bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

24.6.2020 v 23:32 | Nahoru | #541
cita29> Já jsem se ptal Kuby na jeho konkrétní soustrojí.
Při stanovení valivých odporů a odporů v ložiskách se nebrzdí motorem, ale rezepne se spojka. Ten na videu brzdí motorem čtyřtakty stejně jako dvoutakty, a proto si o něm nemyslím nic hezkého.
Jak se projevují nesprávně stanovené valivé odpory a momenty setrvačnosti je vidět z následujícího měření, je to nějaký Haryk. Zdroj.

Na pomalejší převod je naměřený největší točivý moment menší, než na vyšší rychlosti, protože se měření šidí nezapočítáním všech setrvačností motoru.
V otáčkách nad nejvyšším výkonem má nejnižší hodnoty zkouška na 6°, protože valivé odpory pneumatiky se zvýšily, plus začal působit aerodynamický odpor kola.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

25.6.2020 v 00:55 | Nahoru | #542
Beranidlo: hrudka dela i brzdy s retarderem - tzn je pri staticke zkousce schopnej zjistit vykon docela presne - zmerit primo moment na kole, muze pak porovnat jak velkej rozdil mu dela ten vypocet ztrat pri dynamicke zkoušce - resp muze tak vygenerovat tu hrudkovu konstantu

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

26.6.2020 v 11:10 | Nahoru | #543
A tohle by mohlo zaujmout. Vespa se dvema motory

Je v tom valec Quattrini M244 z cehoz se dostava cca 50koni, takze pro tenhle stroj teoreticky 2x 50 koni a 500ccm dohromady . Jen teda cena za jeden je cca 18.000 EUR no

Ale i s jednim timhle motorem to jezdi slusne . Maximalka 143km/hod na jinem stroji, Z 60km/hod na 100km/hod na 3. stupen za 4s. Na 10" kolech sranda stroj.

E: Tak na dyno to dalo 58 koni, ale ani se nedivim ze to nestavel na maximum obou. I tak to je silenost



Naposledy editováno 26.06.2020 11:16:53

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

26.6.2020 v 11:27 | Nahoru | #544
assassin> Proto je vždycky důležité vědět, jaké všechny ztráty ta setrvačníková brzda koriguje, ať už nějakým pevně stanoveným koeficientem, nebo nějakou měřicí korekční metodou.
Poháněním zadního kola dynamometrem lze určit akorát velikost valivého odporu v závislosti na rychlosti, zatížení pneumatiky vahou a tlaku v pneu, plus to, že to platí pro jednu konkrétní gumu. V převodech je ztráta při takovém měření minimální, když tam nepůsobí žádné síly.
Jak jsem psal, hrudková konstanta 12% zhruba odpovídá ztrátám v převodech a nějaké předpokládatelné setrvačnosti klikovky. Ale když budeš měřit 250 Jawu panelku s těžkou klikou, tak by mělo být víc procent, než když budeš měřit 250 motokros. Jenže relativně rychlý celkový převod panelky to bude kompenzovat, takže to číslo může být podobné.
Ještě sem hodím měření 107ci haryka, zdroj je s videem, kde to měření trvá asi 4-5 vteřin.
Výsledek je 78HP/4900rpm (u jiného modelu se stejným motorem 78HP/5300rpm) zatímco oficiální údaj je 90HP/5450rpm, to je 1,15x víc. Točivý moment - naměřeno 102 ft.lbs/2800rpm, oficiálně 113 ft.lbs/3250rpm, to je 1,11x víc. Ale to jsou jenom čísla pro ilustraci, nevíme nic o způsobu měření ani v jakém skutečném stavu byl měřený motor.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

26.6.2020 v 11:48 | Nahoru | #545
puffybodie>

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

26.6.2020 v 18:23 | Nahoru | #546

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

26.6.2020 v 21:13 | Nahoru | #547
V-Stromm> To asi nebude levne

Dva takty jsou víc než dost

30.6.2020 v 11:22 | Nahoru | #548
Zelená žabička Planet za 24, Bazoš. Jiné přední kolo, tachec... Upgrade řidítek pěkně šponuje hadice, lanka a kabely.


Raptor taky za 24, bazoš. Bakoune, ty srabe, ty se toho bojíš, přiiznej se! Ne, že se neposkládáš! Nebo jsi šel do té Aprilie MX ?


Další Planet za 27, bazoš . Popis v textu inzerátu


A ještě jede Raptor s lehkou závadou za 14, pro ty, kdo nespěchají, bazoš.


Naposledy editováno 30.06.2020 14:03:42

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

1.7.2020 v 09:23 | Nahoru | #549
Kdyby někdo chtěl opravenou RS 125 za 29
https://www.motorkari.cz/tema/?t=217264



Naposledy editováno 01.07.2020 09:24:00

Dva takty jsou víc než dost

1.7.2020 v 21:59 | Nahoru | #550
Chlapi dokázal by mi někdo poradit se seřízením karbce na tdr?
Mám problém se špatným startováním a volnoběžnou směsí, od středních otáček ok. Karbec mám poctivě vyčištěný, seřízenou hladinu, přetěsněné příruby a klapky v sání, originál filtr, karbec seřízen podle manuálu. Zkoušel jsem postupně po trocháh ladit šroubkem volnoběžnou směs ale bez výsledku. Vzdušník vyčištěný a lehce olejem ve spreji namazaná těsnící gumička aby se nezasekávala takže to by mělo být také ok. Zkrátka se to projevuje jakoby to přisávalo falešný vzduch, ale v dost velkém měřítku. Gufera na klice jsem měnil při go, najeto max 3tkm, ale motorka spíš stála než jezdila a před odstavením s tím problém nebyl a začalo se to projevovat až následně třeba po zimě a né tolik, a tento rok už to nejsem schopnej seřídit vůbec. Ještě mě napadá jestli to nemůže dělat vyběhané šoupě v karburátoru ale že by to šlo tak ráz naráz? Nebo jaká je pravděpodobnost že by šly srát gufera v takových okolnostech?
Ještě mě napadlo že úplně netěsní okroužky na přívěře, mohlo by to mít takový vliv? Vím že nám to na těch motorkách syflilo snad všem ale nedělalo to problémy s volnoběhem.. Zvažuju i koupi jinýho karburátoru ale nevím jestli si pomůžu.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

2.7.2020 v 14:50 | Nahoru | #551
KDX250R za 74 tisíc na bazoši. 30kW, pětikvalt, 110kg bez paliva. Jestlipak to má značky, když jsou na tom blinkry?


Dva takty jsou víc než dost

5.7.2020 v 00:10 | Nahoru | #552
KX 250 1983 už je jenom za 42 tisíc na bazoši .
#453 a #492

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

6.7.2020 v 01:07 | Nahoru | #553
jestli jí rozebere tak to bude kus cypa

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

6.7.2020 v 07:20 | Nahoru | #554
Napadlo mě to samý...Majitele zřejmě zajímají jen peníze...Já bych radši šel pod cenu,než to rozebírat.První zmizne motor a zbytek se mu bude doma válet léta..

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

6.7.2020 v 23:34 | Nahoru | #555

Anti píše: Napadlo mě to samý...Majitele zřejmě zajímají jen peníze...Já bych radši šel pod cenu,než to rozebírat.První zmizne motor a zbytek se mu bude doma válet léta..



tak nějak....
a už šel pod 40 tkč

mu asi napíšu ať to inzeruje na ec-classic :)

Naposledy editováno 06.07.2020 23:36:50

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

7.7.2020 v 23:06 | Nahoru | #556
Něco s bubnovou brzdou? Yamaha YZ250 1984 na bazoši za 65.000. O rok později už neměl vpředu buben nikdo, ale v roce 1984 s ním byl mistr světa v 250 Kinigadner na KTM a ve 125 Rinaldi na Suzuki, na Yamaze ve 250 Vimond 2.místo.


Dva takty jsou víc než dost

7.7.2020 v 23:11 | Nahoru | #557
Pro mladé a málo majetné je tu Supercity za 16! Bazoš.


Naposledy editováno 07.07.2020 23:11:31

Dva takty jsou víc než dost

7.7.2020 v 23:29 | Nahoru | #558
Honda CR 250 1986 za 65 na bazoši . Michal z NJ toho má na prodej docela dost.
Nevýrazná Honda pro střed tehdejšího pole jezdců. Na podobné byl v r. 1986 3. celkově van Doorn.


1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

8.7.2020 v 00:04 | Nahoru | #559
od něho mám tu CR 250,momentálně komplet rozebranou krom motoru tuhle jsem tam viděl taky.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.7.2020 v 19:24 | Nahoru | #560

tomasNJ píše: od něho mám tu CR 250,momentálně komplet rozebranou krom motoru tuhle jsem tam viděl taky.


Dobře jsi udělal, i když ta 1986 není taky vůbec marná. 1988 je prostě hezčí, low-boy výfuk, štíhlá nízká nádrž, celá v červeném.

Na siluetě motorky je to vidět, 1986:


Naposledy editováno 11.07.2020 20:47:29

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

11.7.2020 v 20:46 | Nahoru | #561
Trochu se rozepíšu. Dovolím si nesouhlasit s Kohlsteinovou větou, že v roce 1986 byla Honda nevýrazná. Možná si toho tehdy jenom někteří nevšimli. Ale ve skutečnosti to byla asi první Honda, se kterou se dalo uspět ve světovém závodě ve stavu, v jakém vyjela z obchodu. A taky byla hodně lepší, než sériové stroje ostatních výrobců. Pro rok 1986 začala v Americe platit nová technická pravidla, namířená proti tehdejší dominanci továrních Hond. Ty tovární se totiž na hony lišily od prodejních, Honda do speciálů dávala nejvíc peněz ze všech výrobců, kteří chtěli nějak srovnat krok. Jenže se trochu přepočítali, s tím, že když budou dovoleny pouze prodejní stroje s úpravami, budou taky vyhrávat ... , protože Honda dala v roce 1986 do série to nejlepší, co do té doby měly k dispozici jenom speciály, a po dovolených úpravách byli jezdci Hondy dominantnější, než kdy předtím.
Na motoru se objevil Nikasil místo vložky, tím se zlepšilo chlazení. Decentně se zvětšilo vrtání ze 66mm na 66,4mm při zdvihu 72mm, protože už nebylo potřeba rezervy pro výbrus. Místo obskurního ATAC systému se objevilo HPP s posuvnými přívěrami. To motoru zaručilo proti konkurenci mnohem vyšší výkon a zároveň záběr od středních otáček. Ovšem při správném natryskování! Našel jsem na webu obrázek pro ročník 1987, kde stížnost na menší výkon může jít právě na vrub špatnému nastavení karburátoru.

Výkon motoru by tedy měl být kolem 33-35kW / 8000rpm a maximální otáčky až 10.000rpm. Teď se nabízí otázka, jestli o deset let později, v roce 1996 (#168 ), byl výkon motorů o 15% vyšší, nebo se do grafů měření výkonu vloudila nějaká neznámá ..
U HPP přívěry se doporučovalo čištění a údržba po 2,5 hodinách, po každém závodě. Při používání moderních syntetických olejů namísto tehdy běžných ricinových to ale nebude nutné. Z manuálu dostupného na youtube:


O podvozku se tvrdilo, že pokud zrovna nejste superkrosový šampion Ricky Johnson, nebudete jeho divokost zvládat. Pravda ale je, že Honda v roce 1986 nabídla nejlepší odpružení ze všech. V předních teleskopech Showa se poprvé v serii objevily kartridže s planžetami dovolující nastavit přijatelný útlum zároveň pro nízké rychlosti pohybu teleskopu (brzdění a doskoky, škrcením průtoku oleje přes otvory) i vysoké rychlosti (kopírování rolety, díky pružným planžetám nad pístkem). Assassin by mohl vysvětlit víc. Zadní pružení Pro-Link s tlumičem Showa taky nemělo konkurenta, protože u Suzuki se zrovna vzdali používání Full-Floater systému, viz můj #365 , a Yamaha s Kawasaki měli tlumiče ne až tak dobré kvality.
Na fotkách je vidět, že plakátová verze 1986 má přídavnou nádobku zadního tlumiče na rámu, zatímco inzerovaná má nádobku nejspíš pod sedlem po vzoru modelu 1987, což bývalo důvodem ke stížnostem, protože se nechladila a přestávalo to tlumit. Verze 1988 už dostala dozadu piggyback jednotku s dobrým chlazením díky umístění low-boy výfuku. Jenže to by nebyla Honda, aby nepokazili i něco, co funguje, takže se změnou geometrie Pro-Link byl zadek 88´ horší než na 86´...
Ještě druhou půlku posteru



Naposledy editováno 11.07.2020 21:06:21

Dva takty jsou víc než dost

11.7.2020 v 22:03 | Nahoru | #562
Jaké další změny jsou tedy na této krásce z roku 1988, když o designu a zadním pružení už jsem psal výše?





Lehkostí ovládání by měla předčit vše, co bylo předtím. Geometrie řízení by měla zmenšit náchylnost k roztancování a shození jezdce. (Když už se tak stane, řidítka z chrommolybdenové oceli se nedají ohnout.) Motor se sníženým časováním výfuku by měl být spolehlivější a přívětivější i k méně nadaným. Ti lepší jezdci naopak upřednostňovali zátah předchozího ročníku a stěžovali si na letargičnost ...
Přední vidlice byla proti konkurenci jedna z nejhorších. Nějakou záhadou změnili nastavení u Showy tak, že komprese byla příliš měkká a rebound tuhý, spolu s měkčími pružinami. (To ale není nic, proti tomu, co se stalo u první up-side-down Showa o rok později, která se přidírala a přestávala během závodu tlumit, jak olej degradoval). Spolu s poskakujícím zadním pružením poměrně nepříznivá kombinace, kterou je dobré pořešit, aby se dalo využít vynikající ergonomie a snadnosti projíždění zatáček. Převodovka vydrží, ale musí se s ní rázně, motor taky, pokud mu někdo nepomáhal aftermarket "laděným" výfukem do vyšších otáček. Jo, a ten Pro-link nejde rozdělat, protože se ohýbají šrouby.

Naposledy editováno 11.07.2020 22:04:40

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

12.7.2020 v 23:54 | Nahoru | #563


u mě zatím takto, nicméně jsem došel k tomu, že je to právě '89 ale s vidlicí z Kawy '88. číslo motoru je 89 a datovník na kyvce je 9/88 takže se klonímk tomu, že něgdo ty nefunkční apsajdy dal pryč a nahradil to právě tema klasikama akorát teda ta Kawa, co jsem procházel depo na klasikách a vyptával se na ty apsajdy tak každý na ně plul.... je tam laděné koleno SPES a jinak serie
Beranidlo, díky za čtení :) a pro link sem rozebral i bez ohnutých šroubů :)

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

13.7.2020 v 13:41 | Nahoru | #564
pěkný, to je komaxit nebo mokrá barva?

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

13.7.2020 v 14:59 | Nahoru | #565
Co je to mokrá barva?

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

13.7.2020 v 16:32 | Nahoru | #566

cita29 píše: pěkný, to je komaxit nebo mokrá barva?



Syntetika

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

13.7.2020 v 16:33 | Nahoru | #567

Anti píše: Co je to mokrá barva?



Tož komax je prášková barva tak soudím že asi myslel tu druhou strikanou verzi?

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

13.7.2020 v 22:14 | Nahoru | #568

tomasNJ píše: Tož komax je prášková barva tak soudím že asi myslel tu druhou strikanou verzi?


Přesně tak

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

13.7.2020 v 22:54 | Nahoru | #569
tomasNJ> Tohle je můj rám - fotka z internetu. Líbí se mně, že když Honda vymýšlela tu moji CRM pro odrostlejší děcka, tak vzali za vzor rám z MX - když tam to funguje, tak není důvod to dělat jinak. Geometrie, materiál nebo detaily jsou samozřejmě trošku změněné, ale žádné ojebávky se v italské továrně nedělaly.

Jedna věc se mě jako uživateli nelíbí, a to, že pokaždé, když projedu nějakým blatem, tak motorka přibere dvě kila. Mezi motorem a těma výztuhama do trojúhelníka pod motorem je tak na dlaň místa a perfektně tam to blato drží.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

13.7.2020 v 23:01 | Nahoru | #570
Porovnání 1988 a 1989

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81


TOPlist