Trochu mě trápí vyšší spotřeba, která je na úrovni 6,5 l/100 km. Vzhledem k tomu, že udávaná spotřeba je 3,5 l/100 km tak to považuju za celkem extrém a rád bych přišel na to, kde je chyba. Karburátor jsem čistil, všechny trysky kromě hlavní mám nové a správné (podle dokumentace), ale mám na něm trochu opotřebovaný závit víčka karburátoru, tak nevím, jestli to tudy nemůže přisávat falešný luft. Jehlu mám na 2 drážce a "vzdušák" otevřenej na 5/4 otáčky. Zapalování ma Vape 6V na cca 3 mm předstihu (úplně přesně jsem to nebyl schopen změřit, protože mi to při otáčení rotoru rukou neháže jiskru - nevím jestli to neháže jiskru jen při vyšších otáčkách). Motorka chytá na třetí nakopnutí, jde hezky za plynem až do trojky, ale čtyřka v nižších otáčkách mě zejména při protivětru nebo i v mírném kopečku neutáhne a musím ji znovu roztahovat na trojku. Za normálních podmínek ji bez problému rozjedu až na 100 km/h (podle GPS - o tachometru nemá cenu mluvit, ten ukazuje Mach3 ). Nevím, jestli je motor po výbrusu a nevím, jak to zjistit a jakej to má vliv. Někdo mi říkal, že tu bude přechlastaný, ale to by mi šel z výfuku hustej modrej dým, ne? Mě z výfuku nejde nic, co by bylo v zrcátkách vidět. Možná je to ale tím, že nepoužívám M2T, ale lepší olej (Valvoline a teď z nouze Mogul Astra 2T, který by měl být "lepší").
Snažil jsem se uvést všechny relevantní informace, pokud něco potřebujete doplnit, tak se ptejte.
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba
Možná by nebylo marný sundat vršek a zkontrolovat vůli v zámkách
Ale taky je možné, že máš špatný válec a při vyplachování jde všechno výfukem rovnou ven. Nedával jsi třeba nový netovární píst, který má jiné rozměry a rozhodilo ti to časování? Má to kompresi - chodí ti píst správně do úvratě? Třiapůla z konce sedmdesátých let jezdila za 10l/100km, tak to bylo špatné - test Světa motorů z r. 1977:
e- jsem se ještě koukal do tabulky a měl bys mít hlavní trysku 96. Volnoběžnou 50.
Naposledy editováno 04.10.2019 10:03:26
A to skutečně ujela. Ani ve dvou jsem nemusel do běžných kopců podřazovat, pokud rychlost neklesla pod 80, tak to 4 vzala.
Naposledy editováno 04.10.2019 10:21:49
kokoška. píše: "vzdušák" otevřenej na 5/4 otáčky? V Dočkalovy se píše 1-1,5 otáčky max
5/4=1,25Kohlstein píše: Co na to svíčka, jakou má barvu?
Zítra dám fotku, jinou jsem zatím nezkoušel. Motor jsem nerozebíral, ale nedávno mi dělali v servise (Motodex Hauer Prostějov) pístní kroužky a spotřebu sleduju až od té doby.Bimbam píše: Vážím skoro metrák ale čtyřka mě tahá do kopečků i proti větru statečně
Já mám 92, takže zhruba stejně.Jakou máš hlavní trysku ??? Jakou barvu jiskřiště má svíčka??
Hlavní 96, volnoběh 50, foto svíčky dodám zítra.mito7 píše: Když jsem kdysi měl 477, tak to byla velmi úsporná motorka
To už jsem právě četl i jinde a proto mi to vrtá hlavouKubaLC8 píše: Mě chyběl bakelit mezi válcem a karbem, taky jsem jezdil za 6
co brzy, loziska v kolech, retez, vzduchac?
Všem díky za odpovědi, zítra (aspoň doufám, že se k tomu dostanu) sem dám fotku svíčky.
https://manet90.estr...i-upravy-motoru.html
Naposledy editováno 04.10.2019 21:27:34
Naposledy editováno 07.10.2019 10:56:05
Tak mě situace donutila vyměnit starej vytahanej řetěz a spolu s ním i (pochopitelně) rozetu a hnací ozubené kolečko. Včera jsem to rozebral a hnací kolečko/rozeta mají 17/52 zubů. Sjíždím víc e-shopů a nemůžu se s jistotou dopátrat co a u koho vzít.
Rozeta - např: www.fichtlkramek.cz/nahled/id_3402.html , nebo www.fichtlkramek.cz/nahled/rozeta_52z222.html , www.motojelinek.cz/Rozeta-52z-hola-CZ-JAWA-350-634-640-CZ-476-488-d5163.htm , www.mvdily.cz/rozeta-zadni-hola-52-zubu-j634-j640
Hnací ozubené kolo - 15 nebo 16 zubů? 17 zubů už nechci, chci zkusit menší...
Ložisko v rozetě - někde píší 6302, někde 6304 a od koho - vaše zkušenosti...
Omlouvám se za příliš hodně otázek, ale moc neobjednávám, neorientuji se v různých nabídkách, nedokážu odhadnout kvalitu a hlavně nechci koupit blbě.
Díky.
Jen doplním malé kolečko určo 15,já mám na 180tce dokonce 14 zubů a jsem spokojen,kopce to se mnou teď tahá bez problémů o kvalt vejš a maximálka bych řek že je furt stejná,víc jak 100 tachmetrovejch to se mnou stejně nikdy nemělo.
Naposledy editováno 04.10.2020 13:49:03
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba
mito7 píše: Náhon tachometru je myslím z motoru, takže sekundární převod ho ovlivní, proto se tachometrová rychlost nemění.
To mě ani trochu netrápí. Můj tachometr ukazuje něco jako můj srdeční tep, jeho čas teprve přijde. A navíc to už dávno vím. Bude to jezdit pomaleji při stejných otáčkách motoru. Objednal jsem si 15 i 16 zubový kolečko a vyzkouším, který mi bude víc vyhovovat.otáčkách taky. Zkraje jsem myslel, že je to normální a moc jsem to neřešil. Ale pak v ní začalo
rachotit v převodech, tak jsem v zimě motor kompletně rozebral a přitom jsem mimo jiné zjistil,
že gufera na klice jsou úplně hin. Koupil jsem tedy nová, vysocekvalitní gufera z fluorkaučuku
(viton-160Kč jedno) a ejhle, spotřebu mám dnes spolehlivě pod 3 l na stovku (Já to ale
nehoním, jezdím tak kolem 60 km/hod.) a v nízkých otáčkách táhne podstatně lépe. Jsem si
stopro jist, že to spravily ty nová gufera. Jelikož měnit gufera je porod, vřele doporučuji na nich
nešetřit, nic se ti nevrátí tak výhodně, jako mít pořádná kvalitní gufera na klice dvoutaktu.
Naposledy editováno 25.12.2020 16:33:17
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 | kpant | 2 | 10.3.2024 v 19:20 kokoška. |
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 | Dejvid55 | 3 | 2.2.2024 v 12:53 Kubeja |
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 | kpant | 1 | 30.1.2024 v 19:53 Drak1 |
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 | kpant | 6 | 26.1.2024 v 18:17 assassin |
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 | kpant | 9 | 18.1.2024 v 13:06 milfordoj |