bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

Dva takty jsou víc než dost

8.3.2023 v 22:12 | Nahoru | #2671
1978 a ostatní stroje - jezdila např. Aprilia (#2450 - 1979)

KTM

Beta (#2464 ):

Villa (nějaké tu byly před rokem )

Yamaha z továrny:

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

9.3.2023 v 22:26 | Nahoru | #2672
pěkně ses tu rozepsal, diky za ty ČZ ja vůbec nechápu tu 511, ta oranžová prototypová absolutní paráda a pak z toho vyleze něco, na co se nedá dívat.. no vlastně ani na 513/4 v seriovém stavu nicméně mi ted doma roste další Zetka

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

10.3.2023 v 20:32 | Nahoru | #2673

tomasNJ píše: pěkně ses tu rozepsal, diky za ty ČZ ja vůbec nechápu tu 511, ta oranžová prototypová absolutní paráda a pak z toho vyleze něco, na co se nedá dívat.. no vlastně ani na 513/4 v seriovém stavu nicméně mi ted doma roste další Zetka


Vše směřuje k přelomovému roku 1983, kdy s tím v ČZ definitivně sekli (viz. KX125 v #2640 ). Mezitím s v NJ objevila, ale už zase zmizela, jedna Honda CR125R 1983 za 80 tisíc. Po deseti letech od představení první Elsinore to byla asi první Honda, která nesoutěžila o titul "pravěká vykopávka", "bastard roku" nebo "May The Force Be With You ...", a Honda začala být spojována s kvalitou, výkonem a relativní spolehlivostí.
Edit - zatím se neprodala, bazos .






Naposledy editováno 11.03.2023 19:21:29

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

10.3.2023 v 22:49 | Nahoru | #2674
Beranidlo> V roce 1983 se na téhle CR125R (ale také na 250 a na obou YZ) objevil jeden z největších vynálezů všech dob, co se týká motokrosových vodníků. Kdyby na to přišli v ČZ v roce 1978 (nebo 1979, nebo 1980, ...), mohlo být všechno jinak. Protože bez tohoto vynálezu bylo pro ČZ bahno horší, než všichni soupeři, a nechlazené motory dlouho nevydržely.
YZ to měly v serii, CR alternativně k (do té doby) standardním mřížkám:

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.3.2023 v 10:41 | Nahoru | #2675
Beranidlo> A nyní reprezentant ubohosti. Honda CR125R 1979 za 170 tisíc . Ještě včera jsem si myslel, že takovou tu nikdy uvidět nemůžeme.
První (!) CR125R s výfukem vedeným horem. Do té doby byly všechny po vzoru původní Elsinore, v sériové podobě takřka nepoužitelné, ale zato byly požehnáním pro firmy, jako FMF nebo Fox, které k tomu dokázaly prodat spoustu komponent přidávajících na výkonu, vzhledu a jízdních vlastnostech, protože základ jakž takž funkční a spolehlivý byl.
To se Honda rozhodla změnit a pro rok 1979 připravila model s obřím 23-palcovým kolem, které nešlo zatočit, když se roztočilo, a za kterým plápolal a vlnil se téměř gumový podvozek. Fox měl další žně (#2490 ), originální tlumiče byly k ničemu. Co si asi vzali za vzor pro konstrukci motoru, když zcela nelogicky přemístili řetězové kolečko na pravou stranu? Navíc to byl chcípák bez výkonu, cool byla akorát ta rudá barva.


Zajímavé je, že i když od té doby nikdo motorku 23" kolem nevyrobil (měly ho i XR / XL), tak jde nějaká guma pořád koupit. A v nouzi lze vzít zavděk gumou plochodrážní.
Edit - podle všeho připravili Japonci v roce 1978 do výroby tovární speciál 1976 z #2662 , akorát to nebylo úplně to samé:


Naposledy editováno 11.03.2023 14:01:24

Dva takty jsou víc než dost

11.3.2023 v 12:32 | Nahoru | #2676
Na čem se jezdilo v roce 1979, když neměl kupující v hlavě úplně vymeteno a nepořídil si tu červenou hrůzu od Hondy? U nás to šlo s novou ČZ 125 / 511, u které se výroba rozběhla někdy v půli roku 1978 (reálně to byla technika s dvouletým zpožděním). Jednička byla Suzuki, zde v #2485

a #2411

Spolu se Suzuki byla výborná i Yamaha YZ125.
Pak se taky dala koupit Kawasaki KX125 - konečně, protože předchozí modely existovaly pouze v prospektech a u vybraných jezdců. Z #1762 :

Dařilo se italským výrobcům, viz. např. Aprilia 125 MX z #2450


Naposledy editováno 11.03.2023 19:40:54

Dva takty jsou víc než dost

11.3.2023 v 12:55 | Nahoru | #2677
Suzuki dominovala v roce 1979 i v mistrovství světa. Rahiera, který přestoupil na Yamahu, nahradil Everts, který po anabázi s Bultacem , získal jasně svůj první ze tří titulů řadě na RM125 (nebo spíš na RA125).
Popis k fotce udává, že je to Evertsova RA125 s č. 1, zatímco dvojku by měl mít úřadující mistr světa Watanabe:

Everts měl nad Watanabem navrch a zvítězil v 18 jízdách z 24 a tak je možné, že ta čísla takhle Suzuki víc vyhovovala. V té době totiž přiděloval startovní čísla pořadatel závodu a třeba u nás v Dalečíně to bylo podle abecedy a názvu země. První byli Belgičané (1 Rahier, 2 Everts, ...) a Japonec Watanabe, mistr světa, nafasoval 19. Rozdíl ve způsobu chlazení proti prodejním RM je patrný?



Naposledy editováno 16.03.2023 20:50:53

Dva takty jsou víc než dost

11.3.2023 v 13:45 | Nahoru | #2678
Dlouho jsem nemohl najít obrázky toho, co nasadila do mistrovství světa ČZ v roce 1979. Ani ve Světě motorů se moc nerozepisovali. Původ obrázků je patrný z nich samotných . Churavého dva stroje na parkovišti v Dalečíně jsou model 1979, v popředí je 1978, na které jel Gorus. Na sání je vidět změna, přibyly jazýčkové ventily a tím pádem možná i nějaký ten přepouštěcí kanál:

V souboji se svým největším nepřítelem bahnem, které mělo pravděpodobně i podíl na tristních výsledcích ze závodu. Churavý 37 (2x nedokončil):



Chuďjakov 30:

Ledovskoj 32, ještě než napršelo a pak po dešti:


Štěpnička 41 na '78:

Po skončení sezony vyšlo ve Světě motorů krátké zhodnocení s malou fotečkou Chuďjakovovy 30:

Naše 125 ČZ měly vloni složitou sezónu.Technické závady zkreslily skutečné výkony strojů, jejichž parametry se dají srovnávat s konkurencí. Největší výkon v rozmezí 22 až 23,5 kW, použitelné otáčky 5000 až 11000 1/min, kapalinové chlazení, šestistupňová převodovka, nové chladiče, zdvih propružení 300 mm, hmotnost 90 kg, to je charakteristika továrních ČZ125.
.... se svou technickou úrovní se držely pravidelně v popředí pelotonu ... ( asi mysleli v dřívějších sezonách, protože v r. 1979 byl nejlépe Churavý 2x čtvrtý a Chuďjakov 1x třetí ) ..., ale o lepší místa v celkovém hodnocení je připravila řada často zbytečných závad, pády jezdců a někdy taky smůla.



Naposledy editováno 11.03.2023 19:45:24

Dva takty jsou víc než dost

11.3.2023 v 19:36 | Nahoru | #2679
Pro DRNa. Kde je vlastně DRN.? Vidím, že je od vánoc nezvěstný.
Gilera RV 125 1984 za 50 tisíc na véčkách.


Dva takty jsou víc než dost

12.3.2023 v 12:08 | Nahoru | #2680
V polovině sezony 1979 se přestala čs. reprezentace (t.j. Churavý a nikdo další) zúčastňovat závodů mistrovství světa. Na ČZ už jezdili jenom sověti Chuďjakov a Ledovskoj. Jiří Churavý se mohl soustředit na závody mistrovství republiky (sarkasmus!), které vyhrál, a které bylo následně na několik roků zrušeno. Ve Světě motorů se sice psalo o snaze a vytváření podmínek, ale to bylo jenom blouznění redaktorů. Tovární ČZ byly slabé a poruchové, závody seriových (a upravovaných) 511 trpěly na vyšší úrovni značným nezájmem a nevyrovnaností (Dukla vs slabí místní nadšenci).

Dva takty jsou víc než dost

12.3.2023 v 12:25 | Nahoru | #2681
Tovární ČZ model 1980. Jezdci už byli pouze sověti Chuďjakov, Kornějev a Ledovskoj. Chuďjakov zazářil v první jízdě ve Francii (3. místo), ve SM o něm po dalečínském závodě napsali, že "vodí ČZ s jistotou a úspěšně" (6. a 9. místo), jinak sem tam posbíral bod, pokud dojel.
Technické údaje: vrtání a zdvih 55 x 52 mm, 24 kW / 10.000 1/min, zdvihy kol 270 mm vpředu / 300 mm vzadu, 92 kg. Opět spousta hořčíku, titanu, chrom-mlybdenu. Jazýčkové sání.



Na první pohled je model 1980 shodný s předchozím,, ale těch odlišností tam několik je:
- větší chladič, protažený dolů pod nádrž
- nádrž ve spodní části jinak tvarovaná, kohout vlevo vpředu
- delší zadní vidlice a tím pádem jinde uchycený zadní tlumič, dál od osy kola
- prodloužený zadní blatník, jeho trubkový držák sahá až za sedlo.

Dva takty jsou víc než dost

12.3.2023 v 12:46 | Nahoru | #2682
Z Dalečína 1980
34 Chuďjakov

36 Ledovskoj

43 Chára, model 1980, mistr republiky 1980:



44 Kovář na model 1979:


1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

16.3.2023 v 00:33 | Nahoru | #2683
pěkné čteení :)

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

16.3.2023 v 20:44 | Nahoru | #2684
tomasNJ> Díky.
S čím se zkoušela ČZ v roce 1980 poměřovat? Mistrem světa se stal Harry Everts na Suzuki. Ale nemuselo to tak být - sice neměl rovného soupeře, jenže se v půli sezony zranil, několik závodů vynechal, ale nakonec pro sebe urval poslední závod a se štěstím dosáhl na titul.
Je až neuvěřitelné, jak málo fotek má z tohoto roku. Jeho poslední twin-shock:


V předposlední GP v USA se mu moc nedařilo, naštěstí pro něj, ostatní jezdci z Evropy na tom byli podobně, nebo ještě hůř. Všichni to tam tenkrát postupně utopili.
Harry Everts and his mechanic Sylvain Geboers prep his works 125 for the mud:

Belgium's Harry Everts would ultimately win the 1980 FIM 125cc Motocross World Championship, but he had a terrible day in the mud at Mid-Ohio:


Naposledy editováno 16.03.2023 20:49:28

Dva takty jsou víc než dost

16.3.2023 v 21:40 | Nahoru | #2685
Druhý mužem MS 1980 byl Michele Rinaldi na stroji z malinké italské firmy TGM:

Stejný motor Hiro byl zabudovaný v Aprilii, která vypadá velmi podobně. Už nehistorická fotka z burzy, která se každoročně pořádá na okruhu v Imole:


Naposledy editováno 16.03.2023 21:49:15

Dva takty jsou víc než dost

16.3.2023 v 22:24 | Nahoru | #2686
GP USA 125cc v roce 1980 vyhrál nový objev, Johnny O'Mara na stroji Honda Mugen. Mugen byla firma a jezdecká stáj (a pořád je), kterou si založil mladý Hiritoshi Honda, synek starého Soichira. Motorky byly speciály z Japonska, v bílo - červeno - modré kombinaci a O'Mara si zakládal na tom, jak vypadá:

Hiritoshi uprostřed, O'Mara vpravo:

A teď ze závodu. Hard to believe but that's the all-white geared O'Mara on the all-white Mugen Honda.

Ikonická fotka po závodě, vítěz štěstím bez sebe a za ním borci z jeho týmu:

Dva takty jsou víc než dost

16.3.2023 v 22:41 | Nahoru | #2687
Rok 1980 a Gilera. Motor s rotačním šoupátkem a aby se šetřilo na váze zadních tlumičů, jsou ty WP krátké a hodně vpředu, blíž těžišti.

Gaston Rahier získal v roce 1979 na Yamaze třetí místo a Gilera (nebo spíš Piaggio) měla velké ambice, pro rok 1980 ještě větší rozpočet, a Rahiera si mohla dovolit. Rahier vyhrál GP Jugoslávie, kde byla trať tvrdá jak mlat, jako stavěná pro supervýkonnou Gileru, ale jinak se mu spíš nedařilo.
Ovšem ten popis pod obrázkem, jakoby byl k nějaké úplně jiné motorce .... A nejde jen o to single-shock suspension ...

Naposledy editováno 16.03.2023 22:43:40

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

18.3.2023 v 21:30 | Nahoru | #2688
Zajímavá nabídka - TM EN 125 Fi 2T. Rok výroby 2021, ještě předhomologační, takže bez TP. Na druhou stranu, kdo TP nepotřebuje, dostane za 135 tisíc novou stříkačku, zatímco za letošní homo by dal 219 tisíc .


Naposledy editováno 18.03.2023 21:30:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

20.3.2023 v 11:04 | Nahoru | #2689
Beranidlo> Jseš si jistej, že je to stříkačka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

20.3.2023 v 20:44 | Nahoru | #2690
mito7> Vidíš tam někde karburátor?

Kromě toho si nemyslím, že to Fi pod sedlem znamená třeba Franta Jetel, idol žen.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

21.3.2023 v 20:57 | Nahoru | #2691
Beranidlo> 1991 KTM MX 500 na Žlutavě, za 170 tisíc .

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

22.3.2023 v 10:20 | Nahoru | #2692
Beranidlo> Já tam nevidím ani motor, jen výfuk.
Musím se podívat u kámoše, ten má novou 144ccm, jak to tam je řešené.

Naposledy editováno 22.03.2023 10:25:33

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

22.3.2023 v 21:46 | Nahoru | #2693
Ariete> Maico MC 250, podle číslových tabulek asi model 1979 / výroba 1978, za 94 tisíc po repasi.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

22.3.2023 v 21:58 | Nahoru | #2694
Nicméně po třech malých odbočkách vše směřuje k přelomovému roku 1983, kdy s tím v ČZ definitivně sekli . Ke KX125 a CR125R je tu RM125 1983 za 93 tisíc . Nějaké pojednání o tomto ročníku už je v #365 .


(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

22.3.2023 v 22:04 | Nahoru | #2695
Beranidlo> Kdyby někdo neschrastil hrachy a přesto chtěl detailně studovat techniku čerstvé čtyřicátnice RM125, tak za 26 tisíc je tohle:



Naposledy editováno 22.03.2023 22:04:41

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

24.3.2023 v 22:52 | Nahoru | #2696
V roce 1981 vsadili v ČZ na světle zelenou. K tomu nádrž z leštěného hliníku a chladič pod nádrží po vzoru Suzuki. Jako jediní z "lepších značek" zůstali u dvou zadních tlumičů. Výkon se neuváděl, prý dostatečný. Žebrování na válci už taky bylo z módy. Pravděpodobně se továrně začaly někdo hromadit použité válce z předchozích let, protože zdvih motoru se zmenšil z 52 mm na 51,6 mm, což dovolilo výbrus až na průměr 55,5 mm při zachování limitu objemu. Píst s jedním kroužkem, jazýčkové sání, Mikuni 36 mm, Motoplat. Rám chrom-molybdenový, zadní vidlice z elektronu, zdvih kola 340 mm. Vpředu Marzocchi 280 mm, 93 kg s vodou a olejem.

Jezdci Chuďjakov, 17 bodů v sezoně, 2x 5. místo v rozjížďkách:

Ledovskoj zůstal bez bodu:

Ale alespoň ti sověti vypadali oblečení jako motokrosaři, fotky z Dalečína, 2x Ledovskoj:


Naši jezdci už jeli zase jenom v Dalečíně, kde model MS 81 měl pouze Kovář (42), ostatní maximálně MS 80 (Přibyl 45 za Kovářem), všichni v národních dresech, což byla taková nic moc modrá halena se znakem. Na body celkem pravidelně jezdili jezdci zhruba z první dvanáctky, takže jak se dalo předpokládat, naši nezkušení a na technice tehdy už obstarožní neměli moc nadějí. Ve výsledcích chybí.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

24.3.2023 v 23:25 | Nahoru | #2697
Beranidlo> Na jedné z těch fotek jde poznat Hondu CR125R, která vypadala skoro stejně, jako 250 z #1796 .

Podstatně lepší volbou byla ale v té době Suzuki RM125. Dal jsem "hledat", a byla tu v #2382 , o motoru zde bylo v #2205 :

Pro staromilce byly v obchodech spousta twin-shock vzducháčů, viz např. KTM z #2655 nebo Villa z #2008 . Tabulka výsledků mistrovství světa ovšem hovoří jednoznačně - bez továrního stroje nebo tovární podpory se dalo do první desítky dosáhnout nanejvýš na jeden-dva body, i když měl jezdec tu nejlepší Suzuki z krámu.

Naposledy editováno 24.03.2023 23:31:15

Dva takty jsou víc než dost

24.3.2023 v 23:59 | Nahoru | #2698
Mistrem světa se stal v roce 1981 opět Harry Everts. Jeho RA125 se od RM125 na první pohled moc nelišila, na druhý už ale jo.

Druhý za Evertsem skočil Eric Geboers:


Naposledy editováno 25.03.2023 00:00:09

Dva takty jsou víc než dost

26.3.2023 v 10:37 | Nahoru | #2699
Ještě dva závody před koncem sezony 1981 měl k titulu hodně blízko i Rinaldi. Pak však přišel závod v Dalečíně, kde nastal zlom, Suzuki braly všechno a Gilery skoro nic. Šoupátková Gilera měla ještě z kraje sezony vzadu dva tlumiče, než doladili centrál, na předku se objevovaly různé varianty kotoučové a bubnové brzdy:





Naposledy editováno 28.01.2024 10:42:24

Dva takty jsou víc než dost

26.3.2023 v 11:00 | Nahoru | #2700
Mimochodem, velmi pěkná Gilera RC Top Rally z roku 1989 je k mání za 34 tisíc . Novinkou v ní byl motor se sáním do skříně (viz. malý přehled v #2537 ), který dle prospektu sliboval 31,5 CV / 10500 rpm.



Naposledy editováno 26.03.2023 12:18:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81


TOPlist