bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Posilube
Zdravím. Pořídil jsem Čezetu 175/477.1 Posilube na 99% rozebranou a chtěl bych ji dát do původního, originálního stavu. Chci odpojit Posilube, ale chci ho nechat pro oko funkční. U nás se jezdí na srazy veteránů a tak chci aby motorka "VYPADALA" jako z továrny. Někteří z Vás budou pro zachování Posilube, ale radši si budu míchat olej do benzínu, než hlídat jestli přimazávání funguje a případně pak řešil zadřený motor. Mé rozhodnutí je definitivní a budu rád když do budete respektovat. A teď k dotazu. Jak a kde odpojit Posilube, aby v hadičkách byl vidět olej, čerpadlo nefungovalo, vše fungovalo jak má, ale nic nebylo vidět ? Děkuji za zkušenosti.

Posilube

Skvělá odpověď, děkuji! 25.10.2019 v 06:56 | Nahoru | #1
Od cerpadla odpojis draty, hadicky zaslepis, nalijes do toho olej. A mas hotovo

Posilube

25.10.2019 v 07:42 | Nahoru | #2
Musíš přehrát řídící jednotku, aby si stříkačka poradila s mísením přímo v nádrži.

Posilube

Skvělá odpověď, děkuji! 25.10.2019 v 08:51 | Nahoru | #3
Asi bych nechal vše zapojené, jak je správně a jen si pohrál s kladkou. Nevím teď přesně, jak je zajištěn přenos síly z kladku na hřídel, ale předpokládám, že pérkem. Takže vyndat pérko, případně upilovat, pokud je napevno. Čerpadlo pak bude trochu přimazávat, ale nic hrozného - řekl bych tak 1:100. Jako další bonus bude to, že při jízdě s kopce budeš moct brzdit motorem bez strachu o zadření. To za předpokladu, že budeš mít v nádržce olej a čerpadlo bude fachčit.

Posilube

Skvělá odpověď, děkuji! 25.10.2019 v 09:02 | Nahoru | #4
Nejjednodušší snad bude odpojit lanko od plynu, ne? Respektive necháš lanka na čerpadle a ty druhé volné konce smotáš někde pod nádrž. Pak to bude dávkovat jenom minimální množství.

Posilube

25.10.2019 v 10:08 | Nahoru | #5
No to je taky možnost . I když ono to výstupní z čerpadla jde na šoupě karbecu dost viditelně.

Naposledy editováno 25.10.2019 10:09:51

Posilube

25.10.2019 v 15:48 | Nahoru | #6
Čau, všetko nechaj tak, len odpoj náhon z kľukovky. Na kľukovke je drážka ( na čele hriadeľu, teda nie na pero) a do nej zapadá výstupok z čerpadla. Nebude to ale mazať vôbec, čerpadlo bude nefunkčné , ale lanká nechaj ako sú a v nádržke olej aj hadičky budú plné oleju a nič nebude vidno. Olej ti nepotečie lebo čerpadlo bude stáť a na karburátore je gulička s pružinkou a to ti nepustí olej s hadičky do karburátoru. Ale napriek tom, čo si napísal, ja osobne som bol pyšný, že som sa dostal k motoru Jawa 350 -634 Oilmaster a čerpadlo som zapojil. Mal som aj ČZ 175 477.0 bez čerpadla, v roku pána 1978. Pre syna som zonal ČZ 125 a po spojazdnení, prvé čo som urobil , že som sfunkčnil to čerpadlo. Držím palce, napriek tom, že s tebou nesúhlasím, teda s tým odpojením.

Posilube

26.10.2019 v 11:45 | Nahoru | #7
Čerpadlo je fajn pokud dáš nové gumičky a uděláš jeho repas.Pokud je dost oleje v nádrži a není zavzdušnené špatnou udržbou pracuje dobře

Posilube

28.10.2019 v 16:21 | Nahoru | #8
Číza se systémem Posilube (bude zprzněna ). Pokud jsi neměl venku čerpadlo, abys ho prozkoumal, tak to udělej a pořádně si ho prohlédni. Množství oleje se dávkuje změnou zdvihu pístku, přičemž ten zdvih se ovládá čelní vačkou (je na kladce s lanovody). A z té vačky jde dovnitř tělesa čerpadla taková tyčka -- tu tyčku zatlač dovnitř minimálně do té pozice, která je pro volnoběh -- a v této pozici ji zaaretuj. Nebo udělej kladku bez čelní vačky. Možností je více.

1 reakcí na tento příspěvek Posilube

29.7.2020 v 19:16 | Nahoru | #9
Ahoj!
Prosím o radu, kde by bych sehnal ovládací kladku na posilube. Mám ji vydřenou od vystavovacího kolíčku. Díky.

Naposledy editováno 29.07.2020 19:16:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posilube

7.8.2020 v 11:55 | Nahoru | #10

Pesoun píše: Ahoj!
Prosím o radu, kde by bych sehnal ovládací kladku na posilube. Mám ji vydřenou od vystavovacího kolíčku. Díky.


ě je vydřená nemusí nutně vadit, pokud znova nastavíš základní zdvih, bude to dávkovat normálně. Pokud bys tam dal novou, stjně se to časem zase vydře.

(reakce na) Posilube

17.8.2020 v 14:38 | Nahoru | #11
petruMRD>
Vadí to. Já už nemůžu ubírat podložky. Zadrhává se když je pístek v krajní úvrati, pružina na kladce to nepřetlačí. Je pravda, že se to děje když motor stojí, takže při chodu a při těch vibracích to nebude vadit. Zatím nemám možnost to vyzkoušet. No stejně, byl bych raději kdybych měl náhradní :)

Posilube

17.8.2020 v 15:03 | Nahoru | #12
Jinak k tématu. Vím že to je po ročním spoždění. Osobně, kdybych čerpadlo chtěl odpojovat, tak bych ho vyjmul a vyndal bych z něj hřídel náhonu. Ta se vytáhne pootáčením a tažením vhodnýma kleštěma i s pouzdrem . Pak bych mu nastavil polohu tyčky jak píše VGT, a zas bych tam čerpadlo vrátil. Vedení lanek by tak mělo být zachováno, a čerpadlo se nebude točit ani naprázdno. Asi to tak má na mysli i Krokoš a má pravdu. Nakonec je tady jasně vidět, kolik lidí vůbec netuší jak ta věc funguje a vůbec se nedivím, že se jevila jako nespolehlivá. Nechávat běžet čerpadlo zbůhdarma mi nepříde jako dobrej nápad. Ono obecně k Jawě a podobnejm strojům mají tendence se vyjadřovat lidi, který by měli raději mlčet. I Jawa, Čz chtějí prostě svoje.

Naposledy editováno 17.08.2020 15:06:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 kpant 6 26.1.2024 v 18:17 assassin
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 kpant 9 18.1.2024 v 13:06 milfordoj


TOPlist