globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

Dva takty jsou víc než dost

9.9.2020 v 16:29 | Nahoru | #721
Ještě co jsem našel pár obrázků, tak tehdy u Kawasaki dost tvrdohlavě prošlapávali různé slepé uličky.
Ta šoupátková 350 F9 vycházela z F5 (cca 1970-71)

A 250 měla taky šoupátkového předchůdce F8 (cca 1971)

Motory složité jak holubník třeba tahle 100ccm z r. 1970:

nebo 1972

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

9.9.2020 v 16:37 | Nahoru | #722
Kohlstein: Myslíš, že by stálo za to tu F11 koupit a zachránit ? Jde na to vůbec něco sehnat ?
Miluju tyhle starý silniční endurka ze 70. let.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

9.9.2020 v 21:29 | Nahoru | #723
PinkPanther> Zachraňování já se moc nevěnuju. Třeba to do poslední chvíle jezdilo polní kros a motor nebude zarezlý. Ale základ tam je, nádrž, kola. Zbytek jako blatníky, sedlo, světla nějak dobastlit, stejně nikdo neví, jak to má vypadat.

Dva takty jsou víc než dost

10.9.2020 v 07:15 | Nahoru | #724
Nechci to bastlit, ale když tak dát do origo původního stavu. Ale ty díly budou asi problém. Třeba na mobile.de není teď ani jedna .
No uvidím.

Dva takty jsou víc než dost

10.9.2020 v 11:04 | Nahoru | #725
Zajímalo mě, tak jsem se mrknul, jak to mají ty šoupátkové Kawy se šoupátkem.
Kartery s dírou do kliky a kotoučovým šoupátkem celkem standardní provedení:

Pak přijde víko šoupátka a primární převod:

Pak pravý dekl, karburátor, olejové čerpadlo. Nakonec se to celé zakrytuje a vzduch to saje přes tu komůrku, co dělá za válcem ten hrb:

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

14.9.2020 v 10:22 | Nahoru | #726
Možná někomu něco řekne jméno Pavel Štrunc. Podle bazoše to vypadá, že - edit: nerozprodává, ale naopak rozšiřuje "edit konec - to svoje muzeum.
https://www.bazos.cz...2155&jmeno=Pavel Štrunc
Najdou se tam chuťovky motory, vodník pionýr

šoupátková vodou chlazená, původně krosová ČZ 250?

nebo šoupátková kývačka

Komplet motorky všeho druhu




Zvláštní kategorie je socialistik dragster - na rajčeti je to pak s popisem, kdo na čem jezdil.




Naposledy editováno 14.09.2020 14:54:06

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

14.9.2020 v 12:11 | Nahoru | #727
Píše "koupím".

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

14.9.2020 v 14:47 | Nahoru | #728
Koudy01> V tom případě jsem vytvořil virtuální muzeum tady.

Dva takty jsou víc než dost

16.9.2020 v 20:16 | Nahoru | #729
GT380 na bazosi za 128.

Dva takty jsou víc než dost

16.9.2020 v 20:19 | Nahoru | #730

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

16.9.2020 v 20:40 | Nahoru | #731

Kohlstein píše:



typycotojehusty to chcu

Naposledy editováno 16.09.2020 20:41:39

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

19.9.2020 v 19:27 | Nahoru | #732
Nazdar!
Syn mi to našiel, normálne som padol do pokušenia...

https://motocykle.ba.../kawasaki-ke-175.php

Dva takty jsou víc než dost

19.9.2020 v 20:17 | Nahoru | #733
Ta je!

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

19.9.2020 v 20:23 | Nahoru | #734
Eastrider> No jo, je tam, za 55 našich v Uherském Hradišti, bazoš.cz

A není tam sama, za 60 je ještě jedna ve Varech, bazoš

Jak jsem vyčetl, dělaly se v letech 1976 - 1982, a zprvu to byly modernizované šoupátkové F7, viz. #720
Tyhle s výfukem vlevo a se sáním řízeným pístem byly novější ročníky

Ty první měly šoupátkový motor, asi do r. 1978 nbo 1979

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

19.9.2020 v 20:39 | Nahoru | #735
Hmm, díky!
Občas pozriem toto vlákno, predsa vôňu spáleného oleja ničím nenahradíš...
Vie mi prosím niekto navrhnúť novodobú, podobnú motorku, dajme tomu od roku 2005/2010 podobnej konštrukcie/stavby ako tá Kawa...
Čo to je? Scrambler? Cestné enduro? Off nie, určite.
A prosím!!! KTM nie!!!

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

19.9.2020 v 21:32 | Nahoru | #736
Eastrider> Nepoznáš dual sport?
KDX 250 se ti nehodí? #551 a pořád je na cz bazoši. Ale možná je prodaná, na sk bazoši už zmizela. Tak máš možnost KDX 125, bazoš za 1850e , v porovnání s KMX 125 je to trochu lepší mašina.



Naposledy editováno 19.09.2020 21:51:15

Dva takty jsou víc než dost

21.9.2020 v 11:09 | Nahoru | #737
RD 350 LC za 90000.

Dva takty jsou víc než dost

21.9.2020 v 12:36 | Nahoru | #738
Heslo webu http://www.zweitakte.de
1-Takt reicht nicht, 2-Takte sind mehr als genug, 4-Takte sind zwei zuviel
V technickém okénku tam mají pár pěkných zajímavostí. Jak je z fotek patrné, Kawasaki měla na konci sedmdesátých let na závodní 250/350 jenom tři přepouštěcí kanály! Jakoby to byla vodou chlazená kopie MZ 125 z předchozí dekády, samozřejmě s přidaným válcem "před motor". V porovnání s Yamahou poměrně archaické řešení kanálů, ale nakonec se jim ten motor podařilo vyladit tak, že s ním byli Ballington a Mang v letech 1978-1982 téměř neporazitelní. U Japonců se zdá být poměrně obvyklé, že závodní motorku dělá nějaká skupina lidí, kteří se sveřepě drží zadání a nějaká inspirace tím nejlepším okolo nich je vůbec nezajímá. Buď se úspěch dostaví a nebo ne, proč navazovat na úspěšný model a osvědčené řešení, když to jde udělat znova a tentokrát blbě?
Překládat netřeba.






Naposledy editováno 21.09.2020 17:38:21

Dva takty jsou víc než dost

22.9.2020 v 10:07 | Nahoru | #739
Ještě se vrátím k té KR250 a KR350. Poprvé vyjely do závodů v roce 1975, jenže zrovna v tom samém roce Kawasaki zastavila výrobu tříválců S1 (250ccm), S2 (350), H1 (500) a H2 (750ccm). Když pak skončily i dvoudobá endura, Kawasaki rezignovala v závodech GP a od roku 1983 se soustředila pouze na čtyřtakty v Endurance a AMA Superbikes.
I když jsem napsal, že tři přefuky jsou archaismus, na závodech jim to fungovalo. Zatímco u Yamahy zajišťovala výkon efektivita vyplachování válce, tzn. malé množství směsi smíchané se spalinami a ztracené ve výfuku, u Kawasaki vsadili na množství. Tři kanály mají obrovský průřez, požadovaný objem směsi zajišťuje rotační šoupátko na sání a jako bonus měli nejlepší výfuk té doby.
K tomu výfuku zkopíruju, co už jsem napsal v tématu Honda NSR 250 Restomod:
... čím blíž je nějaká nepravidelnost tvaru nebo skoková změna průřezu k válci, tím víc to naruší odraženou tlakovou vlnu a tím i průběh výplachu ve válci. Proto se svary zevnitř vybrušují a zlomy se vyklepávají do plynulé změny průřezu. Toto se začalo postupně uplatňovat v sedmdesátých létech, a čím menší byl motor, tím propracovanější začaly výfuky být. Tento vývoj je možné vidět u Kreidleru a pak u Morbidelli a Minarelli, všude kde pracoval Jörg Möller. Dneska už toho z té doby moc neuvidíme, protože originální motorky buď nejsou, nebo byly prodány dál s úplně jinými díly. Ze starých fotek toho taky nejde moc vyčíst, jsou to většinou nekvalitní přetisky z časopisů.
V té době se na optimalizaci tvaru výfuku soustředili i u Kawasaki. Začali v roce 1977 a v následujících pěti letech vyhráli Ballington a Mang skoro všechno.
První fotka by měla být 350 model 1978, ale třeba brzdy bych řadil do předchozího roku a ten výfuk nevypadá jako ten, který měl Ballington na 250.

Ani tohle ještě není to nejlepší, co Kawasaki uměla - zde 350, opět model 1978:

Tvar výfuku, se kterým já počítám, pochází tak trochu od tohoto pána, na fotce se svým modelem 1982:

Tenkrát se po depu v Brně mohl ještě potulovat kde kdo, lidi byli vstřícnější a důvěřivější. A tak se stalo, že chytří pánové od motokár začali panu Antonínovi v boxu pochvalovat, jak krásně má svařený výfuk na dvěstapadesátce a jestli by se na ty svary nemohli podívat zblízka. Během pár vteřin přišel na řadu svinovací metr a šuplera ... Jenže co s tím odhaleným tajemstvím, když ti to nikdo nevěří, poučení amatéři se obrací k "osvědčeným konstrukcím" a v obou našich továrnách budou tvrdošíjně trvat na tom, že přece nezahodí dvacet roků vlastního vývoje jenom kvůli tomu, že to není dobře.

V HD je něco málo vidět na KR 250:


Naposledy editováno 22.09.2020 10:09:44

Dva takty jsou víc než dost

23.9.2020 v 09:41 | Nahoru | #740
Gilera SP01 za desitku na díly nebo na pracu. Bez TP.



Naposledy editováno 23.09.2020 09:42:26

Dva takty jsou víc než dost

25.9.2020 v 08:50 | Nahoru | #741
Suzuki GT250. Bez papíru, ale za dost dobrou cenu - 38000.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

25.9.2020 v 21:19 | Nahoru | #742
Kohlstein> YZ250 1984 z července se prodala, místo ní je v NJ YZ250 1986. Bazoš za 70



A taky YZ490 z roku 1983 za 90 táců.



A ještě RM250 1989 za 60

Dva takty jsou víc než dost

28.9.2020 v 17:15 | Nahoru | #743
Cagiva 250 Ala blu na bazoši za 57 . Moc se nevidí, dělala se cca v letech 1983-1984 jako modernizace SXT. Pak přišla řada Ala rossa se zadním centrálem, dvěpade už nebyla a třipade byla čtyřtakt.



Někoho by mohlo zmást, že na deklu je 350:

Ale devět chladicích žeber odlišuje 250 od 350 s osmi žebry na další fotce:

A ještě katalog

Dva takty jsou víc než dost

29.9.2020 v 21:50 | Nahoru | #744
Nejvíň dva roky je na bazaru m.cz inzerát endura HM CRE 125 od italské firmy HM Moto S.p.A., model z roku 2007 za rovných 100 tisíc (takže to nikdo nechce). Firma HM se svého času věnovala přestavbě motokrosových Hond na legální endura a toto je poslední 125ccm model, který takto udělali. V roce 2007 totiž Honda ukončila výrobu dvoudobých stopětadvacítek, a nutno napsat, že po deseti letech převelikého trápení v této kubatuře. V roce 1998 udělali i pro 125ccm tuhý a nepoddajný hliníkový rám, a v něm ne moc dobrý motor s malým otáčkovým rozsahem a jenom pětistupňovou převodovkou. Od roku 2002 už byl rám podruhé přepracován k lepšímu, ale motor zůstal beze změn a tu samou motorku pak Honda prodávala až do r. 2007. No a HM vzala špatnou krosku, přidělala k tomu světla a stojánek, a máme tady enduro na značkách, které jede na jedničku 50km/h a na pětku 100.




Nějakou dobu trvalo, než HM došly zdroje dílů, ale nakonec si poradili. Rámy a podvozkové díly šly stále ještě nakoupit a na motoru se dohodli s Rotaxem. Měl by to být typ 122, známý z novějších Aprilií. Honda CR s řetězem na pravé straně, v Itálii je jich na prodej dost:


1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

30.9.2020 v 22:24 | Nahoru | #745
KTM EXC 250 1991 na bazoši za 59


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

30.9.2020 v 23:08 | Nahoru | #746
Beranidlo> Na téhle KTM z roku 1991 není ni extra zvláštního, nebýt toho, že je z roku 1991, tedy poslední "echt stará KTM". Po ní už byly jen ty současné, od "zachránce" značky Pierera. Toho zachránce dávám do uvozovek, protože už se asi nikdo nedozví, jak to tehdy s tou záchranou doopravdy bylo. Stalo se tak v době předinternetové, pamětníci pomalu mizí ze scény a současná KTM Public Relation tvrdě maká na tom, aby zůstalo u několika málo oficiálních vět, dokonce se objevují formulace jako na en.wiki: "It was formed in 1992 but traces its foundation to as early as 1934."
Takže jak to bylo, nebo mohlo být doopravdy?
Šikula jménem Stefan Pierer pracoval jako obchodní manažer v továrně na topení a klimatizace Hoval. V roce 1987 založil vlastní firmu Cross Industries, která se od začátku až dodnes věnuje spekulacím na akciovém trhu. Skupoval a prodával, k tomu potřeboval správné informace, takže to zavdává důvodu, že se dobře a důvěrně vyznal v prostředí bank a politiky. A že měl i informace o tom, co se v roce 1991 chystá na KTM. Spekulovat se dá i o tom, jestli nezačal být aktivním hráčem v kauze KTM už před jejím bankrotem.
Zpět ke KTM. Starý zakladatel Hans Trunkenpolz umírá v roce 1989, když předtím mu přestalo hrát do karet. Investoval do výroby nejen motorek, ale i skútrů, kol, chladičů (protože s příchodem vodního chlazení do motorek chladiče pro ně nikdo nedělal), jenže prodeje z různých důvodů ve druhé půlce osmdesátek klesaly. Než umřel, stihnul od něho koupit 51% akcií nějaký Josef Taus, na rakouské lidovce napojený bankéř a vydavatel knih, prostřednictvím bankovní společnosti GIT. Ten měl v úmyslu udělat to samé, co v jiných společnostech v úpadku, které takto koupil - reorganizovat, zainvestovat, ozdravit prodeje. Což taky jeho lidi udělali. Přišel nový design, nové motory, nástrojárna KTM měla asi hodně práce. Pro rok 1991 se motorky přebarvily z bílo-modré na bílo-zelenou, když na konci téhož roku přišel bankrot. Josef Taus měl snad příslib, že jeho bankovní půjčky nebudou zatíženy úrokem a splácení odloženo, jenže dohoda padla, a z původního Trunkenpolzova dluhu 20 mega šilinků byla miliarda. Hodně tomu údajně pomohlo i to, že když firmy napomáhající při vývoji viděly, že na šilink se nehledí, tak si taky řekly o svoje.
Po bankrotu se podařilo výrobu chladičů prodat do Itálie, výroba kol byla vydána na bankám taky na prodej. V tom okamžiku vstupuje oficiálně do hry Cross Industries, která pro tento účel zakládá KTM Motorradholding GmbH spolu s hlavními importéry z Německa, Itálie a Holandska. Piererovi se s jejich pomocí a záštitou nějak podaří přesvědčit banky, aby mu prodali továrnu a značku za 55 mega šilinků a k tomu o něco později i nástrojárnu KTM. Zbytek dluhu musel rakouský stát nějak urovnat. Pro rok 1992 ještě zůstala bílo-zelená, ale s dalším novým designem začaly KTM od roku 1993 postupně oranžovět. No a pak už to všichni známe, od té doby jenom samá pozitiva a jistoty. Stefan Pierer mezitím přišel ve známost taky jako štědrý dárce rakouským lidovcům a jeho účetní umí taková kouzla, že tomu nedokáže přijít na kloub ani ministr financí.

Naposledy editováno 01.10.2020 09:05:16

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

1.10.2020 v 06:21 | Nahoru | #747
Beranidlo> Díky za osvětu. Holt některé věci fungují všude stejně...

Dva takty jsou víc než dost

1.10.2020 v 08:58 | Nahoru | #748
Ještě sem mrsknu nějaké odkazy. Základ je wikipedia, německy, plus další dostupné jazyky.
Pak jedna rakouská stránka, kde sbírají informace o lokálních pletichách
http://theaustrianba...nFRv0s6VsBFjK664v423
V roce 1992 napsal článeček "KTM comes back from the brink" do Cycle World Magazine nám dobře známý Alam Cathcart, link google books , tady je screen:



Naposledy editováno 01.10.2020 09:02:04

Dva takty jsou víc než dost

7.10.2020 v 16:00 | Nahoru | #749
Jawa ED 250 na bazoši . Snad jen, že ostrá není zas až tak ostrá a v databázi místních uživatelů se asi člověk dozví nejvíc.

2 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

7.10.2020 v 16:14 | Nahoru | #750
Myslim praga pisu jawa
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
přívěra Cagiva N90 Cagiva Mito 125, Cagiva N90 kokoška. 19 6.12.2022 v 11:30 mito7
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001

TOPlist