1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika
HMS píše: Ja dosel k tomu, že dvouhmota je tam hlavně k tomu aby milovník tdi mohl provozovat motor v nízkých otáčkách, kdy by s jednohmotou přišel o zuby(jak v převodovce tak o svoje)vlivem změn úhlové rychlosti klikové hřídele vyvolané malou setrvačnosti proti kompresi a expanzi jednotlivých válců, než jejím zkrutem/rezonací, na to tam bude klasický torzni tlumič
bohuzel tuhle teorii bori treba pritomnost dvouhmotoveho setrvaku u zazehovych radovych sestivalcu bmw uz nekdy kolem roku 95.... ale jak rikam, prit se nechci, pevnostni navrhy, freq analyzy, unava dilu atd. pohonych ustroji aut je na mou hlavu uz moc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika
Naposledy editováno 04.12.2020 13:18:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika
Celou soustavu by měla tvořit kromě klikovky ještě hmota řemenice, nebo lépe hmota řemenice s torzním tlumičem, a úplně nejlíp ještě torzní tlumič v setrvačníku.
Průšvih je, že takto složitý systém není věčný ani blbuvzdorný a když se pak některá z těch namáhaných věcí vysere - pružiny, vyteče silikonový olej z tlumiče kmitů nebo se ten tlumič uvnitř přidře (většinou je to ocelový kruh nebo segment v toroidní komoře naplněné tím olejem). Závada na jednom zvětší amplitudu, a už to jede - dvojhmota, tlumiče, guma na řemenici, řemeny, klika, spojka, převodovka ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika
standamz píše: radi5> EGR je dost práce, Kort když je to 4x4 a ještě s webastem, ale já to dělám docela rád. Hmmm, tak to tě asi brzo čeká, co? To je asi auto s největším nájezdem na EGR co vím. Co jsem zatím dělal a že jich bylo dost, tak se nájezd pohyboval od 50
po 250 tis.
385 na EGRu na PDčku. Jen jednou jsem ho čistil asi v 300k km...
Vysral se, až se s autem přestalo jezdit a používalo se jen na stavbě domu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika
Naposledy editováno 04.12.2020 13:18:42
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika
Kohlstein píše: HMS> A nebo to praská, když je někdo debil řidič bez citu, řadí podle ukazatele na přístrojovce v osobáku při 1800 otáčkách, a když potřebuje výkon, tak nepodřadí, jenom šlape na plyn dokud se motor nezačne málem klepat na místě. Pak tomu ten, kdo to navrhoval, může rozumět jak chce.
ty jo 1800 neni tak zly, tam ma vetsina soucasnejch aut vrchol kroutaku ... a o 2tis vejs to konci