globalmoto_unor




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

3.11.2022 v 21:25 | Nahoru | #2491
Ariete> Kawasaki KDX 200 z #2349 slevila na 48 tisíc

Dva takty jsou víc než dost

4.11.2022 v 19:24 | Nahoru | #2492
Věc od Yamahy, která se tu mihla v #934. Prodává se jako XTZ 125 za 20 tisíc , ale to je označení určené ke zmatení, je to určitě DT 125 Ténéré, z let 1987 - 1992 (?).

Fotka nic moc - takhle by vypadala, kdyby byla vyfocená líp:



Naposledy editováno 04.11.2022 19:33:58

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

4.11.2022 v 19:25 | Nahoru | #2493
Ještě obrázky prospektu.

Dva takty jsou víc než dost

4.11.2022 v 19:51 | Nahoru | #2494
Nápisy na prospektech by mohly pomoci s odpovědí na otázku, zda se tahle Ténéré dělala v Belgardě. Pak je ovšem zajímavé, že tam běžela souběžně výroba tohoto typu se "starým" YPVS motorem a konstrukcí podvozku (výfuk nalevo, bubnová brzda, apod.) spolu s novým designem aplikovaným na Lightburner ( #2130 a následující). Že motory pocházely z Itálie od Motori Minarelli je asi tutovka píše se to na 125stradali u velmi podobné motorky - stejně jako Ténéré se od roku 1987 vyráběl "designový klon" s identickým motorem, Malaguti Runner Rally 125:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

4.11.2022 v 21:12 | Nahoru | #2495

Ariete píše: Ještě obrázky prospektu.


Pokud dobře vidím, tak maximum točivého momentu je udávané při vyšších otáčkách, než maximum výkonu. To nesvědčí o dobrém prospektu a údaje asi nebudou pravdivé. I když je spousta "ladičů", kteří v tomto mají též zmatky.

Naposledy editováno 04.11.2022 21:14:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

4.11.2022 v 21:36 | Nahoru | #2496
mito7> Tady to máš správně ve švédštině (1986 DT 125LC YPVS)

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

5.11.2022 v 09:28 | Nahoru | #2497
Ariete> Yamaha DT 125 LC jeden z nejlepších strojů mého dětství

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

7.11.2022 v 09:01 | Nahoru | #2498
Ariete> Ano, tady už je to správně.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

9.11.2022 v 23:05 | Nahoru | #2499
Vypadá to na předvánoční kolaps trhu s dvoutaktama. Po delší době jediná použitelná Cagiva za trochu rozumnější cenu je tahle Supercity - 38 tisíc .

Pak už je v celku na prodej jenom jedna vzduchem chlazená W8, akorát bez papírů, za 25 tisíc .

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

10.11.2022 v 00:24 | Nahoru | #2500
Ta Supercity se nedávno prodávala (a podle FB i prodala) kousek od Liberce za 30 000 Kč. Teď je u Humpolce za 38 000 Kč. Zajímavé...

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.11.2022 v 18:48 | Nahoru | #2501
Bakoun> Jo tahle ... nejdřív to prodával Vojtěch, teď Filip. Tak jestli to není Vojtěch Filip, to je, myslím, fanoušek červených.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.11.2022 v 19:02 | Nahoru | #2502
Ariete> Ke KH250 (ještě se neprodala) přibyl tripl v půllitru a ve stejné barvě - Kawasaki H1 Mach III 1974 z Finska za 225 tisíc . Co všechno už sem ten pán přitáhnul je teď možné najít na jeho stránkách v galerii.


Naposledy editováno 11.11.2022 19:03:03

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.11.2022 v 22:44 | Nahoru | #2503

Beranidlo píše: Beranidlo> Sliboval jsem třístovku Fantic se vstřikováním a mohlo mě napadnout, že to bude převrtaný motor pro Yamahu YZ250. Na EICMA byl jeden kousek v plexi vitríně. Jeden vstřikovač do sání přisoplený nějakým lepidlem a místo startovací páky elektrický startér.


Tohle bylo před rokem. Letos už se Fantic vytáhl s konstrukcí o dost vypracovanější a v plánu na příští rok (nebo MY 2024) je kompletní enduro XE 300 2T. Základ je pořád v motoru Yamaha YZ250, který se vyrábí pouze s malými změnami už od roku 1999 (takže 24. sezónu, viz. #1827 ). Nový motor pro Fantic je samozřejmě od Motori Minarelli a ať ty změny vyniknou, dám k tomu i tu "starou Yamahu". Válec s větším objemem, jiná přívěra s elektrickým servem, starter nad převodovkou, škrticí klapka se vstřikovačem, ke spojce nevede lanko.

Dva takty jsou víc než dost

11.11.2022 v 22:47 | Nahoru | #2504

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

12.11.2022 v 23:29 | Nahoru | #2505
Tak přesně tohle mám doma taky!

Za 130 tisíc se prodává Suzuki TM125 z roku 1973, první motokrosová 125 od Suzuki (první RM125 byla až v r.1975)

edit - Pokud si někdo myslí, že mám tu Suzuki, tak to nepochopil správně. Jde o ten koberec a o nic jiného.

Naposledy editováno 13.11.2022 11:34:39

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

13.11.2022 v 12:14 | Nahoru | #2506
Ariete> panáček co prodává suzuki toho má povícero je tak Kawasaki KX 420 a vedle stojí SWM 250...


Naposledy editováno 13.11.2022 12:16:26

Dva takty jsou víc než dost

13.11.2022 v 13:06 | Nahoru | #2507
Jak vznikla Suzuki TM125, zvaná Challenger? Pár obrázků civilnějších sourozenců.
Od roku 1970 se dělala Suzuki TS125, tohle je Duster z r. 1971:


Kromě toho se dělala silniční verze, s blinkrama a nízkým blatníkem, TS125 1973:


Verze pro průzkumníky, TC125 Prospector s vysokým blatníkem, drapákama a místo pětikvaltu je čtyřstupňová převodovka s redukcí , 1974:


Duster 1973:


Jak vypadal stejný motor v r. 1978 je vidět na TS125 v #836

Naposledy editováno 13.11.2022 13:07:38

Dva takty jsou víc než dost

13.11.2022 v 19:50 | Nahoru | #2508
A teď Challenger z roku 1973. Suzuki postavila TM na základě TS, když už se několik roků podobným způsobem endura TS pro motokros upravovala - 21" přední kolo, větší karburátor, válec s většími kanály (proti TS dva výfukové). I když se změnilo hodně věcí tak některé zůstaly, např. rám z obyčejné oceli, zdvihy pérování, pětistupňová převodovka nebo oilmaster.

Ohledně výkonu (asi pozdější model) si trochu fandili, na tuto hodnotu se dostala až první RM125 v r.1975:


Naposledy editováno 13.11.2022 19:55:30

Dva takty jsou víc než dost

13.11.2022 v 21:47 | Nahoru | #2509
V souvislosti s TM125 jsem pátral, jak vlastně třída 125 ccm vznikla. A nic, respektive jen samé indicie, jak to tehdy mohlo být.
1. Pavel Husák, Terénní motocykly. O ročníku 1974, kdy se jel Pohár FIM:





V ČZ se od konce roku 1970 vyráběl typ 984, žluťák, zde pozdější s rakvičkou v #1038 . 984 byla zmenšená 250, zůstal kompletní podvozek a kartery, jiná byla prakticky pouze klikovka, válec, výfuk, karburátor. Sice odolná a možná až nezničitelná věc, ale těžká a neobratná. Až nová 511 v r. 1975 byl skutečný závoďák.
Zmíněná Honda 125 Elsinore byla v roce 1973 jednička bez konkurence, výkonem i podvozkově. Zkonstruovaná pro tuto třídu měla ten rok všechno nejlepší, v r. 1974 už to bylo tak tak v porovnání s KX a YZ, vývoj se zastavil. Zde v #676 .
Reprezentantem podvozku s motorem Sachs zde byl např. stroj Simonini, #936.
Jenomže tohle všechno jsou stroje z doby, kdy už třída 125 ccm existovala.

Naposledy editováno 14.11.2022 00:10:38

Dva takty jsou víc než dost

13.11.2022 v 22:51 | Nahoru | #2510
2. Špičkové soutěžní stopětadvacítky upravené na terénní závod ...
Domovem takových strojů byly obě tehdejší Německa a Rakousko - Sachs (a jeho značky DKW a Herkules), Zundapp, Simson, Puch, Maico. V dobách ranného motokrosu se v Německu jezdily třídy 125, 175, 250 a 500 ccm. Po roce 1960 zůstaly 250 a 500, alespoň a celostátní úrovni. Je možné, že lokální přebory byly i pro 125 ccm, našel jsem zmínku o Gaildorfu 1964 . Německý internet je poměrně skoupý.
Pozdější Herkules 125 z #829 , který v roce 1968 vypadal nějak takto (Sachs K-125GS):

Dva takty jsou víc než dost

13.11.2022 v 23:29 | Nahoru | #2511
3. Import opravdového motokrosu do Ameriky v roce 1967, aneb Edison Dye’s flying circus v akci.

Edison Dye začal v Americe prodávat Husqvarny v roce 1966. Malcolm Smith, známý z filmu On Any Sunday , byl jeho jezdec. Aby i v Americe pochopili, jak se s Husqvarnou zachází, začal vždy po skončení sezóny mistrovství světa vozit evropské jezdce po Americe a předvádět je. V roce 1966 to byl pouze Torsten Hallman, mistr světa, v dalších letech už to byla celá smečka dobře zaplacených mistrů, a nejenom na Husqvarnách. Z programu pro ročník 1968:


edit - A cože to jezdilo v sobotu? 125 cc, Penton, Maico, Hodaka.

Naposledy editováno 13.11.2022 23:33:05

Dva takty jsou víc než dost

14.11.2022 v 00:05 | Nahoru | #2512
4. Americké ježdění na motorce jako volnočasová kratochvíle, všude možně, ve druhé půlce 60. let. Za průkopníka lehkých strojů, které vystřídaly těžké britské scramblery, je považována Hodaka . Na tuhle novou vlnu nastoupili ostatní se svými endury, dual-sporty a cross modely (včetně naší Jawy 90). V Americe se ve velkém prodávaly zmíněné německé soutěžáky a nesmírně populární se staly terénní závody všeho druhu. Včetně motokrosu, který se stal masovou záležitostí. Protože se často jezdily jednoduché a narychlo vytyčené tratě někde na rovině a závodilo se většinou na 3x 20 minut, nároky na jezdce a stroje nebyly nijak extrémní. Sachs 1968:

Maico 125 ve dvou verzích z r. 1968:



Naposledy editováno 14.11.2022 00:07:11

Dva takty jsou víc než dost

14.11.2022 v 19:38 | Nahoru | #2513
5. John Penton. Zatímco výše zmíněný Edison Dye se stal importérem pro West coast, na východním pobřeží se stal v roce 1967 dovozcem Husqvarny John Penton. Penton byl závodník a dobře věděl, co taková Husqvarna 250 nebo 360 může provést novopečenému nadšenci pro jízdu v terénu. Penton byl proto přívržencem nižších objemů, 100, 125, 175 ccm, z důvodu snažšího zvládnutí výkonu a nižší váhy. V roce 1967 navštívil Husqvarnu, aby ze Švédů nějakou menší motorku vydoloval. Ti ale neměli co nabídnout, a asi je tehdy výroba 250 a 360 docela zaměstnávala. Pentona nejspíš úplně nevyhodili , když byl jejich importér a jezdec - ze Švédska jel rovnou do Zakopaného reprezentovat USA na Šestidenní ve Stříbrné váze. 129 Penton, 62 Malcolm Smith:

V Polsku si jistě prohlédl, jak vypadají ty nejlepší Sachsy, Herculesy, Simsony a Zundappy, načež navštívil KTM, kde si plácl s Trunkenpolzem, a do půl roku, v březnu 1968, už mohl prvních deset prototypů zkoušet na amerických enduro závodech. Nové (hranaté) motory Sachs tomu slušely a Pentony se začaly prodávat po stovkách. Penton 100 Berkshire:

Penton 125 Six-Day:

A ještě jednou odkaz na #1913 , ze kterého je fotka Trunkenpolze na modelu 1970 a odkaz na model KTM 125 (Penton měl akorát zelenou barvu) 1973 #2426 :


Naposledy editováno 15.11.2022 00:04:53

Dva takty jsou víc než dost

14.11.2022 v 19:56 | Nahoru | #2514
Odkaz na výše uvedený program k Inter-am závodu 1968 v pdf a další obrázky z něho:


Dva takty jsou víc než dost

15.11.2022 v 00:28 | Nahoru | #2515
Co je to ten Hare scramble a jak to vidí AMA .
A jak to viděl ještě v roce 1966 jeden herec:
“I used a Rickman-Metisse frame– a revolutionary piece of equipment that does away with the oil tank. The oil circulates through the tubes of the frame, which keeps it cool…I used a 650cc Triumph engine as the powerplant for this bike. The drivetrain and gearbox are also Triumph. It has Ceriani forks with 7 1/2 inches of travel for a real smooth ride, and a BSA crown. The fiberglass fenders and tank hold the weight down to a notch under 300 pounds. The rig is the best handling bike I’ve ever owned. And the power– it’s like supersonic.” –Steve McQueen
https://selvedgeyard...-and-why/#more-19357
Edit - to si nikdo nevšimne, že ten popis a ta černobílá fotka nepatří k sobě? Tohle je Rickman Metisse :

A tohle je "obyčejný" Bonneville 650 v úpravě desert sled:


Naposledy editováno 16.11.2022 19:21:43

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

16.11.2022 v 07:58 | Nahoru | #2516
Myslím že tahle CR tady ještě nebyla...pan má mimo jiné i hezky vypadající YZ 250
bazos

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

16.11.2022 v 21:46 | Nahoru | #2517
kuraa> Taky myslím, že nebyla - Honda CR250R 1982 za 155 tisíc:

Byl tu předchozí model 1981 v #1796 , i když s motorem z téhle 1982. Roger de Coster udělal, co mohl, aby z té těžké 1981 shodil pár kilo dolů (na 104 kg bez paliva), rozložil líp váhu, co šlo, to se vyztužilo, a co nešlo, to začalo alespoň trochu fungovat (zadní tlumič).
https://magazine.cyc...82/11/1/honda-cr250r
.

Dva takty jsou víc než dost

18.11.2022 v 20:53 | Nahoru | #2518
Cagiva C12R a sedmikvalt (přečetl jsem si na kapotě ) za 35 tisíc , trochu odrbaná ... Ale taky se píše model 1993 (když už se dávno dělalo Mito) a originál kola k tomu (bílá se 6 paprsky z C9), což podle 125stradali znamená výrobu na Taiwanu a šestikvalt.


Tu C9 z Brna slevil pacholek na 40

Dva takty jsou víc než dost

19.11.2022 v 23:58 | Nahoru | #2519
TM MX 125 za vyvolávací cenu 68 tisíc . Spíš pro fajnšmekry přes TM, v tomhle stavu. Základ bude mít rok výroby cca 2000, motor se píše, že je novější 2005+, přední vidlice i s kolem z čert ví čeho. Zůstal Ohlins tlumič na zadku a zadní kolo s CNC nábojem. Hadice a elektrika hanba, šrouby .... Prý "ještě lepší" motor, než v sérii - ono to ani v sérii nemělo rádo , když jezdec zpomalil a klesly otáčky, dost to ztrácelo na síle, třeba v do kopce, nebo bahně. Naštěstí to není tříkilo TM ze stejného období, ale i tak, asi nic pro začínající.

Fotky strojů originálnějším stavu, uloupeno zde , model 2000:

Model 2006 s novějším motorem:

Mně by se to líbilo s šedým rámem s těmi zlatými Ohlins na předku (kde je asi sehnat?), a ještě, kdyby byla růžová. Model 2003:

Dva takty jsou víc než dost

20.11.2022 v 23:32 | Nahoru | #2520
Kdyby mně ji někdo dal, protože čtvrt mega peněz je fakt dost, tak TM EN 144 Fi 2T bych bral. Vstřikování, nízká váha, vyšší výkon než u 125, ale snad ne o tolik, aby se toho člověk musel bát. Zajímavé, že když začaly big bore KTM 125, zvětšilo se vrtání z 54 na 58 mm a objem to dalo 144 ccm. V TM odpověděli zvětšením vrtání z 54 na 56mm, ale taky taky zvýšením zdvihu z 54,5 na 58,2 mm a dostali taky 144 ccm.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
přívěra Cagiva N90 Cagiva Mito 125, Cagiva N90 kokoška. 19 6.12.2022 v 11:30 mito7
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001

TOPlist