globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

Dva takty jsou víc než dost

19.4.2022 v 14:39 | Nahoru | #2131
TDR 125 Lightburner není žádné ořezávátko, v prospektech se píše 30 cavalli, tedy 22kW / 9500 rpm. Něco jsem našel na ebay.
1989, la prima vera fuoristrada da strada:


1990 a na obálce časopisu MotoSprint se objevuje slovo Belgarda, i když ne jako název motorky. Francouzi mají verzi s 11kW / 8250 rpm a píšou 17" zadní kolo:

Pro srovnání parametry britské verze DT 125R z roku 1989. Italská TDR se do Británie oficiálně nedovážela.

Dva takty jsou víc než dost

19.4.2022 v 14:48 | Nahoru | #2132
Lightburner bylo možné pořídit na litých kolech, model 1991, typ 3XE (na drátech byl 3XD) z Itálie:

Dva takty jsou víc než dost

19.4.2022 v 15:16 | Nahoru | #2133
V Itálii se prodávala TDR 125 špatně, jinde o ní vůbec nevěděli, ale našly se země, kde to byl pro Yamahu úspěšný model, třeba Francie. japonci se rozhodli udělat z TDR celosvětový model, dokonce byl i návrh odvodit ho od silniční TZR, opět Glynn Kerr :

Nakonec se přímo v Japonsku začala vyrábět TDR 125 velmi podobná velké TDM 850, a jak už bylo naznačeno i tu v #48, ruku v ruce s japonskou kvalitou přišlo i zvýšení hmotnosti (suchá 110kg vs. 128kg), objevil se katalyzátor ve výfuku a nikasilový válec (ještě jednou o válcích #262 a #265 ). Standardně se objevovaly verze 11kW, ale taky 8kW, 7kW a snad i 5kW. Tady byly v #1363 , #991 , #1318 , #293
Aktuálně například jedna pěkná 1998 za 42 tisíc


Naposledy editováno 19.04.2022 15:18:23

Dva takty jsou víc než dost

19.4.2022 v 21:30 | Nahoru | #2134


Dva takty jsou víc než dost

20.4.2022 v 08:43 | Nahoru | #2135
Gilera RV 200 bez papírů za 15 tisíc

Dva takty jsou víc než dost

20.4.2022 v 08:51 | Nahoru | #2136
Kdo si dá tu Gileru RV 200 na veteránské papíry, může ji pak poslat dál takto:

Prodam,moto je na veteranskych papirech. Jezdi sviti troubi. Daleko hezči než pionyr. Neptejte se mně kolik za to chci, ale pošlete svou nabidku na muj telefon, pokud to bude zajimava nabidka ozvu se zpět.




Edit - Pro úplnost, Honda MTX 80 z roku 1983.


Naposledy editováno 20.04.2022 08:58:17

Dva takty jsou víc než dost

20.4.2022 v 09:08 | Nahoru | #2137
Ještě přidám něco hezkého za rozumné peníze, Honda CR250R 2001 za 56 tisíc
edit - jinak viz. taky #1127


Naposledy editováno 20.04.2022 09:13:30

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

20.4.2022 v 09:56 | Nahoru | #2138
Veteránský papíry nejsou přenosný ne? Při prodeji se musí vyřizovat nové, alespoň to tak bylo.

Na tu RV jsem koukal, kdyby byla alespoň trochu kompletní tak by se to dalo.

Dva takty jsou víc než dost

20.4.2022 v 21:38 | Nahoru | #2139

Dva takty jsou víc než dost

21.4.2022 v 10:13 | Nahoru | #2140
Potrebuji koupit jeste jednu Belg... . Problem tohodle vlakna je, ze to neni privatni jen pro nas nadsence, kteri tim zijeme, ale i pro vsechny prekupniky.
Takze kdyz takovy clovek vygoogluje extensivni informace o modelu v ceskem jazyce na jednom miste, tak podle toho pak taky nastavi ceny a pripadne zacne prekupovat.
Chtelo by to nejaky privatni web pro nas nadsence, pak by se dali informace poustet vic.
Asi jsme si zde vsichni vsimli, jak ceny rotaxu (ale i zde chvalene krosky) prudce v cr rostou a do jiste miry za to muze i zde, velka chvala na tyto rotaxy oproti motorum DT, Tdr, ... ktere oproti rotaxum jsou dost vykonove slabe.

Dva takty jsou víc než dost

21.4.2022 v 10:24 | Nahoru | #2141
Myslíš, že příspěvky 5-10 lidí mají takovej vliv na tržní cenu?

Nemusíš zakládat privátní web. Přímo tu na motorkářích je možnost založit skupinu a pozvat do ní jen lidi, který chceš.
Ale já moc nejsem toho názoru, že bychom se měli bavit skrytě a vědomosti, postřehy atd. někde schovávat.

Ale určitě to tady zvyšuje povědomí o inzerátech. Takže když vyskočí inzerát na Belgardu, na kterou čekáš, zcela jistě se tu objeví a je možný, že ti to někdo odkud vyfoukne. To jo

Dva takty jsou víc než dost

21.4.2022 v 10:27 | Nahoru | #2142
Veteranska testace neni prenosna. Uz se i stalo, ze to byla testace na hrane, pouze pro prodej a tak v novem klubu to neproslo. Pak je to motka bez moznosti jezdit na poz. komun. za dost jine penize.
Miluju inzeraty typu aukce, dejte mi za ten srot co nejvic. Zadsi to dost preplatte, protoze prodejce vzdy bude rikat, ze ma lepsi nabidku. Nemam problem s aukci u hezkeho veterana, at si to koupi jen ten kdo se o to bude moct starat a ma na to.

Dva takty jsou víc než dost

21.4.2022 v 10:45 | Nahoru | #2143
Pred vice nez 20ti lety "jeden" clovek prohlasil na webu-kolektivu JWM, ze ČZ jsou prašivky. Dokonce toto oznaceni se i v youtubovych recenzich obevuje. Takze jo Jiz 20let tento memes tvori cenu prasivek oproti jawam.
Pokud mi to vyfoukne nekdo tady od nas a ma chut a odhodlani to zpravit. Jsem rad, ze to zachrani a bude to jezdit. A pokud to opravi a pak to chce prodat, protoze chce dalsi novy projekt, tak bych to od neho i rad koupil. Samozrejme za dost vetsi cenu oproti predtim. Nechal v tom hodne hodin i penez za dily.

Dva takty jsou víc než dost

21.4.2022 v 11:28 | Nahoru | #2144
Pro pořízení TDR 125 na drátových kolech se jeví vhodným místem Itálie. Zajímavé, že na subito jsou jenom ty na drátech, žádná pozdější japonská.





1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

21.4.2022 v 11:54 | Nahoru | #2145
Když jsme u toho, po Belgardách taky pokukuju. Mám Supercity, ale s dílama je to dost peklo. Jak jsou tom tyhle Yamahy? Je to lepší? A co srovnání Supercity a TDR, máte někdo přímé srovnání? Tak narychlo mi přijde, že Cagiva má lepší podvozek, brzdy, ale...

U Cagiv je spousta válců/hlav/řídících jednotek přívěry a karburátorů, tak v tom je docela hokej. Na Yamahy se dělal jen jeden válec/hlava?

Taky mě štve nikasil, resp. jeho oprava. Proto bych raději klasickou vložku jako u Yamahy. Protože se mi teď podařilo zadřít: rozpadlo se horní ojniční ložisko. Válec kupodivu přežil. Píst už nepoužitelný. Do kliky se zřejmě nic nedostalo, všechno zůstalo nahoře. Při té příležitosti rovnou místo A0401 válce nasadím výkonnější 66650E.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

21.4.2022 v 12:30 | Nahoru | #2146
Čověče koukám na to v malém na tabletu, ale to vypadá na normální průmyslovou klec.

Dva takty jsou víc než dost

21.4.2022 v 12:47 | Nahoru | #2147
DRN: to se mi moc nezdá. Když to ještě žilo, tak ložisko vypadalo stejně jako u téhle ojniční sady od Oulehly: https://www.oulehla.../zbozi/4/3354-82.jpg

A v 2. náhradním motoru bylo ložisko úplně stejné.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

21.4.2022 v 12:53 | Nahoru | #2148

DRN. píše: Čověče koukám na to v malém na tabletu, ale to vypadá na normální průmyslovou klec.


Plechovou...

Dva takty jsou víc než dost

21.4.2022 v 12:53 | Nahoru | #2149
Můžeš to vyfotit líp? Do spalováků jsou klece masivní, obráběné, tohle vypadá jako lisovaná plechová.

Na fotce je to správně jak to má bejt (resp. je to jeden z designů co se používá).

E: už jsem to zažil několikrát, že to prodávaj i prodejci dílů. Typicky na simsony při použití jinejch pístů, kde je potřeba redukovat rozdíl mezi čepama. Jeden prodejce měl dokonce v sortimentu klec z polyamidu, zkusím to dohledat. Měl jsem snahu to řešit i na simsonviglu, ale byl jsem označen za debila a že je to cajk, proto se už k tématu nikde nevyjadřuju.

Naposledy editováno 21.04.2022 12:56:35

Dva takty jsou víc než dost

21.4.2022 v 14:05 | Nahoru | #2150

Lepší fotku nemám, už to letělo...

Dva takty jsou víc než dost

21.4.2022 v 18:53 | Nahoru | #2151
U Dt, tdr, tzr jsou ve vysledku vlastne jen 2 druhy valcu.
3MB00 litinova vlozka- nejcastejsi
4FU nicasil - nektere tdr a tzr.
Vzdy k tomu musis mit tu spravnou hlavu, ma stejne znaceni.

Pak se dela druhovyroba Athena 170 to je ale nicasil.
Vetsina motoru je ale zavrena na vyfuku a na ovladani privery. Takze leda koupit Ignitech jednotku

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

21.4.2022 v 21:46 | Nahoru | #2152
Honda NSR250R SP MC21 1991, v aukci v Kalifornii, zatím za 2600 USD . Stav tachometru 948km.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

22.4.2022 v 09:29 | Nahoru | #2153

Bakoun píše: ...Taky mě štve nikasil, resp. jeho oprava. Proto bych raději klasickou vložku jako u Yamahy. Protože se mi teď podařilo zadřít: rozpadlo se horní ojniční ložisko. Válec kupodivu přežil. Píst už nepoužitelný...


Já si nemyslím, že vložka je nějaká výhra, i když ocelová a originál zalitá (tím pádem taky s trochu slícovanýma kanálama). Protože když se to nerozsype jako tobě, tak by měl být nikasil věčný a příležitostně by stačilo vyměnit píst.
Pravda je, že u nás, nebo v některých kruzích, má nikasil ne úplně nejlepší renomé, ze několika důvodů. Prvním důvodem je motokros a filtry na kroskách. Tam se hodně práší a prach je pro nikasil jeden z jedů. Nedokonalá filtrace dokáže válec odrovnat během pár desítek minut. Ale kdo jezdí sólo enduro nebo po silnici s dobrým filtrem, tak se nemá moc čeho obávat.
Druhým důvodem je nekvalitní renovace. Naznačil jsem v #2060 . nikasil je cca 0.1mm vrstva měkkého niklu v kterém jsou rozptýlená zrna karbidu křemíku. Chromované kroužky klužou po karbidech a v porézním povrchu niklové matrice se drží olej. K odstraňování niklu se používá lázeň kyseliny dusičné. Hliník se v kyselině prvně pasivuje, zatímco nikl se hned rozpouští. Jenže když se kyselina vyčerpá a zředí, tak to začne žrát i hliník, zvlášť, když ještě renovátoři nedodrží nezbytně nutnou dobu a nekontrolují teplotu. Pak se do povrchu hliníku vyžerou díry a nová vrstva na tom nedrží. Pokažené reference má kde kdo (Staša, Klimeš, Trojan ) a pak i všichni zařizovatelé, i když už to nechávají dělat jinde a i když se ti renovátoři polepšili.
K problémům s odstraňováním starého nikasilu se pak přidávají další při přípravě povrchu na nový povlak (válec musí mít tvar válce), rovnoměrné nanesení nového nikasilu, jeho vyhonování na rozměr a sražení hran v kanálech.
Mimochodem, kdo ti to dělal loni ?

Třetím důvodem špatného renomé nikasilu je jeho výše uvedená citlivost na kyseliny. Dneska už by to nemusel být u kvalitního paliva problém, limit pro síru je 10 mg/kg, ale v roce 1990 to mohlo být i 3000 mg/kg, v r. 2000 150 mg/kg a v r. 2005 50 mg/kg. Síra je fuj, protože při nižších teplotách hoření vzniká kyselina sírová, která u přechlazeného dvoutaktu navíc zkondenzuje uvnitř motoru a spapá nikasil
Mimochodem, limity na síru v palivu můžou být důvodem, proč vlastně Venezuela tak schudla. Před rokem 1990 americké rafinerie obsah síry neřešily, ale teď venezuelskou ropu s obsahem síry kolem 5% nikdo nechce ani ve slevě.
edit - ty počty důvodů jsem musel ještě jednou přepočítat - 1,2,3, ...

Naposledy editováno 22.04.2022 16:21:08

Dva takty jsou víc než dost

22.4.2022 v 10:44 | Nahoru | #2154
Ariete: nakonec nikdo, dodělával jsem barák a všechno ostatní šlo stranou. Teď jsem to akorát na jaře oprášil, jezdil do práce a stalo se to. Ale už mám všechny potřebné díly a s trochou štěstí to o víkendu složím.

Dva takty jsou víc než dost

22.4.2022 v 10:56 | Nahoru | #2155
Ahoj, nevíte někdo proč už nefunguje mitoclub? Chvilkovej výpadek? Nemá případně někdo sepsaný restrikce na Raptora? Díky

Dva takty jsou víc než dost

22.4.2022 v 12:47 | Nahoru | #2156
http://cagivamitoevo...va-mito-evo-125.html je to pro Mito, ale Raptor to ma stejne. Usi na airboxu, restrikce ve vyfuku + pretryskovani.

Dva takty jsou víc než dost

22.4.2022 v 12:48 | Nahoru | #2157
Co myslíš tím restrikce na Raptora?

Dva takty jsou víc než dost

22.4.2022 v 17:23 | Nahoru | #2158
Už zase Opava. Honda NS400R za 298 táců ...

Honda NS 400 R - Rothmans edice, 1985 dovoz z Japonska na ceste do CR .najeto 8900 km ! Vse original a puvodni na moto , Zasla ,dlouho stala ,kosmetika nutna . Exkluzivni cena pro CR .



Já teda vidím, že je spíš rezatá až do morku trubek jak na ni posledních 20 roků pršelo a udělat z toho pojízdnou fajnofku, tak do toho zahučí dalších 100

Naposledy editováno 22.04.2022 17:23:27

Dva takty jsou víc než dost

22.4.2022 v 17:48 | Nahoru | #2159
Na subitu je NSR400R za 11.000 eur , vypucovaná, na značkách, s originál výfukama k tomu.


Naposledy editováno 22.04.2022 18:03:07

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

22.4.2022 v 18:02 | Nahoru | #2160

Ariete píše: Honda NSR250R SP MC21 1991, v aukci v Kalifornii, zatím za 2600 USD . Stav tachometru 948km.


V Itálii je ta samá za 15.000 eur
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81


TOPlist