poradil by nekdo jestli se tim nekdo zabyva ? zatim jsem toho moc nenasel
diky, H.
1 reakcí na tento příspěvek zvednuti Africa Twin RD07
A hlavně je to drahý.
Tača píše: Dělám to, a znám lidi co to dělají. Je to spíš úlet, než smysluplná akce.
A hlavně je to drahý.
Cau, muzes uprsenit co znamena drahy ? Kdyz to delate, jste schopny se dostat na zvednuti alespon 300mm ? Jeste premyslim o zvednuti LC8, tam ta cena neni vrazedna - 300mm, vychazelo pred par lety na 800EUR.
Z meho pohledu je obrovska vyhoda Afriky jeji jednoduchost a spolehlivlost + dlouhe servisni intervaly, to zadna jina motorka nenabidne. Proste idealni stroj na cestu do Vladivostoku a zpet. To ze je stara mi moc netrapi, na dlouhe cesty idealni stroj.
2 reakcí na tento příspěvek zvednuti Africa Twin RD07
Mrkni mi na profil, tam mám něco málo, a brzy mi vyjde článek tady na motorkářích.
Cena přestavby predku, podle toho za kolik seženeš vidlici se pohybuje mezi 20-30 tis. Kč.
Nejčastěji se používá vidlice z CRF450, YZ450. Je potřeba upravit brýle a osu řízení.
Dále brzdy. Buď použiješ přední kolo origo, pak musíš vyrobit novou osu, rozpěrky, vyřešit náhon tacho a privarit redukce brzdicu k vidlici, nebo vyrobit spodky vidlic - držáky osy tak, aby se daly namontovat origo brzdice.
Varianta 2 je pouzit kolo a osu která patří k vidlici, a 320mm kotouč.
Jakmile to zvládneš, je třeba vidlici nastavit na váhu motorky a způsob provozu-tuhost pružin, viskozita oleje a podložky na ventilech vidlice.
No a až to odladis tak zjistíš, že ti praská origo lešení, protože je dimenzované na jiný provoz. Zesílení nemá smysl, je třeba vyrobit nové, odolnější.
Mezitím rozlames plasty, praskne ti přední uchycení podběhu, a celému tomu nebude stíhat zadek, který sice neni kupodivu úplně k ničemu, ale na tohle má nízký zdvih, a moc let provozu za sebou.
Poustis se do něčeho, co bude trvat roky a stát hromadu peněz.
1 reakcí na tento příspěvek zvednuti Africa Twin RD07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zvednuti Africa Twin RD07
Tača píše: ... Cena přestavby predku, podle toho za kolik seženeš vidlici se pohybuje mezi 20-30 tis. Kč.Nejčastěji se používá vidlice z CRF450, YZ450...
To jsou dost velký peníze.Ja jsem na první KLR dal USD z KX250 za tři litry,na druhý z YZ426 za pět, a na slonovi jsem měl z Husqvarny taky za pět.Stačilo nechat stočit jiný krk řízení a tradá... Teď tam mám z KTM 990 SM a to už bylo horší,nějakých cca 12...
dakarcz:Jako zalekneš se třiceti vražených do Afriky,a pak hodíš do placu že koukneš na 1200GSA?Tam to bude krapet víc krupice,ne?
Edit:Na druhou stranu.když si uvědomím za kolik se ty starý Afriky prodávají,tak to vyjde šul nul
Edit2: Jednu už překopanou na Rally najdeš v inzerci...
Naposledy editováno 14.10.2019 09:55:58
2 reakcí na tento příspěvek zvednuti Africa Twin RD07
Naposledy editováno 14.10.2019 09:38:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zvednuti Africa Twin RD07
Chtěl bych vědět,jestli na kombinaci TELE/PARAlever vůbec jde..
Naposledy editováno 14.10.2019 10:08:24
vpředu - pružiny, delší pístky = zdvih z 220 mm na 240 mm, delší zátky = světlá výška dalších +30 mm,
vzadu - pzužina, delší vidlička = změna progrese a světlá výška + 20-50 mm dle prodloužení vidličky.
Už tohle motorku zvedne tak, že dakrcz se skoro 190 cm jistě bude spokojen, že na tom nebude vypadat blbbě a v terénu se na dorazy jen tak nedostane. Pro drtivou vetšinu šoférů dostačující řešení.
Jinak jedna věc je prostě jen z pocitu chtít motorku s 300+ zdvihy a druhá věc je s takto upravenou čtvrttunovou motorkou jezdit v provozu. Při profi vyladění asi proč ne, ale spíš to bude buďto šílená houpačka, kdy při zabrzdění se předek potopí, že možná vyvolá mořskou nemoc. Nebo to bude tak utažené, že využít posledních 5 cm zdvihu se podaří snad jen skokem ze skály. I to je jeden z důvodů, proč se tyhle motorky tuní na max .250 - 280 mm a stačí to jak na silnici, tak i na pěkný kvapík v terénu.
Mně osobně se třeba hodně líbí úprava podvozku, co má Vláďa Stehlík. Sice celý kit od Sachse s jinou vidlí i centrálem stojí jako další Afrika, ale díky použití klasické vidle to je vzhledově furt stará Afrika, ale podvozek funguje o vesmír lépe.
Naposledy editováno 14.10.2019 11:23:41
2 reakcí na tento příspěvek zvednuti Africa Twin RD07
jsem zpet - po nekonecnem rozhodovani XRV 750 - LC8 - GSA 1200 - CRF 1000 AS, jsem se nakonec rozhodl pro starou Africu 750 + nejaky tunning vcetne zvednuti, pro me ucely asi poslouzi nejlepe.
1. Hodne se mi libi Vilemovo napad:
vpředu - pružiny, delší pístky = zdvih z 220 mm na 240 mm, delší zátky = světlá výška dalších +30 mm,
vzadu - pružina, delší vidlička = změna progrese a světlá výška + 20-50 mm dle prodloužení vidličky.
Problem - nevim kde sehnat pistky..
2. Zaroven jsem si vzpomel, ze jsem v minulosti na inzerat levne sehnal sadu na zvednuti od AQ a dokonce ji jeste nasel ve sklepe.
3. A aby toho nebylo malo, ve hre je i nejdrazsi varianta HighEnd zadek od TT + hyperpro progresy take ze stranek TT.
Nejaky napad jak to nejlepe zkombinovat a dostat z toho nejvyssi zvednuti ktere by jeste motorka bezpecne vydrzela ? Zapomenme na penize, vyhoda stare Africy je, ze je relativne levna..
Já předek vyřešil nákupem stavitelných tlumičů z KTM a zadek udělám ve stejném stylu.Jako upgradovat třicet a více let starý tlumiče mi připadá zbytečný,když se dají sehnat mnohem lepší a novější za pár korun.Ale jako 35 za zadní tlumič?
Zadek úměrně tomu zvysis prodloužením vidličky na spodku tlumiče. Přidej tak 8mm a bude to akorát. Společně s repasi predku i zadku ziskas nejlepší poměr cena/výkon.
Omlouvám se za diakritiku(telefon+lenost)
2 reakcí na tento příspěvek zvednuti Africa Twin RD07
spis se klonim k tomu zvednout origo vidli - nechce se mi adaptovat veci kolem predniho kola na jinou vidlici. Dopredu dam urcite progresy a ten bazmek (zatka?) od AQ. Jen nevim kde sehnat ty pistky o ktery pise VilemX.
Na zadek zkusim nejdiriv tu vidlicku ze sady od AQ a mozna si fakt koupim ten HighEnd tlumic od TT - cena je lehce kruta, ale beru to tak, ze jsem usetril money za GSA1200 nebo LC8. Africa sice neni tak technologicky na vysi jako GSA, ani takovy offroad stroj jako LC8, ale snad mi to vrati spolehlivosti a nizkymi provoznimi naklady, tak pro ji nedoprat.
Naposledy editováno 28.10.2019 20:50:56
Na tu mojí se dá sehnat nový alternativní centrál za cca 11-13 a ani to se mi nechce dávat.
dakarcz píše: ....Jen nevim kde sehnat ty pistky o ktery pise VilemX....
Na Africatwin webu je výrobní výkres . Když jsem vymýšlel prototyp, tak jsem na hulváta upravil (prodloužil) originální pístky - drží to už asi patnáct let
Naposledy editováno 30.10.2019 13:01:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zvednuti Africa Twin RD07
dakarcz píše: Cau,
spis se klonim k tomu zvednout origo vidli - nechce se mi adaptovat veci kolem predniho kola na jinou vidlici. Dopredu dam urcite progresy a ten bazmek (zatka?) od AQ. Jen nevim kde sehnat ty pistky o ktery pise VilemX.
Na zadek zkusim nejdiriv tu vidlicku ze sady od AQ a mozna si fakt koupim ten HighEnd tlumic od TT - cena je lehce kruta, ale beru to tak, ze jsem usetril money za GSA1200 nebo LC8. Africa sice neni tak technologicky na vysi jako GSA, ani takovy offroad stroj jako LC8, ale snad mi to vrati spolehlivosti a nizkymi provoznimi naklady, tak pro ji nedoprat.
...spolehlivost..No.Jak čeho.Párkrát jsem zůstal viset na cestě s poruchou palivového čerpadla a jednou dojel s odřenýma ušima jen na baterku.Regler šel do kytek..Hondí mor..Mimochodem ,palivové čerpadlo je stejný typ,který se montoval do karburátorových LC8, kde trotluje naprosto stejně..Se zvedáním podvozku,hlavně vzadu opatrně.Když se to přežene,odnáší to vodítko řetězu .Velice rychle začne ubývat a pak člověk nevěřícně kouká,jakým fofrem dokáží hladké řetězové články okousat kyvku.. ..Mám už druhou..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin | ErlSinkler | 8 | 28.11.2023 v 13:44 vilemx |
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin | smuherr | 36 | 30.9.2023 v 10:40 smuherr |
ztrácí se mi elektrika Honda XRV 750 Africa Twin | bohumírek | 6 | 27.4.2023 v 21:45 FILODENDRON |