revit_cerven_bon





Téma: Spotřeba
3.10.2019 v 22:31
Ahoj.

Trochu mě trápí vyšší spotřeba, která je na úrovni 6,5 l/100 km. Vzhledem k tomu, že udávaná spotřeba je 3,5 l/100 km tak to považuju za celkem extrém a rád bych přišel na to, kde je chyba. Karburátor jsem čistil, všechny trysky kromě hlavní mám nové a správné (podle dokumentace), ale mám na něm trochu opotřebovaný závit víčka karburátoru, tak nevím, jestli to tudy nemůže přisávat falešný luft. Jehlu mám na 2 drážce a "vzdušák" otevřenej na 5/4 otáčky. Zapalování ma Vape 6V na cca 3 mm předstihu (úplně přesně jsem to nebyl schopen změřit, protože mi to při otáčení rotoru rukou neháže jiskru - nevím jestli to neháže jiskru jen při vyšších otáčkách). Motorka chytá na třetí nakopnutí, jde hezky za plynem až do trojky, ale čtyřka v nižších otáčkách mě zejména při protivětru nebo i v mírném kopečku neutáhne a musím ji znovu roztahovat na trojku. Za normálních podmínek ji bez problému rozjedu až na 100 km/h (podle GPS - o tachometru nemá cenu mluvit, ten ukazuje Mach3 ). Nevím, jestli je motor po výbrusu a nevím, jak to zjistit a jakej to má vliv. Někdo mi říkal, že tu bude přechlastaný, ale to by mi šel z výfuku hustej modrej dým, ne? Mě z výfuku nejde nic, co by bylo v zrcátkách vidět. Možná je to ale tím, že nepoužívám M2T, ale lepší olej (Valvoline a teď z nouze Mogul Astra 2T, který by měl být "lepší").

Snažil jsem se uvést všechny relevantní informace, pokud něco potřebujete doplnit, tak se ptejte.

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba

4.10.2019 v 08:25 | Nahoru | #1
"vzdušák" otevřenej na 5/4 otáčky? V Dočkalovy se píše 1-1,5 otáčky max

Možná by nebylo marný sundat vršek a zkontrolovat vůli v zámkách

Spotřeba

4.10.2019 v 09:16 | Nahoru | #2
5/4 otáčky asi myslel 1,25 otáčky šroubu, ne?

Spotřeba

4.10.2019 v 09:27 | Nahoru | #3
Však ten vzdušák má v uvedeném rozmezí 5/4 = 1,25. ...Zlomky víme?

Jinak pokud máš seriovej sekundární převod (16/52), standardní sání s origo filtrem, tak bych to viděl asi jen ve stylu jízdy. Ty draku jeden

Spotřeba

4.10.2019 v 09:29 | Nahoru | #4
Nemáš v nádrži někde díru na víc?

Spotřeba

4.10.2019 v 09:47 | Nahoru | #5
Co na to svíčka, jakou má barvu? Zkoušel jsi jinou? Možná vynechává.
Ale taky je možné, že máš špatný válec a při vyplachování jde všechno výfukem rovnou ven. Nedával jsi třeba nový netovární píst, který má jiné rozměry a rozhodilo ti to časování? Má to kompresi - chodí ti píst správně do úvratě? Třiapůla z konce sedmdesátých let jezdila za 10l/100km, tak to bylo špatné - test Světa motorů z r. 1977:

Spotřeba

4.10.2019 v 09:54 | Nahoru | #6
Mně teda moje 477 žere podle toho jak se s ní jezdí. Když pospíchám tak mi žere trochu přes pět, když jezdím jak paní radová tak čtyři. Pod čtyři jsem se teda nikdy nedostal. Vážím skoro metrák ale čtyřka mě tahá do kopečků i proti větru statečně. Takže jestli to fakt nebude ulité. Jakou máš hlavní trysku ??? Jakou barvu jiskřiště má svíčka?? Ideální předstih pro tyhle motory je 2,7 - jak ho nastavit u vapeta neporadím, mám kladívka.

e- jsem se ještě koukal do tabulky a měl bys mít hlavní trysku 96. Volnoběžnou 50.

Naposledy editováno 04.10.2019 10:03:26

Spotřeba

4.10.2019 v 10:09 | Nahoru | #7
Když jsem kdysi měl 477, tak to byla velmi úsporná motorka. Pamatuju si, že jsem do prázdné nádrže nalil přesně 2 litry benzínu (2 litrové flašky) a ve dvou s kamarádem jeli trasu 66 km, z toho 3/4 na plný plyn a domu jsme dojeli. Pravda poslední 2 km jsme museli naklonit a přelejt na druhou stranu. Ale spotřeba z toho vychází cca 3,1 l/100 km.
A to skutečně ujela. Ani ve dvou jsem nemusel do běžných kopců podřazovat, pokud rychlost neklesla pod 80, tak to 4 vzala.

Naposledy editováno 04.10.2019 10:21:49

Spotřeba

4.10.2019 v 12:56 | Nahoru | #8
Mě chyběl bakelit mezi válcem a karbem, taky jsem jezdil za 6
co brzy, loziska v kolech, retez, vzduchac?

Naposledy editováno 04.10.2019 12:56:53

(reakce na) Spotřeba

4.10.2019 v 20:32 | Nahoru | #9

kokoška. píše: "vzdušák" otevřenej na 5/4 otáčky? V Dočkalovy se píše 1-1,5 otáčky max

5/4=1,25

Kohlstein píše: Co na to svíčka, jakou má barvu?

Zítra dám fotku, jinou jsem zatím nezkoušel. Motor jsem nerozebíral, ale nedávno mi dělali v servise (Motodex Hauer Prostějov) pístní kroužky a spotřebu sleduju až od té doby.

Bimbam píše: Vážím skoro metrák ale čtyřka mě tahá do kopečků i proti větru statečně

Já mám 92, takže zhruba stejně.

Jakou máš hlavní trysku ??? Jakou barvu jiskřiště má svíčka??

Hlavní 96, volnoběh 50, foto svíčky dodám zítra.

mito7 píše: Když jsem kdysi měl 477, tak to byla velmi úsporná motorka

To už jsem právě četl i jinde a proto mi to vrtá hlavou

KubaLC8 píše: Mě chyběl bakelit mezi válcem a karbem, taky jsem jezdil za 6
co brzy, loziska v kolech, retez, vzduchac?

Myslíš pertinaxovou podložku? Tu mám. Brzdy, ložiska v kolech, řetěz - všechno starý ale volně se točí - nic nedrhne, vzducháč mám novej.

Všem díky za odpovědi, zítra (aspoň doufám, že se k tomu dostanu) sem dám fotku svíčky.

Spotřeba

4.10.2019 v 21:10 | Nahoru | #10
A kolik zubú má rozeta ? a kolik sekundární kolečko ?

Spotřeba

4.10.2019 v 21:21 | Nahoru | #11
Dle příručky by měl být vzdušník 3/4 až 1.5 a řek bych,že 1.25 je už moc,sice je moje 487 trochu jinak otryskovaná,ale z praxe jezdím právě na 3/4 otáčky,nastavení a seřízení dělám jak podle návodu tak čerpám zde https://manet90.est...rizovani-motoru.html ,aby mne to utáhlo i na čtyrku(105kilo) tak jsem dal malé kolečko menší o dva zuby takže místo origo 16 je tam 14 zubů,u 477 stačí dát 15 zubů není tolik přidušená jako ten můj plasťák.Já jezdím tak do 5ti litrů a i to se mi zdá dost,nicméně motorku nešetřím a plnej je tam furt takže to neřeším,ale jezdit za tolik co Ty tak to taky řeším.Koupil bych novou hlavní trysku,ale někde v kameným obchodě,kde je záruka,ža to není tureckej šmejd ,ona totiž ta origo může bejt už větší,stačí ji násilně vyčistit a pod.,dle Manet90 je dokonce lepší dát menší než je origo.

https://manet90.estr...i-upravy-motoru.html

Naposledy editováno 04.10.2019 21:27:34

Spotřeba

6.10.2019 v 21:41 | Nahoru | #12
Ahoj. Tady je ta svíčka





Naposledy editováno 06.10.2019 21:43:02

Spotřeba

7.10.2019 v 10:46 | Nahoru | #13
No řek bych,že svíčka nevypadá zle,je trochu černější,tak bych to tipnul na trochu bohatší směs(to bude tím povoleným vzdušníkem),ale když vyndám svíčku z mé motorky nebude lepší,podle mne je svíčka O.K,používám taky Bosh,ale studenější W5AC http://cs.jawa-club...-motoru-jawa-50-5486



Naposledy editováno 07.10.2019 10:56:05

Spotřeba

4.10.2020 v 12:30 | Nahoru | #14
Ahoj borci.

Tak mě situace donutila vyměnit starej vytahanej řetěz a spolu s ním i (pochopitelně) rozetu a hnací ozubené kolečko. Včera jsem to rozebral a hnací kolečko/rozeta mají 17/52 zubů. Sjíždím víc e-shopů a nemůžu se s jistotou dopátrat co a u koho vzít.

Rozeta - např: www.fichtlkramek.cz/nahled/id_3402.html , nebo www.fichtlkramek.cz/nahled/rozeta_52z222.html , www.motojelinek.cz/Rozeta-52z-hola-CZ-JAWA-350-634-640-CZ-476-488-d5163.htm , www.mvdily.cz/rozeta-zadni-hola-52-zubu-j634-j640

Hnací ozubené kolo - 15 nebo 16 zubů? 17 zubů už nechci, chci zkusit menší...

Ložisko v rozetě - někde píší 6302, někde 6304 a od koho - vaše zkušenosti...

Omlouvám se za příliš hodně otázek, ale moc neobjednávám, neorientuji se v různých nabídkách, nedokážu odhadnout kvalitu a hlavně nechci koupit blbě.

Díky.

Spotřeba

4.10.2020 v 13:45 | Nahoru | #15
Obecně díly z Fichtlkrámku jsou kvalitní a u většiny dílů je popsáno odkud jsou a jak fungují a pasují,tam beru věci často pak ještě mohou doporučit Partdeck a pokud vyloženě nelpíš na origo rozetě tak tady kluci dělají výměnou rozetu. https://www.jawatech.cz/retezove-sady/

Jen doplním malé kolečko určo 15,já mám na 180tce dokonce 14 zubů a jsem spokojen,kopce to se mnou teď tahá bez problémů o kvalt vejš a maximálka bych řek že je furt stejná,víc jak 100 tachmetrovejch to se mnou stejně nikdy nemělo.

Naposledy editováno 04.10.2020 13:49:03

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba

5.10.2020 v 10:54 | Nahoru | #16
Náhon tachometru je myslím z motoru, takže sekundární převod ho ovlivní, proto se tachometrová rychlost nemění.

(reakce na) Spotřeba

6.10.2020 v 21:17 | Nahoru | #17

mito7 píše: Náhon tachometru je myslím z motoru, takže sekundární převod ho ovlivní, proto se tachometrová rychlost nemění.

To mě ani trochu netrápí. Můj tachometr ukazuje něco jako můj srdeční tep, jeho čas teprve přijde. A navíc to už dávno vím. Bude to jezdit pomaleji při stejných otáčkách motoru. Objednal jsem si 15 i 16 zubový kolečko a vyzkouším, který mi bude víc vyhovovat.

Spotřeba

25.12.2020 v 16:30 | Nahoru | #18
Nazdar Popsa, tvůj problém důvěrně znám, moje čz175/477 moc žrala a málo táhla v nízkých
otáčkách taky. Zkraje jsem myslel, že je to normální a moc jsem to neřešil. Ale pak v ní začalo
rachotit v převodech, tak jsem v zimě motor kompletně rozebral a přitom jsem mimo jiné zjistil,
že gufera na klice jsou úplně hin. Koupil jsem tedy nová, vysocekvalitní gufera z fluorkaučuku
(viton-160Kč jedno) a ejhle, spotřebu mám dnes spolehlivě pod 3 l na stovku (Já to ale
nehoním, jezdím tak kolem 60 km/hod.) a v nízkých otáčkách táhne podstatně lépe. Jsem si
stopro jist, že to spravily ty nová gufera. Jelikož měnit gufera je porod, vřele doporučuji na nich
nešetřit, nic se ti nevrátí tak výhodně, jako mít pořádná kvalitní gufera na klice dvoutaktu.

Naposledy editováno 25.12.2020 16:33:17

Spotřeba

28.12.2020 v 20:21 | Nahoru | #19
"dfghjk" Díky za tip. Až budu půlit motor, budu na to myslet.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Uchycení zadního tlumiče k rámu ČZ 175/477 Popsa 4 9.6.2021 v 20:35 Popsa
přidřený motor ČZ 175/477 ujec76 5 23.5.2021 v 08:48 maspe
ČZ 175/477 farba žltá a žltá metalí... ČZ 175/477 porsche928 0 13.5.2021 v 08:02 porsche928
ČZ 175 /477 ČZ 175/477 svata750 3 17.4.2021 v 20:19 Pesoun
Blinkry čz 175 487 ČZ 175/477, ČZ 175/478 nevimcosemnapsat 10 13.3.2021 v 13:36 cmiral


TOPlist