globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

Dva takty jsou víc než dost

7.2.2021 v 18:51 | Nahoru | #901
Peněz jak za kozu Ale svezení to bude asi jinačí, než na nějakém japonci
Bazoš.cz


Naposledy editováno 07.02.2021 18:53:19

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

8.2.2021 v 20:12 | Nahoru | #902
Kawasaki KX250 z roku 1986, bazoš za 80 tisíc. Není to 1987, jak se inzeruje, ale poslední model s přepákováním k zadnímu tlumiči Uni-Trak vrchem(zdvih 320mm), jinak ve velmi původním stavu. V té době už Honda #561 nasadila do přední vidlice kartridže, zde klasická Kayaba se zdvihem 300mm fungovala o dost hůř (ale o rok později se daly kartridže už dokoupit). Na 1986 se objevila zadní kotoučová brzda a už druhým rokem to byl "traktor" - tedy s motorem s kombinovanou přívěrou KIPS na výfuku (přívěra + rezonanční komora). Na sání by měl být obří 40mm karburátor od Mikuni. Byl to taky poslední podčtvercový motor (vrtání 70mm x zdvih 64,9mm), v katalogu s výkonem 35kW / 8000rpm a stál 6940 DM.



A takto vypadala na posteru:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

8.2.2021 v 21:11 | Nahoru | #903
Beranidlo> Našel jsem graf měření výkonu na zadním kole. Z deklarovaných 35kW / 8000rpm zůstalo 27kW, přičemž v těch 8000rpm už motor ztrácel dech. V porovnání s Hondou neměla Kawa tak široké rozpětí použitelných otáček, i když údajně měla mít v reálu ve středních otáčkách nad Hondou navrch.

Na Kawasaki vsadila od roku 1984 československá reprezentace. Ve 125ccm si kluci vedli dobře, připomenu Petra Kováře. Ve 250ccm to bylo o dost horší a když se jelo v roce 1986 MS ve Sverepci, titulek ve Světě motorů byl: Horší to být nemohlo
Těmito slovy zhodnotil naše vystoupení státní trenér Jan Strach. A pokračoval: Domnívám se, že jezdci, kteří nás ve Sverepci reprezentovali, už nedávají záruku dalšího výkonostního růstu. ... Nedokáží se prosadit v kvalifikaci, někdy jsou i na štíru s bojovností a dopouštějí se některých technických prohřešků (zbytečná jízda v sedle, časté "vrkání" při akceleraci či pozdní řazení), které často bývají příčinou zbytečných pádů.
"Zbytočné jazdiť, škoda benzínu", komentoval během druhé jízdy výstižně jeden z diváků snažení naší reprezentace. V tu chvíli se totiž Kunc, Krajčovič a Drozda (na soukromé Hondě) seřadili svorně na konci celého peletonu.
A slovenský STOP napsal: Naši "nesklamali", a pak dvě stránky jenom o tom, co se ve Sverepci ukázalo.

Ale k technice - porovnání výkonu s Hondou 1987 (#561 ), graf je ze stejného časopisu, kde si stěžovali na zhoršení proti 1986

Zatímco Kawasaki si u nového motoru v modelu 1987 polepšila

A ještě porovnání s modely, které už tady byly: Kawa 1983 ( #453 ) a Kawa 1989 (#587 )

Naposledy editováno 08.02.2021 21:14:01

Dva takty jsou víc než dost

9.2.2021 v 11:59 | Nahoru | #904
Honda CR 250 z roku 1985 už tady byla (#844 ). Teď je dokonce za 127 tisíc, bazoš , tentokrát to vypadá, že je kompletní včetně ATAC.


1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

9.2.2021 v 12:13 | Nahoru | #905
Aby to bylo komplet, tak ještě Honda CR 250 z roku 1987, bazoš za 139 tisíc.



O téhle krásce, první s HPP přívěrou, už byla trochu řeč v #561. Je to možná to nej, co se Hondě povedlo v osmdesátých letech postavit - výkonný motor (i když to podle grafu v odkazu nevypadá), slušný podvozek (v přední vidlici kartridže), ovladatelnost, spolehlivost a kvalitní materiály.

Naposledy editováno 09.02.2021 12:33:44

Dva takty jsou víc než dost

10.2.2021 v 14:15 | Nahoru | #906
Na bazošu leží japonská špecialitét z r. 1985 - Suzuki RG400 . Čtyřválec je k mání za 338.000Kč.





Kdo chce procvičit japonštinu na dalších letácích, může zde: https://www.motorcy...uzuki_rg400%2085.htm
A nějaký pokec k tomu zase zde: https://www.suzukic...Gamma.shtml~isoraami

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

10.2.2021 v 15:29 | Nahoru | #907
Hezký. Ani mi to nepřijde moc drahý. RG500 je od 18000€.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

10.2.2021 v 17:06 | Nahoru | #908
Koudy01>Jo jo, ceny libové ,ale vůbec ne pro nás, kdo nevyhráváme sportku. A když si představím, že za ty prachy můžu mít v řadě vedle sebe 10 fárošů, a každý z nich by to zabil, tak radši ty fároše. Navíc je ta japonská 400 s 59 koníky nějaká utlumená proti evropské 500, která měla postaru psaných 95k. Pikantní je, že ta RG500 vlastně nebyla ani moc drahá, stála 12000DM a první fároše byly za 19000DM.
(S těma fárošema se opakuju, koukám, už jsem psal něco podobného přesně před rokem, když DRN kupoval NSR250R )

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

11.2.2021 v 17:13 | Nahoru | #909
Maico MC250 z roku 1982, bazoš za 105 tisíc. Motorka v překvapivě dobrém stavu. A proč? Protože na ní od roku 1982 nejspíš nikdo pořádně nejezdil, a mělo to svůj důvod. Ten se jmenuje Corte Cosso a je to výrobce zadního tlumiče. Jenže Corte Cosso nejspíš vůbec nemohli za to, že se jejich tlumiče při prvním doskoku začaly rozpadat. Zadní vidlice s přepákováním a a oka na zadní část rámu byly totiž proti sobě přesazené a tlumič se křížil. S přechodem na centrální pérování utrpěla do té doby jedna z nejlepších motokrosových značek první ránu z mnoha, které ji přivedly až na dno. Byla to sabotáž zevnitř firmy a měly následovat další.














Dva takty jsou víc než dost

12.2.2021 v 21:19 | Nahoru | #910
Maico převzali od svého otce bratři Wilhelm a Otto Maisch někdy ve třicátých letech a hospodařili pěkně půl na půl - pro představu, Otto byl ročník narození 1905. Začali s výrobou motorek a aby neztratili kontrolu nad firmou ani za války, kdy byli přeorientováni na všeobecné strojírenství (neboli výrobu pro armádu), Wilhelm vstoupil do NSDAP, což vlastně vedlo až k bankrotu v roce 1983. Po válce totiž, v rámci denacifikace, mohl Wilhelm vlastnit pouze 40% firmy a zbytek připadl Ottovi. Od agregátů na dřevoplyn se opět vypracovali zpět k motorkám a deset roků se jim dařilo. Začali tedy s výrobou aut, což byl takový západoněmecký Trabant s motorem vzadu. Jenže se přestalo dařit a automobilové Maico zkrachovalo. Wilhelm dostal infarkt a pak ho ještě jako diváka na motokrosu sejmuly dvě motorky a zůstal na vozíku. Otto šel za nějaké zašantročení majetku zkrachovalé firmy na rok a půl do basy. A Maico dostalo zakázku na 10.000 motorek pro Bundeswehr. Do toho dospěli tři Wilhelmovi kluci a dvě Ottovy holky, a pak, v šedesátých a sedmdesátých letech, už vedl Maico jenom Otto. Kluci dostali zaměstnání ve firmě - Hans jezdil motokros, Peter v propagaci a studovaný Wilhelm junior v konstrukci. A Maicu se začalo dařit. Motokrosový půllitr byl celá sedmdesátá léta etalonem pro motokrosový půllitr a model 1981, poslední twin shock, jako snad úplně nejlepší. V půlce sedmdesátých let dostaly Ottovy holky dárek, americké zastoupení firmy Maico, které bylo velmi ziskové, a možná mnohem ziskovější, než zbytek firmy.

Koncept motoru tohoto nejúspěšnějšího Maica byl trošku jiný, než u ostatních motokrosů. Primární převod byl dvojitým řetězem, převodovka standardní dvouhřídelová, ale aby se výstupní kolečko točilo správným směrem, muselo být na extra hřídeli hnané dalším párem kol. V principu stejný motor byl pro 400/440/490ccm i pro 250ccm, a je i ve výše inzerovaném MC250:


Naposledy editováno 13.02.2021 15:40:13

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

13.2.2021 v 13:03 | Nahoru | #911
I když se Maico v roce 1981 prodávalo skvěle, bylo jasné že koncepci twin shock odzvonilo. Tady je poslední mohykán:

Tovární 250 už měly centrál a ukazovalo se, že motor s převodovkou bude potřeba zkrátit a připravit se i na chlazení vodou. To si vyžadovalo nemalé investice, jenže zisky zůstávaly v Americe - za rok 1981 tam měl Otto a jeho dcery zisk milion dolarů, zatímco Wilhelmovi kluci dělali ve fabrice za mzdu. Když jim Otto neumožnil navýšit podíl ve firmě na 50%, aby mohli spolurozhodovat, začali podnikat vlastní kroky k ovládnutí firmy. Kdykoliv strýc Otto Maisch rozhodl pro půjčku na investice nebo provozní kapitál, banka žádala souhlas všech spolumajitelů a Wilhelm, Peter a Hans to zamítli. Pro rok 1982 tedy továrna nemontovala zadní tlumiče Öhlins, ale Wilhelm junior, který byl zodpovědný za technický vývoj, vybral levnějšího dodavatele Corte Cosso, a taky způsob jejich montáže. Bez nemožnosti stranového pohybu a výkyvu se tlumiče začaly rozpadat, jakmile jezdci v zimě nakoupené nové motorky vytáhli na jaře na trať. Otto a jeho Maico USA museli sáhnout poprvé hluboko do kapsy, aby všem dodali fungující náhradu od Öhlins.
Pro další rok 1983 už byly ve výrobě nové motory, tedy s primárním převodem ozubenými koly. Potíže s tlumiči byly urovnány a zákazníci nakupovali nové Maico jako zběsilí. Co čert nechtěl, všem se na jaře rozletěla převodovka - Wilhelm, zodpovědný za technickou dokumentaci, nechal hřídele po zakalení popustit jenom jednou a ne dvakrát, a malá houževnatost se projevila až u zákazníků v zámoří. K tomu se přidaly problémy s rozpadajícím se nábojem zadního kola - jestli měly odlitky z hořčíkové slitiny nesprávné chemické složení a tepelné zpracování, nebo za to mohl změněný způsob výpletu kola, to je otázka. Každopádně vyřešení technických problémů musel uhradit Otto a Maico USA. Aby se nalomila důvěra těch zákazníků, kterým se problémy vyhnuly, o to se zase postaral Peter, který diktoval do pera senzace chtivým redaktorům novin a časopisů.
Pomluvené Maico bylo v květnu 1983 bez peněz a Otto bez možnosti bankovní půjčky vyhlásil bankrot firmy. I v bankách četli noviny. Wilhelm, Peter a Hans už byly nachystaní a správce konkurzu jim prodal firmu v hodnotě milionů za 300 tisíc marek. Ale když se snažili vrátit produkci ke starým dobrým časům, nepodařilo se. V Evropě už Maico nikdo nechtěl a v Americe ho museli prodávat jako M-Star, protože Maico USA jejich sestřenic tam mělo práva na značku. Ty musely do USA zdrhnout z Německa před soudním popotahováním a Otto umřel dřív, než ho za spravování firmy odsoudili, protože v předtuše bankrotu vyrobil spoustu materiálu na dluh a vyvezl do USA.
Pro další čtení:
https://vintagemotor...fahrzeugfabrikpart1/
http://articles.superhunky.com/4/74
http://articles.superhunky.com/4/75
https://www.spiegel....rint/d-13509804.html


Naposledy editováno 13.02.2021 15:28:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2021 v 21:02 | Nahoru | #912
Beranidlo>
Super info. Vždycky mě štvalo lakonické "firma zkrachovala". Díky tobě vím co a jak, alespoň u některých značek...

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

14.2.2021 v 00:04 | Nahoru | #913
Trošku použitý, ale ještě vzducháč na bubnech.

Bazoš.cz

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

14.2.2021 v 11:45 | Nahoru | #914
Nikdy som o takom nepočul.
Ale je to dvojtakt.

https://motocykle.ba...-125-mark-enduro.php

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

14.2.2021 v 12:11 | Nahoru | #915
Eastrider> Počúvaj tu: #802

Dva takty jsou víc než dost

14.2.2021 v 13:29 | Nahoru | #916
A ozaj

Naposledy editováno 14.02.2021 13:29:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

14.2.2021 v 13:30 | Nahoru | #917
Frantas> Trochu jsem se na ni díval, co je to zač, a vypadá to na sportovní enduro pro Ameriku. Papíry to asi nikdy žádné nemělo a na značky to jen tak nepůjde. Těch 37k neboli 27kW je asi fakt. Fotky z toho bazošu


Od roku 1980 se tahle věc dělala jako KDX 175, podle vrtání 66mm a zdvihu 50,6mm něco jako převrtaná 125 (která ale nikdy nebyla)
https://www.motorcyc...saki_kdx175%2080.htm

Pak se zvětšil zdvih na 58mm, protože v Americe měli třídu 200ccm, model 1983
https://www.motorcyc...saki_kdx200%2081.htm

Ta pak dostala později i přívěru na výfuku, pořád ještě u vzducháče, než přišly vodníky
https://en.wikipedia...wiki/Kawasaki_KDX200
A byly i KDX 250, které měly dokonce psaný o pár kW menší výkon, než ta dvoustovka.
https://www.motorcyc...saki_kdx250%2083.htm

Dva takty jsou víc než dost

14.2.2021 v 14:21 | Nahoru | #918
V katalogu ty motory s KIPS měly přívěry jenom na přídavných výfukových kanálech. Tedy původní KIPS, než pak přidali ještě přívěru do hlavního kanálu.


Podle ebay se těchto válců do dneška asi moc nezachovalo, našel jsem akorát samotné přívěry nebo krytku rezonanční komůrky.

Dva takty jsou víc než dost

14.2.2021 v 19:30 | Nahoru | #919
Ještě jsem dneska projel všechny Kawasaki v sekci veteráni na bazošu.
Kawasaki KH 125 za 35 tisíc model kolem r. 1978. Možná 10 koní a 100km/h, takový dělník s rotačním šoupátkem.
https://www.motorcyc...asaki_kh125%2077.htm

A k tomu s podobným, ale 10kW šoupátkovým motorem Kawasaki KE125, za 35 tisíc menší sestra KE175 , která už tu byla v #734





Naposledy editováno 14.02.2021 19:32:05

Dva takty jsou víc než dost

14.2.2021 v 20:34 | Nahoru | #920
KH bych bral. Ale 250 nebo 400

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

16.2.2021 v 10:47 | Nahoru | #921
Anti> Těšilo mě a jsem rád, že to po mně někdo čte.
Z jiného soudku - dával jsem sem WRE #792 , bylo tu dilema, jak se pozná WR #826 . Teď je za 60 tisíc na bazoši Husqvarna WR125, bastard "ostrá" se zadníma stupačkama.

Dva takty jsou víc než dost

16.2.2021 v 11:26 | Nahoru | #922
Napadlo vás někdy, že Beta nedělá motorky pro motokros, ale jenom endura? Kdyby ale někdo moc chtěl, tak tahle Beta RR 2T 125 Racing (web ) by při troše dobré vůle na motokros používat šla - bazoš za 135 tisíc. Proti standardní verzi je přitvrzené pérování a přední vidlice KYB místo ZF. Motoricky na to má. U té standardní jsem viděl údaj 24kW, Racing má naměřeno na zadním kole 27,5kW / 11.000rpm a po lehké úpravě dokonce 29kW.




1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

16.2.2021 v 11:36 | Nahoru | #923
Ta krivka vykonu je nadherna, zadny diry, zadny hrby, krasne prima.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

16.2.2021 v 14:27 | Nahoru | #924
Bakoun> Kvůli tobě jsem ty HP převedl na kW a Nm. Paradox, že VHM hlava, u které jsem spočítal dle stránek VHM menší kompresní poměr, neztrácí v nižších otáčkách a díky doladěnému předstihu dává větší výkon v otáčkách. Originál geometrický kompresní poměr píšou 15:1, u VHM hlav s objemem 11ccm mě vychází cca 12,5:1.

Beta má tu výhodu, že stejně jako na KTM jde přitáhnout nebo vyměnit pružina v odstředivém regulátoru a výfuková přívěra bude otevírat jinak. Je to takový KIPS naležato - na rozdíl od Kawasaki nejsou otočná šoupátka v booster kanálech robnoběžně s osou válce, ale kolmo k ose. Na obrázku chodí píst v místě, kde je číslo 30.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

16.2.2021 v 14:59 | Nahoru | #925
Beranidlo> díky za tvou neúnavnou práci

2 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

17.2.2021 v 12:52 | Nahoru | #926
Občas se objeví úplně nový stroj za polovinu peněz. Husqvarna CR125 za 135 tisíc. Podle barev poslední BMW ročník 2013/2014, když to BMW v Itálii definitivně prosralo a nechali značku Piererovi. O nasranosti místních Italů německy zde: https://www.welt.de...dmarke-ruiniert.html
Bazoš Mít na to jezdit ještě motokros, tak neváhám.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

17.2.2021 v 13:03 | Nahoru | #927
Kohlstein> Mě sere, že jsem se pozdě rozhoupal pro tu CR na papírech.

RD 350 na bazoši.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

17.2.2021 v 15:13 | Nahoru | #928
RD slušný, vypadá zachovale naštěstí mám 3 ks v garáži

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

17.2.2021 v 16:09 | Nahoru | #929
kuba350> Hamoune! Kdyby byly za 40, jako jsou Fireblady, to by se nakupovalo ... Ale spíš ne, protože ve finále, co s tím? Aby stály v garáži?

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

17.2.2021 v 17:00 | Nahoru | #930
Kohlstein> no to sem právě kupoval! jednu ypvs za 37, druhou za 35 a vzducha za 27,- A proč? Na důchod přeci!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81


TOPlist