globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

25.3.2020 v 08:41 | Nahoru | #391
petridas> Já v tom číslování dost plavu. Co číslo to jinej typ válce, v čem je rozdíl? Výkon? Rok výroby? Hlavy, karbece a výfuky jsou taky jiný?

Beranidlo> Občas se na inzerci objeví stroj s odpojenou přívěrou, tak mě zajímalo jak to pak jede.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

25.3.2020 v 09:58 | Nahoru | #392
DRN.> Mám doma Motorrad, kde porovnávali RGV250 a TZR250 a na brzdě naměřili u RGV tohle:

Proč tomu tak je se můžeš dočíst v jednom z mých článků tady - https://www.motorka...=clanky&cid=1832

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

25.3.2020 v 13:40 | Nahoru | #393
Beranidlo> kolik stupňů má výfuk. kanál se zavřenou přívěrou a kolik bez? A máš někde i křivku, která je s normálně fungující přivěrou? Pro porovnání.

Edit: Už vidím, že plně otevřený kanál má 190 °

Naposledy editováno 25.03.2020 13:41:52

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

25.3.2020 v 14:22 | Nahoru | #394
V tomhle případě by měla přívěra otevřít při cca 8700 ot. a křivka by měla být průběhem obou křivek - vždy té vyšší hodnoty.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

25.3.2020 v 14:39 | Nahoru | #395
mito7> Ale ta přívěra by měla reagovat plynule a ne ON/OFF?

Tak jsem něco našel: Tuning airbox

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

25.3.2020 v 18:46 | Nahoru | #396
DRN.> Rok uplne jiny ne, ale jina verze . Nekde na mojem vlaknu "chtel bych postavit daksnu" je cela tabulka , kde je vzdycky verze, cislo valce , hlava , karbec. Skusim pohledat a dat to sem l

Dva takty jsou víc než dost

25.3.2020 v 19:38 | Nahoru | #397
Ono je to krapet komplexnější. Ten můj obrázek výš s křivkama momentu jsem vytvořil pro účely odkazovaného článku. Ve skutečnosti v tom testu měřili výkon motorů s přívěrou funkční, která se otevírala v předepsaném režimu, a s přívěrou plně otevřenou.
Suzuki má systém AETC s dvojstupňovou nožovou přívěrou, která se otevírá skokově, stejně jako u Rotaxu, novější MX Yamahy (YZ250 od r.1999).

Kanály by měly mít časování: výfuk 190°/ 152°, přefuky 125°.


Prezentované křivky výkonu a točivého momentu vypadaly takhle


U pozdějších modelů byla třístupňová, ale mechanicky míň spolehlivá přívěra


Naposledy editováno 26.03.2020 18:41:29

Dva takty jsou víc než dost

25.3.2020 v 20:50 | Nahoru | #398
Cestovní Yamahy měly vždycky YPVS s otočným šoupátkem, které mění úhel výfuku spojitě. Účinnost tohoto šoupátka záleží na tom, jak moc se v té které poloze podaří udržet minimální mezeru mezi pístem a šoupátkem - spolehlivých je minimálně 0,4mm. Podobně funguje Honda RC valve nebo 250-300 ccm KTM.
Yamaha TZR 250 z roku 1989 má křivky výkonu a točivého momentu s funkčním YPVS a s plně otevřeným šoupátkem takto

Trochu mě to splývá, protože hodnoty v kW a Nm jsou přibližně stejně vysoké
A ještě port map tohoto motoru, výfuk 184°/155°, přefuky 120°


Naposledy editováno 26.03.2020 18:38:02

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

26.3.2020 v 07:05 | Nahoru | #399
Ty popisy u horního grafu jsou nějaké přehozené. Se zavřenou přívěrou má motor v nízkých otáčkách menší moment a výkon?
K rozvinu válců je potřeba uvést ještě alespoň zdvih, lépe i délku ojnice.

Naposledy editováno 26.03.2020 07:20:39

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

26.3.2020 v 18:34 | Nahoru | #400
mito7> Už jsem ten graf opravil, dík. Rozvodové úhly mám z jiných zdrojů, ne z rozvinů válců. Dal jsem ty port maps spíš pro ilustraci, jak každá z firem přistoupila k tvaru a velikosti vstupů do válce odlišně.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

27.3.2020 v 21:11 | Nahoru | #401
já brzdil svoje RD YPVS s funkční přívěrou i odpojenou v poloze plně otevřená a naměřilo to + - stejný hodnoty, Jen byl rozdíl v průběhu, když sem přívěru odpojil a byla otevřená, tak to bylo "líný" jak prase, ale nakonec se to roztočilo do plnýho výkonu

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

28.3.2020 v 01:00 | Nahoru | #402
kuba350> Dobře natryskovaná ČZ 125 / 511, obrázek z návodu. Typické pro všechny 125 motokrosy z doby předpřívěrové

A úlovek z internetu, Honda CR 125 s přívěrou HPP. Proti ČZ o 20% vyšší otáčky, o 20% vyšší maximum momentu, ale výkonová špička by byla bez přívěry asi hodně úzká. S tou přívěrou se použitelné pásmo otáček roztáhlo na úroveň té zetky.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

28.3.2020 v 07:39 | Nahoru | #403

DRN. píše: assassin> Jako jo, zas příjde nějakej ekonomickej průser a lidi se budou zbavovat. Na nákup bude dobrá doba. Blbé je, že jsem se rozhoupal k tomu, že taky omezím garáž a chtěl jsem letos prodávat.

To stavel Pepovi, uz tu nejakou dobu neprispiva a na ten motor se ve vlaknu nekdo ptal i dewwila a bez odpovedi, taky nevim.

Furt to jezdí Pepa nemá nějak čas sem psát, asi hafo práce. Byly to mokrý vložky a jede to jako ďábel...

Dva takty jsou víc než dost

31.3.2020 v 09:05 | Nahoru | #404
Moc nestíhám koukat po inzercích kvuli práci, ale dost se toho vyrojilo.
Raptor Brno za 35 000.-
Planet Praha za 27 000.-
Ale hlavně Freccia s papírama za 7 000.- Tady.

Dva takty jsou víc než dost

5.4.2020 v 08:17 | Nahoru | #405
jedno rozebranýRDčko za hubičku

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

6.4.2020 v 12:27 | Nahoru | #406
Schází se tu 2T Guruové,proto to zkusím...Potřebuji Identifikovat modelový ročník KX125.Bohužel je to totální šrot a ještě prý v rámu Hondy.takže nevím jak na to.Našel jsem i vin motoru,ale nic jsem z něj nedostal.Potřebuju píst,ale nechci koupit něco co nesedí,protože je tam snad deset variant...
Kdyby někdo věděl:


Naposledy editováno 06.04.2020 12:28:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

6.4.2020 v 23:03 | Nahoru | #407
Anti> Hranatý válec KIPS se dělal v modelech 1985-1987. Na zadní straně manuálů bývá tabulka, na který modelový rok se manuál vztahuje. Našel jsem KX125GE pro rok 1989, takže KX125DE musí být model 1986. D je model, E jako Engine, aby se odlišilo číslo rámu.
Ebay 85 86 87 Kawasaki KX125 OEM Engine Crankcase
Ebay 1986 Kawasaki kx125 Motor
Ebay 1987 Kawasaki KX125 KX 125 Crankcase


Edit - k tomuto motoru se vážou moje první vzpomínky na MS v motokrosu, jelo se v Dalečíně v roce 1986. Do té doby jsme jako kluci viděli jenom místní chasníky na zetkách, jak trénují na nějaký krajský přebor. A pak jsme se v Dalečíně ocitli jak na jiné planetě. Stopětadvacítky neustále vytočené do maxima, Strijbos, Vehkonen, Contini na Cagivách a Kovář se Soldátem na Kawasaki na nám na tom lítali nad hlavama jak opičáci, milión lidí namačkaných kolem trati. Soldát dokonce po startu druhé jízdy vedl celé první kolo, ale bylo to jenom na sílu, pak přes něho Cagivy přeskákaly, jako kdyby měli on i Kawa nějakou nemoc, ale Petr Kovář zajel jeden ze životních závodů. Po návratu jsme zahodili pincky a začali shánět kývačky (v ceně za odvoz, max. 500Kčs, pokud jela) a předělávat je "cross" u jednoho kamaráda, protože u nás ostatních to doma nešlo.

Naposledy editováno 07.04.2020 00:08:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

7.4.2020 v 06:32 | Nahoru | #408
Beranidlo> Děkuji moc za odborný výklad.Bohužel se to trochu zamotalo,protože píst který jsem z toho vytáhl,vizuálně spíš podle katalogu odpovídá roku 89.Otázkou je,jestli tam patří (pasuje) nebo jestli tam bývalý majitel dal co sehnal...


Naposledy editováno 07.04.2020 07:20:59

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

7.4.2020 v 11:20 | Nahoru | #409
Anti> Ten starý píst by klidně mohl být i z Yamahy, než z KX. Schválně jsem se podíval do katalogu Wossner (pdf ). Podle tohoto měly KX125 vrtání 56mm do roku 1991, později bylo 54mm. Kompresní výška pístu 29,7mm z roku 1986 je podobná 30mm YZ125 z toho samého roku.

Určitě tam dej píst, který k tomu válci patří, kvůli kompresi a časování kanálů. I když 0,3mm nikdo nepozná.
Píst do roku 1985, Wossner dvoukroužek, výška 29,7mm:

Píst z roku 1986, Wossner jednokroužek, výška 29,7mm:

Následující píst s plochým dnem z roku 1988 tam asi taky pasuje, ale myslím, že tam nepatří - Wossner jednokroužek, výška 29,5mm:


Naposledy editováno 07.04.2020 11:21:20

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

7.4.2020 v 12:09 | Nahoru | #410
Wossner má podle fotek na všechny ročníky tak nějak stejný tvar.Já zřejmě našel to co tam dal předchozí majitel:

Jaký má vliv různě tvarování nemám potuchy,ale do tý vraždy to chce co nejlevnější...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

7.4.2020 v 12:32 | Nahoru | #411
Anti> Mitaku? Rovnou bych tam dal o setinku - dvě volnější píst, nejsou na to nejlepší reference .
Taky se podívej, jak blízko chodí k pístu přívěry a jestli to píst nebude mít, tak navrtej dvě dírky pro chlazení a mazání přepážky výfuku.

Dva takty jsou víc než dost

7.4.2020 v 13:28 | Nahoru | #412
Tak jsem jel včera kolem vrakoviště a nechal jsem tam pětku, aby mi do kufru hodili jedno Mito. Rám má prasklý svar hned u krku, ale jinak kola kulatá, gumy použitelné, brzdy obě, řidítka netknutá, motor má kompresi, píst je u výfuku lehce poškrábaný. Chybí karburátor, ale nechali mi šoupátko a v sání zůstaly klapky a do motoru nic nepadlo. Chybí přívěra a samozřejmě výfuk. Jak dostala mrdu na čenich, tak se ohnula osa předního kola, ale šavle jsou rovné. Rozebral jsem ji do bedny a do regálu, kdyby s Planetem něco. Něco už totiž bylo, klukovi v sobotu nevyšla jedna zatáčka, ale ve finále jenom kosmetika, kromě supr duralových čínských řidítek zkroucených jak paragraf .... tak jsou tam zpátky ty zvláštně tvarované originál Planet.





Naposledy editováno 07.04.2020 13:30:11

2 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

7.4.2020 v 19:20 | Nahoru | #413

Ja ted zacal jezdit na motorce do obchodu apod. Je to zmena, jezdit s tim zase po silnici jako s dopravnim prostredkem. Musim rict ze me to bavi a ikdyz je to 22 let stara motorka tak to ma porad co rict. Ta divne tvarovana riditka jsou v pohode kdyz se daji risery.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

7.4.2020 v 20:15 | Nahoru | #414
mickaelb> pěkná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

7.4.2020 v 21:14 | Nahoru | #415
Beranidlo> Přívěry se nebojím,bo tam není .Jaký mají průměr ty dírky?

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

7.4.2020 v 22:24 | Nahoru | #416
Anti> Dám ti odkaz na diskusi, kde se taky vrtalo , a kde jsou další odkazy, třeba na obrázkový návod . Hlavně se nesmí propojit skrze píst výfuk rovnou do kliky
Pro 5mm přepážku by mohl být třeba 2mm vrták.

2 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

17.4.2020 v 23:58 | Nahoru | #417
Bez cenovky, Honda CR 500. Když si to pořídíš, nesmíš nikdy vypnout mozek. Nesmíš nikdy bez rozmyslu otočit plynem, už ho nedáš zpět. Musíš sehnat lepidlo na přední kolo, aby drželo alespoň trochu u země. Musíš sehnat lepidlo na zadní kolo, aby mířilo alespoň trochu ve směru, kterým máš namířeno. Nemusíš umět řadit. Nikdo neví, proč to má pět kvaltů, když se s tím startuje na trojku a pak jede na trojku.

Četl jsem několik porovnávacích testů se současnou čtyřdobou 450cc. V tomhle objemu čtyřtakt vždycky vyhraje, přestože má nižší výkon. Není člověk, který by dokázal ovládnout CR 500 (a nebo KX500). Našel jsem na webu porovnání výkonu , měřeno na zadním kole. Pro CR 500 nebyl problém dosáhnout výkonu 44-50kW na spojce, nebo 40kW (55k) na zadním kole. Jezdci na CR 500 řešili problém, jak snížit výkon, aby na tom dokázali jet.

Vývoj podvozku na pětistovkách mezi roky 1990 a 2000 nebyl už skoro vůbec žádný, začala to být pro výrobce okrajová záležitost. Teprve s příchodem 450cc čtyřtaktů se věci ohledně podvozku posunuly znatelně dopředu. Bylo potřeba zvětšit tuhost rámu úměrně výkonu, ovladatelnost, brzdy, ergonomii, těžiště, tlumení. Vstřikování pomohlo s dávkovatelností výkonu. Bylo by zajímavé strčit motor z CR 500 do moderního podvozku a vybavit vstřikováním po vzoru KTM.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

18.4.2020 v 00:04 | Nahoru | #418
Beranidlo> ...vyčerpávající

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

18.4.2020 v 10:49 | Nahoru | #419
Beranidlo> V americe se na to specializovala jedna firma, jmenovalo se to CR500AF, montovali motory do modernich podvozku, ale uz to nedelaji, dosly motory a dily do nich.

Otec ma uz od roku 1987 KTM 500, jeste jsem se nikdy neodvazil na tom svezt :) (foto ilustracni, ale je to ta stejna v podobnem stavu). Taky ma CRF 450 a to je hodnoucke :)


Naposledy editováno 18.04.2020 10:55:09

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

18.4.2020 v 13:45 | Nahoru | #420
mickaelb> Užívám si články jako je tento - https://motocrossac...2008-crf250-chassis/
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
přívěra Cagiva N90 Cagiva Mito 125, Cagiva N90 kokoška. 19 6.12.2022 v 11:30 mito7
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001

TOPlist