bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: VFR 800 VTEC - špatné studené starty, nefungující ukazatel paliva
14.10.2019 v 11:21
Zdravím Vás,

poslední dobou Vás tady zásobuji nejrůznějšími dotazy ohledně motorky (VFR 800 Vtec, r.v. 2002). Všechny závady se podařilo postupně odstranit, ale ten krám si žije vlastním životem a neustále nějaké další závady přibývají. 1. závadou jsou špatné studené starty (pod 8°C). Motorka vždycky chytí až na 3. pokus a než se zvednou otáčky trvá to cca 5-10 vteřin. Po tuto dobu je chod motoru dost nejistý. Pokud bylo chladno (cca 2-4°C), tak ráno chytla až na 4. pokus. Teplá chytne naprosto hned a jakmile je už nastartovaná, tak během dne chytá na první dobrou. Svíčky jsou tam iridiové (najeto cca 2000 km), ventily seřízené, baterka kupovaná minulý rok a je OK). Vzhledem k tomu, že je tam automatický sytič, a ten očividně funguje (otáčky se začnou při studeném startu zvedat), tak mě nenapadá, co by mohlo být špatně. Snad jen zase nějaký kontakt :-/. Ještě dodám, že volnoběžné otáčky jsou nastaveny podle manuálu cca 1200-1300.
Druhý problém se týká plováku v nádrži. Plovák, který byl v motorce namontovaný ukazoval při téměř plné nádrži rezervu a samotné hodnoty stavu paliva různě lítaly nahoru a dolů. Vyhodnotil jsem to tedy jako špatný plovák a nechal ho vyměnit za nový. Bohužel ani nový neukazuje jak má (pokud to není vlastnost VFR). Včera při jizdě mi ukazatel chvilku ukazoval rezervu, pak zase půl nádrže atd. Ve skutečnosti jsem z plné nádrže ujel cca 100 km. Odpoledne jsem dotankoval plnou (až po hrdlo) a stejně mi ukazatel nezobrazil jednu čárku do plné nádrže. Po cestě do garáže (3 km) zobrazoval display 1-2 chybějící čárky od plné nádrže. Tento stav přetrvávat, i když byla motorka na centrálním stojanu. Ráno dojdu k moto, otočím klíčkem a najednou už to ukazuje plnou. Takže taky nevím co s tím, kromě nějakého proměření odporů.
Poslední věcí, která mě zajímá, je objem nádrže. V manuálu je napsané 21 l. Včera jsem dojížděl, tak, že v nádrži už skoro nic nebylo a dotankoval jsem je 16 l. Nevěřím tomu, že v nádrži bylo 5 l benzínu. Jaké jsou Vaše zkušenosti?

Děkuji

VFR 800 VTEC - špatné studené starty, nefungující ukazatel p...

14.10.2019 v 20:40 | Nahoru | #1
zkus ten sytič vyřadit, respektivě ho udělat na vypínač ON/OFF podle mě ti tam jde málo směsi, popřípadě špatná směs pro studený start. Synchronizaci podtlaků jsi dělal ?

VFR 800 VTEC - špatné studené starty, nefungující ukazatel p...

15.10.2019 v 13:46 | Nahoru | #2
Synchronizaci jsem nedělal. Co se týče sytiče, tak jsem myslel, že je to čistě mechanická věc (viz odkaz) a vzhledem k tomu, že se při studeném startu začnou otáčky po chvíli zvedat, tak jsem předpokládal, že bude OK. Je teda pravda, že to takhle začalo blbnout až po výměně termostatu. Do té doby to fungovalo v pohodě i při 5°C.

VFR 800 VTEC - špatné studené starty, nefungující ukazatel p...

22.10.2019 v 11:58 | Nahoru | #3
Zdar,

mám úplně stejný problém s tím startováním... akorát že mě se to nikdy nevyšplhá výš než ty volnoběžné otáčky (za studena ani za tepla) tudíž si myslím že nefunguje ten "sytič" ale to nevím jak ověřit.
Navíc mě doprovází takový problém a to že třeba když jedu na šestku 100km/h a přidám plyn tak se to celé divně třepe a moc to netahá a pětka taky nemá moc výkonu no prostě to v nižších otáčkách jakoby vynechává... podle mě to může mít nějakou spojitost s bohatostí směsi či nějaké čidlo...?
Jinak svíčky olej atd. tak jak to má být.

VFR 800 VTEC - špatné studené starty, nefungující ukazatel p...

12.11.2019 v 22:56 | Nahoru | #4
Po vymeně termostatu píšeš..Tak me napadlo neprehodil jsi nekde hadicku?
je jich tam celkem dost,ktere musíš odpojit..A jsou tam jen nasazené,žadne stahovací objimka,mohla ti i vypadnout.
vymena termostatu hrozna vec(

VFR 800 VTEC - špatné studené starty, nefungující ukazatel p...

15.11.2019 v 20:31 | Nahoru | #5
Problém se sytičem je celkem běžná závada u vtecu. Oprava je složitější, protože je potřeba vyčistit takovej bimetalovej váleček, kterej to celý ovládá. K němu jde hadička od chladícího okruhu a tam se to zanese a pak nereaguje tak jak má. Dá se zkusit to táhlo od toho válečku s bimetalem poštelovat, ale většinou to nepomůže. Ovšem aby ses k tomu bimetalu dostal a vymontoval ho, tak musi ven nejen airbox, ale i vstřikovací rampa... Já ty studený starty řeším tak, že otáčky zvednu na minutu plynovou rukojetí, než se automatickej sytič chytne...

1 reakcí na tento příspěvek VFR 800 VTEC - špatné studené starty, nefungující ukazatel p...

21.11.2019 v 06:41 | Nahoru | #6
Zdravím, takže nefungující palivoměr byl způsoben oxidací drátu, které vede do budíků. Takže jedna věc vyřešena. Co se týče startů, tak na "táhlu" od bimetalového pásku jsem otočil malým šroubkem o jeden závit a při startu vyhoupnou otáčky výš než před tímto zásahem. Následně spadnou a je to takové nestabilní. Po chvíli vylezou na cca 1700 (viz video). Přiznám se, že tady si už nevím moc rady, takže to hodím znovu do servisu ať proměří čidla (teplota vzduchu apod), případně se mrknou i na ten bimetalový pásek. Dám vědět jak to dopadlo.

Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 VTEC - špatné studené starty, nefungující ukazatel p...

12.12.2019 v 18:37 | Nahoru | #7
Stratocaster2>

Hoj,

Chci se zeptat jestli jsi to teda už nějak vyřešil?
Mám stejný problém s tím startováním tak mě to taky zajima a budu to chtít taky nějak řešit...

Dík

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 VTEC - špatné studené starty, nefungující ukazatel p...

16.12.2019 v 20:33 | Nahoru | #8
PetrHappy>

Ahoj,

nemám moc dobrou zprávu. Motorku jsem nakonec odvezl do oficiálního servisu Honda. Ultrazvukem vyčistil klapky + bimetalový pásek a nic. Pak se proměřili všechna čidla na moto, zkontrolovali ukostření a konektory atd. Vše OK. Strávili na tom 21 hodin času a neví proč to dělá. :-/. Takže si prostě musím zvyknout, že pod 8°C to budu startovat na vícekrát. Takže závěr mám takový, že pokud na to nedokázali přijít 2 nezávislé servisy (podle mě kvalitní), tak na to kašlu. Další zkoušení by bylo jen vyhazování peněz.

Pokud by se ti povedlo přijít na příčinu, dej vědět

(reakce na) VFR 800 VTEC - špatné studené starty, nefungující ukazatel p...

17.12.2019 v 16:51 | Nahoru | #9
Stratocaster2>

Tak to je naprd...
Po novém roce se na to vrhnu a uvidíme no...
Jestli na něco přijdu tak určitě napíšu.

Zatím zdar ?

(reakce na) VFR 800 VTEC - špatné studené starty, nefungující ukazatel p...

21.12.2019 v 17:10 | Nahoru | #10

Stratocaster2 píše: PetrHappy>

Ahoj,

nemám moc dobrou zprávu. Motorku jsem nakonec odvezl do oficiálního servisu Honda. Ultrazvukem vyčistil klapky + bimetalový pásek a nic. Pak se proměřili všechna čidla na moto, zkontrolovali ukostření a konektory atd. Vše OK. Strávili na tom 21 hodin času a neví proč to dělá. :-/. Takže si prostě musím zvyknout, že pod 8°C to budu startovat na vícekrát. Takže závěr mám takový, že pokud na to nedokázali přijít 2 nezávislé servisy (podle mě kvalitní), tak na to kašlu. Další zkoušení by bylo jen vyhazování peněz.

Pokud by se ti povedlo přijít na příčinu, dej vědět



Pokud nevyndali ten bimetalovej váleček a celej ho nevyčistili nebo nedali novej, tak to bude dělat dál... Já to taky neřeším, dokud to startuje, protože sem viděl, že stejnej problém měla i stará NR se chovala stejně...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist