globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prasklá klika
 
14.10.2019 v 12:29
Zdarec jak dlouho může motor bezet, když má prasklou klikovou hřídel?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Prasklá klika

14.10.2019 v 12:40 | Nahoru | #1
v řádech vteřin za hlasitého projevu

Prasklá klika

14.10.2019 v 12:47 | Nahoru | #2
To záleží na množství a uspořádání válců.

(reakce na) Prasklá klika

14.10.2019 v 12:47 | Nahoru | #3

Kubeja píše: v řádech vteřin za hlasitého projevu



Spíš záleží co si pod tím "prasklým" vojín Kefalín představuje. Já jsem kdysi na CItroenu XM 2.1.TD najezdil cca 6 tisíc s prasklým pístem a ten motor se pak dělal z jiného důvodu. Píst držel pořád. Byla to vlásenková prasklina téměř po celém obvodu pístu. Do dneška nechápu že se neutrhnul.
Takže asi tak. Podle mě se tyhle věci odhadnout nedají.

3 reakcí na tento příspěvek Prasklá klika

14.10.2019 v 15:01 | Nahoru | #4
Zalezi jaky motor a kde je praskla.

Treba takovej motor 1,9TDI PD 77kw klidne 10 000km kdyz majitel chtel usetrit a vymenil dvouhmotu za jednohmotu. Jen to tam nejak divne mlatilo...

(reakce na) Prasklá klika

14.10.2019 v 19:04 | Nahoru | #5
KubaLC8> ma kokta 1.9tdi 66kw s jednohmotou neco pres dve kila a dojezdila se spojkou az do srotu

(reakce na) Prasklá klika

14.10.2019 v 23:31 | Nahoru | #6
KubaLC8> Hele kdo ví jak to bylo...dvouhmota spíš šetří hlavne převodovku...Můj Passat B5 2,8 Syncro/4motion má jednohmotu namontovanou už asi min. 150 000 km a bez problemu - namontoval to tam bývalý maj., já ne...spojka Valeo - každopádně za mě je Valeo pěkná s.acka - spatný mat. lamely a příliš silná pružina...

Naposledy editováno 14.10.2019 23:35:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika

15.10.2019 v 20:19 | Nahoru | #7
KubaLC8> Trochu tě asi zklamu, ale já mám v TDI PD jednohmotový setrvák už cca 100 tis km a přede si jako kotě. Nepoznáš rozdíl, to ti garantuji. Ovšem pokud máš v prdeli dvouhmotu a návdavkem k tomu auto osazeno DSG, tak ti kliku rozlouskne v řádu stovek km. Pár takových už jsme v práci měli.

1 reakcí na tento příspěvek Prasklá klika

15.10.2019 v 21:34 | Nahoru | #8
Pokud vyměníš dvouhmotový setrvačník za klasický jednohmotový, tak ti gatantuji, že to poznáš i u PD. O CR ani nemluvě. Navíc je to pěkná prasárna...

Naposledy editováno 15.10.2019 21:36:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika

15.10.2019 v 21:49 | Nahoru | #9
radi5> Ok, přijeď, postavím vedle sebe můj a sousedův PD golf 4 a neřeknu ti který je který. No a ty mi řekneš který má dvouhmotu a který ne. Bereš? O CR tu nebyla řeč.
A v čem je to prasárna?

(reakce na) Prasklá klika

15.10.2019 v 22:18 | Nahoru | #10
standamz> Protože celé pohonné ústrojí na to není navržené. A to od kliky přes převodovku, periferie, po uložení. Aby to jako sestava fungovalo správně, musel by být klasický setrvačník 2x až 3x těžší než ZMS. Hlavně nevím, proč to řešit, když ZMS v druhovyrobe a jakžtakž kvalitě (Luk) nestojí moc.

Naposledy editováno 15.10.2019 22:20:58

1 reakcí na tento příspěvek Prasklá klika

15.10.2019 v 22:30 | Nahoru | #11
Tak například v době kdy se u mého auta dělala výměna za jednohmotu( cca 10 let zpět , auto vlastnil kamarád a já mu to dělal), tak pouze spojka byla dvakrát dražší než komplet repset i s jednohmotovým setrvákem. Dvouhmota v té době byla zdravá, ale cena rozhodla. Kdyby se měla měnit dvouhmota, tak by cena byla více jak 4 násobná. A ono je rozdíl zaplatit 5 nebo přes 20 tis. Auto od té doby najelo přes 100 tis a na motor není hrábnuto, krom údržby.Teď má aktuálně najeto 256 tis. Na chodu to nepoznáš, nevěř tomu že jo, takovejch už bylo. Na poctivých emisích auto krásně plní, takže kde je vlastně problém?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika

15.10.2019 v 22:48 | Nahoru | #12
standamz> Problém je v tom jak jsem napsal. Tam nemusí odejít nic stejně jako může uletět hned. Prostě je to mnohem více namáhané, než bylo zamysleno. Řešil se případ, kdy každých 30000km uletla řemenice. A bylo to přesně tímto. Btw. já mám skoro 300000 na 2,0 TDI CFFB DSG a všechno je taky původní...

Naposledy editováno 15.10.2019 22:49:23

(reakce na) Prasklá klika

15.10.2019 v 22:56 | Nahoru | #13
radi5> Dneska jsou ceny úplně jiné než v době kdy se to dělalo. Dneska už by tam přišel dvouhmoťák. Reagoval jsem pouze na to že jednohmota u 1.9 PD rozlouskne kliku a to nerozlouskne.
CFFB už je CR, pokud se nepletu, takže mladší auto. Rychlé kilometry autu svědčí více. Můj Golf jezdí převážně popojížďky, 3 km tam 3 km zpět a jednou za rok na dovolenou. Dostává zabrat hlavně za studena a vše v pořádku.
Jinak daleko více než jednohmota tomu motoru ubližuje vymlácená dvouhmota. A co si budem povídat, spousta lidí nic neslyší takže jezdí dál.

Naposledy editováno 15.10.2019 22:59:57

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika

15.10.2019 v 23:01 | Nahoru | #14
radi5> Jinak egr máš původní?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika

15.10.2019 v 23:15 | Nahoru | #15
standamz> zase to, ze tobe to jezdi, neznamena, ze tuhle konverzi vydrzi vsechny auta...
a to ze to byl drahej dil, tak se tam dalo neco jinyho... to je taky zajimavej argument. trochu mi to pripomina argumenty lidi s vykuchanejma DPF filtrama....

ale jinak mam v planu na svem motoru taky konverzi na jednohmotu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika

15.10.2019 v 23:34 | Nahoru | #16
standamz> Všechno. EGR je dost práce, fuj...

1 reakcí na tento příspěvek Prasklá klika

16.10.2019 v 00:05 | Nahoru | #17
Něco mi uniklo? Vždyť první PD byly ještě jednohmoty, ne? Takže návrat ke kořenům pozdější PD verze přece musí zkousnout...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika

16.10.2019 v 00:20 | Nahoru | #18
.

Naposledy editováno 04.12.2020 13:15:55

(reakce na) Prasklá klika

16.10.2019 v 07:25 | Nahoru | #19
assassin>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika

16.10.2019 v 07:32 | Nahoru | #20
radi5> EGR je dost práce, Kort když je to 4x4 a ještě s webastem, ale já to dělám docela rád. Hmmm, tak to tě asi brzo čeká, co? To je asi auto s největším nájezdem na EGR co vím. Co jsem zatím dělal a že jich bylo dost, tak se nájezd pohyboval od 50
po 250 tis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika

16.10.2019 v 07:48 | Nahoru | #21

HMS píše: vilemx> Tak ono jde hlavně o převodovku a komfort v určitých otáčkách než o motor.

To sice jo, ale vlákno je o klice a její výdrži

(reakce na) Prasklá klika

16.10.2019 v 09:11 | Nahoru | #22

standamz píše: KubaLC8> Trochu tě asi zklamu, ale já mám v TDI PD jednohmotový setrvák už cca 100 tis km a přede si jako kotě. Nepoznáš rozdíl, to ti garantuji. Ovšem pokud máš v prdeli dvouhmotu a návdavkem k tomu auto osazeno DSG, tak ti kliku rozlouskne v řádu stovek km. Pár takových už jsme v práci měli.



Mě jsi nezklamal, ale v téhle debatě se přikláním k tomu co píše radi5

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika

16.10.2019 v 10:13 | Nahoru | #23
.

Naposledy editováno 04.12.2020 13:16:14

(reakce na) Prasklá klika

16.10.2019 v 11:48 | Nahoru | #24
HMS> Aha, takže jednohmota nemá tlumič rázů

2 reakcí na tento příspěvek Prasklá klika

16.10.2019 v 11:58 | Nahoru | #25
no tak jsme dosli k tomu, ze je to fuk co tam je za setrvak a ze dvojhmota je tam jen aby zli vyrobci aut vydelali vic penez na nahradnich dilech.

to, ze by setrvak mel vliv na mechanismus jen jednim smerem - k prevodovce se mi moc nezda, ale vypocty vlastni freq torznich kmitu mechanismu me budi ze spani jeste ted, takze na to radeji vzpominat nebudu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika

16.10.2019 v 12:44 | Nahoru | #26
assassin> Diskuse se zase stočila úplně jinam. Já reaguji na to, že když určitá verze motoru s PD se dělala s jednohmotou a potom se časem přešlo na dvouhmotu (bez změny kliky toho motoru), tak montáž jednohmoty by té klice neměla ublížit. Jasně, pokud je motor (klika) od počátku navržen na dvouhmotu, tak tam naopak problémy nejspíš nastanou.

(reakce na) Prasklá klika

16.10.2019 v 12:52 | Nahoru | #27
vilemx> Tak ona pujde dvojhmota nahradit tezsi jednohmotou aby to vyhovovalo co se freq analýzy tyka, zase nemusi vycházet neco jineho, co vse se měnilo v evolucich PD motoru fakt nevim.

1 reakcí na tento příspěvek Prasklá klika

16.10.2019 v 16:14 | Nahoru | #28
ke dvouhmotě....
Octavia 1.9tdi I 66kw koupena s 69tis, při 270 klepání dvouhmoty, při 290 výměna za jednohmotu. Při opravě čip na 85kw. Při prodeji s 545tis vše motoricky ok. Umrtí při 640 tis po nárazu do sloupu.... já ji měl 11 let soused 3 roky....

...a k PD motorům od vw to byl průser samo o sobě ( bavím se o 2.0l)

Naposledy editováno 16.10.2019 16:15:38

(reakce na) Prasklá klika

16.10.2019 v 21:02 | Nahoru | #29
HornisGSX> 40 rocne prumer za 14 let to je slusna naloz, to bych v jednickovy okte stravit nechtel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá klika

17.10.2019 v 00:30 | Nahoru | #30
[

Naposledy editováno 04.12.2020 13:17:11
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist