globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prosím o radu zkušenějších
5.10.2019 v 11:45
Zdravím všechny, na jaře si chci dělat v motoškole Áčko a potřeboval bych poradit s dvěma věcma. Tou první je samozřejmě výběr vhodné motorky do začátku. Co se mě týče tak: 27 let, 178cm, 94 kg, zkušenosti s motorkami nula (když nepočítám řádění na simsonovi ve 12ti letech a babetu co mi víc nejezdí než jezdí), chtěl bych spíš něco s čím se dá jet klidně i na víkend a dají se na to v klidu přidělat kufry. Na ruce jsem levej, tak ideálně i nenáročnýho na servis :).

Další zásadní věc co řeším je ta, že mám v plánu mít motorku přes sezónu před barákem pod plachtou a na zimu jí strčit k někomu do garáže, jak dalece je tohle schůdný? Ustojí ta motorka půl roku venku prakticky bez střechy? Nebo je to nesmysl?

Díky za reakce, zatím čus, Jirka.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušenějších

7.10.2019 v 07:28 | Nahoru | #31

udinar píše: Pánové "Jelimán71", "Wenca24" a "tomasd.", vím, že to myslíte dobře, ale to co mu nabízíte jsou sice dobré motorky, ale ne pro tělnatějšího a většího chlapa. Mám GS 500 doma, mám 182 cm a vážím 105 Kg a připadám si na něm dost zkrčenej Na CBF 500 jsem jel, má ho kamarád a taky docela malá a o SV 650 ani nemluvím, to je malá zalehávačka a už vůbec ne cestovní motorka. JIna ve Stromu 650 je sice motor z SV, ale dost uškrcenej. On chtě něco cestovnějšího, na co se dají dát kufry a jet s tím někam na víkend. Jediná motorka která by z vašeho návrhu připadala by byla CBF 500, ale s jeho postavou mu bude malá


Telnaty? My rikame tlustej jako prase

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušenějších

7.10.2019 v 09:32 | Nahoru | #32

husq701 píše: Telnaty? My rikame tlustej jako prase


My říkáme blbej jak vydlabaný necky.

(reakce na) Prosím o radu zkušenějších

7.10.2019 v 10:07 | Nahoru | #33

Sixxx píše: My říkáme blbej jak vydlabaný necky.


Tlustejm lidem rikate ze jsou blby? Jestli vy nejste tak trosku debilni co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušenějších

7.10.2019 v 10:14 | Nahoru | #34
tbiker>
no to mi tedy vysvětli, o jaké enduro které jde legálně využít jen v zahraničí se jedná ??
Asi si stojím na vedeni...

Když se chce učit ovládat těžkou motorku v terénu, může pořídit treba tu KLE a zkoušet to na Mx trati. To není problém a je to i velmi bezpečný, narozdíl od volného terénu.
A mezitím na tom lítat do práce treba.
A až to bude mít v ruce, tak třeba přejít na nějaký to hovádko .

Co je na tom?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušenějších

7.10.2019 v 11:30 | Nahoru | #35

wert píše: udinar> mám CBF 500, mám 184 cm a malá mi rozhodně nepřijde. Je to o pocitu každého soudruha. Malá mi přijde jen když na ní přelezu z Afriky. Rozpočet by na pěknou mohl stačit, je nenáročná na údržbu a pro začátečníka myslím vhodná.


Já netvrdím, že je CBF 500 špatná motorka, ale můj pocit z ní je, že je malá. Třeba za mě pokud by se dával motor z GS500 do něčěho trochu většího, nebo cestovnějšího, určitě bych do toho šel, protože ten motor je nezmar a to samé platí o hondách s kubaturou 500 (tedy CB a CBF 500). Dobrá volba na cestování a naučení by byla, jak už tu někdo psal, Kawasaki KL 500, kde je motor z ER 5-ky. Podobné motorky vyrábějí Číňané, nebo Korejci, ale to by se tu někteří obracely v sloup a křižovali se. Ale doba jde dopředu a i Číňani a Korejci jdou v technice rychle dopředu a kvalitou se vyrovnávají Evropanům a Japoncům a co se týče Američnů, tak ty už v kvalitě a technice předběhli.

(reakce na) Prosím o radu zkušenějších

7.10.2019 v 12:08 | Nahoru | #36
udinar> kupec musí vyzkouset) tím že nemá s čím porovnat je to pro něj jednodussi)

Prosím o radu zkušenějších

7.10.2019 v 13:12 | Nahoru | #37
Osobne bych radsi jako prvni moto neco slabsiho. Urcite ne nad 500ccm. A takovy ty reci, ze je to slaby pro vetsi postavu, to si panove nechte pro sebe. Dojet se da vsude i na stary 350 od Jawy. Jakykoliv petikilo je oproti tomu delo. Jste rozmazleny vykonem vetsich moto!!! To se ale neda rict o zacatecnikovi. Zacatecnik potrebuje neco pratelskeho, co ho nevytresta za kazdou mensi chybu.

Pokud prijde na motorku samotnou, vyfiltruj si jaky modely se zhruba prodavaj do 50 tis. Az budes mit seznam modelu, tak se koukni v jakym rozmezi se prodavaji. Jak tu nekdo zminil, za 50 tis nesezenes dobryho Stroma. Ale jestli najdes KLE v rozmezi 20-50tis, tak je jasny, ze za 50 poridis ty lepsi kusy. Pokud napriklad budou Stromy v rozmezi 40-80, tak za 50 to nebude zadna slava. Kup si tu jednu motorku s tim, ze moc nezalezi na tom, co to vlastne je, odjezdi sezonu nebo dve, pak si porid neco jinyho, az budes vedet co chces a budes i neco umet... Treba i dosetris a budou prachy na Stroma

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušenějších

7.10.2019 v 14:21 | Nahoru | #38
S výběrem moto ti nikdo nemůže dobře poradit. Během pár hodin se tu sešlo spousta návrhů, často dost protichůdných.

Když já kupoval motorku, chodil jsem po bazarech a díval se, co se mi líbí (značka a model - ne stav motorky). A motorka se ti musí líbit - sebelepší motorka, která se majiteli nebude líbit, je k ničemu.
Když se mi líbila, sedl jsem si na ni. Na to nepotřebuješ hotový řidičák. Sedí se dobře? Dosáhnu přijatelně na zem? Tak dobrý.
Slezl jsem z motorky a zkusil ji popotlači dopředu a dozadu. Zvládám to? Dokážu to i v kopci?

No a teprve když jsem si vytipoval pár modelů, šel jsem po inzerátech, objížděl prodejce, jezdil (vždy proti záloze 100% - tak to je).

Komické je, že moje poslední motorka byla objevena náhodou (vůbec nebyla ve výběru) při návratu z neúspěšného nákupu jiné mašiny. Většina kamarádů kroutila hlavou, co že za koloběžku jsem si koupil. No a letos jsem odjezdil osmou sezónu a v létě byla v Srbsku, Bosně, u Jadranu, ....

(reakce na) Prosím o radu zkušenějších

7.10.2019 v 14:43 | Nahoru | #39
650ccm> já třeba CBF 500 taky vůbec nechtel)) ale když jsem tu leštěnku uviděl, věděl jsem že jsme si souzeni??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušenějších

7.10.2019 v 16:43 | Nahoru | #40
-

Naposledy editováno 30.12.2019 10:37:18

2 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušenějších

7.10.2019 v 22:28 | Nahoru | #41
Všem moc díky za názory a rady :). Sešlo se tu opravdu hodně rad a tipů a myslím si, že od každýho z vás jsem si vzal něco. Celkem jsem si už něco natipoval i načetl. Chtěl jsem mít zhruba představu na co se zaměřit, každopádně reálně to budu vybírat stejně až na jaře po papírech, uvidím co budou mít v motoškole a jak se mi na tom bude jezdit, když si s tím nebudu jistej, asi bych se nebál sáhnout na první sezonu ani po nějaký pěkný 125, či 250, naopak když mi tam ty stroje budou sedět, tak koupím něco z toho, co jste doporučovali tedy 500-650 a začnu na tom zlehka, terén asi úplně jezdit nebudu, jen když to bude nevyhnutelný :). A ten V-strom vypadá fakt pěkně, ale cenově je dál, než si můžu zatím dovolit, třeba půjde pak jako druhá motorka, alespoň už budu mít helmu a hadry, když už jsme u toho, máte nějakej tip na dobrou helmu? Aby vypadala k světu a byla pohodlná? Ale to asi taky bude spíš o tom, co mi sedne na palici pak až v krámě, že? :)

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušenějších

8.10.2019 v 07:58 | Nahoru | #42
Helmu podle pohodli na prvnim miste, ceny na druhem, vzhledu na tretim. Absolutni nesmysl mit krasnou a drahou (kvalitni) helmu, kdyz te nekde tlaci.

Osobne jsem mel jen Lazer helmy a nejak vyrazne si stezovat nemuzu. Zarucene vem nejakou co ma "pinlock". V podstate je to dvoji plexi, ktery vyrazne pomaha proti zamlzeni plexi. Rozdil je fakt znatelny a stoji za to. Nektery helmy maji i zasouvaci slunecni clonu. Caberg to ma urcite, ale vyrobcu s tim bude vic. Moje pristi helma tohle bude mit!

Jinak typycke dilema, vyklapeci nebo integrovana. Vyklapecka bude lehce tezsi, mene bezpecna, ale vyrazne praktictejsi. Pri natankovani nemusis nic sundavat, jen odklopis a tim ukazes ksicht. Pohoda. Sam jsem ji ale nikdy nemel.

Pak mas jeste D krouzky na upinani, nebo rychlospojky. Mel jsem oboje, ted D krouzky. Jsou lepsi, ale nejdou udelat v rukavicich. Rychlospojka jde.

Interier by mel byt vyjimatelny pro prani, to my melo byt ocividny, ale nekdy se na to zapomene.

Jo a spravnou velikost poznas, kdyz v krame nasadis, budes kroutit hlavou jak zbesily a helma se nehne ani o kousek. Mozna bude tesna, ale pokud netlaci, tak je to v poradku. Zejmena na tvarich se vymacka. Zbutek helmy se nevymacka.

Tohle by ti do zakladu melo stacit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušenějších

8.10.2019 v 08:11 | Nahoru | #43
sramis> líp bych to nerekl)) jo pro helmu jen do krámu a zkoušet. Koupil jsem integralu a měl jsem z nasazování několikrát za den odreny uši. Tak šla a šel jsem do vyklapecky. A spokojenost. Do 5 se nechá sehnat obstojná. I pinlock tam byl přibalen. Teď na zimu jsem si koupil trochu víc lepší a je to jiná liga)) hold za víc peněz víc muziky a naopak.

(reakce na) Prosím o radu zkušenějších

8.10.2019 v 09:50 | Nahoru | #44
wert> Usi dokazou potrapit... Ja jsem se casem naucil do ty helmy vlezt pod "spravnym" uhlem. Tim spravnym myslim ten, co pro me fungoval. Zacinam tam tak nejak nejdriv soukat celo, nez abych ji nasazoval ciste shora. Nevim jak to delaji ostatni, me se to osvedcilo. Kukla s tema usima taky pomuze. Ta je mimo jine dobra jako ochrana proti pruvanu v helme (jen mala redukce), na krku pomaha vic. A opet ta hygiena. Jednoduzsi vyprat kuklu jednou za 14 dni, nez furt rozebirat vnitrek helmy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušenějších

8.10.2019 v 10:44 | Nahoru | #45
tbiker>
No to mi povídej... proto jsem na stará kolena sundal drapáky a pořídil si VStrom…
Na MX dávno není čas a vyjížďka do terénu v Orlických Horách se rovná zločinu.
Akorát že právě řeším, že cestování je na něm fajn, jenže mi chybí i něco místo té vyjížďky po práci do terénu - neříkám blbnout vyloženě, ale trochu srandy - to snad nemusím popisovat tady
Tak buď nějaký veselejší cenduro, ale na tom zas nebude ta pohoda na dálku ( myslel jsem Dorsoduro třeba ) . A nebo ho nechat a k němu ještě něco . Protože mám radši lehký a italský, tak koukám po Cagiva Raptor 650 ( suzuki motor z SV ) , nebo Pegaso Strada s jednoválcem Yamaha 660 ccm, kterej mám rád pro jeho chování.

A podle mě, ty obě výše uvedený Italky jsou super i pro začátečníky

(reakce na) Prosím o radu zkušenějších

8.10.2019 v 11:11 | Nahoru | #46
aka5971> Helma je problém. V krámě nepoznáš jak bude hlučná za jízdy, jak bude foukat do očí, když pojedeš s pootevřenou, jak bude větrat zavřená ...
Jistý výběr není úplně nejlevnější.
Doporučuji vyklápěčku. Ale na té se nedá šetřit. Levné vyklápěčky jsou totiž většinou hlučné a ne moc bezpečné. Po několika dnech tripu s nájezdem mnoha stovek km denně ti bude s hlučnou helmou večer hučet v uších, motat hlava a nebude se ti chtít jet ráno dál.

V rodině máme 2 vyklápěčky Schuberth C3 (dnes už překonaný model - dá se sehnat už hluboko pod 10 tisíc) a s oběma maximální spokojenost.
Já jezdím vyklápěčku HJC RPHA MAX (nebo tak nějak). Skvěle větrá (na šošolce mi profukuje zbytky vlasů), pohodlná, ale skořepina je mnohem větší než Schuberth (nevejde se do menší top case, zatím co Schuberth ano). A popravdě nemá ani mechanismus odklápění na úrovni Schuberth. Hlučnost je přijatelná, ale Schuberthka je tišší. Prostě jsem ušetřil 4 tisíce (tehdy C3 stála skoro 13 tisíc).

K velké vyklápěčce mám otevřenou helmu pro horké dny. Konkrétně Airoh Bliz. Spokojenost, ale asi už není v nabídce.

(reakce na) Prosím o radu zkušenějších

8.10.2019 v 11:18 | Nahoru | #47
aka5971> Helmu by som si určite vyskúšal, každý má iný tvar hlavy, to znamená, že keď niekomu sedí X, druhému nemusí, lebo má napríklad hlavu širšiu a potrebuje značku, čo ich robí podľa iného "kopyta". Keď ju nasadíš a jemným tlakom potočíš z boka na bok, nesmie sa Ti na hlave pretáčať - zároveň by však nemala ani po 20-30 minútach tlačiť. Ak nevieš nájsť takú veľkosť, skús inú helmu, ideálne inú značku.

Prosím o radu zkušenějších

8.10.2019 v 11:18 | Nahoru | #48
velmi obecně a bez doporučování konkrétních motorek...
- s tvými proporcemi je vhodných většina motorek v kategorii 250 až 1000 kubíků
- na slabší motorce se rychleji naučíš...ale pokud jsi vyježděný z auta, začínej od cca 500 kubíků. je zbytečné jít přes 700 kubíků a 70 koní
- jako první motorka ideál něco bez kapot (nebolí to tolik peněženku) - čili naháč - nebo s odolnějšíma kapotama - cestovní enduro
- na posaz a "rychlé padnutí do ruky" je lepší vzpřímená nebo skoro vzpřímená pozice - naháč, cestovní enduro, polokapota
- japonské motorky bývají, obecně, spolehlivější (a míň náročné na údržbu), než motorky evropské/americké/korejské
- méně výkonné motorky bývají (obecně) levnější na provoz (litrová motorka tě na ujetý km vyjde dráž něž dvoulitrový diesel v kombíku nižší střední třídy)
- vybírej podle stavu, ne najetých km (u téhle kategorie motorek většinou nesouhlasí nájezd s tacho), a vezmi s sebou někoho, kdo motorkám rozumí (ideálně kdo zná konkrétní model motorky).

a až si budeš myslet, že na motorce umíš a je slabá (častý pocit po půl sezoně), nech si ji ještě dva roky a vyjezdi se
jediný důvod měnit motorku po prvním půlroce/roce je změna stylu (např. z naháče na cestovní enduro, atp.)

(reakce na) Prosím o radu zkušenějších

8.10.2019 v 12:04 | Nahoru | #49
.

Naposledy editováno 30.12.2019 10:37:04
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bridgestone Batlax A41 Adventure, r... Ostatní cestovní greg600 10 24.2.2024 v 19:31 NUTELIER
Točí semi gripy Ostatní cestovní bommbay 14 4.2.2024 v 19:04 kalous72
vyplatí se 125ccm Ostatní cestovní obcasjuli 23 20.10.2023 v 18:46 dva_hrnce
grossglockner [1, 2] Ostatní cestovní Zbyněc 38 12.9.2023 v 22:29 TomasNBK
Bulharsko, Řecko 2023 Ostatní cestovní Milan1963 15 11.9.2023 v 15:15 Milan1963


TOPlist