globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zvednuti Africa Twin RD07
12.10.2019 v 16:07
Cau, moc to tady zrovna nezije, ale zkusim. Vsude mozne shanim info jak, popripade kdo, je schopny zvednout RD07 -chtel bych z toho udelat takovy old school dakar, zdvihy min 300mm, rally kokpit, co nejvetsi svetla vyska, mozna pridavne nadrze, proste stroj pro radost a obcasne cestovani.

poradil by nekdo jestli se tim nekdo zabyva ? zatim jsem toho moc nenasel

diky, H.

zvednuti Africa Twin RD07

12.10.2019 v 16:50 | Nahoru | #1
web africatwin.cz a záložka Techbox

zvednuti Africa Twin RD07

12.10.2019 v 20:13 | Nahoru | #2
Tak to si priprav dost penez ale NXR750 z toho nikdy nebude. Bud kouoni na africatwin.cz nebo na africaqueens.de myslim a rovnou objednavej

zvednuti Africa Twin RD07

12.10.2019 v 20:19 | Nahoru | #3

zvednuti Africa Twin RD07

12.10.2019 v 22:25 | Nahoru | #4
Když není doma Afrika, dá se zmastit i Transalp


Naposledy editováno 12.10.2019 22:25:56

1 reakcí na tento příspěvek zvednuti Africa Twin RD07

13.10.2019 v 07:36 | Nahoru | #5
Dělám to, a znám lidi co to dělají. Je to spíš úlet, než smysluplná akce.
A hlavně je to drahý.

(reakce na) zvednuti Africa Twin RD07

13.10.2019 v 11:04 | Nahoru | #6

Tača píše: Dělám to, a znám lidi co to dělají. Je to spíš úlet, než smysluplná akce.
A hlavně je to drahý.



Cau, muzes uprsenit co znamena drahy ? Kdyz to delate, jste schopny se dostat na zvednuti alespon 300mm ? Jeste premyslim o zvednuti LC8, tam ta cena neni vrazedna - 300mm, vychazelo pred par lety na 800EUR.

Z meho pohledu je obrovska vyhoda Afriky jeji jednoduchost a spolehlivlost + dlouhe servisni intervaly, to zadna jina motorka nenabidne. Proste idealni stroj na cestu do Vladivostoku a zpet. To ze je stara mi moc netrapi, na dlouhe cesty idealni stroj.

2 reakcí na tento příspěvek zvednuti Africa Twin RD07

13.10.2019 v 12:41 | Nahoru | #7
Ve většině s tebou souhlasím. Je stará, je super, jen snad nějakého koníka navíc by mohla mít.
Mrkni mi na profil, tam mám něco málo, a brzy mi vyjde článek tady na motorkářích.

Cena přestavby predku, podle toho za kolik seženeš vidlici se pohybuje mezi 20-30 tis. Kč.
Nejčastěji se používá vidlice z CRF450, YZ450. Je potřeba upravit brýle a osu řízení.
Dále brzdy. Buď použiješ přední kolo origo, pak musíš vyrobit novou osu, rozpěrky, vyřešit náhon tacho a privarit redukce brzdicu k vidlici, nebo vyrobit spodky vidlic - držáky osy tak, aby se daly namontovat origo brzdice.
Varianta 2 je pouzit kolo a osu která patří k vidlici, a 320mm kotouč.
Jakmile to zvládneš, je třeba vidlici nastavit na váhu motorky a způsob provozu-tuhost pružin, viskozita oleje a podložky na ventilech vidlice.

No a až to odladis tak zjistíš, že ti praská origo lešení, protože je dimenzované na jiný provoz. Zesílení nemá smysl, je třeba vyrobit nové, odolnější.
Mezitím rozlames plasty, praskne ti přední uchycení podběhu, a celému tomu nebude stíhat zadek, který sice neni kupodivu úplně k ničemu, ale na tohle má nízký zdvih, a moc let provozu za sebou.

Poustis se do něčeho, co bude trvat roky a stát hromadu peněz.

1 reakcí na tento příspěvek zvednuti Africa Twin RD07

13.10.2019 v 13:33 | Nahoru | #8
Myslel jsem, že to chceš na blbnutí alá rally, ostřejší skoky, atd.. Proč ale šroubovat zdvihy na 300 mm kvůli cestě do Vladivostoku? Při tomhle úhlu kyvky a dálkové turistice nechci vidět tu spotřebu od řetězu prodřených vodítek

(reakce na) zvednuti Africa Twin RD07

13.10.2019 v 19:36 | Nahoru | #9
Tača> Tak to teda nezni moc optimisticky a tim padem to asi balim... diky za vcasne upozorneni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zvednuti Africa Twin RD07

13.10.2019 v 19:39 | Nahoru | #10
vilemx> Vladivostok byl jen priklad pro ilustraci jak je africa spolehliva. Jednoduse se mi to libi a vzhledem tumy, ze mam skoro 190cm tak na tom aspon nebudu vypadat jako ze sedlam jezevcika. Chci se necim udelat proste radost a tohle byla jedna z cest. Asi zacnu prozkoumavat LC8 nebo 1200 GSA.

(reakce na) zvednuti Africa Twin RD07

13.10.2019 v 19:55 | Nahoru | #11
dakarcz> ono i to zvyšování LC8 je pro velkou většinu lidí zbytečnost - ta motorka je vysoká dost, většinou stačí koupit S nebo aspoň R verzi, která má cca 250mm (liší se podle ročníku) a dobře oservisovat a seřídit podvozek. Mám 2m a rozhodně nemám pocit, že by ta motorka byla nějaká nízká, je tak akorát

(reakce na) zvednuti Africa Twin RD07

13.10.2019 v 21:35 | Nahoru | #12

Tača píše: ... Cena přestavby predku, podle toho za kolik seženeš vidlici se pohybuje mezi 20-30 tis. Kč.Nejčastěji se používá vidlice z CRF450, YZ450...


To jsou dost velký peníze.Ja jsem na první KLR dal USD z KX250 za tři litry,na druhý z YZ426 za pět, a na slonovi jsem měl z Husqvarny taky za pět.Stačilo nechat stočit jiný krk řízení a tradá... Teď tam mám z KTM 990 SM a to už bylo horší,nějakých cca 12...

dakarcz:Jako zalekneš se třiceti vražených do Afriky,a pak hodíš do placu že koukneš na 1200GSA?Tam to bude krapet víc krupice,ne?
Edit:Na druhou stranu.když si uvědomím za kolik se ty starý Afriky prodávají,tak to vyjde šul nul
Edit2: Jednu už překopanou na Rally najdeš v inzerci...

Naposledy editováno 14.10.2019 09:55:58

2 reakcí na tento příspěvek zvednuti Africa Twin RD07

14.10.2019 v 09:36 | Nahoru | #13
Anti> Tak ono překopat GSA na 300 mm zdvihy také nebude zrovna legrace Ani nevím, jestli vůbec jde ten kardan tolik zalomit.

Naposledy editováno 14.10.2019 09:38:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zvednuti Africa Twin RD07

14.10.2019 v 09:57 | Nahoru | #14
vilemx> Tak jsem koukl do katalogu a pravda,210/220 to není to co autor hledá.Tam by to bylo opravdu velký vatě
Chtěl bych vědět,jestli na kombinaci TELE/PARAlever vůbec jde..

Naposledy editováno 14.10.2019 10:08:24

(reakce na) zvednuti Africa Twin RD07

14.10.2019 v 11:21 | Nahoru | #15
Anti> Vůbec nic nenamítám poskládat si motorku pro radost podle vlastního vkusu, i když to je pro přihližející po praktické nebo finanční stránce pitomost. Za bůra jde XRV zvednout o pár cenťáků:
vpředu - pružiny, delší pístky = zdvih z 220 mm na 240 mm, delší zátky = světlá výška dalších +30 mm,
vzadu - pzužina, delší vidlička = změna progrese a světlá výška + 20-50 mm dle prodloužení vidličky.

Už tohle motorku zvedne tak, že dakrcz se skoro 190 cm jistě bude spokojen, že na tom nebude vypadat blbbě a v terénu se na dorazy jen tak nedostane. Pro drtivou vetšinu šoférů dostačující řešení.

Jinak jedna věc je prostě jen z pocitu chtít motorku s 300+ zdvihy a druhá věc je s takto upravenou čtvrttunovou motorkou jezdit v provozu. Při profi vyladění asi proč ne, ale spíš to bude buďto šílená houpačka, kdy při zabrzdění se předek potopí, že možná vyvolá mořskou nemoc. Nebo to bude tak utažené, že využít posledních 5 cm zdvihu se podaří snad jen skokem ze skály. I to je jeden z důvodů, proč se tyhle motorky tuní na max .250 - 280 mm a stačí to jak na silnici, tak i na pěkný kvapík v terénu.

Mně osobně se třeba hodně líbí úprava podvozku, co má Vláďa Stehlík. Sice celý kit od Sachse s jinou vidlí i centrálem stojí jako další Afrika, ale díky použití klasické vidle to je vzhledově furt stará Afrika, ale podvozek funguje o vesmír lépe.

Naposledy editováno 14.10.2019 11:23:41

(reakce na) zvednuti Africa Twin RD07

14.10.2019 v 11:53 | Nahoru | #16
vilemx> Po úpravách ten kardan jde.

Naposledy editováno 14.10.2019 11:54:41

2 reakcí na tento příspěvek zvednuti Africa Twin RD07

28.10.2019 v 17:25 | Nahoru | #17
Cau,
jsem zpet - po nekonecnem rozhodovani XRV 750 - LC8 - GSA 1200 - CRF 1000 AS, jsem se nakonec rozhodl pro starou Africu 750 + nejaky tunning vcetne zvednuti, pro me ucely asi poslouzi nejlepe.

1. Hodne se mi libi Vilemovo napad:
vpředu - pružiny, delší pístky = zdvih z 220 mm na 240 mm, delší zátky = světlá výška dalších +30 mm,
vzadu - pružina, delší vidlička = změna progrese a světlá výška + 20-50 mm dle prodloužení vidličky.

Problem - nevim kde sehnat pistky..

2. Zaroven jsem si vzpomel, ze jsem v minulosti na inzerat levne sehnal sadu na zvednuti od AQ a dokonce ji jeste nasel ve sklepe.

3. A aby toho nebylo malo, ve hre je i nejdrazsi varianta HighEnd zadek od TT + hyperpro progresy take ze stranek TT.

Nejaky napad jak to nejlepe zkombinovat a dostat z toho nejvyssi zvednuti ktere by jeste motorka bezpecne vydrzela ? Zapomenme na penize, vyhoda stare Africy je, ze je relativne levna..

(reakce na) zvednuti Africa Twin RD07

28.10.2019 v 18:48 | Nahoru | #18
dakarcz> Afrika a levná?
Já předek vyřešil nákupem stavitelných tlumičů z KTM a zadek udělám ve stejném stylu.Jako upgradovat třicet a více let starý tlumiče mi připadá zbytečný,když se dají sehnat mnohem lepší a novější za pár korun.Ale jako 35 za zadní tlumič?

(reakce na) zvednuti Africa Twin RD07

28.10.2019 v 19:30 | Nahoru | #19
dakarcz> když se ti podaří zvednout origo vidlí, což není tak složité, tak získává jen světlou výšku. Tuhost vidlice(nemyslím ose tlumení, ale torzni) zůstává stejná-takze nic moc na ostřejší hrátky, ale.na běžné offroadeni stačí. On na tom koneckonců leckdo jezdí i rallye...
Zadek úměrně tomu zvysis prodloužením vidličky na spodku tlumiče. Přidej tak 8mm a bude to akorát. Společně s repasi predku i zadku ziskas nejlepší poměr cena/výkon.

Omlouvám se za diakritiku(telefon+lenost)

2 reakcí na tento příspěvek zvednuti Africa Twin RD07

28.10.2019 v 20:44 | Nahoru | #20
Cau,
spis se klonim k tomu zvednout origo vidli - nechce se mi adaptovat veci kolem predniho kola na jinou vidlici. Dopredu dam urcite progresy a ten bazmek (zatka?) od AQ. Jen nevim kde sehnat ty pistky o ktery pise VilemX.

Na zadek zkusim nejdiriv tu vidlicku ze sady od AQ a mozna si fakt koupim ten HighEnd tlumic od TT - cena je lehce kruta, ale beru to tak, ze jsem usetril money za GSA1200 nebo LC8. Africa sice neni tak technologicky na vysi jako GSA, ani takovy offroad stroj jako LC8, ale snad mi to vrati spolehlivosti a nizkymi provoznimi naklady, tak pro ji nedoprat.

Naposledy editováno 28.10.2019 20:50:56

zvednuti Africa Twin RD07

29.10.2019 v 08:09 | Nahoru | #21
V tom případě ti stačí šikovný soustružník,který ti ten "pajšl" vytočí nový a delší,nebo ti to nějak nastaví.Často tam bývá jako doraz táhle,ale tady ho v rozkresu nevidím.
Na tu mojí se dá sehnat nový alternativní centrál za cca 11-13 a ani to se mi nechce dávat.

(reakce na) zvednuti Africa Twin RD07

30.10.2019 v 12:57 | Nahoru | #22

dakarcz píše: ....Jen nevim kde sehnat ty pistky o ktery pise VilemX....


Na Africatwin webu je výrobní výkres . Když jsem vymýšlel prototyp, tak jsem na hulváta upravil (prodloužil) originální pístky - drží to už asi patnáct let

Naposledy editováno 30.10.2019 13:01:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zvednuti Africa Twin RD07

30.10.2019 v 22:00 | Nahoru | #23

dakarcz píše: Cau,
spis se klonim k tomu zvednout origo vidli - nechce se mi adaptovat veci kolem predniho kola na jinou vidlici. Dopredu dam urcite progresy a ten bazmek (zatka?) od AQ. Jen nevim kde sehnat ty pistky o ktery pise VilemX.

Na zadek zkusim nejdiriv tu vidlicku ze sady od AQ a mozna si fakt koupim ten HighEnd tlumic od TT - cena je lehce kruta, ale beru to tak, ze jsem usetril money za GSA1200 nebo LC8. Africa sice neni tak technologicky na vysi jako GSA, ani takovy offroad stroj jako LC8, ale snad mi to vrati spolehlivosti a nizkymi provoznimi naklady, tak pro ji nedoprat.



...spolehlivost..No.Jak čeho.Párkrát jsem zůstal viset na cestě s poruchou palivového čerpadla a jednou dojel s odřenýma ušima jen na baterku.Regler šel do kytek..Hondí mor..Mimochodem ,palivové čerpadlo je stejný typ,který se montoval do karburátorových LC8, kde trotluje naprosto stejně..Se zvedáním podvozku,hlavně vzadu opatrně.Když se to přežene,odnáší to vodítko řetězu .Velice rychle začne ubývat a pak člověk nevěřícně kouká,jakým fofrem dokáží hladké řetězové články okousat kyvku.. ..Mám už druhou..

(reakce na) zvednuti Africa Twin RD07

4.11.2019 v 19:42 | Nahoru | #24
restore> Cau, tak jsem nakonec po zvazeni vsech pro a proti koupil Africu Adventure Sport 2019, trikolora, manual. Byli ted v akci pred prichodem 2020. Jsem si vedomej vsech pro a proti co tenhle stroj nabizi, tak snad uplne zklamanej nebudu.

Dekuji vsem zucastnenym za prevazne vecnou diskuzi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin ErlSinkler 8 28.11.2023 v 13:44 vilemx
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin smuherr 36 30.9.2023 v 10:40 smuherr
ztrácí se mi elektrika Honda XRV 750 Africa Twin bohumírek 6 27.4.2023 v 21:45 FILODENDRON

TOPlist