bbg_listopad_2





Téma: Údržba
6.11.2019 v 09:37
Zdravím, potřeboval bych pár rad okolo Derbi Sendy 50 sm. Mám jí nově a potřeboval bych poradit kdy měnit olej a brzdovou kapalinu. Popřípadě pokud má někdo zkušenosti jaký olej a jaky olej na ředění s benzínem. Za každou radu budu rád.

Údržba

6.11.2019 v 10:00 | Nahoru | #1
Tady ses díval? Ne spodku stránky jsou i manuály ke stáhnutí.
https://www.motorkar.../derbi-senda-50.html

2 reakcí na tento příspěvek Údržba

6.11.2019 v 10:30 | Nahoru | #2
Brzdovku vyměňuj, jenom když to budeš umět, nebo si to zbytečně zavzdušníš. Radši si zkontroluj brzdové destičky, hladinu brzdovky a jestli ti chodí pístky. Respektive můžeš zatlačit pístky úplně do třmenu, odsát starou brzdovku injekční stříkačkou z nádobky a místo toho nalít novou DOT4.
Olej do převodovky dej motorový pro 4T motocykly, 10W40 nebo 15W40, ne automobilový s aditivy - na oleji bude označení MA nebo MA2. To kvůli spojce. Většinou je potřeba tak 0,5-0,7 litru.
Na mazání motoru dávám Mogul Alfa 2T za 120Kč, koupím ho když jedu někde kolem Mountfieldu. Teď jsem nakupoval něco na internetu, tak jsem přihodil Shell Advance Ultra 2T, stojí do dvou stovek. Na oleji do motoru musí být označení JASO FC nebo JASO FD. Asi by stačilo to lít jenom do nádobky pro ztrátové mazání, ale pro sichr to ještě přidávám v poměru asi 1:100 i do benzínu.
Edit - tučný text

Naposledy editováno 06.11.2019 15:50:49

1 reakcí na tento příspěvek Údržba

6.11.2019 v 11:45 | Nahoru | #3
Do toho bych se asi nepouštěl, spíš mi jde o to jak často olej a brzdovku měnit. A myslel sem si že olej musí být 2takt

(reakce na) Údržba

6.11.2019 v 12:00 | Nahoru | #4
Marty56> ještě si pozorně přečti příspěvek od kohlstein

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

6.11.2019 v 12:18 | Nahoru | #5
Kohlstein> další Kdo vám tohle kdy poradil nebo vás to naučil? Při výměně brzdovky, obvzláště když nevím jak tam dlouho je, se nikdy nezatlačují pístky. Největší bordel, nejšpinavější a nejvíce zdegradovaná brzdovka je právě v brzdovém třmenu, takže veškerý ten sajrajt naženeš do hadic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

6.11.2019 v 13:55 | Nahoru | #6
JiriK84> Sajrajt zůstane ve třmenu, stejně tak jako když dáváš nové brzdové desky. Ale podaří se ti aspoň odsát víc staré brzdovky a nahradit ji novou s vyšším bodem varu.

(reakce na) Údržba

7.11.2019 v 05:14 | Nahoru | #7
Kohlstein> tak to se na mě nezlob, ale ty už to radši nedělej, aspoň na brzdach.

(reakce na) Údržba

7.11.2019 v 09:14 | Nahoru | #8

JiriK84 píše: Kohlstein> další Kdo vám tohle kdy poradil nebo vás to naučil? Při výměně brzdovky, obvzláště když nevím jak tam dlouho je, se nikdy nezatlačují pístky. Největší bordel, nejšpinavější a nejvíce zdegradovaná brzdovka je právě v brzdovém třmenu, takže veškerý ten sajrajt naženeš do hadic.



a není jedno odkud ho nová kapalina vytlačí....?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

7.11.2019 v 11:04 | Nahoru | #9
Kohlstein> Zdravím zajímá mně taky řeším jaký olej a koupil jsem normální převodový (mám 2t) je tedy lepší převodový nebo motorový 4T ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

7.11.2019 v 11:55 | Nahoru | #10
Monzinem> Do převodovek s klasickou mokrou spojkou se u nás (rozumněj do Jawy a ČZ) vždycky používal PP80 nebo PP90, to znamená olej bez motorových aditiv. PP80 má viskozitu zhruba SAE30. Toto označení, nebo SAE40, se dá najít jako doporučená hodnota u některých zahraničních dvoutaktů.
Klidně se dá použít olej pro moto čtyřtakt se společnou olejovou náplní pro motor a převody (což je většina), SAE 10W40, 15W40, 10W50, 15W15 - musí mít označení MA, MA2, aby neprokluzovala spojka.
Nebo jsou přímo oleje se stejnou viskozitou pouze pro převodovky, ale ty se nesmí používat tam, kde má motor a převodovka společnou náplň, třeba Motul Transoil nebo Agip Gear 10W40, který je pro Derbinu v návodu.

(reakce na) Údržba

7.11.2019 v 13:18 | Nahoru | #11
Kohlstein> Já jsem právě u nás na benzínce koupil carlson SAE 80 kamarád to dal do fichtla a je to ok takže doufám že může být když tak koupím jiný u takovýhle věcí by se za mě nemělo šetřit.
PS: ano teď jsem si dočetl že je to onen PP80.

Naposledy editováno 07.11.2019 13:19:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

7.11.2019 v 14:25 | Nahoru | #12

JiriK84 píše: Kohlstein> další Kdo vám tohle kdy poradil nebo vás to naučil? Při výměně brzdovky, obvzláště když nevím jak tam dlouho je, se nikdy nezatlačují pístky. Největší bordel, nejšpinavější a nejvíce zdegradovaná brzdovka je právě v brzdovém třmenu, takže veškerý ten sajrajt naženeš do hadic.



tak ten sajrajt do hadic moc nenazenes. Ono pokud je tam vylozene sajrajt, tak zustane usazenej za pistkama.
Nahore to odsajes a nalejes novou kapalinu. Nasledne jednu az dve nadrzky propumpujes klasicky pres vypustak a mas excelentne vymeneno.

Pokud udelas jen to co napsal Kohlstein bez nasledneho propumpovani brzdovky pres trmen jak jsem jiz psal, tak je to na facku... to uznavam, ale verim tomu, ze Kohlstein jen nenapsal svoji myslenku postupu celou.
Jinak jak to muze vypadat za brzdovym pistkem ? ...mala ukazka...

(reakce na) Údržba

7.11.2019 v 17:33 | Nahoru | #13
cuir> Odvzdušnit to kluci zatím nejspíš neumí, tím pádem bych je nenaváděl do žádných větších akcí, jako je povolování odvzdušňováku. To až někdy příště.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zařazení neutralu Derbi Senda SM 50 Marty56 23 8.11.2019 v 17:35 Borntobewild
Druhy oleje Derbi Senda SM 50 Marty56 0 6.11.2019 v 13:18 Marty56
Voda ve valci Derbi Senda SM 50, Derbi Senda 50 Karel00 1 14.6.2019 v 21:34 Beranidlo
Výdrž 2t motoru 50ccm Derbi Senda SM 50 Am50 15 25.4.2019 v 10:39 udinar
Motorka 50 ccm Derbi Senda SM 50 Karel00 1 25.4.2019 v 08:50 Am50

TOPlist