Téma: Motodovolená v Asii

8.10.2019 v 09:13
Ahojky, příští rok máme s manželem v plánu vycestovat na Srí Lanku. Jelikož jsme oba dost na motorky, rádi bychom si tam vypůjčili něco pořádnějšího, skútr je pro nás trochu nuda Chtěli bychom tam procestovali vše co se dá zvládnout. Chtěla bych se zeptat, jestli tam někdo na motorce byl a uměl by mi poradit, jaká tam je doprava, popřípadě, jestli tam jsou standartně půjčovny motorek, nejen skútrů.

Celkově praktické informace jsem si už našla tady: dovolená Srí Lanka. Moc tam o dopravě a pronájmu motorek nepíšou, tak to zkouším tady a doufám, že měl někdo dřív už podobný nápad.
Moc děkuju za odpovědi, Lenka.

8.10.2019 v 10:54 | Nahoru | #1
Ahoj, byl jsem tam teď v únoru a motorku bych asi moc nedoporučoval, už i skútr mi v jejich dopravě připadal jako ruská ruleta. Jezdil jsem autem a i tak tam člověk zažije zajímavé situace. Právo silnějšího, není problém potkat předjíždějící autobusy v protisměru v serpentinách, na klasické silnici chodící lidi, které objíždí kola a skútry, do toho je předjíždí auta a zároveň autobusy a náklaďáky. Křižovatky jsou taky sranda. Další minus bych viděl ve vlhkosti a teplu, jen v tričku a kraťasech bych tam totiž na motorku fakt nevlezl.

Ale zároveň pokud máš odvahu, může to být paráda, cesty mají celkem slušné a je na co koukat, obvzlášť v okolí Ella a Nuwara Eliya.

8.10.2019 v 10:58 | Nahoru | #2
Motorky (endurko 200 cc) se tam půjčit dají, ale jsou třebas jednou tak dražší než je pujčení skůtra.
Doprava je tam divoká, jezdí se tam po druhý straně a kdo je větší má přednost. Neni výjimkou, že vyjedeš ze zatáčky a v tvym směru jede autobus
Každopádně mě Srílanka nijak extra neuchvátila- Všichni dělaj jakej seš kámoš a samý welcome my friend a pak by tě nejradši obrali o poslední dolar, klasický čmoudi Jde o to co od toho čekáš. Navíc se obávám, že teď už tam bude přeturistováno...
Co z toho bylo pro mě nejlepší, tak asi potápění na Pigion Island. To je jako když plaveš v akváriu
Ale je fakt, že my máme na dovolenou dost specifický požadavky, takže to nijak nezatracuju. Spoustu známých tam odsud přijeli nadšeni a vrátili se tam...Já akorát viděl po světě jiná místa, kam by za to stálo se vrátit

8.10.2019 v 11:23 | Nahoru | #3
Ahoj, já jsem byl na Sri Lance už před před šesti lety, ale předpokládám, že se toho moc nezměnilo. Pravidla tam nikdo neřeší, přes plnou čáru se předjíždí i v zatáčce. Je v tom určitá hierarchie, kdy uhýbá menší a pomalejší (tuktuk, moto, kolo) většímu a do toho všude spousta lidí, psů, krav a dalšího zvířectva. Jezdil jsem na moto v Thajsku a Kambodži, ale na Sri Lance bych si to netroufl.
Ale jinak můžu Sri Lanku doporučit, byl jsem tam dvakrát a určitě se tam chci ještě někdy podívat.

8.10.2019 v 11:24 | Nahoru | #4
Objel jsem celý ostrov mimo jižní části kde byly záplavy a hodně deště - něco přes 2000 km - měl jsem půjčenou Hondu XR250 Baja - na tamější provoz stroj absolutně v pohodě - na silnici dostatečně výkonný a podvozek bez problémů zvládá i terénní vložky, Půjčoven je v Negombu několik tak není problém. Vetší stroj mi přijde vzhledem k provozu a cestám zbytečný.
Stojí za to i zajet i mimo samotné turistické atrakce a projet si malé vesničky, kolem atrakcí je to hodně o penězích my friend=máš peněženku a a plať

byl jsem mimo hlavní sezónu což bylo z hlediska lidí super, ale počasí bylo slabší - ale jsou to tropy tak déšť tolik nevadí. Ubytování nebyl nikde problém, místní simka a booking během oběda vždy našel nějaké ubytování, jen pozor na jejich neschopnost práce s mapami - často nesedí uvedená adresa ale vždy se to dá v okolí najít.

Pigeon Island bylo naopak od kolegy totální zklamání - i mimo sezónu dost lidí, dost poničené korály, malý žralok utíkal před davem lidí s GoPro kamerami.
ale třeba Adams Bridge jizda po dně moře při odlivu byla super

viz Sri Lanka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motodovolená v Asii

8.10.2019 v 11:58 | Nahoru | #5
Honza-TA950> tak to vidíš, my tam byli v druhé půli ledna, nevim teda kdy je hlavní sezona a bylo nás tam celý den pár

Jinak provozu bych se nebál vůbec, stačí kolem sebe koukat a dá se to. Vietnam bych řek, že ve městech byla větší divočina

8.10.2019 v 17:28 | Nahoru | #6
kuba350> doprava je IMHO taky OK, to by člověk nesměl jezdit nikam....a souhlasím, že Saigon je fakt saigon

tak tos měl štěstí, se mnou tam bylo x dalších lodí a lidí a ještě jsem si pěkně spálil nohy ze zadní strany

teď už nevím jak to mají se sezónou ale jsou tam dva monzuny Jala a druhý co si nepamatuju název a mezi tím jsou sezóny a navíc se to liší na severu a jihu, ale v podstatě jde jet kdykoliv - je tam všude teplo

29.1.2020 v 16:36 | Nahoru | #7

29.1.2020 v 18:21 | Nahoru | #8

OffroaderXR píše: právě jsem se vrátil, měla to být motodovolená, ale nebyla motorku jsme měli asi 3 měsíce dopředu zabukovanou v Negombu poblíž letiště Colombo. Týden před odletem jsem se ujišťoval, že je vše OK. Bohužel ale nebylo, chtěli jsme cestovat ve dvou, proto jsem volil větší stroj a to Hondu FMX 650, tu jsme měli mít připravenu v půjčovně Sha Lanka v Negombu. Hondu FMX jsem před pár lety měl, není to na cestování bůhvíco ale měl jsem v plánu najet za 12 dnů jen něco do 800 km. Majitel půjčovny se prezentuje na svých web stránkách, že má k dispozici velké množství motocyklů a aut. Je to lež jako věž! Má tam pár skútrů, nějaké Xr 230, Enfielda, letitou Hondu FX z které uniká olej, spojka je na heslo a brzdy taky nic moc, o tlumičích raději pomlčím. Tento vrak, který nám nabízeli jsme odmítli, jet na něm ve dvou by byla sebevražda. Nakonec nám náhradou vnutili malou Toyotu Vitz, s automatickou převodovkou. Cena za půjčení byla nižší než za vrak Hondy, auto bylo v dobrém stavu, vše fungovalo. Jezdění vlevo mi nevadí, žil jsem před lety v Irsku. Co však byla hrůza byl místní provoz, vlastní pruh nic neznamená, běžně do něho najíždějí auta SUV a autobusy z protisměru, k tomu zvířata, tuk-tuky a jezdci na skutrech a kolech v protisměru.. V tomto jsme byli rádi, že nám bylo proti našemu plánu vnuceno auto, na motorce by to bylo velmi nebezpečné. Objeli jsme jižní část ostrova a horskou oblast čajových plantáží kolem Elia a Lindula. tam to bylo moc hezké,také N.P. Thorton Plain ve výšce nad 2000 m.n.m. Místní lidé až na výjimky jsou oje*ávači, kteří čekají na turisty, které, pak bez skrupulí oberou. Průjezd N.P. nás stál cca 40 USD, do dnes nevím za co, žádná zvířata jsme tam neviděli, jen pěkné přírodní scenérie. Oproti tomu návštěva parku Yala, nás stála pro 2 os. 70 USD, vozili nás v ve velké terénní Toyotě Hilux, viděli jsme spoustu zvířat a k tomu dostali výbornou snídaní a oběd. Cestou jsem viděl pár turistů na motorkách vesměs to byly Hondy XR, které jsou homologovány pouze pro osobu. Takže shrnuto Sri Lanku už never more

Co jsou to ,,ojeávači,,?

30.1.2020 v 07:59 | Nahoru | #9
Co jsou ,,oje*ávači '' vím,ale co jsou ,,ojeávači '' teda ne !