globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

Dva takty jsou víc než dost

16.3.2022 v 10:37 | Nahoru | #2041
Honda NS 125R za 45 . Ta nová maska se mně na tom vůbec nelíbí,tím pádem ani ta cenovka.

Dva takty jsou víc než dost

16.3.2022 v 17:02 | Nahoru | #2042
Ossa vítězí!

Dva takty jsou víc než dost

17.3.2022 v 08:57 | Nahoru | #2043
Ta Ossa E-73 je v inzerci za 117 - bez toho bych si na ten film už skoro nevzpomněl. Majitelka teda nemá moc velké fotografické nadání, ale jedna fotka by se z její kolekce vybrat dala.




Naposledy editováno 17.03.2022 09:19:26

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

17.3.2022 v 09:17 | Nahoru | #2044
Bud Spencer sedlá Motozodiaco Tuareg 250, italský výrobek s německým industriálním motorem ILO, typ 1F250-1 (nápis Rockwell připomíná, že ti samí dělali i raketoplán ). Dá se to i sehnat, jenom si nejsem jistý, jestli je cenovka 2500 eur správně, jestli si to fanoušci necení na víc (facebook )

Podle všeho to má odstředivou spojku a variátor:

Dva takty jsou víc než dost

17.3.2022 v 09:34 | Nahoru | #2045
Ta dunovka je super, pamatuju si ji z filmu jako dítě. Strašně jsem to chtěl. Občas se objeví na prodej ruská verze Tula.

Gilera RC má ještě další 2


Naposledy editováno 17.03.2022 09:43:24

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

17.3.2022 v 09:48 | Nahoru | #2046

Ariete píše:


A jakou za tím mají naleštěnou Jawu v Itálii...

Naposledy editováno 17.03.2022 09:48:48

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

18.3.2022 v 10:45 | Nahoru | #2047

kuba350 píše: Já myslim, že když se tu začnou řešit jawy a coby kdyby, tak to téma pujde do kopru Jdu pohledat nějaký hezký fotky dvoutaktů


Dva takty jsou víc než dost

18.3.2022 v 10:51 | Nahoru | #2048
Hezká je, ale jenom na okruh, za 30 tisíc Aprilia AF1 Sintesi 1990

Dva takty jsou víc než dost

18.3.2022 v 11:03 | Nahoru | #2049
Dal by se k tomu pořídit ještě vrakouš za trojku , kterému ale už někdo sebral i válec.

A aby doma nic nechybělo, za další trojku jsou kola a vidlice na pozdější Futuru:

A za desítku bezmotorová AF1 (edit - to už tady bylo )


Naposledy editováno 18.03.2022 11:04:52

Dva takty jsou víc než dost

19.3.2022 v 09:45 | Nahoru | #2050
Tento stroj je legendární v tom, že se s ním dal jezdit krajský přebor. Za 135 tisíc ?

Nabízím legendární půllit.ČZ 380/514 r.v.1991 něco pamatuje avšak stále v plné síle.Pojizdná a plně funkční.Zapalování je poškozeno avšak motor běží jako za starých časů.Zub času se na ní podepsal stojí více v garáži než se pohybuje tam kde by měla.Vhodná pro někoho kdo by si rád připomenul a oživil mládí kdy se na ní proháněl.Vhodná pro někoho kdo má čas a lásku jí dát opět do super stavu.



Edit - jako bonus jsou na tom pneumatiky Barum

Naposledy editováno 19.03.2022 10:02:00

Dva takty jsou víc než dost

20.3.2022 v 17:48 | Nahoru | #2051
Aprilia RS 125 2008 za 61 tisíc , hezky udržovaná.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

21.3.2022 v 08:37 | Nahoru | #2052
Kawasaki KX 250 1981 za 188 tisíc. Není to zrovna málo, ale tyhle ročníky se moc neprodávaly, nejsou a nebudou, a navíc v tomhle stavu.

Motocykl po kompletní GO, vše nové, řidítka renthal, nový píst, nicasil, ojnice, ložiska, klapky boysen, spojka, nové přepákování, pérování po GO, nové ráfky Excell, páčky, vodítka, stupačky, obložení, lanka, filtr, plasty, potah sedla... apod.
Cena s ohledem na stav motocyklu. Prodám pouze vážnému zájemci. S prodejem nespěchám.


Dva takty jsou víc než dost

21.3.2022 v 09:04 | Nahoru | #2053
O tom, jak tyhle motorky vznikaly, se tu psalo v souvislosti s KX 500 1983, kde je na plakátku pro model vidět ta zadní vidlice s profilem, jako má správná traverza:

Na první Uni-traky byly údajně stížnosti, kromě toho, že to nefungovalo jako Full-foater, týkající se praskání úchytů na rámu a rozviklaných uložení. Ale možná v tom hrála roli "zanedbaná údržba", když se nemazalo a neutahovaly šrouby. Našel jsem obrázek, kde je vidět, jak to celé funguje. Full-floater měl spodek tlumiče ukotvený do vidlice, tím pádem s větší a jinak odstupňovanou progresivitou, a delším zdvihem, což zase mohlo ovlivnit citlivost.

Brad Lackey říká "Don´t worry":

Pro úplnost, následnující model 1983 tu byl v #453
A ještě něco o garanci (viz. taky 1990 KDX 200 ) - v Británii dávala Kawasaki na model 1981 záruku 60 dní, ale kdo si koupil mašinu včas už na podzim, mohl si užívat půlroční záruku.


Naposledy editováno 21.03.2022 17:41:37

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

21.3.2022 v 22:39 | Nahoru | #2054
Ariete> Teď se dívám, že už v inzerci jednou byla, před dvěma měsícema . Jak se zmiňuje ten nový Nikasil, tak tuhle metodu začali u Kawasaki používat někdy v roce 2002-2003. Předtím, údajně od roku 1975, se dělalo v Kawasaki povlakování, které neslo název Electrofusion, u kterého je nanesená vrstva tenčí, než jedna setina milimetru.
Našel jsem na ebay válec KX 250 z roku 1974:

Při prohlídce toho poškozeného povrchu si myslím, že ta elektrofúze byla použitá už tady. Je to sice víc vydřené a potrhané, než na 1984 KX 125 z #1972 , ale co jiného by to bylo?
Napadl mě chrom, kdyby to byl ještě původní povlak. Chrom má dvě nectnosti. Ta první, že se na něm špatně tvoří vrstva mazacího oleje, jde odstranit vytvořením porézního povrchu na konci chromování. Druhá špatná věc je, že a hliníku s velkou teplotní roztažností chrom moc nedrží, i když je pod ním nikl, a protože není tvárný, odlupuje se ve větších šupinách. Většinou to začne na hranách kanálů, kde při nanášení navíc narůstá nejrychleji. Jenže to jsem nikdy neviděl, a vlastně vím jenom o jedné motorce, která má chromovaný válec - trialka Yamaha TY350 z půlky 80. let.
KX 250 1974 v celku:

A její test:
https://magazine.cyc...4/6/1/kawasaki-kx250

Dva takty jsou víc než dost

22.3.2022 v 14:26 | Nahoru | #2055
Pátral jsem po tom Electrofusion a občas se nějaká zmínka najde. Tenhle popis je z brožury ke modelům 1980, když se objevil poprvé Uni-trak:

Celkem 15x s vytvoří plasmový výboj, ve kterém jsou rozptýlené atomy molybdenu, železa a uhlíku. O teplotě nebo vakuu se asi píše ve zmíněném patentu, ale ten jsem nenašel, jenom další malinký obrázek.

Tak trochu překvapivě se popis této metody objevil v servisním manuálu pro KLX 650:

Nevýhodou je, že kromě Kawasaki neumí nikdo tohle povlakování obnovit. Proto se při opravách hojně vložkovalo, ale to už není ono - je horší chlazení a obvykle i nižší výkon, když se naruší aerodynamika kanálů. Dal možností se později stal výše zmíněný Nikasil, kde je vrstva cca 0,1mm a převrtání původního válce s vrstvou pod 0,01mm není nemožné.

Naposledy editováno 22.03.2022 14:30:32

Dva takty jsou víc než dost

22.3.2022 v 19:25 | Nahoru | #2056
Jörg Möller a Angel Nieto

Tak už jsou zase spolu. Jörg Möller zemřel minulý týden ve svých 80 letech v Itálii v Pesaru, kde žil. Poslední větší věc, na které spolupracoval, byl asi Suter.
Fotka s Minarellim z #1699

Dva takty jsou víc než dost

23.3.2022 v 10:01 | Nahoru | #2057
Suzuki RM 125 1983 za 70 tisíc . Popis je v #365

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

23.3.2022 v 10:58 | Nahoru | #2058

DRN. píše: Oulehla nabízí vložkování původně nicasilovejch válců. Výhoda je jasná, příště se to normálně přebrousí za pár korun a jede se dál. Co nevýhody? Vliv na výkon?
Cenově je to +- jako novej nicasil.


Hned následující #366 vrací do hry Kawasaki a opravy jejich povlakovaných válců.
Z ebay, 1976 KX 250 v původním stavu s povlakem, stejně jako 1974 má 4 přepouštěcí kanály a sání řízené pístem:

1981 KX 250, do motoru asi napršelo a při rozebírání to někdo takhle domlátil. Sání má jazýčkové ventily a ze sání je probouraný pátý a šestý přepouštěcí kanál. Na převložkování je to použitelné.

Vložka se dá dokonce i na toto koupit hotová , akorát když se to vrézuje stopkovou frézou na děličce, tak chybí sklon vyústění přepouštěcích kanálů.

1981 KDX 250, převložkovaná. KDX má jeden výfukový kanál, na rozdíl od KX se dvěma kanálama s přepážkou:

Dva takty jsou víc než dost

23.3.2022 v 11:53 | Nahoru | #2059
S přechodem na vodní chlazení v roce 1983 zachovali u Kawasaki systém šesti přepouštěcích kanálů a přidali boostery, kam se podíváš - 2x na sání do vedlejších přepouštěcích kanálů, 2x na výfuku. Nový válec z ebay, z venku černý, uvnitř s elektrofúzním povlakem:
edit - jenom pro porovnání, válec KX 125 je v #1972


Naposledy editováno 23.03.2022 18:09:48

Dva takty jsou víc než dost

23.3.2022 v 13:29 | Nahoru | #2060
Stejný válec 1983 po opravě nikasilem. Podle toho, jak moc má kdo propracovanou tu technologii nanášení niklu s karbidy křemíku, můžou být odlišnosti v nánosu niklu na hranách kanálů a na plochách mimo vlastní vývrt:

Přepážka mezi výfukovýma kanálama není vůbec honovaná, ale spíš, než na deformaci přepážky, tipuju spíš na účelné odlehčení ještě před nanášením nikasilu.
Že je válec ve spodní části potlučený, a nebo spíš vyžraný od kyseliny, by nemuselo mít na funkčnost vliv, ale usuzuju, že ten nikasil na tento kus není nanášený poprvé a při jeho odstraňování byla použitá lázeň s nesprávnou koncentrací kyseliny dusičné, možná spolu s příliš dlouhou dobou a vysokou teplotou. Vtip je v tom, že hliník se prvně pasivuje, zatímco nikl se hned rozpouští.

Naposledy editováno 23.03.2022 18:11:26

Dva takty jsou víc než dost

23.3.2022 v 13:32 | Nahoru | #2061
Pěkně mu to tam za tepla padne. Výhodou vodou chlazených válců je, že vložky nemusí mít tak velký přesah.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

23.3.2022 v 19:43 | Nahoru | #2062
V letech 1985 - 1986 měly KX 250 na výfuku první generaci KIPS, tedy s přívěrama ve výfukových boosterech a rezonanční komůrkou odlitou na válci.
Motorka tu byla v #902, a motor taky, jenom je v č.1499 chybně uveden modelový rok - poznávacím znamením může být ovládání výfukových šoupátek, které šlo u motorů 1985 - 1986 (vrtání 70 x zdvih 64,9mm) skrz karter, jak je vidět i u toho č.1499 a od roku 1987 vně karteru ( a změnilo se vrtání x zdvih na 67,4 x 70mm) .
Velké boostery vedou ze sání do přefuků a nahrazení pátého a šestého přepouštěcího kanálu jedním umožnilo zvětšit ty ostatní. Vložkováno:



Naposledy editováno 23.03.2022 19:46:58

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

23.3.2022 v 21:24 | Nahoru | #2063
Ariete> Ještě jednou válec KX 250 1986, ale s původním povlakem. V ruce jsem ho neměl, ale jestli mě oči neklamou, tak velké výfukové boostery mají větší úhel otevření, než hlavní výfukový kanál, takže jsou to vlastně boostery, co řídí načasování impulsu do výfukového potrubí.

Dva takty jsou víc než dost

23.3.2022 v 21:29 | Nahoru | #2064
Kawasaki KX 250 1987 tady asi ještě nebyla, takže obrázek z dobového testu , kde se jim líbil motor (viz. taky #903 ), design s novým uni-trakem, ale pérování poplivali (i když i to šlo za příplatek pořešit, např. cartridgema nebo i jinak, jak naznačuje KX 125 z #1135 ).


Válec z ebay - černý lak naznačuje, že povlak by měl být původní. Trochu se do povlaku otisknul píst, železo v povlaku asi koroduje. Kolem kanálů jsou vydřené plošky až na hliníkový základ. Kanály jsou podobné předchozímu ročníku. Ovládání přívěry je na boku válce a ne skrz karter.

Dva takty jsou víc než dost

24.3.2022 v 07:59 | Nahoru | #2065
Yamaha DT 125 1977 za 79 tisíc se švýcarskýma dokladama.

Dva takty jsou víc než dost

24.3.2022 v 20:38 | Nahoru | #2066
Zbývá se podívat, jak vypadaly válce pro KX 250 z roku 1988 a pozdějších. Motorka tu byla v #1143 a byla hodně povedená. Dokonce snad ani nepotřebovala ten upgrade na vidlici White Power, protože vpředu byly cartridže. Ale Petr Kovář jezdil s White Power svět na KX 125, takže nač mu to komplikovat.

Veliké změny se v roce 1988 odehrály na motoru, který byl na první pohled úplně nový. Z předchozího modelu 1987 se zachovalo vrtání 67,4mm x zdvih 70mm. KIPS systém dostal bez velkého humbuku naklápěcí segment do hlavního výfukového kanálu. V nižších otáčkách se tak z hlediska časování kanálů proti předchozímu modelu 1987 nebo 1986 nezměnilo, ale při maximálním výkonu byl k dispozici mnohem větší impuls do výfuku. U výfukových boosterů se okýnka zmenšila, ale zato se zvýšil jejich počet ze 2 na 4.
Motor v této konfiguraci a s elektrofúzně pokoveným válcem vydržel s menšími kosmetickými změnami (např. se v roce 1991 se objevila jedna velká díra na sání propojená s pátým přepouštěcím kanálem) až do roku 1992, s tím, že model 1992 dostal vrtání 66,4mm x zdvih 72mm. Od modelu 1993 už byl další motor a KIPS dostalo nožovou přívěru do hlavního kanálu.
KIPS pro KX 250 1987:

Šoupátka na boosterech otevírají kanály a zároveň zavírají vstup do rezonanční komůrky. Protože jsou z duralu, zuby na nich nevydrží věčně a je po nich sháňka, kdo by je vyrobil, protože původní díly už dneska nejsou.


V šoupátkách jsou šroubové drážky, do kterých zapadá kolík výklopného segmentu. Kanály jsou výškově různě posunuté a šoupátka a segment je postupně otevírají a zavírají. Segment se montuje zevnitř válce, takže zvenku je jenom malinkaté víčko pro dva upevňovací šroubky:


Naposledy editováno 26.03.2022 22:51:30

Dva takty jsou víc než dost

24.3.2022 v 21:49 | Nahoru | #2067
Válce pro KX 250 1988 z ebay, jeden i s přívěrou:

A jeden bez:

Dva takty jsou víc než dost

24.3.2022 v 21:54 | Nahoru | #2068
Přímé porovnání výkonů modelů 1987 z #903 bez přívěry v hlavním vfukovém kanále:

A model 1988 s vylepšeným KIPS:

Dva takty jsou víc než dost

24.3.2022 v 22:21 | Nahoru | #2069
Ať už jsou tu všechny ročníky s elektrofúzním povlakem, na KX 250 1989, na motorku z #589 jsem teda válec nenašel, ale neměl by se lišit od předchozího, pak jeden 1990 opravený Nikasilem, kde je vidět barva toho niklu a kyselinou zohavený hliník:

1991 má velký sací kanál:

A 1992 s vrtáním 66,4mm:

Dva takty jsou víc než dost

24.3.2022 v 22:40 | Nahoru | #2070
Po dlouhé době jedno Mito, za rozumných (?) 42 tisíc.

Cagiva Mito 125ccm, RV 2000, výkon 11kw, najeto 30702 km. Ježděna ženou. Momentálně bez STK - po domluvě lze STK udělat.


Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
přívěra Cagiva N90 Cagiva Mito 125, Cagiva N90 kokoška. 19 6.12.2022 v 11:30 mito7
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001

TOPlist