globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: R1150GS- dotazy//pred prehliadkou
Zdar GSáci,

o týždeň ma čaká obhliadka spomínaného GSa. Mám nejaké servisné dotazy. Predajca mi vravel do telefónu, že motor má za studena štandardný zvuk.(1) No, že po zahriatí počuť nezoštelované ventily. (2) Druhý dotaz sa týka, že niečo presakuje nejaká kvapalina popri citujem "sklíčku" pod nádržou. A ešte jeden detail,že vraj ten "sytič" by bolo treba dotiahnuť.
Moje otázky:
K (1) reálne sa správajú ventily takto ? Mne to skôr príde, že nenastavené ventili by hŕkotali aj za studena.
K (2) čo to sakra môže byť to sklíčko pod nádržou, palivový filter nejaký ?

Ďakujem, za rady.

Naposledy editováno 04.11.2019 19:13:39

R1150GS- dotazy//pred prehliadkou

4.11.2019 v 20:20 | Nahoru | #1
Prosakující sklíčko je obyčejný kontrolní průzor na měření hladiny oleje v motoru jako má spousta jiných motorek. U takhle starých motorek se běžně stává, že guma v které to sklíčko je přestane těsnit a začne to prosakovat a musí se vyměnit za nové. Cena nového cca 800,-
Zajímalo by mě jak někdo kdo u vzduch- olej chlazeného motoru nepozná co z něj teče tak podle zvuku pozná rozhozené ventily ??

Naposledy editováno 04.11.2019 20:21:58

R1150GS- dotazy//pred prehliadkou

4.11.2019 v 21:32 | Nahoru | #2
Že vraj mu to hovoril mechanik, nejaký kamarát , ale ťažko vravieť o dôverihodnosti, preto popisujem symptómy čo mi vravel, aby som vedel, načo sa zamerať.

R1150GS- dotazy//pred prehliadkou

4.11.2019 v 21:38 | Nahoru | #3
Pokud vim, tak ventily se stelujou na studenym motoru, tak nevim, proc by mely po zahrati byt slyset.
Sklicko ti bylo vysvetleno a sytic nikde nepritahnes.
Ma jen jednu polohu ve ktere drzi a nebo nouzove se da jeste pridrzet prisponovanej, o kousicek.
A sytic u 1150gs funguje na principu pridani plynu na klapkach.

1 reakcí na tento příspěvek R1150GS- dotazy//pred prehliadkou

4.11.2019 v 21:54 | Nahoru | #4
Dotazy:
Hall senzor byl vymeneny?
Starter repasovany?
Spojka a kardan puvodni nebo uz po vymene?
Tlumice puvodni, po repasi nebo uz vymeneny?
Loziska v koncovym prevodu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1150GS- dotazy//pred prehliadkou

4.11.2019 v 22:30 | Nahoru | #5

Slávek-TDM píše: Dotazy:
Hall senzor byl vymeneny?
Starter repasovany?
Spojka a kardan puvodni nebo uz po vymene?
Tlumice puvodni, po repasi nebo uz vymeneny?
Loziska v koncovym prevodu?



Slavku, to asi nejde takhle pausalizovat... Mam cca 160k a spojku mam furt origo. A treba lozisko v koncaku uzbjsem delal 3x, tlumice repasovany 2x a kardan novej.
Ale da se od toho odpichnout.
Edit: Hall mam taky origo...

Naposledy editováno 04.11.2019 22:31:18

R1150GS- dotazy//pred prehliadkou

5.11.2019 v 06:31 | Nahoru | #6
Podľa tacho ma mašina 75000km. Na spojku, kardan a ložiska som sa pýtal tak, že pôvodné. Tym pádom predpokladám, že štartér nerepasovaný. Hall sonda tažko povedať keď nemala motorka problémy. Najviac ma znepokojuje to klepanie po zahriatí, to by ma asi zrujnovalo .

R1150GS- dotazy//pred prehliadkou

Skvělá odpověď, děkuji! 5.11.2019 v 06:36 | Nahoru | #7
klepanie za tepla je standard, niesu to ventily. Robia to vsetky R1xxx s vyssim najazdom do 2007. riesi sa to novym sponovakom rozvodovej retaze, okolo 70€.
Ak klepe aj po vymene sponovaku tak to mozu byt zdvihacie tycky pod vahadlom. Origo su hlinikove s ocelovymi koncami, ktore sa casom uvolnia. Nahradou su celoocelove.
Ak aj potom este klepe tak to moze byt prasknuty plastovy sponovak rozvodovej retaze.

R1150GS- dotazy//pred prehliadkou

5.11.2019 v 06:42 | Nahoru | #8
Le nezrujnovalo. Chce to trochu lásky a půjde to. Ženský tě zrujnujou

(reakce na) R1150GS- dotazy//pred prehliadkou

5.11.2019 v 12:20 | Nahoru | #9
Karaya1> pausalizovat nejde, ale je dobry se pred koupi zeptat

R1150GS- dotazy//pred prehliadkou

Skvělá odpověď, děkuji! 5.11.2019 v 17:03 | Nahoru | #10
Čau, trochu ti pomužu, mám najeto 150tis,
Hall mám origo
starter origo
koncák dělanej ve 100tis
převodovka,vztupni hřídel, spojka dělaná ve 140tis
kardan, dělany křížky, ve 140, jinak origo
tlumice, repas 1krat
jinak, na té motorce se musí dělat pořád něco, ale zase to co projede naloženy a ve dvou, to málo která
Přeju štastnou ruku,jinak je to pěkná pokladnička..

R1150GS- dotazy//pred prehliadkou

6.11.2019 v 09:05 | Nahoru | #11
K tomu sytiču, je možný, že už to doštelovat nepůjde a bude se muset vyměnit lanko. Mě doštelování vydrželo ani ne rok a měnilo se lanko, cca. 1000 Kč za lanko a po dalším roce se teď měnily komplet plynový lanka (taky už to nešlo doštelovat) a to bylo cca. 3000 Kč .. všechno originál BMW...moto najeto 110 000 km a 22 let starý :)

Naposledy editováno 06.11.2019 09:06:36

R1150GS- dotazy//pred prehliadkou

6.11.2019 v 12:52 | Nahoru | #12
Ďakujem za super info, na obhliadku

R1150GS- dotazy//pred prehliadkou

6.11.2019 v 17:18 | Nahoru | #13
Rachtání může dělat rozvoďák. Kamarádovi jsem měnil napínáky rozvoďáků za inovovaný a říkal že motor dost ztichnul. Investice cca 4-5 tisíc.

1 reakcí na tento příspěvek R1150GS- dotazy//pred prehliadkou

8.11.2019 v 08:19 | Nahoru | #14
Mám na R 1100 RT 140 tisíc km. Na motoru nic nerachtá ani za studena, ani za tepla.
Poloha sytiče přišponovaná palcem nadoraz slouží právě v okamžiku studeného startu - zatlačím palcem sytič a v tu chvíli startuji. Jakmile motor naskočí, sytič uvolňuji a nechám ho otevřený, jen podle potřeby koriguji otáčky na volnoběh, aby byly pro zahřátí motoru tak akorát (když zůstanou moc vysoké, za chvíli jsou výfuková kolena rozžhavená dočervena). Vyjíždím, když je na ukazateli teploty oleje jedna čárka, sytič zcela zavírám, až se objeví druhá čárka.
Za tu dobu jsme dvakrát dělal koncovku kardanu a ve 130k repas zadního odpružení. Spojka a startér pořád původní. Mám ten motocykl 18 let, kupoval jsem ho s 8 tisíci na tachometru. Pravidelně servisuji po 10 tisících.

(reakce na) R1150GS- dotazy//pred prehliadkou

17.5.2020 v 00:14 | Nahoru | #15

RTourer píše: ...Vyjíždím, když je na ukazateli teploty oleje jedna čárka, sytič zcela zavírám, až se objeví druhá čárka...


To mě hodně zajímá. Proč vy to děláte? Vy co čekáte 5 minut, než se v nízkých otáčkách na místě ohřeje motor. Možná jsem úplně blbej, protože čtu manuály, ale už v několika manuálech různých aut jsem se dočetl, že motor se má ohřívat výhradně jízdou, to znamená se zatíženým motorem. Samozřejmě s upozorněním, že za studena motoru nesvědčí vysoký otáčky. A vy všichni, co zahříváte motory věřte, že to samý píšou v manuálu mý 1150. Dó ří těééé, jsem blbej já, v BMW nebo ti, co ohřívají u kafe a cigára?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
Po startu jdou hodiny od 0 BMW R 1150 GS lubiks 11 6.11.2023 v 19:35 lubiks
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 10:51 kokoška.


TOPlist