Další zásadní věc co řeším je ta, že mám v plánu mít motorku přes sezónu před barákem pod plachtou a na zimu jí strčit k někomu do garáže, jak dalece je tohle schůdný? Ustojí ta motorka půl roku venku prakticky bez střechy? Nebo je to nesmysl?
Díky za reakce, zatím čus, Jirka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušenějších
udinar píše: Pánové "Jelimán71", "Wenca24" a "tomasd.", vím, že to myslíte dobře, ale to co mu nabízíte jsou sice dobré motorky, ale ne pro tělnatějšího a většího chlapa. Mám GS 500 doma, mám 182 cm a vážím 105 Kg a připadám si na něm dost zkrčenej Na CBF 500 jsem jel, má ho kamarád a taky docela malá a o SV 650 ani nemluvím, to je malá zalehávačka a už vůbec ne cestovní motorka. JIna ve Stromu 650 je sice motor z SV, ale dost uškrcenej. On chtě něco cestovnějšího, na co se dají dát kufry a jet s tím někam na víkend. Jediná motorka která by z vašeho návrhu připadala by byla CBF 500, ale s jeho postavou mu bude malá
Telnaty? My rikame tlustej jako prase
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušenějších
husq701 píše: Telnaty? My rikame tlustej jako prase
My říkáme blbej jak vydlabaný necky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušenějších
no to mi tedy vysvětli, o jaké enduro které jde legálně využít jen v zahraničí se jedná ??
Asi si stojím na vedeni...
Když se chce učit ovládat těžkou motorku v terénu, může pořídit treba tu KLE a zkoušet to na Mx trati. To není problém a je to i velmi bezpečný, narozdíl od volného terénu.
A mezitím na tom lítat do práce treba.
A až to bude mít v ruce, tak třeba přejít na nějaký to hovádko .
Co je na tom?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušenějších
wert píše: udinar> mám CBF 500, mám 184 cm a malá mi rozhodně nepřijde. Je to o pocitu každého soudruha. Malá mi přijde jen když na ní přelezu z Afriky. Rozpočet by na pěknou mohl stačit, je nenáročná na údržbu a pro začátečníka myslím vhodná.
Já netvrdím, že je CBF 500 špatná motorka, ale můj pocit z ní je, že je malá. Třeba za mě pokud by se dával motor z GS500 do něčěho trochu většího, nebo cestovnějšího, určitě bych do toho šel, protože ten motor je nezmar a to samé platí o hondách s kubaturou 500 (tedy CB a CBF 500). Dobrá volba na cestování a naučení by byla, jak už tu někdo psal, Kawasaki KL 500, kde je motor z ER 5-ky. Podobné motorky vyrábějí Číňané, nebo Korejci, ale to by se tu někteří obracely v sloup a křižovali se. Ale doba jde dopředu a i Číňani a Korejci jdou v technice rychle dopředu a kvalitou se vyrovnávají Evropanům a Japoncům a co se týče Američnů, tak ty už v kvalitě a technice předběhli.
Pokud prijde na motorku samotnou, vyfiltruj si jaky modely se zhruba prodavaj do 50 tis. Az budes mit seznam modelu, tak se koukni v jakym rozmezi se prodavaji. Jak tu nekdo zminil, za 50 tis nesezenes dobryho Stroma. Ale jestli najdes KLE v rozmezi 20-50tis, tak je jasny, ze za 50 poridis ty lepsi kusy. Pokud napriklad budou Stromy v rozmezi 40-80, tak za 50 to nebude zadna slava. Kup si tu jednu motorku s tim, ze moc nezalezi na tom, co to vlastne je, odjezdi sezonu nebo dve, pak si porid neco jinyho, az budes vedet co chces a budes i neco umet... Treba i dosetris a budou prachy na Stroma
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušenějších
Když já kupoval motorku, chodil jsem po bazarech a díval se, co se mi líbí (značka a model - ne stav motorky). A motorka se ti musí líbit - sebelepší motorka, která se majiteli nebude líbit, je k ničemu.
Když se mi líbila, sedl jsem si na ni. Na to nepotřebuješ hotový řidičák. Sedí se dobře? Dosáhnu přijatelně na zem? Tak dobrý.
Slezl jsem z motorky a zkusil ji popotlači dopředu a dozadu. Zvládám to? Dokážu to i v kopci?
No a teprve když jsem si vytipoval pár modelů, šel jsem po inzerátech, objížděl prodejce, jezdil (vždy proti záloze 100% - tak to je).
Komické je, že moje poslední motorka byla objevena náhodou (vůbec nebyla ve výběru) při návratu z neúspěšného nákupu jiné mašiny. Většina kamarádů kroutila hlavou, co že za koloběžku jsem si koupil. No a letos jsem odjezdil osmou sezónu a v létě byla v Srbsku, Bosně, u Jadranu, ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušenějších
Naposledy editováno 30.12.2019 10:37:18
2 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušenějších
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušenějších
Osobne jsem mel jen Lazer helmy a nejak vyrazne si stezovat nemuzu. Zarucene vem nejakou co ma "pinlock". V podstate je to dvoji plexi, ktery vyrazne pomaha proti zamlzeni plexi. Rozdil je fakt znatelny a stoji za to. Nektery helmy maji i zasouvaci slunecni clonu. Caberg to ma urcite, ale vyrobcu s tim bude vic. Moje pristi helma tohle bude mit!
Jinak typycke dilema, vyklapeci nebo integrovana. Vyklapecka bude lehce tezsi, mene bezpecna, ale vyrazne praktictejsi. Pri natankovani nemusis nic sundavat, jen odklopis a tim ukazes ksicht. Pohoda. Sam jsem ji ale nikdy nemel.
Pak mas jeste D krouzky na upinani, nebo rychlospojky. Mel jsem oboje, ted D krouzky. Jsou lepsi, ale nejdou udelat v rukavicich. Rychlospojka jde.
Interier by mel byt vyjimatelny pro prani, to my melo byt ocividny, ale nekdy se na to zapomene.
Jo a spravnou velikost poznas, kdyz v krame nasadis, budes kroutit hlavou jak zbesily a helma se nehne ani o kousek. Mozna bude tesna, ale pokud netlaci, tak je to v poradku. Zejmena na tvarich se vymacka. Zbutek helmy se nevymacka.
Tohle by ti do zakladu melo stacit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušenějších
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušenějších
No to mi povídej... proto jsem na stará kolena sundal drapáky a pořídil si VStrom…
Na MX dávno není čas a vyjížďka do terénu v Orlických Horách se rovná zločinu.
Akorát že právě řeším, že cestování je na něm fajn, jenže mi chybí i něco místo té vyjížďky po práci do terénu - neříkám blbnout vyloženě, ale trochu srandy - to snad nemusím popisovat tady
Tak buď nějaký veselejší cenduro, ale na tom zas nebude ta pohoda na dálku ( myslel jsem Dorsoduro třeba ) . A nebo ho nechat a k němu ještě něco . Protože mám radši lehký a italský, tak koukám po Cagiva Raptor 650 ( suzuki motor z SV ) , nebo Pegaso Strada s jednoválcem Yamaha 660 ccm, kterej mám rád pro jeho chování.
A podle mě, ty obě výše uvedený Italky jsou super i pro začátečníky
Jistý výběr není úplně nejlevnější.
Doporučuji vyklápěčku. Ale na té se nedá šetřit. Levné vyklápěčky jsou totiž většinou hlučné a ne moc bezpečné. Po několika dnech tripu s nájezdem mnoha stovek km denně ti bude s hlučnou helmou večer hučet v uších, motat hlava a nebude se ti chtít jet ráno dál.
V rodině máme 2 vyklápěčky Schuberth C3 (dnes už překonaný model - dá se sehnat už hluboko pod 10 tisíc) a s oběma maximální spokojenost.
Já jezdím vyklápěčku HJC RPHA MAX (nebo tak nějak). Skvěle větrá (na šošolce mi profukuje zbytky vlasů), pohodlná, ale skořepina je mnohem větší než Schuberth (nevejde se do menší top case, zatím co Schuberth ano). A popravdě nemá ani mechanismus odklápění na úrovni Schuberth. Hlučnost je přijatelná, ale Schuberthka je tišší. Prostě jsem ušetřil 4 tisíce (tehdy C3 stála skoro 13 tisíc).
K velké vyklápěčce mám otevřenou helmu pro horké dny. Konkrétně Airoh Bliz. Spokojenost, ale asi už není v nabídce.
- s tvými proporcemi je vhodných většina motorek v kategorii 250 až 1000 kubíků
- na slabší motorce se rychleji naučíš...ale pokud jsi vyježděný z auta, začínej od cca 500 kubíků. je zbytečné jít přes 700 kubíků a 70 koní
- jako první motorka ideál něco bez kapot (nebolí to tolik peněženku) - čili naháč - nebo s odolnějšíma kapotama - cestovní enduro
- na posaz a "rychlé padnutí do ruky" je lepší vzpřímená nebo skoro vzpřímená pozice - naháč, cestovní enduro, polokapota
- japonské motorky bývají, obecně, spolehlivější (a míň náročné na údržbu), než motorky evropské/americké/korejské
- méně výkonné motorky bývají (obecně) levnější na provoz (litrová motorka tě na ujetý km vyjde dráž něž dvoulitrový diesel v kombíku nižší střední třídy)
- vybírej podle stavu, ne najetých km (u téhle kategorie motorek většinou nesouhlasí nájezd s tacho), a vezmi s sebou někoho, kdo motorkám rozumí (ideálně kdo zná konkrétní model motorky).
a až si budeš myslet, že na motorce umíš a je slabá (častý pocit po půl sezoně), nech si ji ještě dva roky a vyjezdi se
jediný důvod měnit motorku po prvním půlroce/roce je změna stylu (např. z naháče na cestovní enduro, atp.)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bridgestone Batlax A41 Adventure, r... Ostatní cestovní | greg600 | 10 | 24.2.2024 v 19:31 NUTELIER |
Točí semi gripy Ostatní cestovní | bommbay | 14 | 4.2.2024 v 19:04 kalous72 |
vyplatí se 125ccm Ostatní cestovní | obcasjuli | 23 | 20.10.2023 v 18:46 dva_hrnce |
grossglockner [1, 2] Ostatní cestovní | Zbyněc | 38 | 12.9.2023 v 22:29 TomasNBK |
Bulharsko, Řecko 2023 Ostatní cestovní | Milan1963 | 15 | 11.9.2023 v 15:15 Milan1963 |