protože zde bylo napsáno dost o různých tipech navigací ale o této nic moc tak jsem se rozhodl toto téma založit. Když jsem hledal co koupit všichni se dělí na 3 tábory...tahle, garmin a pár jedinců jiné (mobily a jiné typy). Protože na příští rok plánujem výlet ...trochu větší, a letos jsem měl trable s navigací, tak jsem hledal něco co by konečně vyřešilo problémy.Snad to bude pro někoho pomoc, když se to tu nezvrhne zase v nesmyslný přesvědčování že je tahle na hovno nebo ty ostatní na dvě.....snad budou jen objektivní nzory a zkušenosti a pomohou někomu v rozhodnutí investovat/neinvestovat tyto nemalé prachy.
Postupem času budu trochu aktualizovat...jak budou zkušenosti.
Po tomto ůvodu už k vlastní navigaci a proč...ryze moje subjektivní důvody:
historie...
-Jezdil jsem s mapoua dle atlasu, nicméně ne vždyje to pohodlné a navigace má své + i ale o tom nechci mluvit...jen pro rejpaly, že vím jaké to je objet evropu s mapu....
- pak jsem měl Garmina (cca rok 2006) i s pouzdrem (neorigo, jiné nebylo) na kabelu do USB zásuvky - navka super ale malinká, displey temný ale zvykl jsem si, obstála i v brutalstormech, jen USB jsem musel olepit aby do něj neteklo. V té mi pak chcípl konektor a oprava nemá smysl. Byla to klasická autonavi takže bez rukavic a malá výdrž, malý jas a diplej ako prdítko - jako každý Garmin měla bomba ovládání a POI ale zoufalou logiku nicméně super
- jak mi zdechl konektor, nechtělo se mi řešit za ty brutal prachy navi na moto a všichni prý že stačí telefon.....dnes už vím, že ano...ale stojí to dlouhodobě za pikačů => vyklepe se rychle konektor (cca za rok Samsung), displey dost trpí, i z kvalitního držáku se vyklepe (podle jízdy) a hlavně je problém baterie (přehřívání a nabíjení mě zlikvidovalo baterii za jednu sezónu) a jednoznačně pokud není vodotěsnej, tak jakákoliv vlhkost...a upřímně i večer když se dorazí a padá rosa, mlha......Prostě mě naprosto nevyhovoval
Na fórech a všude jsem jen narážel na témata kde se řeší problémy párování a nějakých souborů a hatmatilky které nerozumím nebo jeden kydá špínu na opačnou navigaci a podobně.
Co já od navi očekávam:
- oddolnost proti počasí
- připojení samostatně ne přes USB konektor
- navigovat
- umět se vyhnout nezpevněným nebo dálnicím nebo spoplatněným a tak
- čitelnost na slunci
- vládání v rukavicích
- rychlost
- možnost přidávat body na trase, okruhy a určení pořadí bodů
- pro blbý...takže pro mě
Pro TomTom Rider 550 WORLD Premium Pack jsem se rozhodl po shlédnutí videa a odzkoušení na krámu mimo jiné i proto, že dodává uzamykatelný držák i když brutálně předraženej...ale na to abych vyběhl na nákup a za chvilku byl z5 to stačí.
Zkušenosti
-navigace i držák celkem ujdou ale ...no za ty prachy jsem čekal sofistikovanější řešení a bezpečnostní matky a šrouby. Samotná navi se super drží , otáčení super a má fakt super výdrž bez napájení
-Připojení na wifi a mobil bez problému ale BACHA při aktualizaci to faaaaaakt dlouho trvá než se zaktualizuje.
-Na aplikaci mydrive se napojí, stáhne se ok le...jako funguje...jenže v PC je to zpomalené a ovládání a dojem ze zpracování cca jako win98...no jde to ale nic moc.
-Export GPX ze třeba seznam map ok i z TOMTOM mydrive a tam odsud i body (INT nebo jak) taky ok, jen u těch GPX se pak nedá trasa nijak pojmenovat a zabírá místo...lepší je tam naflákat ty body a to se dá pak upravovat.
-Trochu jsem bojival s nastavením tras ale jde o to si načíst z fora triky a je to ok...má svá negativa právě v pojmenování tras (pojmenovaná trasa pak už nejde přejmenovat) nicméně se dá pohodlně naplácat hafec bodů a říct jí pořadí a ona to podle přednastavení zaklikatí. Jak si zvyknu na jiný systém proti garminu a seznamu, bude to příjemné a pohodlné.
- Je tam jeden problém a to je že pokud se vypnou nezpevněné trasy tak jí to tam flákne když neni jiná možnost a upozorní na to...jenže toho si nemusim všimnout a přijedu někom middle of nowhere.... nicméně dá se tomu předejít ale to je na delší diskuzi
- Jas displeje je bomba ale zdá se mi, že né vždy v pohodě ukáže vodu, dá se pěkně nastavit a přepínání noc/den je v případě potřeby hezky při ruce
- ovládací ikony se dají přeskládat, moc hezké
- ovládání v rukavicích je dobré, uvidim jak za jízdy
- POI...nevim ...ukazuje mi to jen POI v okolí ale např v bosně téměř nic, trochu dementní vyhledávání (zámek...Kozel to nenajde, když zadam zámek kozel - najde ale kua jak mam vědět v Hégešmágošhágávháru jak se tam jmenuje hrad? napíšu hrad a mělo by to najít....) no ale dají se importovat POI ale to musim nastudovat jaké odkud (jak je návod i pro dementy jako já na foru tomtom)
Závěrem - mam jisté výhrady ale zatím se mi zdá dost kvalitně zpracovaná a zatím až na menší problémky vypadá dobře a uživatelsky tak průměr.
Plány
spárovat ještě s interkomem a vyzkoušet, naplánovat pár výletů ale to asi až na jaře ... ale zkusim použít i v autě
Pak sem dam update
Dotazy
1) prý držák vybíjí baterii (zdá se mi jako blbost) ale umí někdo poslat jaký vypínač kde koupit abych si dycky mohl vypnout přívod?
2) jaké jištění (jak, kde a co koupit) bych tam měl dát? na USB zásuvce bylo rovnou s kabelem...
3) máte někdo tip na ty POI kde splašit rozumný seznam a jak co s tím (OV2)
Sory za dlouhý psaní...ale kdyby, popovídam, vyfotim...jen trpělivost
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TomTom Rider 550 world Premium Pack
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TomTom Rider 550 world Premium Pack
Konečně jsem u TT 550 vyřešil to nepříjemné odpojování hlasové a SMS synchronizace při každém novém zapnutí navi.
V mém případě postupuju tak, že
1) zapnu navigaci a při zapnutých datech a BT v mobilu spustím android aplikaci MyDrive, čímž se spáruje navi s telefonem, ale pouze jen datová výměna (aktualizace objížděk atd., nikoliv hlasové spojení a čtení SMS přes navi
2) vlezu do nastavení mobilu (android 10, Xiaomi Mi Note 10, MIUI 11) - Heslo a zabezpečení - Soukromí - Přístup ke spec. aplikacím - Přístup k oznámením - a tam u aplikace MyDrive nejdřív vypnu a pak znovu povolím. Po tomto úkonu do 5 vteřin sesynchronizuje navi s telefonem i SMS a hlasovou komunikaci. Nedokážu říct, proč se musí dělat tahle opičárna před každným novým zapnutím navi, ale jsem rád, že jsem alespoň nalezl způsob, abych to nemusel znovu pokaždé párovat.
Ještě jedna poznámka - možná užitečná pro ty, kteří se s tím také perou, jako jsem se lopotil na začátku já. Když je zapnutá v dosahu spárovaná wifi, tak BlueTooth vypadává (resp. spojení je nejisté). Je to tím, že spojení přes WiFi má u tohoto přístroje vždy přednost. Takže pokud chcete zkoušet a hrát si doma se spojením přes BT, tak si vypněte (odstraňte) v navi vyší dříve spárovanou wifi a bude po problému.
Když se člověk s tou navigací naučí, tak je fakt dost dobrá, ale je zvláštní, že takhle podle mě docela podstatné věci nejsou nikde k dočtení v návodu
Naposledy editováno 21.08.2020 22:29:21
Cestu si naplánuju jednoduše v PC v Mapách.cz postupným zadáním měst, přes která chci jet. Po přiblížení mapy u jednotlivých měst pouhým přetažením přesunu z původní trasy body ze středu měst (kudy to Mapy.cz vždy táhnou) na silnice kousek za město (cestu si to překreslí samozřejmě samo mimo střed).
Z Map.cz vyexportuju (se zaškrtlou volbou pro autonavigaci) soubor .pgx.
Ten otevřu v jednoduché v PC nainstalované aplikaci ITN Converter (volně ke stažení) a z ní dám vyexportovat .itn soubor po volbě formátu výstupního souboru "TomTom itinerary (.itn)".
Tenhle výstup xyz.itn pak nahraju kabelem do navi do adresáře "Data" a navigace mi pak sama nabídne import souboru (ukáže se volba na displeji) a trasa se v přístroji pak objeví mezi ostatními trasami.
Na rozdíl od importu přímo .gpx souboru vyexportovaného z Mapy.cz, kdy si navigace sama dost často překope výslednou trasu podle sebe, se u shora mnou naznačeného postupu původně navolená trasa z Map.cz v TT 550 Rider nezmění (bez nutnosti zadávání mnoha průjezdních bodů).
Každý si asi najde to svoje vyhovující řešení, ale já jsem zatím takhle spokojen a z možných řešení mi tohle přijde rychlé, jednoduché a s jednoznačným výsledkem, tak jsem ho sem napsal, kdyby se hodilo třeba i někomu dalšímu.
1 reakcí na tento příspěvek TomTom Rider 550 world Premium Pack
tady jsem to sepsal:
https://www.baworak.cz/forum/viewthread.php?thread_id=37745&pid=591449#post_582047
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TomTom Rider 550 world Premium Pack
Tys to vyřešil vytvořením a poté použitím vlastního skriptu a instalací Pythonu, přičemž já jen použiju jednoduchou ofiko aplikaci ITN Converter a nemusím instalovat Python. Ale výsledek je stejný, jen k němu dojdeme každý jinou cestou. A o tom by to fórum mělo být, abychom se všichni navzájem obohacovali o vytvořené nebo třeba jen poznané a posunovalo nás to někam dopředu
Naposledy editováno 22.08.2020 08:17:38
1 reakcí na tento příspěvek TomTom Rider 550 world Premium Pack
Jinak TyreToTravel nyní funguje s mapovými podklady od OpenStreetMaps - takže zase funguje i bez účtu Google a přístupu k jejich API.
http://www.tyretotravel.com/download-tyre/download-tyre-basic/
Naposledy editováno 22.08.2020 11:08:00
bandar57 píše: MirSe> MRA = MyRoute-app, tady jsou jejich stránky, uděláš si účet (grátis) a můžeš začít užívat
Tak jsem konečně vyšetřil trochu času a kouknul na to - MRA opravdu vůbec nejsou špatné, hodně univerzální a nechá se v tom vymyslet kdeco. Za hlavní výhodu bych považoval to, že se trasa tvoří na stejných mapových podkladech, jako jsou pak v navigaci. Ale využil bych určitě funkce, které jsou až v placené gold verzi a cena 300 € (nebo 3,3 €/měsíc) se mi zatím moc nezdá, ještě se zkusím podívat po nějaké řešení zdarma. Rozhodně díky za tip.
Mezitím jsem změnil navigaci na Garmin Zumo XT, kde je trochu jiný způsob ovládání, ale logika plánování tras v PC samozřejmě zůstává. Prozatím se mi zdá jako nejjeddnodušší v Mapách.cz naplánovat trasu s rozumným množstvím trasových bodů a vyexportované .gpx natáhnout do navi. Když je průjezdních bodů dostatek, tak člověk opravdu jede po silnicích které vybral, to už navi nemá tolik příležitostí to překopat. No uvidím, budu průběžně pátrat dál..