globalmoto_duben_nolan





Téma: Pár rad k nákupu V-Strom 650XT
4.10.2019 v 22:51
Ahoj lidi! Prosím o pár rad k nákupu V-Stroma 650XT. Dodělávám teď papíry na motorku, začátečník, pád na skútru mám za sebou, viz jiný můj příspěvek. Typ motorky vybrán na základě přečtení stovek diskuzí. Pro začátečníka asi V-Strom 650 OK. Už to tady čtu pěkně dlouho. Nicméně je pár věcí, které jsem se nikde nedočetl nebo se je nepodařilo vyhledat. V prodejně Suzuki jsem podotýkám ještě nebyl. Chtěl jsem nějakou 5 let ojetou, ale když jsem si spočítal cena 5-leté a prodej za 3 roky a cena nové a prodej za 3 roky podle aktuálních cen (zprůměroval jsem vícero nabídek), rozdíl byl minimální. Budu na tom podobně. A vzhledem k tomu, že si to opravovat zatím neumím, nevyznám se v motorkách, tak raději novou. Časem se snad naučím i rozborku a sborku

Kdo sledujete tento model Suzuki v průběhu let, nevíte prosím, jestli každý rok na jaře jsou jiné barevné modely stromku? Podle fotek uživatelů tady to vypadá, že se ty barvy dost mění. Bude podle vás na jaře 2020 jiná barevná kolekce stromků? Nebo to Suzuki dělá jen nahodile a nic není jisté a bude to, co je letos? Ve kterém měsíci bývají nové modely na trhu?

S tím souvisí další dotaz. Koupili byste si raději novou motorku teď na podzim s tím, že jezdit nebude a možná bude levnější, nebo to nechat na jaro a mít nový model a lepší rok na pozdější prodej? Předpokládám, že by tam byl asi nějaký cenový rozdíl mezi letošní a novoroční. Jednak výprodej, podzim a jednak možné obecné zdražení na jaře. Takže koupit nyní=úspora, ano či ne?

Hloupý dotaz: ty nosiče na boční kufry, které prodávají na stromka různí prodejci jsou univerzální pro všechny kufry nebo se to musí ještě párovat, aby to k sobě sedělo? Abych nekoupil blbě.

Hloupý dotaz 2: proč se pro ten horní kufr musí ještě dokupovat jakási plotna? To ti výrobci kufrů nemůžou přizpůsobit tomu, co tam má už Suzuki? Tam přece jakýsi nosič je, ne? Nebo je to proto, že těch kufrů je pár a motorek tisíce?

Poslední dotaz je ohledně výšky motorky. Hodně se to tady diskutuje. Mám 188/90 a i proto jsem si vybral stromka, píše se, že pro vyšší lidi je v pohodě. Taky se tu ale všude píše, že existují kosti, nástavce řídítek atd., jak tu motorku ještě zvýšit. Asi mi většina lidí jako začátečníkovi doporučí motorku nejprve pojezdit nižší, jak je z výroby. Kdybych se pak ale rozhodl ji trochu zvednout, nebo jen řídítka, a udělal z ní trochu vyšší podvozek, nemění to těžiště natolik, že se na tom bude hůře jezdit? Motorka přece na zvýšení konstrukčně navržena nebyla. Předpokládám klasické ježdění asfalt/terén 90/10%.

Děkuji a prosím nebijte mne, pokud ty dotazy už tady byly.

Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

5.10.2019 v 01:53 | Nahoru | #1
Ahoj.
K nákupu, rok registrace a hlavně záruka. , Je zbytečný aby běžela záruka 4 měsíce když se nejezdí.

Barvy nevim

Kufry jsou i originální, ale většinou se nekupuji, protože výběr malý a cena bláznivá. Takže plotna, některé se dají kombinovat, ale spíš je pro vyrobce kufru. Boční kufry totéž, ale tam to snad kombinovat ani nejde. Kufrů je milion druhů, to výrobce motorky nemůže pokrýt, aby byl pro každého co mu vyhovuje.

Výška 190 na Stroma bude ok bez úprav, jel jsem na novým a mam starýho, je to cca podobný. S mými 178 dosáhnu tak cca přední části boty, pokud mám pružinu nastavenou na optimální tuhost. Řidítka bych snesl o malinko blíž taky.
A jinak, Strom 650 je nuda. Super na seznámení , absolutně spolehlivej technicky i jezdecky. Člověk by musel být vemeno hrozný, aby s nim strom vymetl... Ale brzo to pošleš dál... Takže, na dobu než se jezdec vyprofiluje, bych kupoval spíš levný kusy a ne novase, na kterým po sezóně ztratíš balík, pokud zjistíš že to neni ono.

Já jsem si to koupil po lehčích jednovalcich které jsem honil dost i v terénu. Jako první zkušební cesťák hlavně na výlety, mimo terén, nebo jen opravdu soft...A dobrý, cenduro mi vyhoví, ale ne VStrom 650, protože po lehkých motorkách je to nuda hrozná. Fajn když někam podle plánu vyrazis na vikend. Zlatej. Ale na odpolední průlet kolem komína to je zbytečně hodný a mírný stroj.

Naposledy editováno 05.10.2019 02:05:52

Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

5.10.2019 v 06:30 | Nahoru | #2
Cau, hele na fcb je skupina v-strom cz a tak se ti odpovědi jen posypou. Na origo doplňky se vykasli, je spousta jiných o hodně levnějších. 188cm je v pohodě, já mám 186 ale mám litra 2014. Jak píše přede mnou, 650 tě brzo omrzí, litr je litr... Ale na druhou stranu dobře se prodávají. Neboj se jít klidně do litra, já to udělal, moje první moto, a pokud to máš mezi ušima v pořádku, tak budeš rád, žes nakonec nešel do 650. Barvy... Každý rok jiná edice. Na 2020 chystá suzuki nový model, ale bude to jen face-lift více kurvitek a podobne. Jo máme na fcb i skupinu v-strom bazar, tam pár motorek je. A jo, dá se koupit na zimu, něco usetris, mezitím dokoupis doplňky a na jaře ses ready. Hod si do google marselus, teď toho děla hodně a dobře.

Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

5.10.2019 v 06:32 | Nahoru | #3
Jo a na to zvedani...řídítka zvedás hlavně pro jízdu ve stupackach, v kostech světlou výšku a ani to poznáš, ale rychle si zvyknes a bude to ok. Akorat musíš ještě dokoupit rozšíření bocaku, jinak to bude padat

1 reakcí na tento příspěvek Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

5.10.2019 v 07:43 | Nahoru | #4
Mám sice "litra", ale na 650 se řeší stejné věci a většinou stejným způsobem. V mém deníku Jsou úpravy které jsem udělal, protože měřím 193 cm. Nesouhlasím s tím, že 650ka je nudná. Měl jsem jí, a byla naprosto vyhovující a hlavně úplně jiná než "litr". Dalo by se říci, že příjemější na ovládání. Pro jednoho ideální, pro dva slabá, což byl hlavní důvod, proč jsem "litra! pořídil.
Kufry se většinou vyrábí jako univerzální, proto potřebuješ plotnu, která ti umožní lehké nacvaknutí kufru na nosič. U bočních kufrů jen to složitější, protože pravý kufr musí mít výřez pro výfuk, což znamená, že kompatibilitu musíš ověřit před koupí u výrobce. Další problém je uchycení. Originální kufry Suzuki (ty mám já) jsou nekřesťansky drahé (cca 24 tis.),a jsou poměrně malé. Jejich výhodou je nenápadné uchycení bez "lešení" a otvírání klíčem zapalování. Na Givi/Kappa potřebuješ lešení, které není moc pohledné, ale máš mnohem větší výběr kufrů (na modelovém ročníku 2014 a novější jde myslím sundávat i to lešení.). Ostatní výrobci kufrů to mají podobně. Od 1.ledna 2020 musí nově vyrobené motorky plnit normu Euro5 a od 1. ledna 2021 lze nově přihlásit jen Euro5, takže přibyde spousta zbytečností, které se negativně projeví jak na ceně, tak hlavně na spolehlivosti. Světlou výšku není třeba měnit, pokud se nechystáš do terénu.

(reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

5.10.2019 v 09:44 | Nahoru | #5

Goodji píše: .... Nesouhlasím s tím, že 650ka je nudná. Měl jsem jí, a byla naprosto vyhovující ....



Souhlas, vyhovující je... Nezákeřnost V stromu šetří síly na cestách a chrání jezdce bez praxe... A to i mimo asfalt, kde není doma, ale taky nezradí.

Ale to nutně znamená, že srandičky mu moc nevoní.

1 reakcí na tento příspěvek Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

5.10.2019 v 09:51 | Nahoru | #6
Kluci díky moc za reakce. Těch názorů, že je V-Strom gumový jsem četl hodně. Já ale opravdu nejezdím jako někteří kluci od mala. Jsem úplný začátečník a už na krátkém (200m) cvičáku, když jsem měl 650-ku kawu při zkoušce rychlého brzdění rozvalit na dvojku na 40 kmh, měl jsem zprvu nahnáno. Pak už to šlo. Mně ta gumovost bude zprvu spíše vyhovovat.

to DVI: zrovna nedávno jsem někde četl tvůj příspěvek, co všechno sis na stromku opravil. Pro mne to je zatím španělská vesnice. To je asi jediný důvod, proč raději půjdu do nové, i když mi hlava říká, kup si ojetýho stromka na 3 roky a pak to pošli dál. Já se fakt bojím, že mně to někde v tramtárii nechá, bude to nějaká blbost, nic si na tom neopravím, a budu platit odtahovku do ČR a je po dovolené (které je málo). Chtěl bych hned příští rok zkusit Slovensko a Rakousko. Později, až se otrkám, i dál.

to Stanley78: dík, tak do toho zvýšení motorky zatím nepůjdu, jestli je to hlavně do stupaček. Jinak přesně co říkáš, mi řekl i v Motozemi prodavač, že pokud to má člověk v hlavě v pořádku a ví, že by pak chtěl jezdit dále, delší přesuny, i dálnici, je lepší jít rovnou do velké mašiny a pomaličku si na ni zvykat, nedivočit. Nohy mám dlouhé, sílu taky, tak tu mašinu asi udržím i při manipulaci a parkování, ale je to taková obava začátečníka a po mé havárce na skútru začátkem září (ještě mám lišeje:) i jakýsi respekt ke všemu co má jen dvě kola Fakt nevím.

to Goodji: právě i proto, že vím, že budu jezdit jen sám, jsem zvažoval tu 650-ku. I když kdosi psal, že na prázdné dálnici, kde je to bezpečné, a jedeš na malém stromku 150kou, aby ses rychle posunul, už to prý není moc komfortní. A to si fakt jako začátečník před koupí nevyzkouším, abych to rozvalil na 150-ku Ty origo kufry jsem se díval, jsou fakt drahé. Vypadají dobře a ani to, že jsou menší, by mi nevadilo, spíše naopak, ale dát do toho takový balík...Neuměl bys prosím posoudit rozdíl ve spotřebě, když jsi měl obě? Je to zásadní? Ten malý stromek prý jezdí pěkně do 5 litrů, pokud v klidu cestuješ (nemluvím o divoké jízdě).

Jinak jsem rád, že ty nový motorky už musí mít povinně ABS. Pro začátečníka jedině super. Jestli zkušeným jezdcům vadí, že to nejde vypnout, to neumím posoudit.

Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

5.10.2019 v 10:08 | Nahoru | #7
Zdar, budu prodávat modré XT co mám v profilu, kompletně nastrojené, servisované, najeto 38tkm, kdyby tě to zajímalo, tak dej vědět

(reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

5.10.2019 v 10:45 | Nahoru | #8
Edien>
spotřeba 650 je opravdu cca 5 litrů v průměru. 400 km na nádrž.
Na dálnici 150 km/h je pohoda, spíš 160 u mě, dal jsem o zub vic dopředu. Ale pak vezme cca 7 litrů. A pri dlouhych dálničních jízdách trošku olej, klidně decku na den ( zkušenost z otočky Olomouc, Stříbro a zpět do Letohradu, 150-160 trvale).

Komfortní to je, strom je stabilní beze změny až do maximálky. Ale chce to tichou helmu, z překlápěcích jsem nakonec došel na Neotec II.

A pokud jde o moje opravy, byla to spíš prevence. Motorka dlouho nejezdila. Strom je jednoduchý a super spolehlivý. Příští rok chci jet do Gruzie, a zvažuju jestli si ho pro tuhle cestu radši ještě nenechat.

Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

7.10.2019 v 12:07 | Nahoru | #9
Pokud jezdíš sám a nemáš touhu moc divočit, tak litr nemá valný smysl. Zbytečná hmotnost navíc a horší spotřeba...

Od nového roku nějaké nové barvy mají být - jak to bude s EURO5 modelem, jsem ještě neslyšel.
Na nějakou podzimní slevu je potřeba se zeptat u dealera, těžko říct, co jsou ochotní slevit.

Nového Stromka jsem testoval minulý týden, více tady: https://www.motorka...mp;pgr=0#goto9928415
Za mě je to fajn motorka, pro začátečníka nebo pohodového jezdce ideální.

Já osobně mám odježděné 3 sezony (na SVčku 650) a občas i trošku divočím a stejně Stromka zvažuju, je to prostě dobrá motorka.

Co se týče nové vs staré, tak pokud na to ty peníze máš, tak bych koupil nového. Ceny ojetých se drží hodně vysoko, takže i kdybys prodával hned za rok, tak moc nepotratíš

Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

7.10.2019 v 13:54 | Nahoru | #10
Ja by som skôr šiel na začiatok do staršej, niektoré veci Ti prídu, až keď sa trocha vyjazdíš, potom budeš menej tratiť na následnom predaji. Moja prvá moto, tiež V-Strom, mala cca 9 rokov, keď som ju kupoval. Pozor na investície (kufre, zvyšovanie riadidiel, sedla a pod.), ak ju budeš predávať, vráti sa Ti zlomok ceny a to tiež len možno. Na nákup si so sebou zober mechanika, viac hláv, viac rozumu - jednak si všimne, čo by si Ty možno prehliadol, jednak by Ťa mohol (závisí od konkrétneho jedinca) schladiť, keď stratíš rozum a rozhodneš sa, že presne túto musíš mať.

Čo sa týka zvyšovania, viď vetu z prechádzajúceho odstavca. Cenovo sa Ti tie veci nevrátia, ale Tvoje pohodlie na ceste je tiež dôležité. Celkom nechápem, načo chceš zvyšovať podvozok, "klasické ježdění 90/10" obvykle znamená 99/1 a aj to 1% sú skôr poľne cesty, na vybehnutie z koľaje nepotrebuješ extra veľkú svetlú výšku. Ak plánuješ preskakovať vysoké polená či šutre, asi sú na to vhodnejšie mašiny ako Strom. Alebo chceš zároveň znížiť stúpačky?

Inak to považujem za fajn stroj, určite by som ho odporučil. Niekomu sa môže zdať, že ten motor je dosť silný, ale myslím si, že s rozumom ho zvládneš. A možno, hoci to nie je žiadne extra delo ani napr. z hľadiska podvozku a pod., si naň zvykneš a rozhodneš nechať si ho dlhšie.

1 reakcí na tento příspěvek Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

7.10.2019 v 23:33 | Nahoru | #11
to dendee5: díky za super video, je vidět, že barvy se celkem utlumují, ty nové modely budou pomalu jeden jako druhý, vše jaksi do černa. Jinak si právě myslím, podle toho všeho, co jsem tady načetl, že s tím stromkem 650 chybu jako začátečník asi neudělám; výkon to má, zvláště pro jednoho, podle majitelů je to obratná motorka, ještě rozumně lehká, pro vyšší v pohodě a hlavně spolehlivá a pro začátečníka vděčná. A o to mi šlo. Nejprve se vyjezdit. Tu tvoji recenzi už jsem četl. Takové přímé srovnání je pro hodně lidí fajn. Díky za něj.

to Metric: No, už jsem se rozhodl. Půjdu nakonec do ojeté. A s tím, že pro většinu lidí je poměr asfalt/off obvykle spíše 99/1 máš asi pravdu. Až na asi pár kluků, co si záměrně vybírají off road asi většina cestovatelů jezdí jen asfalt. Není ale špatné, že stromek zvládne šotolinu, polňačku nebo sjezd "dolů na pláž". To se hodí. Byl jsem autem dva roky zpátky v Pobaltí a byl jsem celkem překvapený, kolik je tam ve vnitrozemí šotolinových cest. Člověk jede a připadá si s prachem za zády jako dakarový jezdec

1 reakcí na tento příspěvek Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

8.10.2019 v 07:37 | Nahoru | #12
Je spoooousta lidi, kteří mají 650 a do litra by nešli. Musíš mít představu, co budeš chtít jezdit. Ty motory jsou naladěné hodně dobře a výkon nehledáš někde v otáčkách. Pokud budeš jezdit sám (ale bacha, ranec lidí jezdil na 650 naloženej ve dvou, vždyť se ještě před pár lety jezdilo ve dvou na Transalpu 35kW), chceš cestovat (ta spotřeba je neskutečná), začínáš, tak prostě malej Stromek. Litra neřeš. Navíc si nemyslím, že by byl pro začátečníka. Není zlej, ale krouťák je posazenej hodně nízko a brzdnej efekt motoru je taky velkej, asi by ses trápil a vyráběl chyby.

Naposledy editováno 08.10.2019 07:37:52

(reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

8.10.2019 v 08:14 | Nahoru | #13

Animals21 píše: Je spoooousta lidi, kteří mají 650 a do litra by nešli. Musíš mít představu, co budeš chtít jezdit. Ty motory jsou naladěné hodně dobře a výkon nehledáš někde v otáčkách. Pokud budeš jezdit sám (ale bacha, ranec lidí jezdil na 650 naloženej ve dvou, vždyť se ještě před pár lety jezdilo ve dvou na Transalpu 35kW), chceš cestovat (ta spotřeba je neskutečná), začínáš, tak prostě malej Stromek. Litra neřeš. Navíc si nemyslím, že by byl pro začátečníka. Není zlej, ale krouťák je posazenej hodně nízko a brzdnej efekt motoru je taky velkej, asi by ses trápil a vyráběl chyby.


(reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

8.10.2019 v 12:11 | Nahoru | #14
Edien> Tak ať dobře pořídíš a dělá Ti jen radost!

1 reakcí na tento příspěvek Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

8.10.2019 v 15:23 | Nahoru | #15
Mám novou 650 od dubna,teď najeto 23000 km,takže něco k tomu už říct můžu.Kolega má taky 650,tu starší, jezdí ve dvou s plnou polní a že by si stěžoval na výkon ,tak určitě ne.Jezdit budeš za cca 4,2 litrů,najel jsem na jednu nádrž dokonce jednou 500 km,má příjemný projev motoru,takovej čištej, absolutně bez vibrací,slušnou technickou výbavu, původní Plexi jsem vyhodil hned- od šedesáti neslyšíš motor,vůbec nechápu proč to tam dávaj,olej si nevezme,čekal jsem ,že zadní brzda bude lepší,perfektně svítí,převodovka skvělá kvalty tam jdou pěkně čistě,jak někdo psal,spojka trochu tužší,krásně brzdí motorem,že zat8m bez závad je snad normální,teda mělo by bejt,kdyby mě ještě něco napadlo tak doplním,k výšce -mám 180cm,při stání obě nohy na zemi.K jízdě mimo asfalt - dle mýho názoru není vhodná na nějakej off, samozřejmě nějakou lehkou cestu dá ,ale šutry nebo něco takovýho ani náhodou,můj názor může i souviset s mým odporem k jízdě v terénu.

Naposledy editováno 08.10.2019 15:52:58

1 reakcí na tento příspěvek Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

8.10.2019 v 16:44 | Nahoru | #16
No a k terénu! V srpnu na suzuki academy v Brně jezdil na 650 borec i tam, kam jezdí jen s ostrými endury. Takže to je o řidiči, ne o masine. Já jsem s litrem lital po lese až jsem se divil. Bosnu a její sotoliny, stejně jako Rumunsko nebo Ukrajinu dáš naprosto s přehledem. Podívej se na Pavla Pondělík, na Vimeo Pajitu66 co se dělá se stromkem!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

8.10.2019 v 17:32 | Nahoru | #17
Stanley78> No a k terénu...znám dost lidí co se Stromem v terénu jezdí a to dost slušně včetně úprav jako přední 21" , zvýšení atd. ale taky včetně vaření prasklého rámu - prostě motorka toho zvládne hodně, ale pokud je to primární cíl tak do terénu jsou vhodnější motorky a to i v kategorii mastodontů

jinak na cestování ej to super stroj o tom žádná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

8.10.2019 v 18:22 | Nahoru | #18
Honza-TA950>
JJ, Strom není vyloženě enduro.
Ale je pravda že pokud má gumy, tak tě překvapivě spolehlivě rozumným terénem doveze.
Když jsem to koupil, byly na tom E07. Tak jsem to vyzkoušel po takových pesinkach, vymletou svážnicí s kamením a lesem, když jsem byl na rally a měli zavřenou cestu k RZ. Docela mě překvapilo jak snadno to šlo. Stačilo dát pozor abys nevymetl velký bláto nebo kámen a držet to trošku v otáčkách aby to mělo pohyb.
Je těžkej na předek, tak se neplasi, žádný stres, jede si . Je hodnej.
Ale asi by to dlouhodobě nedala vidle, a celkově , větev se mi sprajcla do svodu, kamínků plný susplech... Takže už mu to nedělám, dostal silniční gumy a když neni zbytí, přejdeme po polní cestě nebo tak, ale vic ne.

(reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

9.10.2019 v 10:47 | Nahoru | #19
DVI> Ono to odpovídá určení - cenduro/dual sport/adventure atd. - je to prostě o tom, že se někam dostaneš, projedeš - za cenu kompromisů a obětí, ale projedeš většinu terénů, kterým se dá říkat "cesta" - on pak člověk se sám vyvíjí a řeší zda ho víc baví terén, cestování nebo zůstane na a silnici a max. šotolince - bohužel však neexistuje žádný kompromis co by zvládnul vše - ať už jde o gumy nebo motorku - bu´d je poholdná na cestě azvládá suepr dlouhé štreky nebo je super v terénu ale dlouhá cesta je utrpením + všechny možné varianty mezi tím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

9.10.2019 v 21:47 | Nahoru | #20

535xv píše: Mám novou 650 od dubna,teď najeto 23000 km,takže něco k tomu už říct můžu.Kolega má taky 650,tu starší, jezdí ve dvou s plnou polní a že by si stěžoval na výkon ,tak určitě ne.Jezdit budeš za cca 4,2 litrů,najel jsem na jednu nádrž dokonce jednou 500 km,má příjemný projev motoru,takovej čištej, absolutně bez vibrací,slušnou technickou výbavu, původní Plexi jsem vyhodil hned- od šedesáti neslyšíš motor,vůbec nechápu proč to tam dávaj,olej si nevezme,čekal jsem ,že zadní brzda bude lepší,perfektně svítí,převodovka skvělá kvalty tam jdou pěkně čistě,jak někdo psal,spojka trochu tužší,krásně brzdí motorem,že zat8m bez závad je snad normální,teda mělo by bejt,kdyby mě ještě něco napadlo tak doplním,k výšce -mám 180cm,při stání obě nohy na zemi.K jízdě mimo asfalt - dle mýho názoru není vhodná na nějakej off, samozřejmě nějakou lehkou cestu dá ,ale šutry nebo něco takovýho ani náhodou,můj názor může i souviset s mým odporem k jízdě v terénu.



Ta spotřeba je určitě taky fajn. Těch 4,5 litru cca je skvělých. Celkem jsem se zhrozil kolik berou některé ty velké mašiny, jak tady lidi píšou. A všechno (to málo), co někteří na malým stromku kritizují, mi vlastně jako začátečníkovi vůbec nevadí. Gumový plyn (prý oproti italským a ktm), málo slyšitelný výfuk (jsem jen rád :), břichoplazectví (jako začátečník do terénu určitě nezamířím), výkon na dálnici (zas tak nespěchám :). Takže za mne fajn volba a jsem rád, že mi to tady kolegové v diskuzi vlastně potvrdili. Navíc spolehlivost, ovladatelnost, to vše je pro kategorii "beginner" taky super. A když chce člověk poznat zajímavý země, musí se tam taky nějak za rozumný čas dostat. Neříkám, že musí vždy po dálnici, to jistě ne, ale jet tam po okreskách, tak nikam nedojede. Takže silniční vlastnosti motorky jsou asi na prvním místě. Známý má obytňák a jezdí často na balkán, Sardinii atd. a vozí si sebou menší endura, který dají na zem až tam.

Kluci já už se tááák těším na své první moto. V pondělí 21.10. píšu testy a v úterý 22.10. mám jízdy. Asi poslední termín, co letos vypsali. Mám jeden pokus . Jinak jaro opáčko. Ten co mě školil říkal, že by to sice ještě chtělo trochu pojezdit (jsem fakt začátečník), ale že mi to celkem jde. A mám velkou motivaci, tak nemám z jízd hrůzu, ale vždy se strašně těším. Zítra poslední jízda. Jízda v provozu by při zkoušce snad mohla být v pohodě, jezdím denně autem a Ostravu znám už nazpaměť, ale trochu se bojím těch testů na cvičáku. Nejhorší je pro mne asi ta osmička, protože je to strašně pomalá jízda, kolikrát mám rejd řídítek skoro na doraz a hrábnu si nohou. Jezdím na Kawě ER6N. Na moji výšku (188) to má děsně nízko sedlo. Když jsem poprvé dával nohy na stupačky, myslel jsem, že si je zlomím v kolenou. Pak jsem si nějak zvykl. A dost blbý je i to rychlý brždění. Jaksi si nemůžu zvyknout na ten rychlý přehmat, kdy na jedné čáře musím rychle vymáčknout spojku zavřít plyn a hrábnout po té přední brzdě a zastavit na tak krátkou vzdálenost. Přijde mi, že než zavřu plyn a hrábnu po brzdě, je 5 metrů z 12 v p*deli. Jak blbě přehmátnu, přejedu to. Zadní brzdy se v tomto úkole bojím. Zkusil jsem to jednou a šlo mi zadní do smyku. Nemám cit v noze na rychlou brzdu, ale při jízdě po městě mi přijde zadní brzda fajn na takový dobržďování. No, nevím, přijdou mi ty testy celkem drsný. Určitě sem pak napíšu, jak jsem dopadl. Jo a co bylo fakt divný, a jsem z toho nešťastnej, jsou ty interkomy na uších. Když mi to poprvé dal instruktor pod helmu, tak to tak řvalo, že jsem na něj řval taky, a on říkal, ať nekřičím. Je to tak hlasitý, že neslyším pořádně motor motorky, různě to šustí a lupe. Strašně mě to znervóňuje. Taky vám to dělalo nebo jste měli nějaký potichý sluchátka, co nešumí, neškrčí? Zkusím ho asi poprosit, jestli nemá jiný. Je to hnus.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

9.10.2019 v 22:30 | Nahoru | #21

Edien píše: Jaksi si nemůžu zvyknout na ten rychlý přehmat, kdy na jedné čáře musím rychle vymáčknout spojku zavřít plyn a hrábnout po té přední brzdě a zastavit na tak krátkou vzdálenost. Přijde mi, že než zavřu plyn a hrábnu po brzdě, je 5 metrů z 12 v p*deli. Jak blbě přehmátnu, přejedu to.

Ja nič neprehmatávam, plyn zavriem do takej miery, ako to ide, a sústredím sa na to, aby som správne stlačil brzdu. Skúšky som robil ešte staré, "núdzové" brzdenie mám najazdené z motoškôl, výhoda je, že vieš, kde máš začať brzdiť, takže sa na to môžeš pripraviť. Keď stláčam brzdu, tak mi tie zvyšné prsty trochu točia s plynom, snažím sa to odstrániť, ale keď je vymáčknutá spojka, tak to nemá veľké následky.

Edien píše: Je to tak hlasitý, že neslyším pořádně motor motorky, různě to šustí a lupe. Strašně mě to znervóňuje. Taky vám to dělalo nebo jste měli nějaký potichý sluchátka, co nešumí, neškrčí? Zkusím ho asi poprosit, jestli nemá jiný. Je to hnus.

Neverím, že sa tá hlasitosť nedá nastaviť, to čo máš za interkom? Alebo ako to je, keď si to stíšiš, nepočuješ, keď dáš hlasnejšie, šumí a zasa nerozumieš?

(reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

10.10.2019 v 17:06 | Nahoru | #22
Edien> Myslím, že se smrčkem budeš spokojený. Mezi kterými ročníky vybíráš?

Já dělal testy první rok po zavedení nových pravidel a to bylo docela peklo. Dvakrát mě v Praze vyhodili, že jsem jel rychlý slalom moc pomalu (ale rychlost jen odhadovali, měřák neměli ), pak jsem radši přešel do jiné autoškoly mimo Prahu (nejen kvůli testům) a tam na první pokus v pohodě.

Co jsem slyšel, tak už se ale i v Praze trochu uklidnili a nevyhazují 90% jako tenkrát.

Osmičku zkus dát úplně bez plynu, jen na volnoběh. Na CBFku to šlo a bylo to o hodně jednodušší než spojkovat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

10.10.2019 v 23:41 | Nahoru | #23

Metric píše: Neverím, že sa tá hlasitosť nedá nastaviť, to čo máš za interkom? Alebo ako to je, keď si to stíšiš, nepočuješ, keď dáš hlasnejšie, šumí a zasa nerozumieš?

Tak zrovna dneska jsem měl poslední hodinu na cvičišti a tohle si více zkoušel. Rozjedu to na dvojku na cca 45kmh a pak rychle na čáře brzdím. Zkoušel jsem dva způsoby. Držím jen plyn a pak rychle přehmátnu po brzdě. Tam ztratím dost metrů. Komisaři prý hlídají, kdy ještě jedeš pod plynem a kdy vymáčkneš spojku. Nesmíš moc brzy vymáčknout. No a pak jsem to zkoušel tak, že jsem dvěma prsty držel brzdu již předem a dvěma krajními plyn vytočil na těch 45 kmh. Když jsem pak dojel na čáru, kde mám začít brzdit, začal jsem rychle brzdit, ale bylo slyšet, že s vymáčknutou spojkou mi tam trochu řve plyn. Když brzdím dvěma prsty, neumím tu zbývající ruku rychle nadzvednout, aby se plyn zavřel. Já vím, zkušeným to jde, ale já se s tím zatím trápím. Je to celkem rychlost a krátká vzdálenost na brzdění. Fakt blbý cvičení pro beginnera. Na ten interkom se ho zeptám, jestli to jde, budu to chtít na zkoušku ztišit.

To dundee5: popravdě taky počítám, že v nejhorším půjdu na jaře znovu, letos už termíny nebudou. Dopravu ve městě mám asi zmáknutou, jezdím autem 25 let, teorie se nebojím, ale jak jsem si všiml, tak musím u zkoušky hlídat pár věcí, na které jsou komisaři hákliví. A to hlavně kroutit hlavou, při přejíždění z pruhu do pruhu, při odbočování, na křižovatkách atd.. I když vidím očima, že tam nic nejede, musím tam otočit hlavu. A to vlastně všude, kde může něco vyjet, na přejezdech, kde končí cyklostezka, všude. Periferní vidění prý neuznávají a spoléhání se na zpětná zrcátka prý taky ne. Pak hlídat chodce, nenajíždět na tramvajové pásy a správně se řadit v pruhu. Je to celkem dementní, ale při odbočování doprava a jízdě rovně stát vpravo, při odbočování vlevo, kdy je protisměrný pruh, stát cca uprostřed a při odbočování vlevo v jednosměrce stát zcela vlevo. Když to bude debil, tak mne i za tohle může vyhodit, prý. No a samozřejmě neudělat dopravní kiks (značky, semafory, čáry na vozovce atd.). Bůh se mnou Jo a tu osmičku bez spojky jde fakt udělat, v tom máš pravdu. Je to i lepší, zkoušel jsem. Jak se v malé rychlosti totiž začneš zabývat plynem, odvede to pozornost a šlápneš si.

(reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

11.10.2019 v 00:34 | Nahoru | #24
Edien> A keď nemáš ten plyn úplne zavretý, nechcú to uznávať? To sa mi nezdá, ja som začal tiež tak, ale, ako píšem, robil som skúšky po starom a tieto veci som sa učil dodatočne v motoškole.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

11.10.2019 v 08:06 | Nahoru | #25
Edien> Držet jen plyn je nesmysl, to se neuč nebo se ti to vymstí.. furt dva prsty na brzdě i na spojce!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

11.10.2019 v 17:11 | Nahoru | #26
ynzha> Taky se přidávám. V autoškole mi to nejdřív nějak nešlo přes prsty, mít stále dva prsty na spojce, ale pak jsem si díky tomu dvakrát lehnul - protože v krizovce pak šáhneš po brzdě celou rukou a bez ABS jsi hned na zemi.

Tak jsem to začal zkoušet a sice z toho trochu víc bolí ruka, ale jinak než s dvěma prstama stále na brzdě už skoro nejezdím.
Díky opoře prstů oproti páčce pak budeš mít i citlivější práci s plynem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

11.10.2019 v 17:50 | Nahoru | #27

dundee5 píše: ynzha>
Tak jsem to začal zkoušet a sice z toho trochu víc bolí ruka, ale jinak než s dvěma prstama stále na brzdě už skoro nejezdím.
Díky opoře prstů oproti páčce pak budeš mít i citlivější práci s plynem.



No nevím. Brzdit dvěma prstama určitě, ale jezdit stále s dvěma prstama na brzdě se mi zdá zase trochu přehnaný. On navíc strom ty brzdy nemá bůhvíjaký a krizový brždění dvěma prstama je dost na hraně. Dlouho jsem s tim bojoval, zkoušel všechno možný, ale ta brzda byla furt taková tupá s dlouhým chodem. Ani pancéřky, brembo desky a odvzdušňování do aleluja nepomohlo. Právě při brždění dvěmi prsty tam nebyla vůbec rezerva a když jsem potřeboval silně brzdit tak jsem si přimačkával páčkou zbylé dva prsty na řídítku. Vyřešily to až brzdy z fároše, teď už se mi zdá že to brzdí dobře ...

(reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

11.10.2019 v 18:25 | Nahoru | #28
Rumy> U moto bez ABS to beru jako nutnost. Jednou trochu mokro, podruhé šotolina a moje SVčko šlo okamžitě k zemi

Až budu mít ABS, tak se to možná zase odnaučím.

Nevím jak starší stromek, ale u 2017 mi přišlo, že brzdí celkem slušně. Osobně bych silnější brzdu nechtěl.

Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

9.1.2020 v 15:16 | Nahoru | #29
Ahoj. Já jsem taky pokukoval po 650XT, ale měl jsem v merku tu krásně červenou. Bohužel už nejsou a pro rok 2020 jsou v nabídce modrá, žlutá a černá (Na stránkách Suzuki už jsou aktualizované barvy). Osobně se mi moc nelíbí modrá, černá střed a žlutá hezká, takže místo červené asi půjdu do žluté. Jinak jezdím na 650 čteři sezony (posadil jsem na moto po 20letech) a za mě osobně naprostá spokojenost. Možná to není trhač asfaltu, ale podle mě se to od takové motorky ani nečeká. Třeba na můj styl ježdění (kochací jízdy po Moravě) je 650 absolutně v pohodě a půjdu zase do 650. Jinak výška 177 cm, váha cca 90 a naprosto vyhovuje "tovarní" posaz.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 5 12.2.2024 v 19:03 elvis78
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist