globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu
Trochu jsem hledal v Číně a tam se dají koupit levně komponenty na zapalovaní pro různé skůtry a z těchto komponent podle mého vychází i GEMO D01 které se začalo v Čechách prodávat za trochu lepší peníze než VAPE, ale podle cen z Číny je to stále dost. Mám už vytipovaný nějaký stator, rotor, regulátor napětí, modul zapalování, indukční cívku a relé, ale musím ještě s někým kdo rozumí elektrice konzultovat jak to vše správně propojit, jelikož nejsem na elektriku žádný odborník Pak bude ještě nutné udělat držák statoru a snímače, ale s tím už si poradím sám.

Pokud se už někdo něco podobného pokusil udělat, tak prosím o sdílení informací ať nebádám nad něčím co už je vymyšleno a funkční.

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

31.10.2019 v 14:34 | Nahoru | #1
Nechci ti kazit radost ani zásluhy v bádání, ale kamarád kterej se v elektrice vyzná a v jawích potřebnostech taky tak když viděl to čínsko-polský zapalování tak povídal že ty součástky co tam jsou použitý nic nevydrží. Že kdo si to pořídí tak zbytečně vyhodí peníze za nekvalitní poddimenzovaný šunt. Bavili jsme se o tom zhruba před 14 dny. Takže čerstvá informace.

1 reakcí na tento příspěvek Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

31.10.2019 v 15:27 | Nahoru | #2
Díky za info. No vzhledem k tomu že to vyjde cca na 1200,- v součástkách tak bych to asi riskl.

Naposledy editováno 31.10.2019 15:28:09

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

31.10.2019 v 15:44 | Nahoru | #3
Správně. Chceš i nadále "jawit", směle do toho!

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

31.10.2019 v 18:23 | Nahoru | #4
Co říkal, tak v těch věcech bylo poddimenzovaný tohle - relé dobíjení, indukční cívky a snad usměrňovač pokud ho to má. A výkonově to nebylo o moc lepší než modernější 6V dynamo co se dávalo na panelky. Prostě při 12V by to dokázalo udělat podle parametrů co ty součástky měly nějakých 60 až 70W . Leda prostě vzít někoho kdo elektrice rozumí aby ti řekl jaký součástky koupit lepší, výkonnější, spolehlivější - pak se ale dostaneš s cenou samozřejmě výš.

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

31.10.2019 v 18:30 | Nahoru | #5
Taky jsem o tom uvažoval. Vadí mi bohužel že u zapalování neuvádějí výkon. Co se kvality týká, nebál bych se-máme doma dvě Jawy s činským motorem a zapalování bez problémů. Teď v zimě budu stopětadvacítku půlit, tak se na typ zapalování podívám.

1 reakcí na tento příspěvek Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

31.10.2019 v 20:11 | Nahoru | #6
Jsem elektro analfabet. Moje elektrikařina končí u toho jak propojit dané součástky podle schématu a tím je to pro mě větší výzva nad tím dále bádat

(reakce na) Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

31.10.2019 v 21:06 | Nahoru | #7
Anubis1> No nevím,proč chceš zrovna čínu a ne vape.Nevím.......no.
Ale na 350 mě odešlo dobíjení ducati a vape Kroměříž mě po domluvě navrhlo rozumně a za rozumnou cenu nové komponenty.
Zatím spokojenost,ale práce na celů sobotu.
No a další věc,chtěl jsem vapko do babety 210 a.... to mě zase ,no ne že by nechtěli prodat,ale nedoporučili.Takže jsem koupil nové a přepájel cívky v magnetu,zrušil zapalovací cívku,napichnul ,,jejich krabičku".....no a vyšlo mě to levněj jak vape, to měli pravdu a od května manželka jezdí. Zkus do toho Vape zavolat,řekni co a jak,a uvidíš.Mě vyšli velice vstříc,po 2 telefonátech...Nemůžu si stěžovat.

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

31.10.2019 v 21:52 | Nahoru | #8
Tyhle prachy za to fakt nedam https://eshop.vape....va-zapalovani-sz14-1

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

31.10.2019 v 22:10 | Nahoru | #9
Já jsem elektrikář.Pokud chceš jezdit kup Vape nebo oprav originál.Cele je to i o kvalitě vyzkoušeného provedení ne jenom o součástkách.

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

1.11.2019 v 08:53 | Nahoru | #10
Jen pro info jsem vytipoval tyhle soucastky:

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

1.11.2019 v 10:49 | Nahoru | #11
Co stojí Vape všichni víme a že jde o relativně spolehlivou věc taky. Na poctivě zrenovovaných strojích mám Vape a na ostatních repasované originály maximálně s relé AEV. Cena Vape se v celkovém rozpočtu renovace ztratí. Jako průkopník bez elementární znalosti kolem eletriky máš odvahu a přeju hodně štěstí. Zkus to u odborníků na jawamanii, něco podobného tam tuším taky někdy bylo, ale občas si tam jen poměřují lulany .

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

1.11.2019 v 11:17 | Nahoru | #12
součástky hezké, ale jelikož to vypadá, každé od jiného dodavatele, tak aby taky byly vzájemně kompatibilní

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

1.11.2019 v 11:29 | Nahoru | #13
Třeba s tím prorazí i na trh, byla by to pecka, ale jawaspekulanti by to měli už dávno podchycený.

1 reakcí na tento příspěvek Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

1.11.2019 v 11:52 | Nahoru | #14
Já si taky přidám jednu "do pranice":

když vidím ten rotor, tak mě hned napadne to, jestli má správný moment setrvačnosti. Ona totiž klikovka ve 2T motorech je natolik těžká proto, aby měla odpovídající moment setrvačnosti, kam se počítá všechno, co se s klikou trvale pohybuje. Moment setrvačnosti u Kejvy se tedy počítá z klikovky samotné + ojnice a pístu, z rotoru dynama/magneta, a světe div se, z celého primáru a spojky, která se točí trvale s tím.

Na fotkách není nikde žádné měřítko, takže těžko soudit, ale takto:
a) když moment setrvačnosti zmenšíš, pak budeš muset jít s volnoběžnýma otáčkama výše, což ještě jde, ale ten motor taky nemusí jít nastartovat, protože počáteční otáčky od startpáky nemusí na nastartování stačit
b) pokud naopak zvýšíš moment setrvačnosti klikového ústrojí, bude ten motor mít ještě příšernější dynamickou odezvu a bude se chovat ještě více jako traktor... a to já bych nechtěl

Takže ono zaměnit zapalvání jedno za druhé není jen tak a to se nebavím o tom, že musí sedět kužel na klice, protože Mk se tam přenáší třením a nikoli kolíčkem (ten je na ustavení polohy při montáži), cívky musí být dostatečně tepelně odolné, stejně jako magnety v rotoru proti odlepení...a ono pod tím deklem docela teplo je... navíc toto je podle mě navrženo pro 4T motory, kde jsou volnoběžné otáčky o řád vyšší jak u staré Kejvy, takže by mohl nastat problém s výkonem dobíjení na volnoběh...

Za mě si tedy laboruj jak chceš, možná příjdeš na novou cestu, která bude fungovat, ale necháš na tom tolik času a energie, že když si místo toho půjdeš v dnešní době vysoké přezaměstnanosti na brigádu na VAPE vydělat, uděláš rozhodně lépe.

Howgh!

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

1.11.2019 v 12:16 | Nahoru | #15
Ještě jsem si vzpoměl že byl na bazoši nějaký podobný pšonskočínský šmejd vydávající se za náhradu vape.

1 reakcí na tento příspěvek Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

1.11.2019 v 12:55 | Nahoru | #16
Sofía děkuji za postřeh. Našel jsem nějaké foto s rozměrem aspoň pro představu. Na kužel se dá udělat redukce a nebo pohledat u Čongů přímo správný.



Naposledy editováno 01.11.2019 13:00:22

(reakce na) Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

1.11.2019 v 13:20 | Nahoru | #17

Sofía píše: Já si taky přidám jednu "do pranice":

když vidím ten rotor, tak mě hned napadne to, jestli má správný moment setrvačnosti. Ona totiž klikovka ve 2T motorech je natolik těžká proto, aby měla odpovídající moment setrvačnosti, kam se počítá všechno, co se s klikou trvale pohybuje. Moment setrvačnosti u Kejvy se tedy počítá z klikovky samotné + ojnice a pístu, z rotoru dynama/magneta, a světe div se, z celého primáru a spojky, která se točí trvale s tím.

Na fotkách není nikde žádné měřítko, takže těžko soudit, ale takto:
a) když moment setrvačnosti zmenšíš, pak budeš muset jít s volnoběžnýma otáčkama výše, což ještě jde, ale ten motor taky nemusí jít nastartovat, protože počáteční otáčky od startpáky nemusí na nastartování stačit
b) pokud naopak zvýšíš moment setrvačnosti klikového ústrojí, bude ten motor mít ještě příšernější dynamickou odezvu a bude se chovat ještě více jako traktor... a to já bych nechtěl

Takže ono zaměnit zapalvání jedno za druhé není jen tak a to se nebavím o tom, že musí sedět kužel na klice, protože Mk se tam přenáší třením a nikoli kolíčkem (ten je na ustavení polohy při montáži), cívky musí být dostatečně tepelně odolné, stejně jako magnety v rotoru proti odlepení...a ono pod tím deklem docela teplo je... navíc toto je podle mě navrženo pro 4T motory, kde jsou volnoběžné otáčky o řád vyšší jak u staré Kejvy, takže by mohl nastat problém s výkonem dobíjení na volnoběh...

Za mě si tedy laboruj jak chceš, možná příjdeš na novou cestu, která bude fungovat, ale necháš na tom tolik času a energie, že když si místo toho půjdeš v dnešní době vysoké přezaměstnanosti na brigádu na VAPE vydělat, uděláš rozhodně lépe.

Howgh!



s tou váhou rotoru a následnou setrvačností máš asi pravdu, ale v praxi je to u těch motorů uplně jedno, protože třeba velorex má rotor tak 10x těžší než originál a ten motor se chová uplně stejně. To samý skůtr....

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

1.11.2019 v 13:43 | Nahoru | #18
Našel jsem že něco podobného už se tu řešilo před několika lety a FiffiQ to rozběhnul https://www.motorkari.cz/tema/?t=151933

Naposledy editováno 01.11.2019 13:44:05

(reakce na) Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

1.11.2019 v 22:30 | Nahoru | #19
>

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

1.11.2019 v 22:32 | Nahoru | #20
Tak vyjádřím se k tomu,.. Zapalování jsem si vyráběl, abych se pocvičil ve strojařině (měření, návrh redukce), na soustruhu s vrtačkou atd. Taky jsme spoustu těch komponentů měl doma v krabici, dávalo to ekonomický smysl. Na VAPE jsem tenkrát neměl a nedal bych to, ale pokud člověk nemá to, co já tenkrát měl, tak to asi nemá cenu. Na druhou stranu za cenu repasovaný VN cívky pro Cčko mám bezkontakt a o zapalování od renovace nevím. Najeto ale jenom něco přes 2000km, takže slabota na nějaké hodnocení. Zapalování origo patří do motoru Honda Monkey a i v čínském podání jsou komponenty naprosto nezničitelné. Na motoru Lifan mám přímo to samé, co v Cčku a najeto 40tkm bez problému, myslím jenom jednou výměna CDI jednotky v ceně 150Kč a to jsem s tím projel půl Evropy.
Kužel je zcela jiný, jestli si vzpomínám, tak ČZ je 1:10 a čína (ex. japonský originál) 1:5 nebo tak něco. Navíc se rotor musí vypíčit ven, protože origo kužel je moc nízko. Stator co jsem použil já tam sedí, ten co máš ty ještě vyžaduje výrobu desky statoru (máš jenom cívky). Po nějaké době provozu jsem dělal ještě řadu úprav. Jak píše Sofía, rotor musí mít nějakou váhu, takže já ještě z venku navařoval železnou desku, abych se tomu přiblížil. A zjistil jsem, že moment na klice je fakt jako kráva. Nalisovaný spoj mezi origo unašečem rotoru a nově vyrobeným kuželem. Vše lisováno za tepla se mi v provozu protočil, takže jsem ho musel ve finále zavařit.

Zajímají-li tě nějaké detaily, klidně napiš.

(reakce na) Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

2.11.2019 v 10:13 | Nahoru | #21
Anubis1>

Dělat redukci na kužel je skro blbost... tedy pokud nemáš fabriku za zadkem. Aby to dobře fungovalo, tak bys to nejspíše musel udělat z něčeho zušlechtěného (např 15 130 apod.), aby se to neprotočilo (například u motorů Rotax se předepisuje dokonce nalepení tohoto kužele, tj. nesmí to být jen "smotaný kus plechu"). Dále nevím, jak chceš udělat polohování, protože na té redukci těžko uděláš kolíček na stejném místě uvnitř a venku. Pak by asi přišlo v úvahu natočení o nějaký úhel, jenže magnetickký protipól pro spínací cívku jiskry je v tom rotoru někde a to musí sedět.
V tomto případě by bylo lepší, roznýtovat ten unašeč od rotoru a udělat celý unašeč znovu (zušlechtěný) na míru i kvůli vyložení rotoru a pak znovu snýtovat. Tady ještě upozorním na jednu věc, pač 2T motory mají do rotorů zapalování jiné momentové rázy a u těchto nýtovaných rotorů se občas stane, že ty nýty prostě uletí. Specialistou na to jsou třeba zapalování Stadion/Jawetta. Tj. jen chci upozornit na to, že u daného rotoru by mohlo docházet k poškozování těchto nýtů.

Howgh!

P. S.: Doplněk k momentu setrvačnosti:
U motorů do skútra a Velorexa vlastně na momentu setrvačosti moc nezáleží, protože oba tyto motory nemají ambice na lepší dynamické vlastnosti. Tyto motory pak ale mají takový samoetovější projev... prostě stabilák .

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

2.11.2019 v 10:56 | Nahoru | #22
S držákem statoru počítám. Známej ho vyřízne laserem. Bude potřebná podobná sada jako na obrázku.

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

2.11.2019 v 11:33 | Nahoru | #23
Tady jsem ještě našel kužel z původního rotoru, který někdo vykuchal ven a osoustružil vnějšek na rotor CFW 125 YX.



Naposledy editováno 03.11.2019 22:15:33

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

2.11.2019 v 12:37 | Nahoru | #24
Já osobně jsem použil tohle zapalování. Průměr statoru na ČZ 150 seděl, tak co se drbat s deskou. Jen jsem vyfrézoval 3 díry pro naladění předstihu a vypíchnul střed, aby asi d40, aby se tam vešel domeček gufera. Do čeho to máš ty nevím.
Středový unašeč jsem si vykuchal. Odvrtal nýty, přesoustružil a vyvložkoval na správný kužel. Ono totiž když to budeš soustružit i s rotorem, tak už to z toho magnetu nikdy nevylovíš (ty malinký šponky). Pokud bys chtlěl, výkres kompletního upraveného unašeče někde mám.

Malá poznámka pro sofíu. Materiál zušlechtěný není ani na ČZ, ani čína, je to normální automatovka. Povrch kuželu je na jemno soustružený (čína) u čz nedokážu vzhledem k stavu říct. Já mám pouze soustruženo s Ra 0,8 a drží to jako přibitý, bez stahováku nemožno sundat.

1 reakcí na tento příspěvek Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

2.11.2019 v 17:10 | Nahoru | #25
Je to na 250/353. Pokud výkres unašeče dohledáš budu rád a předem děkuji.
Ještě jsem zvážil původní rotor a má 808g

Naposledy editováno 02.11.2019 17:36:22

(reakce na) Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

2.11.2019 v 20:37 | Nahoru | #26
Anubis1> Veř tomu, že u čs. dvoutaktů je klika tak zku.veně těžká, že je uplně buřt co tam nacpeš. Jinak pokud by si chtěl zachovat stejnej moment hybnosti, nezáleží jen kolik rotor váží celkem, ale v jaké vzdálenosti od osy otáčení se ta hmota nachází.

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

Skvělá odpověď, děkuji! 2.11.2019 v 20:40 | Nahoru | #27
Tak já to mám takto - kresleno přímo v dílně na hajzlpapír, ale tak co už k výrobě potřebuju, žejo. Toto je použitelné pro ČZ 150C. Nába se vykuchá, přesoustruží středová díra (kužel pryč) a upíchne. Slisuje se s připravenou vložkou s kuželem a vše mi fungovalo na první dobrou (až na to, že to slisování nebylo dostatečné, jak jsem již psal, takže zavařit). Ještě doplním, že vše jsem sochal na soustruhu Arno Plauert, který už sto let přesáhl hooodně dávno

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

3.11.2019 v 04:04 | Nahoru | #28
Bezkontaktní racing zapal. z číny bylo to co mne vypeklo na PItBike, když jsem to s tim koupil...v krabici jsem dostal i původní a po namontovaní originalu to opět začlo fungovat...

Naposledy editováno 03.11.2019 09:24:07

Čínské bezkontaktní zapalování pro Jawu

3.11.2019 v 09:53 | Nahoru | #29
Někde jsem četl že kužel je 1:10 u dynamostartéru Velorex tak otázka zní jestli na 250 to bude stejné?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116061 Dnes v 11:09 kehaj
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist