat a chcete dostat z motoru co nejvíc, vyplatí se v airboxu zaslepit přisávání do AIS, je to takovej otvor v airboxu a vede k němu hadice. Je taky možnost kompletně AIS vyřadit, dá se to „jednoduchou“ demontáží odstranit, jediné co k tomu bude potřeba je imbus a záslepky, pokud by měl někdo zájem, mám DXF data pro vypálení této záslepky.


Pro silnější krouťák ve středním pásmu a výkonu zase ve vrchu bude potřeba sehnat jiné sací hrdla, já koupil docela dostupné zboží, a jsou to sací hrdla od Graves motor sport. Jasně, pasují tam i ty co dělají pro R1 (04-06)


Takže když máme vzduch komplet, je potřeba to pořádně namíchat s palivem, takže zde je opět více možností jak to udělat, ta ve výsledku nejlevnější bude i nejlepší. Někde to najdete pod názvem ECU-flash apod., ale jde “pouze“ o odladění oem jednotky u někoho kdo má potřebný soft a brzdu, já zvolil Pepoš-Moto, protože chlapec má zkušenosti a moc dobří ví jak na to.

Co takovej flash všechno obsahuje? Nastavení bohatosti směsi, nastavení sekundárních klapek (oem stav neotvírá 100%), úprava zapalování, vypnutí X věci co nejsou potřeba ( servo přívěry apod.) fuel cut ( dodávka paliva když je zavřený plyn) = odstraní veškeré cukání na plynu ( problém u FZ1 2006)
Pokud by někdo takového flashe bál, má možnost koupit nějakou laditelnou jednotku, PCV a další. Každopádně vše se dá vrátit do origo stavu, nechat si udělat zálohu apod.

Takže už nám to dobře spaluje, vzduch máme, benzín máme…ale musíme to taky dostat všechno ven, takže jak na to?

Nejlepší je přece komplet systém ne! Já zvolil full Akrapoviče, místo full Arrow (jezdil jsem i slip-on). Rozdíl ve výsledku asi zanedbatelný (+5Hp,+1Nm), každopádně upozorňuji na to, že pokud nebudete mít full systém, nikdy se takovým hodnotám ani nepřiblížíte. Pokud dáte pouze koncovku a je jedno od jaké značky, vaše celkové hodnoty na brzdě budou tak max. 8 koní a to možná i přeháním. Každopádně i samotnou koncovkou jde ušetřit dost kilogramů z celkové hmotnosti.


Já jsem šel zase o něco dál, takže jsem googlil a hledal co se dá dělat s motorem atd.
Je to motor z R1, takže není nad čím moc přemýšlet. Koupil jsem sací vačku a těsnění pod hlavu.
Těsnění pod hlavu, tady je více variant, buď jít trochu za hranici, kde už motor dostává víc na prdel nebo se držet něčeho co bude fungovat i dlouhodobě. Koupil jsem z R1 pro kompresi 12,4:1, dají se sehnat i těsnění od YEC kde jste skoro na 14:1, ale pokud chcete moto provozovat i jako civilní tak to nedoporučuji, motor je moc tvrdej, nebude to ono.
ZDE:


Tady je foto z posledního a finálního měření:
OEM FZ1


Moje full modded:


Srovnání OEM vs Full modded:


Táááák motor šlape jak sviňě, ale kurfa teď se to nějak celý kýve a nemůžu gasovat protože motorka si dělá co chce. Tak co s tím?

Podvozek:
Jak to tak bývá, máme tu zase pár možností jak to celé dát do kupy, aby to fungovalo a zase to nestálo raketu.
Já se rozhodnul pro komplet podvozek z R1
Přední tlumiče:
Tady máme 2 varianty:
1) R1 předek (04-06)
2) R1 předek (07-08

V obou případech se jedná o jednoduchý swap, kdy vidlice pasují do původních brýlí. Rozdíl najdete u brzdičů, a velikosti kotoučů. Já bral možnost (04-06) nemusel jsem kupovat jiné kotouče s menším průměrem a mohl jsem tedy nechat stávající. Dále je pak potřeba sehnat i osu kola, původní se nedá použít. Takže co potřebujete? Cca. 20tis a přední vidle, radiální třmeny (pasují z z R6 2005+) a osu, výměna je jako kus za kus a jako bonus je, že Vám sedí i vaše původní destičky z axiálních brzdičů a jak by řekl Fuchs „a to se vyplatí“. Zde je schéma kde naleznete délky, průměry a vše potřebné.



Zadní tlumič:
Budu se asi opakovat, ale opět tady máme X variant jak to udělat. Já šel do varianty která funguje, moc nestojí a pro moje domací žvíkání bude zcela dostačující. Každopádně nákupem od renomovaných značek chybu neuděláte, ale vyhnul bych se levnějším řadám a šel do swapu zase jak jinak než z R1, ale tentokrát rv.2015+
Takže začneme tím, že sednem na net budeme hledat vhodný tlumič, na ebayu je jich je docela dost, takže nezoufejte. Dají se sehnat od 4tis+, takže skoro zadarmo. Jak Vám přijde tlumič dom, doporučuji nastavit do základního nastavení. Bude potřeba změnit celkovou délku tlumiče povyšroubováním spodního oka. Je potřeba se dostat na celkovou délku 320mm místo 315 co má tlumič v základu. Ve vrchní části uchycení bude taky potřeba udělat menší změnu a to ze stávající šířky 32mm na 30mm, jde to snadno a lehce, stačí to uložení rozdělat ( šroubovákem) a dva kusy stočit na soustruhu z jedné strany o -1mm, pak vše pasuje jak prdel na hrnec.



Tlumič máme na místě a kurva nejde Vám tam dostat držák regulátoru že? Nejste v prcně, mám tady jednoduché a celkem elegantní řešení. Co na to? Flexa, vrtačka a černý sprej aby to nebylo jak od hovad.

Jak to budete skládat, nezapomeňte že regulátor teď půjde jako kdyby do podsedlového prostoru( původně byl ze spodní strany).Blbě se to vysvětluje, ale z fotek na to určitě přijdete.



Co se týče dalších věcí, zbytek už je jen kosmetika, takže podle chuti každého soudruha.

Každopádně pokud přemýšlíte nad změnou převodu, je tu opět více možností. Originál 17/45
Pokud chcete pouze lepší nástup bez nějakým negativných dopadů na spotřebu, bude stačit 16/45, ale pro někoho kdo chce využívat více celé spektrum otáček, akceleraci a je mu jedno spotřeba, volte možnost 16/47, a není ani potřeba dokupovat články řetězu.

Spotřeba při úpravách:
dálnice (150-160km/hod.) 8l
dálnice (130-140km/hod.) 6,5-7l
Lítání kolem komína kdy se nešetří je v průměru 8+, takže za mě super na to jak to jede :)
Když fakt palba, je nádrž vycuclá po 140km...každopádně jezdím s touto úpravou dost často ve dvou, a reálně dám 200km svižnějším tempem a když čepuju, tak podle v všeho by tam mělo být ještě kolem 3l.


Naposledy editováno 18.11.2019 18:16:10

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded

20.11.2019 v 06:34 | Nahoru | #61
Timhle se fakt nemusite zabyvat. Vacky jdou bezne prehazovat z hlavy na hlavu a uz to neni potreba ani merit, pokud neni hlava viditelneji opotrebovana. Vyrobni tolerance jsou opravdu minimalni, nekdy prakticky nemeritelne.
Jinak tuhle upravu bezne delaji italove na formuli Gloria, kde se jede motor z FZ1.

Naposledy editováno 20.11.2019 06:35:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

20.11.2019 v 06:38 | Nahoru | #62
Murkin> Díky za info, máš k tomu co jsi napsal v poslední větě nějaké bližší informace? Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

20.11.2019 v 06:46 | Nahoru | #63

Sonicek píše: Murkin> Díky za info, máš k tomu co jsi napsal v poslední větě nějaké bližší informace? Dík


Už začíná červíček vrtat v hlavě...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

20.11.2019 v 06:48 | Nahoru | #64
BlackSabbath> Jen tak ze zvědavosti :D znáš mě ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

20.11.2019 v 06:52 | Nahoru | #65

Sonicek píše: BlackSabbath> Jen tak ze zvědavosti :D znáš mě ne


Jojo, proto už hledáš ty kola a vidle...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

20.11.2019 v 06:57 | Nahoru | #66
BlackSabbath> To byla náhoda, že jsem to tak rychle našel :D ale je fakt že öhlins a marchesini jdou k sobě :D a když to doplniš o radiálky od bremba, tak je to pastva pro oči :D škoda, že nejezdím tak rychle abych to ocenil :D

(reakce na) FZ1 - full modded

20.11.2019 v 07:20 | Nahoru | #67

Sonicek píše: BlackSabbath> To byla náhoda, že jsem to tak rychle našel :D ale je fakt že öhlins a marchesini jdou k sobě :D a když to doplniš o radiálky od bremba, tak je to pastva pro oči :D škoda, že nejezdím tak rychle abych to ocenil :D


To není potřeba, mě ukájí už ten pohled...

(reakce na) FZ1 - full modded

20.11.2019 v 08:00 | Nahoru | #68

Sonicek píše: Animals21> no tady toho moc nevykoumáš...koupíš sedlo, ale to pak asi tak všechno, ještě kufry, ale tím veškeré zlepšení pohodlí končí. Stupačky origo mám, ale když to pořád taháš po zemi a i ve dvou není problém, tak musíš mít přepáčko....a už zase kompromis.
Hele já mám přesně vybraný co koupím až to prodám/neprodám...Duka 1290 GT, nebo multistradu 1250S pojede to dost slušně + se s tím dá pěkně cestovat :) thats all :D



Jsme si nerozuměli - já myslel přikoupit něco cestovního, nějaký cenduro nebo cesťáka, mít dvě motorky. Univerzální neexistuje :) Ale na SD GT i MTS se svezeš skvěle .... 1260 ;o)

FZ1 - full modded

20.11.2019 v 13:40 | Nahoru | #69

FZ1 - full modded

20.11.2019 v 14:49 | Nahoru | #70
No ty KTMky taky zrovna nejsou etalon spolehlivosti. Ale ten nařachanej velkej dvouvál musí bejt kurevská jízda.. Tu FZ1 ti nikdo nezaplatí a navíc, když sis jí takhle vypiplal a nějakej trotl by jí akorát dokurvil... Já bych to neprodával

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded

20.11.2019 v 16:48 | Nahoru | #71
Ja bych to taky neprodaval Co si budem povidat koukal sem po ni, kdyz si ji mel na bazaru, ale chtel jsem Sko, takze jsem nakonec koupil "zanovniho" Fazera FZ1 a jsem vicemene spokojenej. Jak jsem procital co vse jsi na FZ1 vymenil, tak to jsou presne veci co me stvou. Podvozek je vylozene houpacka, kdyz se na nej zatlaci a pak jeste fuelcut a cuknuti pri otevreni plynu z nuly je neprijemny, takze jsem se u tebe alespon inspiroval a bude co delat v zime

BTW - Nemas nahodou zkusenost u podvozku jen s vymenou pruzin za Hyperpro, jestli to ma smysl nebo rovnou vymenit zadek za R1?

Naposledy editováno 20.11.2019 17:23:59

FZ1 - full modded

20.11.2019 v 16:56 | Nahoru | #72
pruziny na vahu delaji nejvetsi rozdíl. Tlumení se pozná az kdyz clovek jezdí opravdu rychle a nebo kdyz je u původni motorky neco opravdu spatne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

20.11.2019 v 19:46 | Nahoru | #73
prochybike> To se blbě radí zda pružina nebo to máš blbě nastavený, nebo jezdíš tak, že oem podvozek jsi prokoukl a poznal že to chce něco jinačího....nejlevněji vyjde repas, a pak dál podle toho kolik do toho chce investovat. Každopádně nech si od někoho poradit, udělej prvně SAG na tvoji váhu, vše ostatní nastav na továrnu...a pak zkoušej, pokud to pořád není ono musíš hledat alternativu. Já třebe když odbočím, tak jsem jezdil na předku jinej olej než je dán výrobcem, origo je 10W´, já dávám 5W, dost to pomohlo, ale zase to bylo hrozně tupý...a když potřebuješ aby to tlumilo a přitom jsi z toho měl ten pocit, tak dáš jiné vidle :D kdyby něco, tak mám doma oem zadní centrál

Naposledy editováno 20.11.2019 19:48:48

FZ1 - full modded

20.11.2019 v 19:52 | Nahoru | #74
Jinak se dá použit u tlumič z R1 04-06 i z 07-08, ale musíš udělat takovej adapter, nebo to někde pohledat na FZ1 fóru, někdo to tam dělá a pošle to poštou, ale podle mě je tlumič z nejnovější R1 prostě lepší. Když dáš třeba pneu 190x55- tak zase zamontuješ 5mm ( na 315mm) a pořád máš stejnou geometrii, nebo si to můžeš přiostřit na předek apod....ty starší většinou seženeš v horším stavu...ale zase se dá sehnat nějaká lepší značka, třeba ttx od ohlinse, klidně kolem 10tis uděláš repas, dáš adaptér a můžeš lítat :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

21.11.2019 v 07:44 | Nahoru | #75

Sonicek píše: prochybike> je dán výrobcem, origo je 10W´, já dávám 5W, dost to pomohlo, ale zase to bylo hrozně tupý...a když potřebuješ aby to tlumilo a přitom jsi z toho měl ten pocit, tak dáš jiné vidle :D kdyby něco, tak mám doma oem zadní centrál



Jen dotaz kde jsi přišel na ten 10W?

(reakce na) FZ1 - full modded

21.11.2019 v 07:54 | Nahoru | #76
Fugo> hele, už si to fakt nepamatuju, tlumiče sám nedělám...zkusím se podívat co tam přišlo.

(reakce na) FZ1 - full modded

21.11.2019 v 08:06 | Nahoru | #77
Fugo> tak se tam dával-15w bel ray

2 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded

21.11.2019 v 09:03 | Nahoru | #78
Já mám právě na dílně fz1 a zrovna jsem tlumiče dělal, je to tedy 06 a je možné ,že 09 to má jinak i když o tom pochybuju. A právě servisní manuál o 10W nic nepíše, tak se ptám...

Servisní manuál uvádí "suspension oil 01 or equivalent". A když jsem tedy dohledával co to je za olej, tak jsem zjistil, že to je olej s viskozitou 15,6mm/s při 40°C což u Motulu odpovídá mixu 80% 2,5W a 20% 5W Motul Fork Oil Factory Line

Tak jestli právě ten problém v tlumení (v rámci možností těch tlumičů) nebyl ve špatném oleji.

(reakce na) FZ1 - full modded

21.11.2019 v 09:18 | Nahoru | #79
Fugo> chvíli vydrž, mám kámoše co dělá tlumiče, je v zastoupení yamahy, pisnu mu co tam dávat a dám hned vědět co tam správně přijde.

(reakce na) FZ1 - full modded

21.11.2019 v 10:26 | Nahoru | #80
Fugo> KYB FORK OIL 01M - 10W

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded

21.11.2019 v 11:17 | Nahoru | #81
člověče ať koukám jak koukám tak KYB Fork oil 01M v 10W nenacházím.... většinou píší 5W, ale na flašce (fotky na netu) jsem to neobjevil.

Jinak ano, KYB Fork oil 01M (bez těch 10W) je dle viskozity těch 15,6mm/s tzn náhrada toho jejich "suspension oil 01"

Pro zajímavost ten Bel Ray High Performance Fork Oil 15W má tu viskozitu 53 nebo

To muselo být strašně tuhý.

(reakce na) FZ1 - full modded

21.11.2019 v 11:50 | Nahoru | #82
Fugo> ten název platí, to 10W je ten ekvivalent jak jsi psal, kámoš yamahy mi řekl, že by tam dal 10W.
Když to tak vezmu zpětně, tak bych řekl, že to byl o něco málo tužší jak co mám teď nastavené ty přední vidle z R1, jo bylo takové tupější, ale dle mě to fungovalo líp jak s origo olejem. Na rozmrdané silnice je to za trest, ale to defakto na každém ostřejším nakedu nebo SS...vyzkoušej a uvidíš :)

FZ1 - full modded

21.11.2019 v 13:17 | Nahoru | #83
No nejsem olejovej specialista ale dle selského rozumu mě jako náhrada vychází něco co má stejné vlastnosti tady tedy viskozitu.
Tedy viskozita KYB či originálu 01 je 15,6mm/s při 40°C
Pro zajímavost viskozity olejů při 40°C různých značek s označení 10 ,10W, 10wt, medium:
White power 10... 48,1
Castrol Fork oil 10... 32
Ohlins 1310 10 ..... 22
Ohlins 1315 10 ....... 35
Bel Ray HVI 10wt ... 33,5
Bel Ray HPFO 10W.. 33
Silkolene maintain 10W ... 34,9
Silkolene Pro RSF 10wt . 47,36
Motul FL medium 10W ..... 36
Motul FOE medim 10W..... 35,9
Maxima Fork Oil 10wt....... 32
ELF moto fork o synt......... 45,4
atd

ale ani jeden se ani nepřiblíží těm 15,6. Mimo jiné je tady vidět, že 10W u jedný firmy není 10W u jiný, alespoň já to tak chápu.

FZ1 - full modded

21.11.2019 v 13:24 | Nahoru | #84
Fugo: je to jak rikas

Hustejsi olej muze nejakej parametr dostat kam si prejes - treba low speed kompresi (noreni na brzdach) ale vse ostatni muze zhorsit. Ladit tlumeni olejem ma smysl u piston rod vidlic, ne u modernejsi kartridze...

FZ1 - full modded

21.11.2019 v 13:31 | Nahoru | #85
Jsem rád za potvrzení. Já si právě míchám oleje dle viskozity co píše výrobce v servisním manuálu.

FZ1 - full modded

21.11.2019 v 13:31 | Nahoru | #86
Jak jsem psal, já vidle nedělám, jen s tím jezdím :D ale pro mě docela zajimavé zjištění :) díky za postřehy :)

FZ1 - full modded

21.11.2019 v 16:16 | Nahoru | #87
Olej viskozity 10 je do přední vidlice FZ1 příliš hustý. Originální olej yamaha suspension oil 01 odpovídá +- viskozitě 5.

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded

21.11.2019 v 17:35 | Nahoru | #88
Když ji budeš mít ještě za tři roky a já nebudu mít prachy na Tuono, tak ji od tebe možná vezmu

(reakce na) FZ1 - full modded

21.11.2019 v 21:34 | Nahoru | #89
E

Naposledy editováno 22.11.2019 16:55:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

22.11.2019 v 08:05 | Nahoru | #90
Krovak> za 3 roky ji doma určitě mít nebudu :D ne že bych nevěřil v její výdrž, ale to si raději udělám sám radost a koupím něco jiného :) Já se znám, já ji stejně prodám pod cenou jen abych si mohl koupit něco jiného :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozvody Yamaha FZ1 N Wirri 3 27.3.2024 v 13:16 ja1
Spojka Yamaha FZ1 2006 Yamaha FZ1 Fazer Lajos98 21 18.1.2024 v 15:31 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N ondra-krajon 14 22.11.2023 v 20:56 Garides
Oprava zipu na kožené bundě 4SR Yamaha FZ1 Fazer context 11 28.8.2023 v 12:46 honza_biker


TOPlist