bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

26.10.2021 v 19:31 | Nahoru | #1651
Rozvod oleje od olejovýho čerpadla na GT750/GT550/GT380. To je symfonie. Jak by to asi vypadalo na soudobé Jawě?




Naposledy editováno 26.10.2021 19:34:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

27.10.2021 v 11:37 | Nahoru | #1652
Koudy01> Já myslím, že kdyby třeba Motorpal dostal za úkol udělat dvou-, tří- nebo čtyřpístkové čerpadlo, mohlo by to vypadat podobně. Trochu jsem se pídíl, odkud se to žene (od spojky )


a jak to maká


How does it work?
The pump is driven through a train of gears at 1 revolution per 62 engine revolutions. As it rotates, the plungers (pistons) on springs in the valve body cause the valve body to press upwards against the top cover. As the valve body rotates, the face cam contacts the hardened pin in the top cover and that forces the valve body downwards expelling oil from a port in the lower face.
The valve body (rotor) is the part that rises and falls. The plungers (pistons do not rise and fall in their bores, but the bores move relative to the pistons. Anyone familiar with an aero engine swash plate pump should feel right at home in a GT750 oil pump.
When the as throttle is opened, the actuating arm on top is rotated which allows the valve body to rise higher and creates a longer stroke and more oil is expelled .

Naposledy editováno 27.10.2021 11:39:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

27.10.2021 v 11:50 | Nahoru | #1653
Kohlstein> super, takze by se jejich hodnoty mely dat porovnat s tema co jsem nameril ja (samo, rozdil v nepresnosti mereni - vliv okolnich podminek, teplota, tlak atd...) 40PS na kole je u te ctyrtaktni pomerne prekvapivych u te dvoutaktni trochu zklamani... ale sedi to s tim co vidam na trati.

TomasNJ: to je duvod proc jezdim 450... sice tak do pul plynu a na 250 se mi jezdi o dost lip, ale bojim se servisnich nakladu u ojetiny a na novou nemam. A popravde bych sel do SXF350 nebo FC350...

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.10.2021 v 23:17 | Nahoru | #1654

assassin píše: Kohlstein> super, takze by se jejich hodnoty mely dat porovnat s tema co jsem nameril ja (samo, rozdil v nepresnosti mereni - vliv okolnich podminek, teplota, tlak atd...) 40PS na kole je u te ctyrtaktni pomerne prekvapivych u te dvoutaktni trochu zklamani... ale sedi to s tim co vidam na trati.

TomasNJ: to je duvod proc jezdim 450... sice tak do pul plynu a na 250 se mi jezdi o dost lip, ale bojim se servisnich nakladu u ojetiny a na novou nemam. A popravde bych sel do SXF350 nebo FC350...



dneska je většinou spousta tratí namotaná na pětníku a proto to nahrává těm čtyřtaktům... na rozlehlejší trati ten rozdíl lze eliminovat... ale to použitelné pásmo je hold daleko širší nez u té dvacky...

tu 450 sem na trati povodil taky, ale jak říkáš na pul plynu, měl jsem ji primárně na flattrack a ne na mx...ta 350 je parádní kompromis, síla 450, lehkost 250, ale ta převodovka je u ktm na muj vkus tragická...i se spojkou řadí pořád jak přes zuby...to na Hondách neznám a jako vadí mi to.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

29.10.2021 v 23:27 | Nahoru | #1655
ja mam 4kvalt, 1 je na me moc divoka a 4 moc rychla... takze moc neradim

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.10.2021 v 23:37 | Nahoru | #1656

assassin píše: ja mam 4kvalt, 1 je na me moc divoka a 4 moc rychla... takze moc neradim



takze Yamka

Dva takty jsou víc než dost

29.10.2021 v 23:46 | Nahoru | #1657
Nene, sxf2013

Dva takty jsou víc než dost

29.10.2021 v 23:50 | Nahoru | #1658


Naposledy editováno 29.10.2021 23:50:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

30.10.2021 v 08:56 | Nahoru | #1659

DRN. píše: assassin> Ty máš brzdu?


Já dyštak jo, kdybys něco potřeboval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

31.10.2021 v 17:21 | Nahoru | #1660
kuba350> Ten, co obráží srazy jako D.J. Tloskov, nebo tak nějak?

Dva takty jsou víc než dost

31.10.2021 v 17:31 | Nahoru | #1661
dupet nabízí RD 350



(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

31.10.2021 v 20:13 | Nahoru | #1662
Beranidlo> na srazu sme s brzdou byli jen na jawáči, páč nám to tak nějak vnutili

To RDčko je pěkný

Dva takty jsou víc než dost

2.11.2021 v 21:59 | Nahoru | #1663
O Zündappu tu byla párkrát zmínka v souvislosti s Laverdou, naposledy v #1514. U nás nejsou v současnosti moc k vidění. Prvních pět, možná sedm motorek, vyrobili v Zündappu v roce 1921, takže máme stoleté výročí. Začali zkopírováním britského Levis 211 ccm, který se vyráběl jen s drobnými změnami někdy od r. 1915 do r.1925.


Což my už moc neoceníme, my totiž čumíme, co za prsatice na Zündappech před krachem v r. 1984 jezdilo.

2 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

5.11.2021 v 19:50 | Nahoru | #1665
Kámoš mě poslal toto.
Dost extrémní...

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

5.11.2021 v 20:46 | Nahoru | #1666
Anti> Zrovna jsem to taky potkal na fb.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

5.11.2021 v 21:42 | Nahoru | #1667
kratkej01> No ty jo, kolik peněz je 15800 eur? Tolik jsem viděl pohromadě jenom dvakrát, když jsem kdysi dávno kupoval byt a pak ho zase prodával, aby bylo na střechu na baráku. (Vím, dneska je to vlastně hovno...)

Jenom pro úplnost, Doriano Romboni jezdil v r. 1997 na RSW 500, která měla snad 460ccm, točila přes 12000rpm, ale proti čtyřválcům neuspěla. Fotky odsud


(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

5.11.2021 v 21:49 | Nahoru | #1668
Anti> Hezká hračka. Hvězdicový dvouřadý desetiválec, objem něco kolem 500ccm (kam se na to hrabe ta RSW 500 ). Pár obrázků:




Pět dmychadel zajišťuje stálý přetlak v klikové skříni a původně nasávalo z pěti karburátorů. Ve finále je karburátor jeden a rozvětvené potrubí.

2 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

7.11.2021 v 21:31 | Nahoru | #1669
Našlo se na fakebuku, jediný ze dvou exemplářů Cagivy C188. Údajně hozená do jezera na příkaz Gianfranca Castiglioniho po sezóně 1988 a pak tajně vylovená.




Jezdci byli Pierpaolo Bianchi na fotce a Ian McConnachie. Ukončení projektu 125ccm bylo zdůvodněno tím, že Cagiva bude jezdit v GP jenom půllitry, bez reklam sponzorů na kapotách a basta. Malá jednoválcová stopětadvacítka asi neměla obchodní potenciál, Freccia a hlavně připravované Mito měly vypadat, že jsou odvozené od půllitru a ne od nějakého 70kg vážícího komára.

O Claudiovi se toho asi napsalo mnohem víc. Oba bratři byli spolumajitelé Cagivy, než ji v roce 2008 jako součást MV Agusty prodali Američanům (Harley) za veliký balík peněz. Claudio zemřel v r. 2011, rok poté, co získal MV o dost levněji zpět. Gianfranco je dnes osmdesátiletý dědek, kterého tahají po soudech za to, že nechtěl platit daně tak, jak by se současným italským úředníkům líbilo. Na fotce s Cagivou C10 / 1985 je Gianfranco ten škaredší a bez psa:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

7.11.2021 v 21:41 | Nahoru | #1670
Beranidlo> Moje srdeční značka

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

8.11.2021 v 09:44 | Nahoru | #1671
ČZ 250 Enduro, za mizerných 68 tisíc



Jedna sleva, ze 110 už jenom na 100


Pak je tu jedna 250 / 513 za 60 , ale mírně překopaná. Ale ne až tak moc, aby to nešlo vrátit do originálu.

A nakonec samotný motor na 250 / 513 za 40 po opravě

Dva takty jsou víc než dost

8.11.2021 v 17:23 | Nahoru | #1672
Gilera RC 125 Top Rally, s velkou kapotou za 43 . Na 125stradali chybí stránka s popisem. Ten je součástí velkého testu v Motosprintu z r. 1990.


(Možno si všimnout taky toho žluťáka v pozadí.)

Dva takty jsou víc než dost

8.11.2021 v 17:35 | Nahoru | #1673
V tom testu byl motor té Gilery vyladěný téměř na úroveň krosek nebo sportovních endur - 21,3kW, ale na zadním kole! S karburátorem 32mm, Aprilia s 34mm difuzorem.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

9.11.2021 v 22:31 | Nahoru | #1674
Anti> Dám pokračování.
Prvni Mito mělo kapotáž podobnou té, kterou měl Mamola na C589. Fotky jsem vzal na stejném webu jako ty před týdnem u RSW. Mamolu si pamatuju nejenom já hlavně v téhle pozici, když v Brně na konci každého tréninku a závodu postavil Cagivu na zadní na začátku té půlkilometrové rovinky se 7,5% stoupáním a vyjel ji tak až nahoru.

C589:


Teď bych měl dát pěknou fotku Cagivy Mito z roku 1990, aby se ty kapoty daly porovnat. Jenže na celém tom obřím internetu jsou jenom skeny ze starých časopisů nebo amatérské fotky někde u zdi. Asi nejlepší je toto:

edit - a ještě toto:


Naposledy editováno 20.12.2021 00:02:23

Dva takty jsou víc než dost

9.11.2021 v 22:58 | Nahoru | #1675
gdyž sem jezdil MZ tak z toho Mita (starý model) od kámoše sme uchcávali maggi v kostkách...

3 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

9.11.2021 v 23:02 | Nahoru | #1676
Na tom australském webu jsou ještě další fotky s komentářem, který mě přiměl porovnat C589 a Mito. Tady by mohl pomoct s vysvětlením Assassin.

The shock layout did help Mamola deliver spectacular wheelies throughout the season.
With the rear shock limiting the ability to get power to the ground, results were below expectations, finishing 18th.
The horizontal rear shock absorber layout proved a mistake.



Že je tlumič vodorovně by nemělo mít na nic vliv, kromě toho, že může nějakým způsobem omezovat další zástavbu, polohu těžiště motorky. Jde asi o styl přepákování, úhly při vzájemném pohybu páky, táhla a tlumiče. Tady to vypadá na minimální progresivitu, ty prvky jsou pořád skoro kolmo k sobě. Aby se zadek neponořoval, musí být tužší pružina, což je možná dobré pro stunt, ale horší při menším zatížení v nájezdu do zatáčky a pod.
A teď Mito / Planet:

Sice jinak prostorově uspořádané, ale páka opět s délkou ramen 1:1 a s úhly zhruba pravými k táhlu (které tlačí) a k tlumiči. Ten má díky přepákování zdvih přibližně dvojnásobný, než kdyby byl ve stejném místě přímo na vidlici. Progresivita téměř žádná, pružina tuhá, označení Soft Damp neodpovídá realitě. Na úplné stlačení zadního kola o 134mm by bylo potřeba posadit na sedadlo snad tři metráky, s mým jedním se to moc nehne. Na hladkém asfaltu je to OK, na hrbolech utrpení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

9.11.2021 v 23:07 | Nahoru | #1677

Kohlstein píše: ČZ 250 Enduro, za mizerných 68 tisíc



docela lepenice

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

10.11.2021 v 05:42 | Nahoru | #1678
tomasNJ> Počkej až dotvořím já co tu mám.... Nasypáno skoro třicet a poznat to není... Ale majitel to tak chtěl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

10.11.2021 v 09:08 | Nahoru | #1679

Beranidlo píše: Na tom australském webu jsou ještě další fotky s komentářem, který mě přiměl porovnat C589 a Mito. Tady by mohl pomoct s vysvětlením Assassin.


Že je tlumič vodorovně by nemělo mít na nic vliv, kromě toho, že může nějakým způsobem omezovat další zástavbu, polohu těžiště motorky. Jde asi o styl přepákování, úhly při vzájemném pohybu páky, táhla a tlumiče. Tady to vypadá na minimální progresivitu, ty prvky jsou pořád skoro kolmo k sobě. Aby se zadek neponořoval, musí být tužší pružina, což je možná dobré pro stunt, ale horší při menším zatížení v nájezdu do zatáčky a pod.
A teď Mito / Planet:

Sice jinak prostorově uspořádané, ale páka opět s délkou ramen 1:1 a s úhly zhruba pravými k táhlu (které tlačí) a k tlumiči. Ten má díky přepákování zdvih přibližně dvojnásobný, než kdyby byl ve stejném místě přímo na vidlici. Progresivita téměř žádná, pružina tuhá, označení Soft Damp neodpovídá realitě. Na úplné stlačení zadního kola o 134mm by bylo potřeba posadit na sedadlo snad tři metráky, s mým jedním se to moc nehne. Na hladkém asfaltu je to OK, na hrbolech utrpení.


Úhel u spoje přepákování s pístnicí je ostrý a při stlačování se blíží ke kolmici. Progresivita tam je.
Já na svých motorkách mám to předpětí úplně na nejměkčí a i ve dvou to nejde na doraz - proč to máš nastavené na tvrdo?
Na horním obrázku je to též hodně progresivní - musíš brát osy čepů otáčení.

Naposledy editováno 10.11.2021 09:15:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

10.11.2021 v 09:20 | Nahoru | #1680
Beranidlo> to prepakovani je v principu stejne jako jinak bezne pouzivana prepacka, jen je jinak napolohovane. Ta pulka paky co stlacuje pruzinu je progresivni (prevod na pruzinu stoupa) - cervene rameno, ale druha pulka paky je degresivni - to tahlo ve smeru modre sipky je ukotveno na ramu, a na kruznici to naopak diky prubehu goniometrickych funkci prevod snizuje - vysledek nedokazu tipnout, muselo by se to namodelovat. Kazdopadne krivka prubehu prevodu zdvih kola/tlumice byva u vetsiny stroju dost podobna.



Naposledy editováno 10.11.2021 09:20:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81


TOPlist