globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

14.8.2020 v 19:56 | Nahoru | #661
Hemží se tu odborníky na dvoutakty,tak vám sem občas něco šupnu,někdy i s žádostí o pomoc.Toto je moto z malé Derby.Dle vyjádření majitele je to osmdesátkový válec na padesátkovém spodku.Mluvil o převrtání,ale nějak mi nesedí ty přepouštěcí kanály.Co s tím?


Naposledy editováno 14.08.2020 19:58:51

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

14.8.2020 v 20:33 | Nahoru | #662
Anti> Měl bys mu to těsnění orýsovat jehlou na prázdné kartery, ať si to dopiluje.
E - na youtube je takových kutilů hafo


Naposledy editováno 14.08.2020 20:45:15

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

14.8.2020 v 21:03 | Nahoru | #663
Taky mě to napadlo...Mě spíš zajímá,jak se to bude chovat v tomto provedení.To plnění nebude asi nic moc.Ještě mě čeká výměna O kroužku v hlavě,v klikové skříni je chladící kapalina...

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

14.8.2020 v 22:36 | Nahoru | #664
Anti> Bylo by zajímavé srovnání, jak to jede teď a jak to pojede, až ho to necháš upravit (nebo to budeš dělat sám? ). V pomocných kanálech, v těch dál od výfuku (ten pátý až sedmý kanál naproti výfuku nepočítám), by měl být rychlejší proud než v hlavních, aby výplach měl co nejvyšší účinnost . Proto se dělají u klikové skříně rozšířené a zužují se až ve vyústění do válce. Hlavní kanály se někdy naopak zužují někde v polovině délky. Teď jsou pomocné zaškrcené, takže je to horší, nejspíš i mnohem horší, než by mělo být a všechna směs bere zkrat do výfuku.


Naposledy editováno 14.08.2020 22:39:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

14.8.2020 v 23:37 | Nahoru | #665

Kohlstein píše: tomasNJ> Našel jsem ty z té poslední reklamy v barvě.

Zajímavý je ten Clubman na spodním obrázku. Vypadá to, že v roce 1977 takhle vyprodávali model 1974 a výfuk tam byl vrchem jak na Enduru.



ENDURO 74 mělo velkou nádrž, hliníkové rakve se dávaly kolem roku '76 ale spolu už s prestonama, nicméně cele mi to příjde jak Enduro jen bez světel...malý buben, boční stojan, husté žebro a tlumící gumy v hlavě, ten výfuk, i to sedlo nemá záclonku...já ten motor mám doma, menší kanály, nižší kompres, jinak odstupňovaná převodovka no výsledných 10 koní mínus


Naposledy editováno 14.08.2020 23:47:46

Dva takty jsou víc než dost

14.8.2020 v 23:45 | Nahoru | #666
Asi to nebude ideální, ale... Kdysi jsem jezdil pionýr závody. V té době jsem měl otáčky okolo 10000 ot/min. Válec jsem měl jeden 4kanál krmený podobně jako tento. Nebyl jsem si jistý, že ten válec pojede, tak jsem ho jen namontoval bez úpravy karterů a jelo to. Když jsem si ověřil, že válec je schopný, tak už jsem upravil i kartery. A kdovíjaký rozdíl jsem nezaznamenal. Na brzdě jsem to neměl. Testováno po polních cestách a do kopce.

A když jsem viděl, jak jsou křivý 160ccm kity pro Cagivu Mito, a pochybuju, že tohle bude lepší, tak další schod/výrobní nepřesnost se v tom ztratí. Svůj motor bych teda upravil, ale cizí by se mi kvůli tomu půlit nechtělo.

Dva takty jsou víc než dost

14.8.2020 v 23:46 | Nahoru | #667
.

Naposledy editováno 14.08.2020 23:48:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

17.8.2020 v 13:37 | Nahoru | #668
tomasNJ> To levnější vlevo je stopětasedma? Něco jako typ 992 ?


Edit - našel jsem obrázek 175 s rakvičkou


Naposledy editováno 17.08.2020 14:04:04

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

17.8.2020 v 20:37 | Nahoru | #669
Tak Derbi jsem složil,a...jede.Ale takovou zdechlinu jsem tu dlouho neměl.Dole se to sbírá dost dlouho než se to roztočí.Pak t jede.Ono by to zřejmě chtělo jiný karbec než ten originál...

Dva takty jsou víc než dost

18.8.2020 v 10:10 | Nahoru | #670
Kromě tříválce motoru NS 400 je možné na stejné adrese dostat i NSR125 SP

a NSR250 MC21 Ta už tady byla v únoru #270


Naposledy editováno 18.08.2020 10:13:39

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

18.8.2020 v 18:07 | Nahoru | #671

Anti píše: Tak Derbi jsem složil,a...jede.Ale takovou zdechlinu jsem tu dlouho neměl.Dole se to sbírá dost dlouho než se to roztočí.Pak t jede.Ono by to zřejmě chtělo jiný karbec než ten originál...


Těch příčin tam může být víc a působí spolu. Malý karburátor (12mm? tipuju) dává bohatší směs, až to nejede. A pak ty přefuky, to málo směsi, co se dostane do válce, odletí výfukem. Větším karburátorem (16mm-19mm) to půjde víc nakrmit, ale i se správnou směsí jenom za cenu spotřeby kvůli horší vyplachovací účinnosti. Už bych někoho chystal, ať zadlabe do karterů.

Dva takty jsou víc než dost

18.8.2020 v 20:54 | Nahoru | #672
Tak beru zpět,Derbi je osazená karburátorem 21mm,tak jak doporučuje informace k 80ccm kitu.Problém bude v elektrice,hodně slabá jiskra....

Dva takty jsou víc než dost

18.8.2020 v 21:07 | Nahoru | #673
Že by slabá jiskra ovlivňovala výkon? To by vůbec nezapálilo, pokud to zapálí, tak už to asi takový vliv nemůže mít, když to nevynechává.

Dva takty jsou víc než dost

18.8.2020 v 21:21 | Nahoru | #674
Zkus na zkoušku sklepnout elektrody. Origo mají kolem 0,8, moje Cagiva předepisuje 0,5 - 0,6 mm.

Dva takty jsou víc než dost

18.8.2020 v 21:23 | Nahoru | #675
Párkrát jsem to řešil.Slabá jiskra zapálí jen bohatou směs.První problém u té Derbi je ve faktu,že aby to drželo volnoběh,je šroub zvedající šoupě zatočený nadoraz.V téhle pozici by to mělo vřeštět v točkách ale jen to brble.
Letos jsem takhle "vyléčil" jednoho pucha,pár babet a jeden skůtr od Yamahy
Mám jednoduchý přípravek pro kontrolu jiskry.Svíčku bez zemnící elektrody.Pokud jiskra nepřeskočí na závit,je zapalování slabé.
Bakoun:Už skleplá byla.Ale to člověk vidí,kor teď když je pod mrakem.Jiskra slabá,světlá...

Naposledy editováno 18.08.2020 21:25:14

Dva takty jsou víc než dost

18.8.2020 v 22:42 | Nahoru | #676
Tohle se asi vidí už málo. Relativně kompletní a použitelně vypadající Honda 125 Elsinor z roku 1976 je na prodej v Budapešti.


A ještě originál. Jak jsem vyčetl, byla to celkem bomba motorka v roce 1974, pak ale vývoj pár roků stagnoval a model 1976 už v konkurenci Suzuki, Yamahy a ČZ nic moc.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

19.8.2020 v 00:42 | Nahoru | #677
Kohlstein> jj je to 175
být ta CR 250, by to byla bomba :) jinak teda má jakýsi jiný válec a hlavu a teda naše super CD ale jinak asi slušný základ :)

Dva takty jsou víc než dost

19.8.2020 v 21:47 | Nahoru | #678
15 roků stojí ve stodole se zařazeným kvaltem KX 500, bazoš. První se zadním kotoučem a poslední se starým Uni-trakem na zadku. Rok předtím přišel motor vodník.


Naposledy editováno 19.08.2020 21:49:18

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

19.8.2020 v 21:53 | Nahoru | #679
Kohlstein: tdr s 400 trivalcem zni jako super plan, ale ja uz ted mam v zásobě “projekty” na dva životy dopredu

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

21.8.2020 v 21:34 | Nahoru | #680
assassin> Nechtěl jsi Husqvarnu? Na WR 430 (#454) máš teď slevu, ze 140 na 125 .
Pak je tam ještě jedna Huska, o něco mladší a o sto levnější - nemá cenu študovat co je to zač nebo nějaké detaily na fotce, jde čistě a jenom o ten text v inzerátu .


Naposledy editováno 21.08.2020 21:36:45

Dva takty jsou víc než dost

24.8.2020 v 11:12 | Nahoru | #681
Cagiva Tamanaco za 24 na bazoši (a bez práce, se značkou ).

Nějaké Tamanaco už tady bylo #206 , tak ještě info na 125stradali.com

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

24.8.2020 v 11:54 | Nahoru | #682
Tady na bazaru je jedne GT 500.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

24.8.2020 v 14:09 | Nahoru | #683

VilemRD píše: Frantas> Ten Zabel musi byt strasny peklo.


Nebyl tu nějaký zájemce o zástavbu Zabelu do mašiny? Za 38 je jeden na bazoši .

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

24.8.2020 v 14:15 | Nahoru | #684
DRN.> Suzuki z roku 1975 vypadá už téměř jako Jawa z roku 1985. Proto asi ta cena ...

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

24.8.2020 v 14:22 | Nahoru | #685
Akorát má 2 karburátory, ale našlapovačka mu drhne o výfuk jako u Jaw.
Docela by mě zajímalo jaké měli časování válce a výkonové parametry.

Naposledy editováno 24.08.2020 14:24:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

24.8.2020 v 14:31 | Nahoru | #686
mito7> 34kW, 54Nm, 5 rychlostí, kotouč, oilmaster rozvedenej přímo na ložiska a písty. S Jawou to moc srovnat nejde. Ani zpracováním.



Naposledy editováno 24.08.2020 14:39:17

Dva takty jsou víc než dost

24.8.2020 v 15:21 | Nahoru | #687
Takže otáčky kolem 6000, tak to též není nějak vysoko, jaké měli časování? Krouťák je solidní. Takže to jsou takové dvě MZ 250, jaký používali karburátor.

Naposledy editováno 24.08.2020 15:24:05

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

24.8.2020 v 18:10 | Nahoru | #688
Časování nevím. Karburátory Mikuni VM32SC.
Točivý to asi moc nebude. Bude to takové spíš buchar.

Nejel jsem na tom. Soudím podle mé 550, což je tříválec a taky to není žádné točák. Držet to jde někam k 8000, ale nemá to smysl.Nad 7000 to nic nedělá. Aspoň se seriovýma výfukama. Ale zase se s tím dá jezdit od 2,5 - 3 tis. otáček. Spíš se člověk veze na vlně krouťáku (61 Nm v 5000), než že by to točil to bezvědomí.

Dva takty jsou víc než dost

24.8.2020 v 22:47 | Nahoru | #689
vzducháč docela za rozumno... RD 250

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

24.8.2020 v 23:06 | Nahoru | #690
Koudy01> Titan na tom bude podobně. A to, co popisuješ, jsem měl kdysi na svojí 350/638, poté, co jsem lehce modifikoval výfuky. Jelo to od 4,5 do 7 tisíc, sice ve vyšších otáčkách už dost vibrovala, ale při těch 4500 to jelo kolem 110km/h a byla to optimální rychlost se spotřebou do 4 litrů.
K Titanu. 47koní neboli 34,5kW je oficiální výkon. Našel jsem měření 41k/6300rpm na zadním kole, po přidání 15% sedí údaj o výkonu motoru samotného. Kolem 4000rpm se to probere z letargie a v 7000rpm je konec.
Zdroj: http://www.ivansper...roducts.com/t500.htm


K časování. Našel jsem údaj pro výšku výfukového kanálu, standard byl 24mm od DÚ při zdvihu 64mm. Kalkulačka mi ukázala úhel výfuku 165° a průběh točivého momentu tomu odpovídá. Pro závody se zvyšoval výfukový kanál až o 5mm na úhel výfuku 184°, použitelný limit u vzduchem chlazených válců s pětistupňovou převodovkou byl 188° a to dávalo výkon asi 70k / 8000rpm. Zdroj http://www.ozebook....ompendium/t5006a.htm
Pro zachování životnosti se jezdil úhel výfuku nějakých 176° a limit otáček v podstatě seriových 7000rpm. Zdroj http://www.ozebook.com/compendium/t5005.htm

Vše o Titanech začíná na této stránce: http://www.ozebook.com/compendium/t5002.htm
I když to tak dneska už nevypadá, Suzuki dělala kdysi jenom dvoutakty a první čtyřtakty (notoricky známý údaj) byly až v roce 1976 GS400 a GS750. Pro technické údaje v manuálech pro všechny dvoutaktní Suzuki mrkněte sem: https://www.oldjapa...nuals_page/index.php
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
přívěra Cagiva N90 Cagiva Mito 125, Cagiva N90 kokoška. 19 6.12.2022 v 11:30 mito7
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001

TOPlist