globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Správně nabitá 6V baterie
7.11.2019 v 12:06
Čau, měl bych dotaz ohledně rozmezí napětí správně nabité 6V baterie. Baterii jsem včera uvedl do životnosti po dolití kyseliny do všech tří článků (nabití za sucha) a naměřil jsem hodnotu 6,25V. K baterii byl i návod, ve kterém bylo mimo jiné, že pouze za vyjímečných situací je při (nabití za sucha) baterii dobít. Návod toletancí hodnot V kdy je třeba dobít apod. mi ovšem přišel spíše pro 12V baterie. Jaká je tedy ideální hodnota napětí pro 6V baterii? Baterie FIAMM 6V 11Ah.

1 reakcí na tento příspěvek Správně nabitá 6V baterie

7.11.2019 v 12:50 | Nahoru | #1
plně nabitá baterie má mí 7,2-7,3V 6,25 je baterka po smrti. Kdy jsi to měřil? Hned po nalití? Ono to potřebuje chvilku nechat a pak připojit nabíjčku, aby se to srovnalo. Pokud napětí zůstává pod 6.7 je to KO

1 reakcí na tento příspěvek Správně nabitá 6V baterie

7.11.2019 v 13:00 | Nahoru | #2
Po dolití baterie kyselinou nechejte 30 minut otevřené zátky - provedeno. Asi po 45 minutách od dolití jsem proměřoval multimetrem a vykazovala hodnotu 6,25V. Jedná se o nově zakoupenou baterii. Odvzdušňovací špunt jsem pochopitelně také oddělával..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie

7.11.2019 v 13:13 | Nahoru | #3
Jany11> klid máš to v pořádku, jen by jsi měl baterii nabít. Máš tříčlánkovou baterii, jeden článek má 2,1V x 3 je 6,3 po nalití a ustálení.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie

7.11.2019 v 13:50 | Nahoru | #4
JiriK84> a v jakých hodnotách by se tedy měla po správném dobití pohybovat?

(reakce na) Správně nabitá 6V baterie

7.11.2019 v 13:52 | Nahoru | #5
Jany11> 6,2V má mít. (Odleželá)

Naposledy editováno 07.11.2019 13:53:34

(reakce na) Správně nabitá 6V baterie

7.11.2019 v 14:07 | Nahoru | #6
Jany11> po dobití a odstátí třeba do druhého dne ti klesne někde na rozmezí 6,3-6,7V

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie

7.11.2019 v 14:30 | Nahoru | #7

jawarmaniak píše: plně nabitá baterie má mí 7,2-7,3V 6,25 je baterka po smrti. Kdy jsi to měřil? Hned po nalití? Ono to potřebuje chvilku nechat a pak připojit nabíjčku, aby se to srovnalo. Pokud napětí zůstává pod 6.7 je to KO



Takze 12V baterka kde jsou stejne články, jen je jich v seri 2x tolik musi mot 14,4-14,6V ? To pujde dost těžko kdyz nabíjení obvykle nabiji cca 14,1V

(reakce na) Správně nabitá 6V baterie

7.11.2019 v 14:31 | Nahoru | #8

Jany11 píše: JiriK84> a v jakých hodnotách by se tedy měla po správném dobití pohybovat?



Polovicnich nez 12V baterka

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie

7.11.2019 v 19:49 | Nahoru | #9

assassin píše: Takze 12V baterka kde jsou stejne články, jen je jich v seri 2x tolik musi mot 14,4-14,6V ? To pujde dost těžko kdyz nabíjení obvykle nabiji cca 14,1V

Moje nabíječka z Lídlu (plnej automat) dává 14,5V, stejně jako alternátor v autě. Jinak pokud změřím malou 6V baterku ihned po sundání z nabíječky, tak mi dost často ukazuje 7,2V. Po ustálení pak je na 6,5V a dvanáctky 12,8V

(reakce na) Správně nabitá 6V baterie

7.11.2019 v 20:29 | Nahoru | #10
udinar> ... přesně taky tak

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie

7.11.2019 v 20:32 | Nahoru | #11

udinar píše: Moje nabíječka z Lídlu (plnej automat) dává 14,5V, stejně jako alternátor v autě. Jinak pokud změřím malou 6V baterku ihned po sundání z nabíječky, tak mi dost často ukazuje 7,2V. Po ustálení pak je na 6,5V a dvanáctky 12,8V



14,5V je ok pro moderni baterky, starším to muze delat problemy. Me starší auta i motorky nabijely vzdy kolem 14,1V. Ono taky dost zalezi cim to meris, ty levny multimetry umi kecat taky o pul voltu

(reakce na) Správně nabitá 6V baterie

7.11.2019 v 20:39 | Nahoru | #12
assassin> ...hlavně když jim dochází baterka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie

8.11.2019 v 00:20 | Nahoru | #13

assassin píše: 14,5V je ok pro moderni baterky, starším to muze delat problemy. Me starší auta i motorky nabijely vzdy kolem 14,1V. Ono taky dost zalezi cim to meris, ty levny multimetry umi kecat taky o pul voltu


Sice mám doma levnou nabíječku z Lidlu, ale multimetr mám profi. Byl sice drahej, ale na rozdíl od levných (mám doma dva a akorát se na ně práší) ukazuje přesně. Ale také záleží na tom, jak moc je v autě vybitá baterka. Když je plně nabitá, tak multimetr může ukazovat jen 13,8V. Pokud je středně vybitá, tak většinou ukazuje 14,1 - 14,5V. Taky hodně záleží na zátěži (zapnuté světla atd.). Ovšem pokud měříš dobíjení, tak by to nemělo klesnout pod těch 13,8V. Když ano, tak je něco špatně

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie

8.11.2019 v 08:16 | Nahoru | #14
assassin> Milý moderátore, 12V palubní napětí nabíjí 14,4-14,8V, Nabitý akumulátor má mít 13,8V. Plně nabitý akumulátor 14,2–14,5 V Po odpojení od nabíjení má napětí klesnout na 13,6 a posléze pomalu ustálit na 12.6. Plně nabitý článek má mít 2,4V max. Tedy u 6V instalace 2.4x3=7,2. Nabitý článek má mít 7.2-7.3V, po odpojení a ustálení cca 6,3-6,5V. Ještě nějaký dotaz?

14.1V není dobíjení

Naposledy editováno 08.11.2019 08:17:14

(reakce na) Správně nabitá 6V baterie

8.11.2019 v 08:25 | Nahoru | #15
jawarmaniak>

Úvodní příspěvek uvádí:

Baterii jsem včera uvedl do životnosti po dolití kyseliny do všech tří článků (nabití za sucha) a naměřil jsem hodnotu 6,25V.



Ty si na to reagoval:

plně nabitá baterie má mí 7,2-7,3V 6,25 je baterka po smrti. Kdy jsi to měřil? Hned po nalití? Ono to potřebuje chvilku nechat a pak připojit nabíjčku, aby se to srovnalo. Pokud napětí zůstává pod 6.7 je to KO

Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=214212
Copyright © Motorkari.cz



Tys to asi myslel po odpojení od nabíječky, ale to už si tam nenapsal.

Správně nabitá 6V baterie

8.11.2019 v 10:49 | Nahoru | #16
ja teda ako amater pri 12v bateriach som nikdy nevidel viac nez nejakych 13.10 cca hodinu po skonceni nabijania. kedze je 6v polovicou co sa tyka clankov, povrdal by som ze plne nabita bude mat cca 6.7. takze proste dobit, idealne jazdou

Správně nabitá 6V baterie

8.11.2019 v 11:30 | Nahoru | #17
zajímavé, že při kontrolách skladových vozů v autosalonu se cokoli nad 12,6v bere jako plně nabitá baterie...

(reakce na) Správně nabitá 6V baterie

8.11.2019 v 12:07 | Nahoru | #18

jawarmaniak píše: assassin> Milý moderátore, 12V palubní napětí nabíjí 14,4-14,8V, Nabitý akumulátor má mít 13,8V. Plně nabitý akumulátor 14,2–14,5 V Po odpojení od nabíjení má napětí klesnout na 13,6 a posléze pomalu ustálit na 12.6. Plně nabitý článek má mít 2,4V max. Tedy u 6V instalace 2.4x3=7,2. Nabitý článek má mít 7.2-7.3V, po odpojení a ustálení cca 6,3-6,5V. Ještě nějaký dotaz?

14.1V není dobíjení



...přečti si svůj první příspěvek, pak druhý, pak znova, a pak zkus znova poradit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie

8.11.2019 v 15:14 | Nahoru | #19

jawarmaniak píše: assassin> Milý moderátore, 12V palubní napětí nabíjí 14,4-14,8V, Nabitý akumulátor má mít 13,8V. Plně nabitý akumulátor 14,2–14,5 V Po odpojení od nabíjení má napětí klesnout na 13,6 a posléze pomalu ustálit na 12.6. Plně nabitý článek má mít 2,4V max. Tedy u 6V instalace 2.4x3=7,2. Nabitý článek má mít 7.2-7.3V, po odpojení a ustálení cca 6,3-6,5V. Ještě nějaký dotaz?

14.1V není dobíjení



Plně nabitý a odstátý olověný 12V akumulátor má 12,7-12,8V.
Úplně vybitý 11,8-11,9V
Zplynovací napětí je 14,6V (gelový má míň) a to nesmí být při nabíjení překročeno. Standardní dobíjecí napětí je mezi 14,0 a 14,4V. Jsou dneska výjimky u aut s rekuperací, ale to překročení napětí je krátkodobé, je tam kvůli tomu EFB nebo AGM akumulátor a stejně ho to kurvý.
6V akumulátor je polovina 12V, takže děleno 2.

Správně nabitá 6V baterie

8.11.2019 v 15:27 | Nahoru | #20
...schválně jsem oběhl firemní auta na parkovišti.
Nové - r.v. od 2011, dobíjení po nastartování 14,5V +- všechny stejně. Některé mají nějakou stabilizaci a po cca 30ti sekundách to dává 14,2V (Peugeot, Citroën)
Starší máme Passata a Octávie, ty po nastartování 14,2V +- pořád.
Samozřejmě ne na volnoběh, měřeno přímo na baterii.

(reakce na) Správně nabitá 6V baterie

8.11.2019 v 15:29 | Nahoru | #21
akula> asi dělám něco špatně, ale já na úplně vybitém tolik nenaměřil.

Správně nabitá 6V baterie

8.11.2019 v 16:57 | Nahoru | #22
Beru to jako stav, ze kterého ta baterka jde ještě oživit
Jednou jsem byl zachraňovat auto, kde zůstala přes den zapojená vyhřívací deka z Lidlu. Baterka měla 0,8V a už ani nerozsvítila stropní lampičku. Přes kabely jsme to nastartovali, ale baterka byla po smrti.

(reakce na) Správně nabitá 6V baterie

8.11.2019 v 17:07 | Nahoru | #23

jawarmaniak píše: assassin> Milý moderátore, 12V palubní napětí nabíjí 14,4-14,8V, Nabitý akumulátor má mít 13,8V. Plně nabitý akumulátor 14,2–14,5 V Po odpojení od nabíjení má napětí klesnout na 13,6 a posléze pomalu ustálit na 12.6. Plně nabitý článek má mít 2,4V max. Tedy u 6V instalace 2.4x3=7,2. Nabitý článek má mít 7.2-7.3V, po odpojení a ustálení cca 6,3-6,5V. Ještě nějaký dotaz?

14.1V není dobíjení



Kdyz pominu moderni auta ktery maji vyssi palubní napětí kvuli start-stop a rekuperaci (take maji speciální baterie) tak jsem nevidel auto/motorku ktera nabijí pres 14,5V vetsina servisních manualu uvádí 14,5V jako horni hranici pro funkcni nabíjení. Tzn tebou udávané rozpeti 14,5V-14,8V je podle servisního manualu spatne. Muzes uvést nejakej odbornej zdroj informaci kterej by se shodoval s tvym názorem?

(reakce na) Správně nabitá 6V baterie

8.11.2019 v 17:20 | Nahoru | #24

udinar píše: Sice mám doma levnou nabíječku z Lidlu, ale multimetr mám profi. Byl sice drahej, ale na rozdíl od levných (mám doma dva a akorát se na ně práší) ukazuje přesně. Ale také záleží na tom, jak moc je v autě vybitá baterka. Když je plně nabitá, tak multimetr může ukazovat jen 13,8V. Pokud je středně vybitá, tak většinou ukazuje 14,1 - 14,5V. Taky hodně záleží na zátěži (zapnuté světla atd.). Ovšem pokud měříš dobíjení, tak by to nemělo klesnout pod těch 13,8V. Když ano, tak je něco špatně



Kazdej si pod drahým multimetrem představí neco jinyho - ja mam lepšího cinana (brymen) a i tak stal 7k a to uz nekomu muze prijit dost. Profici merej flukem (nebo treba agilentem) a to jsou uplne jiny cisla...

1 reakcí na tento příspěvek Správně nabitá 6V baterie

9.11.2019 v 00:13 | Nahoru | #25
Velice si vážím toho, že jsem zde rozpoutal velmi plodnou diskuzi.. Zároveň je mi líto těch, kteří hledají kvalitu a zároveň nakupují v Lídlu (mimo potraviny) ale to je fuk.. Je super dozvědět se něco o 12V baterií, u kterých hodnoty +/- vím, ale na 353 kyvce je mi bohužel taková baterie k ničemu. Zeptám se přesněji, vyndaná 6V baterie z motorky, která je v klidovém stavu někde v pokojové teplotě by měla mít jaké rozmezí hodnot (která hodnota je limitující a říká mi, že baterii musím neprodleně dobít). A naopak ve kterých hodnotách by se 6V baterie měla pohybovat během sezony v provozu. Děkuji za odpovědi pouze k 6V baterii

Naposledy editováno 09.11.2019 00:14:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie

9.11.2019 v 07:07 | Nahoru | #26
Jany11> vždyť ti to několik lidí napsalo včetně mě a nejjednodušeji se vyjádřil assassin, prostě poloviční hodnoty 12V baterie proč myslíš že máš v návodu k baterii informace kde převažují hodnoty k 12V baterii.
Dále se dozvíš že po naplnění baterie a odstátí cca 30-60minut je baterie nabitá na cca 70-75 % takže je vhodné před prvnim užitím baterii dobít. Po nabíjení se měří baterie bez zatížení v klidovém stavu nejlépe minimálně po 6ti hodinách od ukončení nabíjení, stav nabití 100%-6.3V, 75%-6,2V 50%-6,1V

Správně nabitá 6V baterie

9.11.2019 v 07:37 | Nahoru | #27
Pokud tu baterku nebudeš používat jako startovací, což předpokládám, protože Jawa nemá startér a funguje Ti správně dobíjení, tak ji klidně namontuj hned po nalití, pokud bude mít napětí cos naměřil, ale když ji po odstátí a vsáknutí elektrolytu do desek nabiješ do plna, tak jí určitě neublížíš.

Správně nabitá 6V baterie

9.11.2019 v 08:32 | Nahoru | #28
A abych v tom udelal jeste vetsi bordel, tak ja jsem otci sletoval dva clanky A123 lifepo4 do serie, je to tam nekolik let, nikdo to nenabiji, ma to asi 250gramu a maka to paradne (175 sportka)

(reakce na) Správně nabitá 6V baterie

9.11.2019 v 10:38 | Nahoru | #29
JiriK84> Jenomže co jsem si z toho všeho měl vybrat... někdo napíše plně nabitá baterie má mí 7,2-7,3V, další 1/2 ze 12V.. někdo zase, že 6,3 nebo 6,7 ale v jakém stavu nenapíše, proto se zeptám ještě jednou a srozumitelněji..
Čili když to shrneme ma-li 6V baterie v klidu 6,2V je třeba dobít.. Značka ideál když je v hodnotách 6,3-6,4V? Ma-li 6V baterie v provozu 6,7V je třeba ihned dobít.. Může tak být?

Správně nabitá 6V baterie

9.11.2019 v 11:58 | Nahoru | #30
V podstatě ano
Napětí s běžícím motorem (dobíjecí) 7,0 - 7,2V, maximálně 7,3V.
Plně nabitá má 6,4V.
Nabitá cca na polovinu kapacity má 6,2V.
<=6,0V je vybitá - nutno co nejdříve nabít.

PS: Fakt je to polovina 12V akumulátoru. 12V má 6 článků, 6V má jen 3 články.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3867, 3868] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116031 Včera v 20:49 Sema
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist