globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lakování motoru
Zdravím. Mám takové dilema. Mám Virago XV535 ročník 88 a budu si na ní dělat novy lak veškerých plechů. Přemýšlím i o přelakování komplet motoru do černé matné avšak bojím se, že by to mělo velký vliv na následné chlazení motoru. Rád bych se proto dozvěděl, jaké je maximální konstrukční teplota motoru a teplota motoru po jízdě třeba pří 80 km/h, abych si mohl udělat kontrolní výpočet a také jestli s tímto už nemá někdo zkušenosti, popřípadě jestli bych se na to neměl radši vykašlat. Na netu jsem narazil na pár přestříkaných motorů a názorů, ale ne přímo k mé mašině. Díky za tipy a rady.

Naposledy editováno 16.10.2019 18:59:06

1 reakcí na tento příspěvek Lakování motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 16.10.2019 v 09:22 | Nahoru | #1
Ohledně lakování motorů bych se obrátil na Osirise, sám mu budu dávat lakovat hlavy snad už konečně. Popravdě mi ale příjde naprosto zbytečný rozdělávat motor kvůli povrchový úpravě.

edit: tvrdý a normálí elox nechávám dělat v Bomexu, občas normální i v Rokytnici, Bomex má nejnižší částku eloxu 300Kč a Rokytnice 500Kč

Naposledy editováno 16.10.2019 09:24:02

1 reakcí na tento příspěvek Lakování motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 16.10.2019 v 10:10 | Nahoru | #2
Ahoj, také jsem se v tomto obrátil na Osirise před rokem. Doporučil a následně přes shop dodal nějakou dvousložkovou průmyslovou barvu vhodnou na motory. Teplotě odolná a snad i chemicky. Ale není tedy přímo matná, ale takový polomat s lehkým pomerančem na větších plochách. Neměl jsem úplně velké ambice, spíše opravu již dříve lakovaného motoru, který se už někde loupal. Dělal jsem to přímo na mašině a vzal jsem tím i spoustu jiných dílů. Některé jsem tedy sundal, jako třeba kyvku nebo boční kryty motoru. Samozřejmě jsem se snažil co nejvíce staré barvy odstranit, očistit a odmastit co to šlo. Na válce přímo na hliník, boční kryty byly již lakované z výroby a je tam dost plniče. Později se ukázalo, že při dlouhodobým stiku s benzínem se barva rozleptá, hlavně na tom plniči. Ale to není standardní stav, měl jsem takovou nehodu se zaplavením motoru benzínem, kvůli špatnému ventilu a benzín tekl několik dní všude. Takže jsem boční kryt s alternátorem dělal znovu a dal přes tmel dvousložkový základ. Drží to. Na těch válcích se občas na některé hraně něco odprejskne při neopatrné manipulaci s klíčem nebo něčím. Prostě mechanicky. Samo ne. Co se týká chlazení, nemám pocit, že by to mělo nějaký zásadní vliv. Ale jak jsem psal, už černý byl. A mám tedy jen 250 Virago - v profilu.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist