bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.9.2022 v 15:51 | Nahoru | #2401

Koudy01 píše: Ariete> Já mám rád právě všechno a všechno chci zkusit vlastnit. Jenže zároveň to mít nemůžu a ani nechcu. Tak na to musím jít postupně a jednou za čas to prostě otočit .... To je koleno



Vidím, že i pružinková motorka jde do světa. Co bude další, DUCATI, KTM? Že by ses na tom NDW nakazil .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.9.2022 v 15:54 | Nahoru | #2402
xbabka> Pokud to tam čteš, tak víš. Ale sem to nepatří

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.9.2022 v 16:05 | Nahoru | #2403

Koudy01 píše: xbabka> Pokud to tam čteš, tak víš. Ale sem to nepatří



Dlouho jsem nečetl, jdu na to .

Dva takty jsou víc než dost

11.9.2022 v 17:22 | Nahoru | #2404
Co jsem vyčetl, tak v roce 1974 se dělala tahle Yamaha DT 360 (za 149 tisíc jako veterán) spolu s DT 250.


V #1466 se kromě motokrosové verze MX 360 zmiňuje RT 360 (RT1), která byla víc orietovaná na cesty, stejně jako 250 ccm DT1, viz. #1834

O rok později se zvýšil o objem a byla DT 400, #1491

Dva takty jsou víc než dost

11.9.2022 v 17:42 | Nahoru | #2405
Honda MTX200R, Slovák chce 85 tisíc , podle bubnu na předku by to mohlo být tak z r. 1983.

Dva takty jsou víc než dost

14.9.2022 v 22:08 | Nahoru | #2406
Suzuki RM125 1992 za 79 tisíc v top stavu. Že je to model 1992 a ne inzerovaný 1991 se pozná podle tří věcí - tvar nádrže a lomené napojení krytu chladiče na pravé straně, poprvé je horní část rámu z hranatých trubek, motor má přívod do čerpadla zepředu a olejovou zátku mezi čerpadlem a spojkou.

Trochu klame použití polepů z roku cca 1990, ale ne každý dokázal jezdit na motorce, která vypadala jak přemalovaná na zebru cirkusovým klaunem :

Dva takty jsou víc než dost

14.9.2022 v 22:34 | Nahoru | #2407
RM125 1992 byla velmi povedený ročník. Sice ne tak výkonná, jako Honda, ale motor měl velmi rychlou odezvu na přidání plynu zvlášť ve středních otáčkách. V porovnání s Hondou může být zajímavé, že obě měly vidlici a tlumič Showa, na pohled stejné. Ale zatímco na Hondě to snad nikdy nefungovalo, u Suzuki bylo pružení excelentní. Spojeno s obratností podvozku, RM125 byla v roce 1992 vynikajicí volba, zvlášť na zamotané a krátké tratě a superkros. Jenom "trochu" nervóznější na rychlejších úsecích pod plynem.

Motor měl AETC s dvoustupňovou přívěrou ve dvou výfukových kanálech. Co ale přibylo proti předchozím modelům, viz. taky válec 1989 popsaný v #2214 , jsou dva malé výfukové boostery, které pomohly nabrat motoru na síle:

1991 bez boosterů (a s vložkou):

1992 s boostery:

1995 s boostery (a s novým nikasilem):


Naposledy editováno 14.09.2022 22:48:36

Dva takty jsou víc než dost

15.9.2022 v 21:56 | Nahoru | #2408
Cagiva Roadster 125 za 27 tisíc. Rok výroby 2000 by znamenal, že se jednalo o italskou výrobu, poté, co Italové strakonickou továrnu v roce 1997 vyklidili a co nešlo odvézt, to vyhodili. Něco o Roadsterech zde na m.cz .

edit - kdyby to tenkrát stálo jako teď 27 tisíc a ne 60 tisíc, možná by se jich prodalo o pár víc ...

Naposledy editováno 15.09.2022 22:21:43

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

15.9.2022 v 23:56 | Nahoru | #2409
Cruiser , Tamanaco , a teď Cagiva N 90 z r. 1990 za 20 tisíc. Něco o motorce na 125stradali , že to bylo vylepšené Tamanaco se sedmikvaltem a startérem. Vyvažovák měly obě.

Dva takty jsou víc než dost

16.9.2022 v 13:29 | Nahoru | #2410
RS 250
Aprilia RS 250



Naposledy editováno 16.09.2022 13:30:52

Dva takty jsou víc než dost

17.9.2022 v 12:02 | Nahoru | #2411
Šrot, vrak, zásobárna dílů nebo slušný základ? Suzuki RM125 model 1979 (podle inzerátu) nebo 1980 (podle sedla a blatníků) za 30 tisíc . V každém případě asi nejlepší stroj své doby, poslední vzduchem chlazený twin shock (zdvihy 280 mm, vpředu vidlice Kayaba s ventilky k dopumpování), než se v roce 1981 objevil vodník s Full Floater (#2382).

Fotka originálu už tady byla, i když trošku omylem :

O motoru a o válci s ocelovou vložkou už tu taky něco bylo v #2204 . V původním stavu vypadal motor takto:


A když byl ve formě, dával nějakých 18 kW / 10.000rpm s pásmem použitelnosti mezi 7500 a 10500 rpm:

Dva takty jsou víc než dost

17.9.2022 v 14:34 | Nahoru | #2412
Je možné, aby závodní motorka, ježděná nejspíš i většinu času bez RZ, s 250 hodinama na tachu, dostala nový motor v rámci záruky? Beta RR 250 za 145 tisíc . Nebo ten motor uvnitř zreznul (jako v #1619 ) a majitel měl dostatečně ostré lokty?


Naposledy editováno 17.09.2022 14:35:20

Dva takty jsou víc než dost

17.9.2022 v 22:30 | Nahoru | #2413
Cagiva Elefant 125, barevná kombinace Dakar z r. 1984 za 40 tisíc . Více na 125stradali .

Elefant je Aletta Rossa s nádrží zvětšenou na 18 litrů. Valerio Boni na Alettě se vydal na Rally Faraonů v roce 1984:

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

18.9.2022 v 12:49 | Nahoru | #2414
Ariete> Po půl roce další Ossa, Explorer 250 za 44 tisíc

Dva takty jsou víc než dost

18.9.2022 v 13:16 | Nahoru | #2415
Tuhle úpravu sedla a nádrže neznám, 513 za 95 tisíc

ČZ 250 motokros, 4-kvalt, motocykl po celkové Go:repase tlumičů, nové pakny, koleno výfuku, futra + pouzdra kyvky a dalších mnoho nových věcí, včetně kompletní Go motoru. Zapalování motoplat, předky marzocchi, plechová nádrž + sedlo - úprava Svazarm, bočnice a blatníky plastové, zánovní obutí, vhodné pro závody, po velké investici, jede perfektně


Dva takty jsou víc než dost

21.9.2022 v 20:10 | Nahoru | #2416
Aby to tady nezadrhlo, tak třeba Suzuki GT 250 asi po padesáté (kdy naposledy ?), tentokrát 1973 s papírama za 75 tisíc .

Dva takty jsou víc než dost

22.9.2022 v 22:33 | Nahoru | #2417
Maico MC 250, poslední dobré Maico z r. 1981 za 84 tisíc . O Maicu se tu psalo v #909-911 .

Dva takty jsou víc než dost

24.9.2022 v 14:28 | Nahoru | #2418
Suzuki RM 250 1988 za 99 tisíc . Velmi povedený ročník, motoricky i co se týká podvozku. Designu ovšem tehdy vládla Honda (viz. #562 ), zatímco Suzuki se podařilo dotáhnout na zelené obludy (#1143 ), když tvůrci designu předchozích ročníků tak trochu selhávali (např. 1984 z #1150 , 1983 z #2356 ). Ale jejich čas měl ještě přijít (1989 #742 ).

V Mistrovství světa jezdil takovou Jeremy Whatley - zpočátku jeden z adeptů na titul, ale po zranění na konci sezony 1988 až pátý:

Dva takty jsou víc než dost

24.9.2022 v 14:48 | Nahoru | #2419
V roce 1988 měla Suzuki v MS ještě jedno želízko v ohni. Ale to, co jezdil Rodney Smith, mělo společné se seriovým modelem 1988 akorát tvar plastů, motor byl jiný se sáním přímo do klikové skříně, jak se pak objevilo na modelu 1989 v serii.

Zajímavé, že Rodney Smith se pak objevil na obálce MotocrossAction, i když v GP USA ani jednou nedojel, a vzhledem k tomu, že ve zbylých třech GP získal jen pár bodů, bylo po titulu.


Na té obálce je ale trochu jiná motorka (nebo alespoň vidlice) a je to z toho amerického závodu, kde dost padal:

Dva takty jsou víc než dost

24.9.2022 v 21:34 | Nahoru | #2420
O 1988 RM 250 jsem napsal, že to byl velmi povedený ročník, takže bych mohl zmínit i ty nepovedené. V podstatě stejně, jako u RM 125, o jejichž motorech jsem psal někdy v květnu. Takže občas bude stačit to zkopírovat.
Motor první RM 250 tu byl, krátkozdvihový (70x64 mm) model 1976 v #810 :

Jeho dlouhozdvihový následovník (67x70 mm) tu měl válec s nepravými přepouštěcími kanály v #812 :

Do roku 1980 byl tento vzduchem chlazený motor naprosto špičkový a když už mu začínaly docházet síly, Suzuki ho dala v roce 1981 do Full Floater podvozku a zase byl téměř k neporažení.
Obdobný válec pro RM 125 tu byl v #2204 .

Dva takty jsou víc než dost

24.9.2022 v 22:17 | Nahoru | #2421
Vyšší výkon potřeboval lepší chlazení, a to, co se povedlo u Suzuki RM 250 v roce 1982 byla absolutní bomba, když to Full Floater podvozku zabudovali jejich první vodou chlazený motor. Že se to nemusí napoprvé povést, se přesvědčila v roce 1981 Honda (těžká, nespolehlivá, #1796 ), v roce 1982 Yamaha (těžká, neohrabanná a s YPVS slabá, #1341 ), a v roce 1983 se to nepovedlo ani Kawasaki (výkon byl, ale nebylo ho možné jen tak uřídit, #453 )
1982 RM 250 byla dokonce lehčí, než předchozí vzducháč. K výkonu jsou potřeba otáčky, proto byl nový motor znovu krátkozdvihový (70x64 mm). Motorka tu ještě nebyla, jenom následné a skoro stejně vypadající modely 1983, 1984 a 1985 (odkaz je o dva příspěvky výše), které ovšem byly méně výkonné (!) kvůli rozšíření otáčkového spektra. Ale válec tu byl, v #813 . Tak ještě doplním pár obrázků:


Naposledy editováno 24.09.2022 22:17:48

Dva takty jsou víc než dost

24.9.2022 v 23:14 | Nahoru | #2422

Pro rok 1986 s v Suzuki rozhodli poléčit RM 125 za pomoci rezonanční komůrky na výfukovém kanále, SAEC s válcovým šoupátkem. V motokrosu to nefungovalo, stejně jako Hondě nefungoval ATAC. Lepší bylo nechat to odpojené. Jak se ukázalo, v prospektu nebyla pravda snad jediné slovo ...


Tohle z #2208 platí beze zbytku i pro RM 250. Jenom ta rezonanční komůrka nebyla vytvořená v hlavě, ale v karteru před klikovou skříní, proto je na obrázcích tak mohutný. Přehřátá kliková skříň byla pro tehdy už nedostatečně výkonný motor spíš polibek smrti ...


A v kombinaci s novým podvozkem, kde bezchybný Full Floater byl nahrazen inovativním, ale ne úplně stejně fungujícím excentrem v přepákování, další chyba.

Válec byl uvnitř stejný, jako v předchozích čtyř sezónách, jen zvenku přibylo SAEC. A motor se stal opět dlouhozdvihovým, 67x70 mm:






Naposledy editováno 16.10.2022 10:20:44

Dva takty jsou víc než dost

24.9.2022 v 23:52 | Nahoru | #2423
Kopíruju téměř beze zbytku z #2212, z RM 125: Když bylo jasné, že model 1986 je motoricky pohroma a podvozkově fiasko, muselo se udělat všechno jinak. Pro rok 1987 (a 1988 ) bylo SAEC zavrženo a konečně došlo i na zrušení nepravých přepouštěcích kanálů, které mají svůj význam u čtyřstovek s velkým vrtáním kolem 80mm a víc, ale nejsou přínosem u dvěstěpadesátky, kde je rozhodující každý koník.

Nastupují výfukové přívěry AETC, pět přepouštěcích kanálů, přičemž ten pátý je vydlabaný do vložky ze sacího kanálu, podobně jako KX250 1986. Namísto vložky je povlak SBC, Suzuki Boron Composite (o několik let později zase SCEM, Suzuki Composite Electrochemical Material, když k obvyklému niklu a křemíku ještě nějak propašovali fosfor abromid boru), kartery jsou téměř beze změn, jen ta dutina před klikovkou už není využitá, vrtání a zdvih 67x70 mm.



Výkonově si motor výrazně polepšil, ale ne dost. Pohled na výfukové kanály ledacos prozrazuje .

Naposledy editováno 25.09.2022 00:07:05

Dva takty jsou víc než dost

25.9.2022 v 00:17 | Nahoru | #2424
O vylepšeném designu modelu 1988 už jsem se zmínil, tak jenom obrázky válce a o tom, jak rozšíření výfukových kanálů přidalo RM 250 nějakých 10 % na výkonu. Konkrétní válec má vložku, takže ty tvary nemusí zcela sedět s povlakovaným originálem.




Dyno jsem si půjčil zde

Dva takty jsou víc než dost

25.9.2022 v 00:37 | Nahoru | #2425
V roce 1989 se u RM 250 objevil motor se sáním přímo do klikové skříně, a protože tenhle a ročník 1990 už tu byly, stačí odkazy.
Dyno 1989 z #461 , taky karter

Model 1990 byl v #598 a jeho válec vypadá takto:




1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

25.9.2022 v 17:28 | Nahoru | #2426
Když na Pentonech (#1913 ) vychytali mouchy, vznikla z toho KTM GS 125. Model 1973 za 179 tisíc .

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

26.9.2022 v 00:09 | Nahoru | #2427

cvajtaktnimalorazka píše: Zdravím přátelé!
Neměl by někdo zájem o Cagivu Frecciu C9 rok 1988? Pište do zpráv, kdyžtak.


No ale to jsi nezmínil, že to má v papírech 11kW. To dneska zvyšuje hodnotu .

Podle téhle fotky to krasavice je:

Dva takty jsou víc než dost

26.9.2022 v 23:08 | Nahoru | #2428
Tuhle fotku mi nadělil internet, je z nějaké domácí akce:

A tohle se teď prodává za 129 tisíc , KTM 250 GL, vyráběná pro rakouský Bundeswehr v roce 1985, 19kW. Předpokládám, že se zatím ještě nenachzí u pana prodávajícího, ale je nachystaná za 3000 euro někde v Rakousku a hledá se movitý zájemce.

Vezmi enduro GS z roku 1982, poslední vzducháč, přední kolo pro modely 1985 (poprvé s kotoučem), světlo z traktoru, zadní stupačky rubni rovnou do vidlice, k tomu pořádnou sicnu a zadní nosič. Zimí výbavu dodali Švédové?

Dva takty jsou víc než dost

28.9.2022 v 17:22 | Nahoru | #2429
Sorry, vloženo do špatného vlákna. Beranidlo nebo Ariete jako zakladatel vlákna smaž prosím tě tento příspěvek.

Naposledy editováno 28.09.2022 17:33:14

Dva takty jsou víc než dost

28.9.2022 v 20:16 | Nahoru | #2430
Suzuki RM 125 1983 za 80 tisíc , údajně první vodník. My víme, že první vodník byl dřív . O motorce už se tu psalo, o motoru taky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81


TOPlist