bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

5.12.2021 v 15:26 | Nahoru | #1741
Tak Buvol už není, šlo to rychle.
Nísto toho dám Yamahu TZR 125, asi 1988, ale taková zvláštní edice za 38 . Jednak má dvě kulatá světla, druhak v té době Valeho zrovna pustili ze školky do školy... A hle, ona to měla v pracičkách KralicekAzurit a omladila ji. Tak TZR už není v Klatovech, ale někde u Tišnova, kde má pan fotograf nejspíš oko z Kašparovy krávy, nebo co , ale nakonec to dal:

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

5.12.2021 v 15:44 | Nahoru | #1742
Kohlstein> Ta dvě kulatá světla TZR (namísto jednoho obdélníkového) jsem našel na internetu a zdá se, že by to mohla být Echt Deutsch Spezialitét, protože tehdy tam podobným způsobem bastlili mašiny ve velkém.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

6.12.2021 v 17:44 | Nahoru | #1743
Ten Buvol byl uz cca před rokem - stejný fotky i cena. A podobně rychle zmizel. Divný.

Naposledy editováno 06.12.2021 17:44:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

6.12.2021 v 17:55 | Nahoru | #1744
Koudy01> Nemáš úplně pravdu. Dával jsi to sem na den přesně před rokem .

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

6.12.2021 v 18:00 | Nahoru | #1745
Kohlstein> Hustý. A tak trošku podražil.

Dva takty jsou víc než dost

8.12.2021 v 18:11 | Nahoru | #1746
Yamaha YZ250 2001 za 69 tisíc

Kdyby někdo pátral, proč je v inzerátu ten vykřičník, tak možná proto, že Yamaha se svou YZ250 celá devadesátá léta mírně zlepšovala až nakonec v roce 2001 už byla úplně nejlepší. Jenže zároveň v roce 2001 zplodila i bratrovrahy YZ250F a YZ426F

Pro rok 2001 neměl už motor YZ250 konkurenci. Až do roku 1998 používala Yamaha u 250 rotační přívěru YPVS, od roku 1994 doplněnou o rezonanční komůrku po vzoru KIPS, se kterou měl ten motor obrovský otáčkový rozsah. Od r. 1999 přišel dlouhozdvihový motor s téměř svislým válcem a na něm jednoduchá nožová přívěra v hlavním výfukovém kanále a posuvná šoupátka na boosterech, která jsou něco jako HPP od Hondy . Něco více chvály na model 2001 je zde: https://motocrossac...e-2001-yamaha-yz250/


Naposledy editováno 08.12.2021 22:16:42

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

9.12.2021 v 00:11 | Nahoru | #1747
velmi pěkné zachovalé Maico :)
https://motorky.bazo...270370/maico-250.php

akorát spíš 79, což mi přijde jako pěknější model :)a cena myslím fajn, proti hvězdám typu 513 za 80

Naposledy editováno 09.12.2021 00:15:15

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

9.12.2021 v 10:06 | Nahoru | #1748
tomasNJ> Pěkný původní stav, pojízdná. Cena 69000 Kč.



Naposledy editováno 09.12.2021 13:04:13

Dva takty jsou víc než dost

9.12.2021 v 12:38 | Nahoru | #1749
Jako je fakt pěkná

Dva takty jsou víc než dost

9.12.2021 v 13:11 | Nahoru | #1750
Další Buvol, na bubnech, za 245

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

10.12.2021 v 11:29 | Nahoru | #1751
Yamaha RS100T, "perfektní svezení", ovšem bez TP a asi s nepůvodním lakem, přifouký japonský pincek za nemalých 25 . Pán se taktéž zabývá uměleckou fotografií

Našel jsem si co to je tady: https://www.motorcy...maha_rs%20100_78.htm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

10.12.2021 v 13:16 | Nahoru | #1752
Kohlstein> A mimo jiné si od něj můžeš koupit i třeba vzduchovku.

Ale má tam taky Motobecane TM4

Tady nějaké info.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

10.12.2021 v 16:54 | Nahoru | #1753
DRN.> Chtěl jsem přispět pěkným posterem toho motor-assisted-bicycle s motorem od Franca Moriniho a místo toho na mě vybaflo tohle:

Nějaké info" https://www.moto-co...Motoconfort-8820.htm
a taky https://second.wiki/wiki/motobc3a9cane_350
Pod historickou značkou Motoconfort dělali v Motobécane v letech 1973-1976 tříválec 350ccm. To možná není úplně neznámá věc. Ale ropná krize zdá se tříválci nepřála, vyrobilo se pár set kusů. Menší spotřebu mělo namísto standardně dodávaných karburátorů zajistit vstřikování paliva.

Dokonce vznikl jeden kus 500ccm:



Jako paměťové médium byl použitý kotouček s proměnlivou propustností světla, který se natáčel podle otáček motoru a ramínko se snímačem se pohybovalo od středu k obvodu podle zatížení / otevření škrticích klapek.


Zdroje info:
http://blog.crazymot...-a-injection-en-1973
https://www.motobeca...ion_electronique.htm
https://motobecane-c...te/a-ne-pas-manquer/

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

10.12.2021 v 17:02 | Nahoru | #1754
Kohlstein> Ještě se dívám, že to nemělo škrticí klapky, ale šoupací lištu.


Naposledy editováno 10.12.2021 17:03:19

Dva takty jsou víc než dost

10.12.2021 v 17:07 | Nahoru | #1755
Ta “mapa” je fakt dobra to jsem netusil, ze neco takoveho vubec existovalo, clovek se porad uci.

Naposledy editováno 10.12.2021 17:07:32

Dva takty jsou víc než dost

10.12.2021 v 17:24 | Nahoru | #1756
Bonba

Dva takty jsou víc než dost

10.12.2021 v 20:26 | Nahoru | #1757
Ty vado, to musím potřebovat Pecka!

Dva takty jsou víc než dost

11.12.2021 v 14:09 | Nahoru | #1758
Přidám plakátek.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

11.12.2021 v 15:18 | Nahoru | #1759
Tak trochu jiná inzerce a Kawasaki KR250 z roku 1984, která tam byla v aukci před pěti rokama. KR250 se do Evropy nedovážely, asi zůstávaly jen v Japonsku s výkonem 33kW (stejně jako u NS / NSR, #1701 ) a s o malinko vyšším výkonem v Austrálii.
Označení KR250 bylo stejné, jako u GP speciálů 250 a 350ccm, na kterých získávali tituly Ballington a Mang, viz. #739 a 738. Stejně jako GP, tak na sání jsou kotoučová šoupátka, ale tandem twin má jiný koncept. U GP se klikovky točily proti sobě a kvůli vyvážení to byl jednohup. Tady jsou klikovky nad převodovkou, točí se stejným směrem a zážehy jsou pravidelné po 180°.



Dva takty jsou víc než dost

11.12.2021 v 16:39 | Nahoru | #1760
Motor KR250 je mnohem kompaktnější, než u čtyřválcového vrstevníka RG500 Gamma. Možná bych hledal vzor v tomhle:

Z druhé strany už je trochu víc poznat, kde ten motor postavili, MZ RE 125 z roku 1970 a 1971. To už byla labutí píseň, když motor neměl ani dostatečný výkon na vyhrávání, ani spolehlivost. Podobně jako u čtyřválcové Jawy 350 docházelo až příliš často k zadření ojničního ložiska při snaze o dosažení 14.000 otáček. Aby jehlové ložisko v miniaturní podobě (zdvih 43mm, u Jawy 47,6mm) vydrželo tyhle otáčky a zátěž, bylo potřeba ještě dalšího vývoje. Motor má termosifonové chlazení, což spolu s umístěním chladiče snad vedlo k přehřívání zadního válce, stejně jako bylo horší chlazení samotné zadní klikové skříně. Spojka na hřídeli propojující přední a zadní klikovku mohla zase mít svou velkou setrvačností dopad na nedostatečnou akceleraci, když motorová brzda ukazoval výkon jako konkurenceschopný.



Tohle je údajně replika prototypu dvěstěpadesátky, sestavená z části z původních dílů:



Naposledy editováno 11.12.2021 18:12:06

Dva takty jsou víc než dost

11.12.2021 v 18:13 | Nahoru | #1761
Motor KR250 pro GP v řezu

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

11.12.2021 v 22:32 | Nahoru | #1762
Kawasaki KX500 1983 dohodou. Vzácná možná je, dalších dobrých vlastností už moc nemá.

S vývojem předchůdce KX420 pomohl Brad Lackey, který jezdil tovární stroj v sezónách 1979 a 1980 (o Bradovi, o tom, jak z něho ve Strakonicích udělali motokrosaře a jak získal titul v r. 1982 na Suzuki). Nebyl to zrovna malý kluk, takže je možné, že mu ty KX ušili na jeho míru. Když do Kawasaki přišel před sezonou 1979:

Když na půllitru v roce 1979 jezdil:

A výsledek spolupráce pro rok 1980:


Že to nebyly motorky bez nectností, to už jsem psal u KX250 / 1983 v #453 - dlouhé a vysoké, těžké a neochotné k zatáčení, které nevydržely jet dlouho rovně bez pořádného podržení řidítek. Pro rok 1983 udělali v Kawasaki ze 420 plnohodnotnou 500ccm, která se pozná podle toho podivného zadního blatníku, ještě jedna foto z inzerátu:

Jediným znatelným vylepšením proti podvozku předchozí 420 byla přední kotoučová brzda. Zvětšený objem motoru znamenal více vibrací, horší chlazení, s tím spojené detonační spalování schopné velmi rychle zničit motor. Jestli se v Hondě inspirovali, to netuším, každopádně o rok později měla vzduchem chlazená CR500 stejné problémy (píšu to na konci #1715 ) Obě firmy to vyřešily přechodem na vodní chlazení v r. 1985 (#491 ), s podvozkem u Kawasaki to bylo ještě na dalších pár sezón.

Naposledy editováno 12.12.2021 09:11:01

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

12.12.2021 v 16:52 | Nahoru | #1763
Beranidlo> Ze stejného obchodu. KR250 skončila modelem 1986, následovala kratší přestávka a v roce 1988 se objevila Kawasaki KR-1. Vše bylo navržené tak, aby KR-1 byla úspěšná v závodech Sport Production. Snadný přístup k řadovému dvouválci pod rámem, KIPS, jazýčkové ventily na sání, vyvažovací hřídel pod klikovou skříní, kazetová převodovka. Model byl celosvětový, standardně dával 40kW.



Dva takty jsou víc než dost

12.12.2021 v 17:02 | Nahoru | #1764
Rok po uvedení KR1 přišla vylepšená verze KR-1S, mimo jiné s výkonem 48kW. Tahle má těch vylepšení ještě trochu víc - jiná zadní vidlice, 17" zadní kolo místo standardního 18", výfuky od Jolly Moto.


Dva takty jsou víc než dost

12.12.2021 v 17:21 | Nahoru | #1765
Pár obrázků samotného motoru Kawasaki KR-1 s jednoduchým KIPS bez přívěry v hlavním výfukovém kanále


V roce 1991 už měli všichni konkurenti motor do V - NSR, RGV, TZR, i když to asi nebylo důvodem, proč se KR-1S přestala vyrábět nebo proč nepřišel modernizovaný model. Přesto jeden podivný dvouválec 250ccm s válci do V vznikl - závodní X-09, článek zde na m.cz

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

12.12.2021 v 18:44 | Nahoru | #1766
Ta KR-1S je krásná. To KR obecně mi uplně uniká. Jak jsem zamilovanej do čtyřkila hadicáku, tak todle je ještě o kus jinde (míň taktů, víc muziky samozřejmě )

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

12.12.2021 v 23:32 | Nahoru | #1767
Frantas> Ani já jsem neměl tušení o existenci KR250 a KR-1 (podle manuálu, který jsem sem vložil, je to taky KR250), než jsem náhodou narazil na tu MZ 250 s válci v tandemu. A jak jsem začal hledat dál, vyskočily na mě ty tandemové MZ 125 a KR250.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

13.12.2021 v 15:20 | Nahoru | #1768
Beranidlo> Další příležitost k pořízení Yamahy YZ490 z r. 1982, za 60 tisíc . Popis viz #1157 Do serie k vzduchem chlazeným plnokrevníkům CR a KX .

Dva takty jsou víc než dost

13.12.2021 v 18:20 | Nahoru | #1769
Kdopak nám to tu nakupuje? Někdo zdejší?

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

13.12.2021 v 19:24 | Nahoru | #1770
Já.

Ale nemyslím, že to dopadne.

Naposledy editováno 13.12.2021 19:25:25
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81


TOPlist